Nie wiem w jakim kierunku zmierza motoryzacja ale czasem zastanawiam się czy to coś ze mną nie tak czy z klientami/firmami.
Mercedes popełnił samochód idealny (jak na tamte czasy) po to by 30 lat później wypuścić coś takiego jak na zdjęciu.
Koedys Mercedes wyglądał prestiżowo i nie dało się go pomylić z niczym innym a dziś ten biały wyglądać jak Renault Arkana albo chińskie MG.
Nowoczesne samochodu zatraciły swoją wyjątkowość i charakter-chodzi mi o design, uwielbiam wszelkie nowoczesne gadżety ale tęsknie za analogowymi zegarami, przyciskami a przedewszystkim za kanciastym kształtami karoserii.
#paszczakwtajlandii
#laos #mercedes #motoryzacja #wpiszdupy
Nie przesadzaj, Corvette Stingray z 1969 r. Cz Porsche 356 nie były kanciaste, a jakoś uroku im nie brakowało.
@Taxidriver zawsze możesz kupić Dustera i powrócić do dawnych czasów
@Taxidriver ostatnio tez o tym myslalem i wg. mnie ograniczeniem jest to, co producenci uwazaja za zalete: wspolne, modulowe plyty podlogowe. Takie podejscie musi rodzic ograniczenia zwiazane z karoseria. Doloz do tego typa, ktory porojektuje to co jest 'modne' i na koncu komputer, ktory zmiania uklad aby byly jak najmniejsze opory powietrza i zgodnosc z regulacjami. W efekcie mamy co mamy
@Taxidriver po prostu nie nadążasz za zmieniającym się światem, ale nie przejmuj się– wcześniej czy później spotka to każdego z nas.
@Taxidriver idealny poza rozmiarami, bliżej do ideału miał W124
@Taxidriver po prostu to już ten wiek kiedy chodzisz i myślisz "ahhh kiedyś to było kurła"
@Taxidriver a, widzisz. Gusta i guściki. Mi się stare merce totalnie nie podobały a te najnowsze są mega wygodne, ładne, przestronne i mocne. Dlatego niedawno sam przesiadłem się z BMW właśnie do nowego GLC300de (ale nie w tym brzydkim coupé jak na zdjęciu) i jestem ogromnie zadowolony. Kwestia gustu kumplu.
@Taxidriver spokojnie. Za jakiś czas ktoś wpadnie żeby analogowe zegary, przyciski sprzedawać jako prestiżową opcje za dodatkową opłatą.
@AdmiralAwesome No właśnie trzeba nie mieć gustu, żeby czymś takim jeździć.
Design nowych mercow oparty jest w dużej mierze o rynek azjatycki gdzie ciągle rządzi tandeta, blichtr i świecidełka. Za to nowe volvo prezentują się całkiem ładnie i mają taki retro vibe
@Atarax GLE czy x6 tylko matka by pokochała, przecież to są abominacje. Są najlepsze żeby pokazać plebsowi ile się zarabia i mieć pewność, że wszyscy w koło będą pluć. Suvy coupe mają się rzucać w oczy i być trochę kontrowersyjne. Stylu w tym tyle co w cygańskim pałacu
@AdmiralAwesome nie wątpię, że jeździ się fajnie i ogólnie zajebiście, i raczej powinno za tą kasę, ale gdzie trochę empatii albo jakieś odszkodowanie dla tych patrzących na twoje auto z zewnątrz? XD
@Taxidriver Mi tam się podobają, szczególnie C klasy, a takie CLA w AMG to już w ogóle
Kwestia gustu to raz. Dwa - najnowsze sedany C, E, czy S klasy mają piękne nawiązania stylistyczne do klasycznych pojazdów z lat 50 i 60 - obłe kształty, chromowane elementy, przy tym zachowują ciągłość stylistyczną z poprzednimi rocznikami i między modelami. Piękne samochody to są.
Inna rzecz to SUVy. Brzydsze, no ale jest na nie moda i cóż zrobisz. Plus do tego producent kosi więcej hajsu na tych modelach.
I nie zapominaj, że to na ogół tańsze marki próbują wzorować się na segmencie premium, więc to bardziej renault chce wyglądać jak Mercedes, nie odwrotnie.
Kolejny aspekt - gloryfikacja starych samochodów. Pamiętasz tylko te modele, które były ładne. Ale na jeden ładny przypadało 10 obrzydliwych abominacji samochodu. Nie mówiąc o tym, że mnóstwo modeli wyglądało wręcz identycznie, bo karoserie tworzone przez słynne studia stylistyczne też często były trzaskane na jedną modłę. Bo się to sprzedawało i podobało.
@Taxidriver przyszłość to smyranie paluszkiem po ekranie i kolorowe paski
Producenci pewnie jeszcze przez jakiś czas będą nam wciskać kit, że to nowoczesne rozwiązanie a prawda jest taka, że chodzi wyłącznie o kasę. O wiele prościej i taniej jest zaprojektować kokpit z ekranami niż ze zwykłymi przyciskami i oszczędności idą do producenta a klient płaci więcej niż zazwyczaj bo „prestiż”.
Osobną tragedią jest jazda takim autem w nocy.
@Rafau trzeba też wziąć po uwagę, że stylistyka jest dzisiaj mocno ograniczona przez względy bezpieczeństwa. Nie można se tak po prostu dodawać elementów, czy jakichś fikuśnych linii, bo koszty wywalają w kosmos. Przez samą ochronę pieszych zakazuje się w przedniej części jakichkolwiek wymysłów
@marianmarcin oczywiście. Przez bezpieczeństwo pieszych zniknęły wysuwane lampy (oburzający fakt)
@miss_lust akurat wnętrze nowych Volvo wydają mi się strasznie tandetne i plastikowe (niby drewno ale jakoś takie mało drewniane)
Osobiście uważam, że z zewnątrz nowe Volvo są piękne tylko te deski rozdzielcze są jakieś takie zbyt uproszczone.
@Atom Japończycy odchodzą już powoli od ekranów dotykowych.
Sądzę, że w przeciągu kilkunastu lat przyciski fizyczne będą opcją „premium”
@mithrindil złożyłem zamówienie na nowego Joggera w Hybrydzie [̲̅$̲̅(̲̅ ͡° ͜ʖ ͡°̲̅)̲̅$̲̅]
Zaloguj się aby komentować