#rower #elektronika #elektryka
Tam nie ma żadnej elektroniki. Chyba że już jestem stary i teraz są jakieś kosmiczne dynama
@bladybezczel napięcie wyjściowe dynama zależy od prędkości obrotowej, a dokładnie od szybkości zmian strumienia indukcji magnetycznej względem cewki. Cewka z rozwartymi zaciskami ma to do siebie, że po zaindukowaniu się w niej prądu, na jej zaciskach powstaje teoretycznie nieskończenie wielkie napięcie. Rzeczywista cewka jest wykonana z drutu o jakiejś skończonej wytrzymałości napięciowej, po przekroczeniu której następuje przebicie izolacji. W praktyce takie dynamo nie powinno się zepsuć od pracy bez obciążenia z prędkością znamionową, bo gdyby tak było, to każde przepalenie się żarówki kończyłoby się wymianą zarówno tej żarówki jak i dynama. Jednak napięcie wyjściowe dynama polecam mierzyć pod obciążeniem, a najlepiej za jakimś prostownikiem, bo na wyjściu mamy prąd przemienny o jakiejś bliżej niezdefiniowanej częstotliwości, przy której pomiar miernikiem bez True RMS może być obarczony sporym błędem.
A teraz widzę, że chodzi Ci o dynamo w piaście. Chuj wie co tam siedzi, czy to jest po prostu wirujący magnes i stałe cewki bezpośrednio połączone z wyjściem, czy siedzi tam jakaś elektronika.
@cec tak, dynamo w piaście. Poszukałem trochę w internecie i na zdjęciach nie widać, żeby prócz magnesu cewek i dwóch kabli wewnątrz było coś więcej. Chyba, że jakiś mini układ znajduje się wewnątrz tego "walca"
https://youtu.be/oXptXRqxj9c?t=460
W sumie to znalazłem jeszcze coś takiego
@bladybezczel dobrze jest, tam masz prąd przemienny a nie dc.
Zaloguj się aby komentować