Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(ツ)/¯
Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.
W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...
Przecież taki opór kabiny tak samo wpływa na większe spalanie i w zasadzie generuje straty dla jego właściciela. No glupota po prostu.
Dla Muska najważniejsze jest stworzyć najlepszy, najtansz i najwydajniejszy produkt. Konkurencja zaprojektowała design ciężarówki a o aerodynamice najwyraźniej nawet nie pomyśleli. Jak myślicie co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej. Wygląd ciężarówek, czy dużo niższe koszta exploatacji. Pomyśl ile ile tracą na paliwie w skali roku.
Takie podejście Tesla stosuje na każdym kroku produkcji. Optymalizacja, wydajność, minimalizacja kosztów. Dlatego cokolwiek by konkurencja nie zrobiła i jak się starała, to Tesla i tak zawsze będzie o kilka kroków przed nimi.
Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie. Za kilka lat będzie wielkie zdziwienie dlaczego Tesla wygryza rynek. Identycznie jak dziś płacze prezes Renault, że Tesla psuje rynek elektryków, tak dużymi obniżkami (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Musk wcale nie jest geniuszem. To resztą jest po prostu niesamowicie głupia (-‸ლ)
#tesla #motoryzacja #ciezarowki #technologia
08a8869a-96b1-4819-bb17-c8d7371cbc53
Kanciak

@Dudlontko ty tak serio czy trol?

Jason_Stafford

@Dudlontko tylko w Europie jest inny powód, dla którego są takie, a nie inne kształty ciągników. Chodzi o maksymalna długość zestawu.


Robiąc ciągniki jak tesla to albo ciągniemy mniejsze kontenery, albo zmieniamy przepisy. Z przepisami może być taki problem, że wymagało to by przebudowania infrastruktury, a z kontenerami jest taki problem, że one są konkretnego wymiaru, i nikt nie przestawi się na mniejsze kontenery ot tak sobie.

mikolajkmix

Problem jest taki, że w UE są ograniczenia długości **całego **zestawu. W USA liczy się tylko długość naczepy.

No i oczywiście odsyłam do materiału na YT ;)

https://youtu.be/KxRKFO_OiQM

i_am_not_a_robot

Kształt ciężarówek (w Europie) podyktowany jest tym, że prawo nakłada ograniczenie na maksymalną długość zestawu (ciągnik + naczepa). Długość kabiny ciągnika jest więc zredukowana do absolutnego minimum bo widocznie tym "głupim", jak to się wyraziłeś producentom (dla których pracuje cały sztab inżynierów) ciągników wyszło, że wyższe spalanie zostanie skompensowane przez większą ładowność (=więcej przetransportowanego towaru). Jak myślisz, co jest ważniejsze dla właściciela firmy transportowej? Zysk. Czyli różnica między tym co zarobi za przewóz a tym ile na niego wyda.

Niesamowicie głupi to są psychofani piżma.

Nemrod

@Dudlontko Tak, produkcja za 2 lata, będzie jeździł w konwojach, czyli to pozwoli mu pobić ekonomicznie kolej (konferencja z 2017).

"Cx Calibry wynosił 0,26, podczas gdy jej konkurenci osiągali co najwyżej wynik w granicach 0,28 – 0,3."

Zastanawiam się, czy w przypadku aut superszybkich jaranie się tym współczynnikiem ma sens, bo tam jest on celowo zwiększany, zwykle przez spojler. Nie chcesz mieć samolotu, tylko auto, czyli "coś" musi je dociskać do ziemi.

I jeszcze: w Europie liczy się całkowita długość ciężarówki, dlatego nasze nie mają wysuniętych "nosów", bo byłoby to kosztem krótszej naczepy.

GordonLameman

@Dudlontko

Jechałeś kiedyś Teslą? Może i jest tam optymalizacja. Ale jakości nie ma, a niektóre rozwiązania Muska są z czapy. Szczególnie te abonamentowe, które chcą przywiązać do produktu.


Poza tym - to co napisałeś o MAN i innych ciężarówkach to brednie. Oczywiście, że oni myślą o oporze powietrza i ich front jest projektowany tak, aby to zmniejszyć. Volvo ma swój AirFlow system, każdy inny producent też robi coś podobnego.

Dodatkowo największy opór i tak będzie tworzyć naczepa, która musiałaby by mieć zwężający się kształt na końcu, ale nie spełniałaby funkcji transportowej.

Tesla nie obi naczep, więc zysk będzie stosunkowo niewielki.


Serio, nie wiem skąd to uwielbienie dla Muska i jego infantylnych pomysłów

MartwyKrolik

Ludzie, którzy to piszą ewidentnie nie są kierwocami tirów i na przepisach się nie znają.


  1. Wielkość kabiny w EU determinują regulacje prawne tego ile może wynosić długość ciągnika z naczepą. Te przepisy są skonstruowane wokół faktu, że mamy węższe i bardziej kręte drogi niż w USA. Stąd projekt Euro Truck jest optymalny do maksymalnego załadunku i zwrotności. Jeśli by podpiąć ciągnik Tesli nie tylko nie był by tak zwrotny ale też było by 15-20% mniej miejsca na załadunek.

  1. Aerodynamika - Ciekawy pseudonaukowy argument. Może sam ciągnik ma lepsze rezultaty lecz większość oporu bierze się z Naczepy. Obrazek poniżej. Też wielkość baterii i jej waga po raz kolejny zabiera cenne miejsce, które mogło by być przeznaczone na Towary. (Nie wspomnę już o kilkadziesiąt % mniej mocy w niskich temperaturach i długim czasie ładowania)

  1. Tak Musk i Tesla nie siedzą w branży projektowania ciężarówek. WIDAĆ TO. Chociażby patrząc na umiejscowienie kierowcy na środku, ogranicza widoczność przy wyprzedzaniu, a to jedna z dziesiątek źle zaprojektowanych rzeczy, które już wytknęły najważniejsze osoby. KIEROWCY CIĘŻARÓWEK.

Świetny materiał o wielu jej problemach odnośnie wydajności zrobił koleś na YT. POLECAM ZOBACZYĆ.


Z tego co widzę to najbardziej podniecają się tym pojazdem osoby, które Nie mają firm logistycznych, nie są kierowcami ciężarówek. Tylko jacyś kolesie co myślą, że Elon to Tony Stark w prawdziwym życiu.


https://www.youtube.com/watch?v=o3dCDNIRM34

3c197d7c-2368-47d2-9180-64babb00697c
GordonLameman

@Dudlontko

No i popatrz, uwierzyłeś w Muska i wyszło na to, ze to Ty jesteś głupi.


Twój podstawowy problem to bezwarunkowa wiara w brednie Piżmaka. On już tyle razy kłamał, że nikt rozsądny nie może go traktować poważnie.

GrindFaterAnona

Śmiejcie się janusze z glupiej Tesli, nie rozumiejąc na co patrzycie.


@Dudlontko o panie, jaki blamaż. Jak na razie to ty tu jestes jedynym, ktory nie rozumie na co patrzy, widząc eurotrucka

theicecold

ale mnie bawi jak bardzo zaorali OPa fana Muska xD

Kubilaj_Khan

@Dudlontko tak długi ciągnik nie nadaje się na europejskie drogi.

Zaloguj się aby komentować