Nie wiem skąd się wzięła ostatnio ta narracja, że Ukraina nie jest wstanie wygrać wojny na z rosją. Historia pokazuje, że rosja ma za sobą listę porażek z formalnie dużo słabszymi przeciwnikami. Ukraina według prognoz miała paść od dwóch dni do trzech tygodni. Obecnie broni się już prawie dwa lata, a nawet odnosi sukcesy w odbijaniu utraconych ziem. Według mnie kwestia czy Ukraina zdoła w końcu odzyskać dawne terytoria zależy właśnie od samego wsparcia ze strony zachodu. Opieszałość zachodnich krajów w stosunku do wysyłania uzbrojenia była według mnie główną przyczyną porażki letniej kontrofensywy. Spora część obiecanych czołgów czy artylerii przyszła dopiero na jesień, a F-16 dalej nie zostały dostarczone. Teraz znowu jest problem z dalszym dofinansowaniem Ukrainy przez USA. rosja mimo wszystko posiada większy potencjał mobilizacyjny i da się go zniwelować jedynie poprzez uzyskanie przewagi technologicznej. Zachód tą przewagę posiada, ale musi wykazać dalszą wole do okazania wsparcia. Bez tego rzeczywiście Ukraina będzie na przegranej pozycji.

#wojna #ukraina #rosja
4720687e-5b47-4d5b-9927-965bd33518d2
Ragnarokk

@Al-3_x 

Pisanie o tym, że Ukraina upada się obecnie lepiej klika. Wot tajemnica

Belzebub

@Ragnarokk ale to nie jest żaden clickbait. Taka jest prawda. Gospodarka i infrastruktura rozjebana. Ludności coraz mniej. Chętnych do wojaczki także. Jak to Napoleon bodajże powiedział aby wygrać wojnę potrzeba trzech rzeczy. Pieniądze, pieniądze, pieniądze

bimberman

jeśli przestaniemy ich wspierać to się poddadzą i zachowają życie, utraconych terenów już i tak nie odzyskają a to czy żyje się po stronie ukraińskiej czy rosyjskiej ma jakieś znaczenie jeśli i tu i tu jest bieda i rządzi mafia z oligarchią ?

500 000 zabitych i rannych

https://www.cbc.ca/news/world/ukraine-war-estimated-casualties-1.6940723

Ukraina nie jest wstanie wygrać wojny - oczywiście od początku nie miała szans


chcą mobilizować kolejne 500k ludzi i ściągać z zagranicy - fantastycznie więcej sierot kalek i rozbitych rodzin

https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-considers-changing-mobilisation-rules-war-with-russia-drags-2024-01-04/

Ragnarokk

@bimberman 

Jak przestaniesz jeść to skończysz pierdolić kompletne brednie, czego sobie i wszystkim innym na tym portalu życzę.

bimberman

@Ragnarokk zacytuj gdzie podałem nieprawdę i utrzymuj poziom synek

LondoMollari

utraconych terenów już i tak nie odzyskają a to czy żyje się po stronie

To samo słyszałem od początku wojny, a połowę zajętych terytoriów Ukraina już odzyskała. Wygnietli ruskich z wielu miast (Sumy, Charków, Chersoń). To co piszesz nie jest nawet Twoim domysłem, a jedynie powtarzaniem ruskiej propagandy.


a to czy żyje się po stronie ukraińskiej czy rosyjskiej ma jakieś znaczenie jeśli i tu i tu jest bieda i rządzi mafia z oligarchią

No popatrz - w DRL i ŁRL ruscy już od pierwszych dni zrobili pełną mobilizację od wieku lat 15 do dziadków. Nie bawili się w żadne legislacje, tylko branka jak za cara. Więc chyba jakaś różnica jest. Widać też patrząc po tym jak wyglądają (a raczej wyglądały przed Ruskim Mirem) miejscowości po ukraińskiej i rosyjskiej stronie granicy.


chcą mobilizować kolejne 500k ludzi i ściągać z zagranicy - fantastycznie więcej sierot kalek i rozbitych rodzin

Trzecia sprawa powinna być zrozumiała dla każdego z elementarną umiejętnością dodawania i odejmowania - im więcej Rosjan zginie na Ukrainie, tym mniej Rosjan będzie mogło brać udział w agresji na Europę.


@bimberman

Belzebub

@Ragnarokk może byś chociaż spróbował stworzyć iluzję dyskusji i merytoryki zamiast się do gościa przypierdalać? Robisz krecią robotę bo potem inne osoby które są 50/50 czy wspierać Ukrainę widzą taki wysryw i się odechciewa. Jakiś kontrargument coś?

bimberman

@LondoMollari 

 tym mniej Rosjan będzie mogło brać udział w agresji na Europę. - jakiej agresji na europę ? ok nie odpowiadaj nie marnuj już czasu ale nieźle mnie rozbawiłeś

Ragnarokk

@bimberman 

Błędnie zakładasz, że będę merytorycznie polemizował z bredniami.

Wykop przyjmie cię z otwartymi rękoma, a stąd się oddal.

bimberman

@Ragnarokk trochę dziwnie się denerwujesz wszystko ok ?

Tiruriru

@bimberman XD

Musieli cie szkolic ruscy :D.

I generalnie pies cie je...ł, ale żeby ktoś się nie dał nabrać:


"500 000 zabitych i rannych"

w art z linku:

"The U.S. believes nearly 500,000 Ukrainian and Russian soldiers have been wounded or killed during the expansive conflict that has raged in Ukraine since February of last year, according to a New York Times report citing unnamed officials.

(...)

Russia's military casualties are approaching 300,000, including as many as 120,000 deaths and 170,000 to 180,000 injuries, the newspaper reported. Ukrainian deaths were close to 70,000, with 100,000 to 120,000 wounded, it added."

art z sierpnia 2023. https://www.cbc.ca/news/world/ukraine-war-estimated-casualties-1.6940723


Hmm, co lepsze - być pod ruskim butem = bieda, nędza, gwałty, mordowanie, łapówki, upadły wymiar sprawiedliwości, zacofanie, sranie do wiadra, brak perspektyw, brak szans na jakiekolwiek dobro w życiu;

vs nie być pod ruskim butem, żyć jak człowiek i budować swoją przyszłość.

Ukraińcy wiedzą jak to jest i trudno im się dziwić, że walczą żeby za wszelką cenę ruskiemu ścierwu się nie poddać i je wytępić jak tępi się wszelkie robactwo.

Belzebub

@LondoMollari wymienione przez ciebie obszary tym się różniły,że nie zostały wykonane konkretne umocnienia przez ruskich. Po prostu była wojna manewrowa ale się skończyła. A teraz przełamania no widu no słychu. Ruskie ogarnęli logistykę oraz zasoby ludzkie a w międzyczasie szkolą jeszcze prawdziwe wojsko (nie wszystko walą na front) . Zgadzam się, że jest nam na rękę by ruskich jak najwięcej zgruzować ale na rękę jest też nam utrzymanie buforu w formie Ukrainy.

Nedkely

@bimberman Przecież ich Rosjanie mordują na okupowanych terenach.

Tiruriru

@bimberman 

"@Ragnarokk zacytuj gdzie podałem nieprawdę i utrzymuj poziom synek"

W zasadzie cały post to rusopropagana i nieprawda. Słowo po słowie:


<<jeśli przestaniemy ich wspierać to się poddadzą i zachowają życie>> - nieprawda, bo ruscy znani są z mordowania zarówno cywili, poddających się żołnierzy jak i jeńców.


<<utraconych terenów już i tak nie odzyskają>> - odzyskali już mnóstwo. Odzyskają kolejne. Czemu mieliby nie odzyskać? Czemu patrzeć tylko na ostatnie miesiące a nie przegieg całej wojny gdzie wywalili ruskich z północy (byli pod Kijowem i Charkowem i całym terenem pomiędzy nimi), Chersonia itd.


<<a to czy żyje się po stronie ukraińskiej czy rosyjskiej ma jakieś znaczenie>> ruskie gówno i jego świat którego nikt nie chce wg normalne życie. Dosyć znacząca różnica.


<<500 000 zabitych i rannych>> "zapomniałeś" dodać, że z tego prawie 3/4 to ruscy.


<<chcą mobilizować kolejne 500k ludzi i ściągać z zagranicy - fantastycznie więcej sierot kalek i rozbitych rodzin>> gdyby ruskie ścierwo nie przyszło to niemusieliby mobilizować i ściagać ludzi zza granicy.


Niech ruskie gniją w swoim ruskim mirze i zdychają z biedy. Nikt ich nigdzie nie chce. Od setek lat jedyne co przynosi ruski to kradzieże, bieda, zniszczenie, upadek człowieczeństwa... Wiekszość sukcesów to te oparte kradzież, szpiegostwo i oszustwa. Niech giną. Gińcie.

LondoMollari

@Belzebub Chersoń też był umocniony. Też się wszystkim wydawało że nic tam nigdy się nie ruszy, i w ogóle przejebane, a nagle bez ładu i składu ruscy się wycofali.


Tak naprawdę nie wiemy jak to wojna obecnie idzie, realne konsekwencje obecnych działań i decyzji widać po paru miesiącach. Tak czy siak, trzeba wspierać likwidację ruskich, i tyle.

Bajo-Jajo

@bimberman wazne jest ze ruskie wracaja jako gruz200 albo gruz100, przy czym najlepiej chorzy na głowę, tacy najlepiej w muchosransku beda studzily zapedy imperialne kacapow

bimberman

@Tiruriru i myślisz że jak ukraincy rozwalą 140mln ruskich dokonają rozbioru i się z nami podzielą pozostałościami tego kraju ? za naszą pomoc ?


i na koniec zorganizują kolejną paradę równości bo to jest najważniejsze w biednym kraju ?


w dniu dzisiejszym ludność ukrainy to 36mln w piszą na wiki :2021 was 41,442,615


The country's population has been declining since the 1990s because of a high emigration rate, coupled with high death rates and low birth rates. The population has been shrinking by an average of over 300,000 annually since 1993.


to co piszesz o bogactwie ukrainy to brednie to biedny kraj a zasoby są pod kontrolą oligarchów


nie mają szans na wygraną a zarząd powierniczy w ich kraju dokonuje czystek etnicznych wysyłając na front kogo się da


poczytaj na wiki jak wspaniała jest ukraina


https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Ukraine

najciekawsza tabelka na samym dole

ludzie tam nie chcą żyć a rewolucja pomarańczowa nie sprawiła że zaczęło tam się dziać lepiej bo zmienił się zarząd

-ale jak zawsze mogę się mylić pzdr

e61646cf-5076-4f49-a05d-87389615ef87
VikingKing

@bimberman popieram stanowisko Twojego oponenta. Pierdolisz jak potłuczony.

bimberman

@VikingKing popieraj kogo chcesz na koniec okaże się kto miał racje a kto wierzył w bajki i propagandę

VikingKing

@bimbermantak zrobię.

Ps. Pięknie budujesz zdania, jesteś powieściopisarzem, poetą etc?

bimberman

@VikingKing nie, w sumie ledwo zdałem podstawówkę, wszyscy mówili że nic nie osiągnę i do niczego w życiu nie dojdę i mieli rację

VikingKing

@bimberman no widzisz, da się coś napisać, żeby forma nie kłuć w oczy, a jedynie treść. Tak trzymaj!

Tiruriru

@bimberman Mniej bimbru, kolego. Szkodzi ci.

"i myślisz że jak ukraincy rozwalą 140mln ruskich dokonają rozbioru i się z nami podzielą pozostałościami tego kraju ? za naszą pomoc ?"

Co? Tzn nie miałbym nic przeciwko jakby wszyscy ruscy padli i dokonał się rozbiór, ale to nie jest warunek konieczny do pokonania ruskich.

Nie oczekuję niczego za naszą pomoc. Wystarczające jest odepchnięcie ruskich od naszych i naszych sojuszników granic i pozbawienie ich potencjału do bycia zagrożeniem. Niech się kiszą w swojej biedzie i srają w swoje dziury w ziemi.


"i na koniec zorganizują kolejną paradę równości bo to jest najważniejsze w biednym kraju ?"

Jeśli dobrze kojarzę to wkleiłeś wcześniej link, że w Kijowie była parada równości w której wzieło parę tysięcy ludzi więc to pewnie odnośnie do tego, ale nie mam pojęcia o co ci chodzi. No odbyła się. No byli ludzie.

I?

Były też pewnie czyjeś urodziny, bal maturalny, wesele, pogrzeb i kilka innych imprez.

Czy któreś z nich też były "najważniejsze"?

Serio, nie mam zielonego pojęcia co chciałeś dowieść, ale wierzę, ze twój sprany mózg widzi to jako gigantyczna sprawę.


"w dniu dzisiejszym ludność ukrainy to 36mln w piszą na wiki :2021 was 41,442,615"

No i?

Afganistan w latach '80 miał 10 milionów.

Wietnam w latach '70 miał 50 milionów.

Japonia w '30 - 70.

Co w związku z tym?

Zresztą w to, że rosja ma 140 można wierzyć tak jak w wysokość kursu rubla albo potęgę ruskiej gospodarki ;).


"to co piszesz o bogactwie ukrainy to brednie to biedny kraj a zasoby są pod kontrolą oligarchów"

o jakim bogactwie ukriany pisałem? Mówie ci chłopie. Odstaw ten bimber. Wypierz onuce.


"nie mają szans na wygraną a zarząd powierniczy w ich kraju dokonuje czystek etnicznych wysyłając na front kogo się da"



"poczytaj na wiki jak wspaniała jest ukraina"

Poznałem Ukraińców w kilku Ukraińskich miastach na kilku wyjazdach. Poznałem ich w Polsce. Niestety poznałem też kilku ruskich. Trochę jak inny gatunek człowieka. Wolę mieć za sąsiada ukraińską rodzinę która prawie niczym się od nas nie różni od zmongolizowaną ruską nieobliczalną i kłamliwą dzicz na granicy.


I faktycznie - szokujące, że z kraju objętego wojną (ruscy zaatakowali nie w 2022 roku) ludzie uciekają w obawie o swoje życie. Szokująca, niespotykana nigdy wcześniej statystyka.

Za większość złego w Ukrainie jak i innych postsowieckich i ościennych rosji krajach (choćby Gruzja czy Mołdawia) odpowiada rosja. Ówczesna i współczesna. Wyniszczanie ludzi, pranie mózgów, sowiecyzacjia, przesiedlenia, czystki, mordy, gwałty, rozkradanie krajów.

Nie da się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że bez rosji świat byłby lepszy i rosja dowodzi temu non stop od setek lat.

Były szwedzkie potopy, były rozbiory, były wojny. Cywilizowany świat poszedł do przodu i wie że lepiej robić biznes.

Niecywilizowana rosja dalej tkwi w swoim gównie i się tego nie chce nauczyć.

Tiruriru

@bimberman "a u was murzynów biją!"

Belzebub

@Al-3_x mylisz się. To czy Ukraina wygra czy nie zależy tylko i wyłącznie od zasobów mobilizacyjnych i woli walki. Sprzęt dostają i będą dostawać. Pal licho, że nie wykorzystują go mądrze w wielu przypadkach. No i od samych Ukraińców zależy czy się ogarną i zaczną szanować swoich sojuszników i przestać kraść oraz zlikwidują korupcję. Na tej Wojnie wielu z nich się dorabia fortun ale o tym się nie mówi zbyt wiele. Kliczko otwarcie powiedział, że Żeleński zmienia Ukrainę w państwo autorytarne.

Drathir

@Belzebub skąd ta pewność, że sprzęt dostawać będą?

Belzebub

@Drathir wnioskuję po mobilizacji Europy. USA wiadomo do listopada utrzyma kurs. Póki co będą dostawać wsparcie - może tak dopowiem. Bo ciężko być wróżką i przewidywać zbyt daleko. Zbyt wiele zmiennych ale póki co do końca roku wszystko wskazuje,że będą dostawać

Ragnarokk

@Belzebub 

Zawsze kraje które toczą wojnę idą w stronę władzy autorytarnej. Zawsze. Ograniaczanie praw obywatelskich, cenzura i te sprawy. Problemem jest jak po wojnie to zostaje.


A to że nie wykorzystują idealnie sprzętu z którym nie mają doświadczenia (ani nawet z podobnymi) to takie zaskoczenie jak to, że w TVP płacono miliony propagandzistom.


I odpowiadając na inne pytanie - Charkowszczyzna i Chersoń to dość spore odbicia ziem.

bimberman

@Belzebub potwierdzam rozmawiałem chwilę z kobietą z ukrainy która zarabia na sprzątaniu to co się da ukraść i sprzedać ze sprzętu i wyposażenia - jest sprzedawane nikt tam nie chce walczyć bo nie ma o co, wszyscy chcieli by uciec , powiedziała jeszcze że jak by mogła to by tego zelenskiego..... - szkoda, że ci propagandyści nie rozmawiają z cywilami no ale jak to propagandyści nakręcają narracje że jest ładnie pięknie a straty w cywilach są dobre dla przyszłości ukrainy i ukraina na pewno wygra a potem przeprowadzi rozbiór rosji a potem zorganizują paradę równości w Kijowie - ta woja to jeden wielki żart

https://www.bbc.com/news/world-europe-48738251

Belzebub

@Ragnarokk mylisz solidarność narodową z ograniczeniami z chwytaniem za mordę. I nie rób fikołków proszę...nie mają doświadczenia ze sprzętem. Przecież bardzo wielu Ukraińskich żołnierzy było na szkoleniach za granicą stricte aby właśnie to doświadczenie zdobyć. Tutaj jest też błąd taktyczny z tego co usłyszałem w pewnym podcaście - nowe bataliony dostawały nowy sprzęt a te już zaprawione w bojach miały operować tylko na tym starym już mocno wyeksploatowanym. Zamiast nowy sprzęt delegować i żołnierzy już po szkoleniu dołączać do istniejących brygad odjebano chałę. I tym oto sposobem było bardzo dużo filmików jak leży rozjebany amerykański sprzęt. Po prostu głupio był wykorzystywany.

Belzebub

@Ragnarokk no to ile procent z zajętego terenu odbili?

Belzebub

@bimberman wojna na pewno żartem nie jest.Nie ma w niej nic śmiesznego. Po prostu jeśli rzeczywiście się kibicuje Ukrainie nie można zaklinać rzeczywistości... trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Mierzą się z wieloma problemami ale część z nich wynika z ich głupoty i wschodniej mentalności. Ukraińcy się nie różnią zbyt wiele od ruskich i taka jest smutna prawda. Mam z nimi do czynienia na co dzień i widzę...rozmawiam i nie raz pomagałem kołować im sprzęt na front ale skoro oni sami mówią, że z miesiąca na miesiąc coraz mniej Ukraińców samych się zrzuca na wsparcie dla wojska...

Nedkely

@Belzebub W jaki sposób nie szanują sojuszników?

Belzebub

@Nedkely Rakieta ukraińskiej oplot zabija dwóch Polaków. Krzyczą to nie nasza rakieta! Dopiero biden ich prostuje. Nie potrafią po ludzku przeprosić. Rozpoczynają konflikt na granicy z Polską w konsekwencji czego Polscy przewoźnicy rozpoczynają strajk. Ukraińcy twierdzą,że nie mają sobie nic do zarzucenia i im się po prostu to należy! Pomoc humanitarna jest rozkradana na masową skalę,wojskowa też ale trochę mniej. Wyzywają Polaków od ruskich onuc bo ci śmią dbać o swoje interesy. Cyrk. Odsyłam do profilu mera Lwowa i co wypisuje. No to kilka przykładów z brzegu oczywiście bo więcej by się tego znalazło

Tiruriru

@Belzebub 

" I tym oto sposobem było bardzo dużo filmików jak leży rozjebany amerykański sprzęt. Po prostu głupio był wykorzystywany."

Bardzo dużo filmików - trafiłem na może kilkanaście + setki dodatkowyc ujęć tego samego sprzętu. Normalne jest, ze ponoszą straty. Sprzętu było za mało żeby robić jakiś wielki manewr, wiec jak zorientowali się że frontalne ataki na pola minowe kończą się nieproporcjonalnymi stratami to ich zaprzestali, w przeciwieństwie do ruskich którzy rozminowują teren bojem (masą mięsa i sprzętu) puszczając kolejne fale.


"a mógłbym prosić o listę tych sukcesów w odbijaniu ziem?"

Odepchnięcie spod Kijowa.

Wywalenie z całej północy.

Wypchnięcie spod Charkowa aż do Kupiańska.

Odepchnięcie od Mikołajowa.

Odepchnięcie z Chersońszyzny po zachodniej stronie Dniepru.

Sporo terenów odbitych czasowo z których później się wycofywali.

Procentowo suma całości terenów z których wywalili ruskich to bodaj > 50% (od 2022).

Nie rozumiem, czemu ograniczasz się tylko do ostatnich miesięcy.

Belzebub

@Tiruriru ograniczam się do aktualnej sytuacji. To wszystko przeszło do historii a tu przed nimi trudna przyszłość i walenie konia do tego gdzie ruskich się wypędziło w większości (i tego też nie rozumiem) z kilku pierwszych miesięcy gdzie ruskie po prostu rozjebali sobie ryj bo ich taktyka była chuja warta. Taktykę zmienili,poprawili logistykę. Konflikt wszedł na nowy poziom i chcę rozważać to co na tym poziomie się dzieje. A dzieje się źle dla Ukrainy i tym samym dla Polski. Co do sprzętu - walczą i tracą sprzęt od początku eskalacji. Zobacz jak głupio stracili np niektóre Kraby. Zobacz sobie cmentarzysko bradleyów. To co piszę to nie jest tylko opinia randoma z internetu. Niemieccy generałowie też zwracali na to uwagę i podobnie amerykańscy. Paradoksalnie takie próbowanie usprawiedliwiania Ukraińców co by się nie działa jest tylko na ich niekorzyść...

Belzebub

@Al-3_x a mógłbym prosić o listę tych sukcesów w odbijaniu ziem?

paulusll_2

@Belzebub Kupiansk/cherson. Północ ukrainy też chyba można pod to podciągnąć.

Belzebub

@paulusll północy bym nie liczył bo to aktualnie nieistotne. No to ile procentowo terenu odbili ?

paulusll_2

@Belzebub Północ jest bardzo istotna. Ale jeśli liczymy tylko chersoń i kupiansk to ok 5%, russ okupują obecnie ok 20% wliczając w to Krym i Donbas.

Belzebub

@paulusll nie wiem czy dobrze liczysz . Ile procent z zajętego wcześniej przez ruskich terenów przed kontrofensywą zostało odbite? Bardziej w ten sposób.


"W ciągu trwającej pół roku kontrofensywy wojska ukraińskie nie osiągnęły wyznaczonych celów i za cenę tysięcy poległych odbiły z rosyjskich rąk teren o powierzchni ok. 518 kilometrów kwadratowych, czyli tyle, ile wynosi powierzchnia Warszawy - wynika z opublikowanej przez "The Washington Post" obszernej analizy kontrofensywy, która według ukraińskich władz miała przynieść przełom w wojnie Rosji z Ukrainą." Czyli mówiąc krótko - chuj wielki. Nie chce mi się liczyć nawet tego na procenty


https://www.rp.pl/konflikty-zbrojne/art39519571-fiasko-kontrofensywy-ukrainy-analiza-nic-nie-poszlo-zgodnie-z-planem

paulusll_2

@Belzebub  teraz mowisz o letniej kontrofensywie... w 2022 została odbita charkowszczyzna i część chersonia... to daje ok 5%

paulusll_2

@Belzebub a w całym 2023 roku ofensywa russ zamknela się w 0,03% ...czyli można uznać ze 2023 byl rokiem utrzymania Lini frontu z końcówki 2022.

Belzebub

@paulusll mój błąd bo od początku ją miałem na myśli głównie. Reszta przeszła do historii a te fronty są aktualne. No zgadza się, że jakoś utrzymują front ale jeśli nic w kierunku zmian na dobre się nie zrobi to front się załamie. Ludzi trzeba rotować i szkolić nowe rezerwy i umiejętnie płynnie je włączać do walki aby się ostrzelały zanim starych zrotują. U ruskich nie ma tego problemu bo cały czas świeże mięso zwożą to raz a dwa kasy im nie brakuje mimo wszystko. A Ukraina fizycznie jest bankrutem. Bazujmy na faktach

paulusll_2

@Belzebub Ukraina od początku wojny jest bankrutem utrzymywanym przez zachód... a tu już jednak 2 lata za chwilę za nami ...russ ludzie to nie cyborgi i mają te same problemy co Ukraina ... konszachty z Koreą płn chyba dobrze świadczą o problemach z jakimi zmaga się russ.

Ragnarokk

@Belzebub 


  • Jakie ziemie odbiła Ukraina

  • X, Y, Z

  • Ale takie to nie, ja chce inne.


I ty masz jeszcze czelność zarzucać mi, że nie prowadzę poważnej dyskusji xD

Belzebub

@Ragnarokk nie pierdol. Nie wybieram sobie bo mi tak wygodnie tylko nawet biorąc najbardziej optymistyczny scenariusz pod uwagę i wszystkie tereny odbite (włącznie z tymi,gdzie ruski sołdat tylko przeszedł przez drogę) to coś słabo jak na prawie 2 lata wygrywania wojny... I jeśli Ukraina straci poparcie to w głównej mierze właśnie dzięki idiotom zaklinającym rzeczywistość.

tmg

@Belzebub północ nieistotna ? to jeden z najważniejszych frontów tej wojnyk, to tam Ukraińcy odparli atak na Kijów i nic się nie zmieniło, wciąż może tam pójść ofensywa

Belzebub

@tmg a może zadałbyś sobie trochę trudu i przemyślał kontekst? Mówimy o odbijaniu terenu. Owszem odbili ten teren i w porównaniu do tego co mamy w innych rejonach teraz poszło im znacznie łatwiej. Skupmy się na tym co jest teraz i kontrofensywie a nie na potencjalnej obronie potencjalnego odcinka bo idziemy w kierunku fantastyki granica z Białorusią długa...

tmg

@Belzebub aktualnie wojna nie toczy się o teren a o zniszczenie i wyczerpanie przeciwnika. Jeśli to się uda którejś stronie to odbije teren tanim kosztem i relatywnie szybko. Taktyka zdobywania terenu za wszelką cenę to cecha moskiczowej armii która degraduje się zamiast wzmacniać. Trzeba walczyć w inny sposób i UKR pokazują że to potrafią. Samymi dronami morskimi wykurzyli pływające orki z Morza Czarnego i odblokowali transport zboża. To że linia frontu stoi w miejscu nie oznacza że nic się nie dzieje.

Belzebub

@tmg wojna nie toczy się o teren więc rozpocznijmy kontrofensywę ponosząc ciężkie straty aby odzyskać jak najwięcej terenu xD kurwa jaki fikołek. I Ty uważasz, że Ukraina ma szansę wygrać wojnę wyczerpując przeciwnika już Stalin mówił - u nas ludzi mnogo. A przestawiony na tryb wojenny przemysł byle jaki ale nadąża i wykrwawia Ukraińców... To,że linia frontu stoi a miejscu znaczy, że zanim gruby schudnie chudy umrze. Chudy jest pod kroplówką i gdyby nie ona dawno by umarł. Walczyć w inny sposób i Ukraina pokazuje, że to potrafi? Przecież poza danymi im ma tacy nowinkami technologicznymi to jest pierwsza wojna światowa obecnie. Jasne,ruscy ponoszą straty z każdym atakiem ale Ukraińcy również. Kogo jest więcej wiadomo

tmg

@Belzebub wojna to gra błędów i Ukraińcy taki popełnili próbując letniej ofensywy. Ale jest spora różnica między niekończącą się kacapską ofensywą typu mięsne szturmy a jednorazowym atakiem SBU z którego się szybko wycofali widząc co się dzieje. Przekalkulowali, że straty są za duże i nastawili się na wykrwawianie kacapów i niszczenie im logistyki i kluczowych systemów np. artylerii. Przypominam, że IWŚ na zachodzie skończyła się przegraną kajzera gdy front stał od lat w miejscu (i to na terenie Francji). Osobiście liczę na niespodzianki jak bunt Prigożina, albo jakiś inny katalizator który przyśpieszy rozpad tego imperium aids.

GrindFaterAnona

Nie wiem skąd się wzięła ostatnio ta narracja, że Ukraina nie jest wstanie wygrać wojny na z rosją. (...) Obecnie broni się już prawie dwa lata, a nawet odnosi sukcesy w odbijaniu utraconych ziem.


@Al-3_x no właśnie dlatego, że się broni od dwóch lat. To jest kraj na skraju bankructwa, a Rosja notuje wzrost gospodarczy. Jak to sie mówi, wojny nie wygrywa się militarnie.

paulusll_2

@GrindFaterAnona Ukraina od początku wojny finansowo utrzymywana jest dzięki UE, USA, Japonii. To nie jest wielka tajemnica. russ notuje wzrost gospodarczy?? Oni ponad 30%procent budżetu wydają na wojnę.... Niemcy w czasie ww2 też notowali wzrost dzięki przemysłowi... tylko pytanie jeśli przed wojną wydawali ok 7% na armię a teraz 30% to komu zabrali ? Służbie zdrowia, edukacji itp...

Al-3_x

@GrindFaterAnona Ale może warto wspomnieć na czym ten wzrost gospodarczy rosji polega, a dokładniej to na pompowaniu coraz to większej części budżetu państwa na ciągłe zbrojenia by uzupełniać straty na froncie. Jest to jednak sztuczne promowanie PKB, a nie rzeczywisty rozwój ekonomiczny.

tmg

@Al-3_x @GrindFaterAnona dodam jeszcze, że moskowitska statystyka jest być może bardziej zakłamana niż w czasach ZSRR. Spróbuj tylko ujawnić prawdę to wylecisz oknem.

GrindFaterAnona

@Al-3_x tak, warto. jednak czym by nie był spowodowany, to pokazuje, ze gospodarczo - mimo wojny - jest to dość stabilny kraj.

Ragnarokk

@GrindFaterAnona 

Notuje wzrost gospodarczy, a przy okazji strąciła już 423 myśliwce NATO!

Al-3_x

@GrindFaterAnona To tak nie działa. To, że rośnie im PKB niczego w tym przypadku nie odzwierciedla, a już na pewno nie realnego stanu gospodarki.

GrindFaterAnona

@Al-3_x w takim razie jak to działa? PKB w czasie pokoju jest dobrym wskaźnikiem gospodarczym ale w czasie wojny już nie? PKB mierzy wartość produkcji danego kraju. Skoro przez sankcje Rosja przekierowała część strumieni finansowych z importu (który de facto pomniejsza PKB) na produkcję własną, to jaki ma być wynik?

c6cf6dd2-d7d9-481e-b7f3-f13ebee63810
madhouze

@Al-3_x Nie wiem skąd się wzięła ostatnio ta narracja, że Ukraina nie jest wstanie wygrać wojny na z rosją

A to nie tak, że chcą w ten sposób zmobilizować opinie publiczną do dalszego wsparcie? Ludzie będą mieli możliwość poczucia, że byli są blisko wygranej i pokonania zła, że nie będzie im tak łatwo odpuścić.

Pan_Buk

@Al-3_x Z tego co słyszałem, Ukrainie dramatycznie brakuje pocisków. 200 tysięcy pocisków leży w Naddniestrzu, ja bym stamtąd je zabrał.

GrindFaterAnona

@Pan_Buk to idz i zabierz

100mph

Ukraina przegra wojne bo Zachod nie chce by przegrala ja Rosja. Jedyny kraj jakiemu zalezalo na zwyciestwie Ukrainy byla Polska. Ukraina przegra, bedzie trwac w konflikcie, powoli upadac gospodarczo i populacyjnie.

CoryTrevor

@Al-3_x  ciężko znaleźć jakieś rzetelne informacje na temat konfliktu - jak to naprawdę wygląda i która strona przechyla szalę. Po pierwsze z powodu wojny informacyjnej, po drugie media nakręcają panikę i przez znużenie ludzi tematem starają się przedstawić sytuację gorzej niż wygląda ona w rzeczywistości. Wystarczy spojrzeć ilu "ekspertów" wyrosło na tym temacie (Wolski, Bartosiak, Wojczal, Zychowicz, zapomniani przez media generałowie). Dosłownie w ich interesie jest tworzyć negatywną atmosferę i zbijać na tym kapitał.

BoTak

@Al-3_x Jak jest napisane w twoim poście. Broni się tak długo bo inne kraje pomagają. Zabierz im całą pomoc i tygodnia nie wytrzymają. Sprawa jednak nie jest tak prosta. Moje osobiste zdanie, ale wszystkim jest na rękę by ciągnąć tę wojnę tak długo jak się da w celu maksymalizacji zysków. Wojna to przede wszystkim biznes i fantastyczna okazja na zarobienie grubej kasy, a sankcje to zasłona dymna. Jak już nic więcej nie będzie się dało wycisnąć to będą trzy opcje. Ukraina dostanie potężny zastrzyk wsparcia by zgnoić i wyprzeć Rosję (mało prawdopodobne bo bardzo kosztowne). Zostaną sprzedani Ruskim, podobnie jak nasz kraj w przeszłości. I ostatnią opcją może być ostre dociskanie Rosji oraz Ukrainy do zawarcia porozumienia co skończy się podziałem kraju i oddaniem części Rosji bądź płaceniem przez Ukrainę wysokiej daniny na rzecz Rosji. Obie te sytuacje pewnie kupiły by im kilkanaście lub kilkadziesiąt lat spokoju.


Ot takie moje luźne przemyślenia.

tosiu

@Al-3_x porażka kontrofensywy wynikała z faktu że nie potrafili uderzyć w synchronizowany sposób sprzętem z zachodu i biją się zgodnie z sowiecką doktryną jak w II wojnie światowej. Dokładnie tak samo jak ruscy tyle że oni bez zachodniego sprzętu tyle że swoim gównem. Konflikt trwa bo fiutin, mieli na mięso własne zasoby ludzkie. Od lutego 2022 Ukraina zniszczyła 90% tych żolnierzy co zaczynali. Teraz to kolejne już mięso walczy.

Zaloguj się aby komentować