Mało osób zdaje sobie z tego sprawę, ale jeżeli jesteście zapisani przez pracodawce do Luxmedu/Medicover albo czegoś podobnego, to w wielu przypadkach (w zależności od swojego pakietu) należy wam się częściowy zwrot kosztów za leczenie prywatne.
W moim przypadku jest to 70% u większości specjalistów (pomijając stomatologię) z limitem zwrotu 500zł na kwartał.
Jak to działa w skrócie?
- Idziecie do lekarza prywatnie
--> prosicie o fakturę z podstawowymi informacjami
--> wypełniacie formularz np. z luxmedu (akurat w przypadku luxmedu interesuje nas "swoboda leczenia")
--> wysyłacie list na wskazany adres, a w kopercie ma się znaleźć: wypełniony formularz, oryginalna faktura/faktury wykonanych zabiegów, w idealnym przykładzie wcześniejsze skierowanie np. z luxmedu (chociaż u mnie przeszło bez skierowań).
Jeżeli wszystko dobrze wypełnicie i w waszym pakiecie zwroty obowiązują, to po kilku tygodniach od wysłania koperty powinniście dostać e-maila bądź/i smsa o zaakceptowanym wniosku, a na dniach pieniądze na koncie.
Tutaj schemat na podstawie luxmedu:
https://www.luxmed.pl/assets/media/11-063-refundacja-przewodnik-swoboda-leczenia-pl-07-2017.pdf
https://www.luxmed.pl/assets/media/Wniosek_o_refundacje_wspolny_LUXMED_20190601.pdf
Polecam się potrudzić i wysłać im bezpośrednio list, z e-mailem mi kiedyś nie przeszło i wydaje mi się, że te firmy specjalnie ludziom utrudniają zwroty. Ogólnie do tych regulaminów/formularzy jest się trochę ciężko dostać a HRy u pracodawcy często nie ogarniają tematu. W idealnym świecie sam Luxmed powinien wystarczyć do badań/wizyt/zabiegów itd. ale w wielu przypadkach tak (o czym sam się przekonałem) nie jest..
Nawet gdyby te info miało się przydać tylko jednej osobie to się ucieszę
Wołam jeszcze @TheLastOfPierogi gdyby Ciebie interesowało, bo czytałem dzisiaj Twój temat o cenach psychiatry w Warszawie.
#zdrowie #protip
@nobodys dzięki Cumplu (btw. to pierwszy raz kiedy na hejto dostałem powiadomienie, że zostałem oznaczony w poście)! Niestety, mój pakiet ma limit 3 wizyt u psychiatry/psychologa, który już wykorzystałem na ten rok :(.
Dzięki stary
Taktyczna kropka obserwowania postu .
a nie ma czegos takiego że zwrot przysłguje tylko w przypadku braku możliwości udzielenia świadczenia na już? bo by wtedy mialo sens w sensie chce dzis do lekarza nie maja terminu wiec ide prywatnie i wtedy dopiero zwracają
@konrad1 W teorii tak. W praktyce tak jak pisałem: mi się udało dostać zwrot nawet bez dodania skierowania bądź potwierdzenia, że nie ma dostępnego wolnego terminu. Dawniej w luxmedzie było jeszcze w miarę OK, ale teraz z terminami u wielu specjalistów jest tragicznie, i pewnie sami o tym wiedzą. Kolega mówił, że w medicover jest jeszcze gorzej. W każdym razie warto przetestować i wiedzieć na przyszłość czy taka opcja u siebie zadziała. Ja teraz np. będę chętniej szedł do specjalisty, bo płacić 30% a nie 100% do przez siebie wybranego lekarza jeszcze jest w porządku (+ usługa u super ocenianego lekarza prywatnie, a nie po części "randoma" przypisanego do Luxmedu, który może być niewiadomą)
@nobodys Tutaj masz nie do końca rację. Jeśli w pakiecie masz, że np. musisz dostać specjalistę w ciągu jakiegoś czasu (np. ja mam pediatrę w ten sam dzień) i nie ma terminów, to uderzasz na infolinię i twardo ich tam naciskasz (sami bardzo niechętnie to proponują, wiadomo czemu). Ogólnie trzeba ich tam zjechać z góry na dół od początku. To wtedy wystawiają Ci przed wizytą refundację. Idziesz sobie na wizytę prywatnie i przysługuje Ci zwrot 100%.
A to 70% to jest takie bez łaski, możesz iść kiedy chcesz i mają oddać.
@kalimer Pewnie masz rację z tymi 100%, ja po prostu chciałem przetestować bez skierowania
@Evensah W przypadku Luxmed (chociaż u reszty pewnie też) faktura na siebie, bo później podczas wypełniania formularza tak czy inaczej dodajemy swoje dane łącznie z PESELem i dział refundacji powinien poskładać wszystko w całość. Z takich ciekawostek to koleżanka na tym samym stanowisku co ja dawniej pytała w naszym dziale HR czy nam przysługuje taki zwrot i dostała negatywną odpowiedź.. tak więc gdybym miał doradzić, to warto samemu "zaryzykować"
@Evensah tak faktura imienna na siebie. (Jak robisz badanie na dziecko to też faktura na siebie lub drugiego rodzica/opiekuna) Wydaje mi się że mają w regulaminie tylko to, że musisz mieć usługę w pakiecie i jeśli wymagane jest skierowanie, to wpierw musisz mieć w systemie luxmedu skierowanie. Nie możesz sobie np. zdupy pójść na usg czegoś.
No i co do kwtybi % zwrotu to można się dowiedzieć u swojego pracodawcy bo może ogarnia lepiej niż kadry OP. W każdym razie u nas jest to do 1000zl na kwartał i 100% zwrotu kosztów. Aczkolwiek najlepiej jeszcze jak nie ma terminów, spróbować zdobyć podzlecenia do placówki partnerskiej i tam zagadać o terminy, bo może będą mieli lepsze.
@Grzegorz1992 Pracówki partnerskie w naszym przypadku są słabe więc jak dzwonię żeby dostać refundację 100% (bez proszenia w swoim pakiecie mam 70% i limit 700zł) to zawsze proponują najpierw placówki partnerskie. Wtedy warto od razu mówić, że już po nich dzwoniłeś i nie mają terminów i jak uważa inaczej to ma sama se tam dzwonić i znaleźć termin. I wtedy dostaniesz refundację na dowolną wizytę prywatną. Co najlepsze, na prywatną wizytę nie ma limitu kosztów, więc bierzesz sobie dowolnie drogiego lekarza i idziesz.
Ja dostaję 100% zwrotu. Zgłaszam się do LuxMed, jak nie mają wizyt w rozsądnym terminie to wystawiają zlecenie. Mając to idziesz gdzie Ci się podoba a następnie skanujesz i wysyłasz fakturę przez portal na to zlecenie.
Czy ktoś wie, jak to wygląda w Medicover?
Potwierdzam :)
Taktyk
Dzięki za info, bardzo pomocne
A kojarzycie jak w Medicover nazywa się taka usługa?
@WujcioPafcio Chyba chodzi o to:
Program „Gwarancja Terminu” – rozwiązanie, w ramach którego gwarantujemy dostarczenie określonych konsultacji oraz badań w szybszym niż zazwyczaj terminie. Pacjenci korzystający Programu "Gwarancja Terminu" mogą w uzasadnionych przypadkach uzyskać refundację kosztów poniesionych na daną usługę, jeśli nie będą mogli zrealizować jej w Medicover.
oczywiście jak ktoś wcześniej nie wie o istnieniu takiego dodatku to ciężko jest samemu znaleźć. Nawet jak się zna nazwe to doszukać się aktualnego regulaminu + formularza + adresu do wysłania to sztuka
@WujcioPafcio @nobodys Niestety gwarancja terminu dotyczy tylko firm, które to wykupiły i to chyba tylko wielkich firm (300+ pracowników?)
@nobodys ale czekaj, bo chyba jest tu pomieszane nazewnictwo. Luxmed, medi i reszta już jest prywatne. Czy skąd dostaje zwrot i za co? Z NFZ za wizytę w lux? Czy z Iux, za który place, ale oni nie mają terminu, więc idę do kolejnego specjalisty, już spoza lux - czy można powiedzieć, że to jest trzeci "etap" NFZ>lux>prywatny specjalista?
To o tyle ciekawe, że oficjalna procedura wymaga wcześniejszego zatwierdzenia zwrotu przez Luxmed. Do tego nowe umowy (a przynajmniej te, które ja widziałem) mają ograniczoną liczbę takich zwrotów w ciągu roku.
Zaloguj się aby komentować