Kiedyś to było.
Nie wiem w jakim kierunku zmierza motoryzacja ale czasem zastanawiam się czy to coś ze mną nie tak czy z klientami/firmami.
Mercedes popełnił samochód idealny (jak na tamte czasy) po to by 30 lat później wypuścić coś takiego jak na zdjęciu.
Koedys Mercedes wyglądał prestiżowo i nie dało się go pomylić z niczym innym a dziś ten biały wyglądać jak Renault Arkana albo chińskie MG.
Nowoczesne samochodu zatraciły swoją wyjątkowość i charakter-chodzi mi o design, uwielbiam wszelkie nowoczesne gadżety ale tęsknie za analogowymi zegarami, przyciskami a przedewszystkim za kanciastym kształtami karoserii.
#paszczakwtajlandii
#laos #mercedes #motoryzacja #wpiszdupy
4eea0f34-6d2a-4317-9308-802902890d51
b83104d9-4f76-4c17-919f-237b140b77d7
ovoc

Nie przesadzaj, Corvette Stingray z 1969 r. Cz Porsche 356 nie były kanciaste, a jakoś uroku im nie brakowało. Faktycznie najlepiej wyglądały auta w latach '50-'70, głównie te produkowane w USA.

mithrindil

@Taxidriver zawsze możesz kupić Dustera i powrócić do dawnych czasów

ql00

@Taxidriver ostatnio tez o tym myslalem i wg. mnie ograniczeniem jest to, co producenci uwazaja za zalete: wspolne, modulowe plyty podlogowe. Takie podejscie musi rodzic ograniczenia zwiazane z karoseria. Doloz do tego typa, ktory porojektuje to co jest 'modne' i na koncu komputer, ktory zmiania uklad aby byly jak najmniejsze opory powietrza i zgodnosc z regulacjami. W efekcie mamy co mamy

tomasz-frankowski

@Taxidriver po prostu nie nadążasz za zmieniającym się światem, ale nie przejmuj się– wcześniej czy później spotka to każdego z nas.

pol-scot

@Taxidriver idealny poza rozmiarami, bliżej do ideału miał W124

Atarax

@Taxidriver po prostu to już ten wiek kiedy chodzisz i myślisz "ahhh kiedyś to było kurła"

AdmiralAwesome

@Taxidriver a, widzisz. Gusta i guściki. Mi się stare merce totalnie nie podobały a te najnowsze są mega wygodne, ładne, przestronne i mocne. Dlatego niedawno sam przesiadłem się z BMW właśnie do nowego GLC300de (ale nie w tym brzydkim coupé jak na zdjęciu) i jestem ogromnie zadowolony. Kwestia gustu kumplu.

the_good_the_bad_the_ugly

@Taxidriver spokojnie. Za jakiś czas ktoś wpadnie żeby analogowe zegary, przyciski sprzedawać jako prestiżową opcje za dodatkową opłatą.

@AdmiralAwesome No właśnie trzeba nie mieć gustu, żeby czymś takim jeździć.

miss_lust

Design nowych mercow oparty jest w dużej mierze o rynek azjatycki gdzie ciągle rządzi tandeta, blichtr i świecidełka. Za to nowe volvo prezentują się całkiem ładnie i mają taki retro vibe

marianmarcin

@Atarax GLE czy x6 tylko matka by pokochała, przecież to są abominacje. Są najlepsze żeby pokazać plebsowi ile się zarabia i mieć pewność, że wszyscy w koło będą pluć. Suvy coupe mają się rzucać w oczy i być trochę kontrowersyjne. Stylu w tym tyle co w cygańskim pałacu

marianmarcin

@AdmiralAwesome nie wątpię, że jeździ się fajnie i ogólnie zajebiście, i raczej powinno za tą kasę, ale gdzie trochę empatii albo jakieś odszkodowanie dla tych patrzących na twoje auto z zewnątrz? XD

Myzreal

@Taxidriver Mi tam się podobają, szczególnie C klasy, a takie CLA w AMG to już w ogóle

Rafau

Kwestia gustu to raz. Dwa - najnowsze sedany C, E, czy S klasy mają piękne nawiązania stylistyczne do klasycznych pojazdów z lat 50 i 60 - obłe kształty, chromowane elementy, przy tym zachowują ciągłość stylistyczną z poprzednimi rocznikami i między modelami. Piękne samochody to są.

Inna rzecz to SUVy. Brzydsze, no ale jest na nie moda i cóż zrobisz. Plus do tego producent kosi więcej hajsu na tych modelach.

I nie zapominaj, że to na ogół tańsze marki próbują wzorować się na segmencie premium, więc to bardziej renault chce wyglądać jak Mercedes, nie odwrotnie.

Kolejny aspekt - gloryfikacja starych samochodów. Pamiętasz tylko te modele, które były ładne. Ale na jeden ładny przypadało 10 obrzydliwych abominacji samochodu. Nie mówiąc o tym, że mnóstwo modeli wyglądało wręcz identycznie, bo karoserie tworzone przez słynne studia stylistyczne też często były trzaskane na jedną modłę. Bo się to sprzedawało i podobało.

Atom

@Taxidriver przyszłość to smyranie paluszkiem po ekranie i kolorowe paski mam okazję czasem jeździć czymś takim jak poniżej do klienta, tragedia żeby tam cokolwiek ustawić podczas jazdy.


Producenci pewnie jeszcze przez jakiś czas będą nam wciskać kit, że to nowoczesne rozwiązanie a prawda jest taka, że chodzi wyłącznie o kasę. O wiele prościej i taniej jest zaprojektować kokpit z ekranami niż ze zwykłymi przyciskami i oszczędności idą do producenta a klient płaci więcej niż zazwyczaj bo „prestiż”.

Osobną tragedią jest jazda takim autem w nocy.

90265bab-fb16-448f-b588-bc1e6fe4a1f1
marianmarcin

@Rafau trzeba też wziąć po uwagę, że stylistyka jest dzisiaj mocno ograniczona przez względy bezpieczeństwa. Nie można se tak po prostu dodawać elementów, czy jakichś fikuśnych linii, bo koszty wywalają w kosmos. Przez samą ochronę pieszych zakazuje się w przedniej części jakichkolwiek wymysłów

Rafau

@marianmarcin oczywiście. Przez bezpieczeństwo pieszych zniknęły wysuwane lampy (oburzający fakt)

Taxidriver

@miss_lust akurat wnętrze nowych Volvo wydają mi się strasznie tandetne i plastikowe (niby drewno ale jakoś takie mało drewniane)

Osobiście uważam, że z zewnątrz nowe Volvo są piękne tylko te deski rozdzielcze są jakieś takie zbyt uproszczone.

Taxidriver

@Atom Japończycy odchodzą już powoli od ekranów dotykowych.

Sądzę, że w przeciągu kilkunastu lat przyciski fizyczne będą opcją „premium”

Taxidriver

@mithrindil złożyłem zamówienie na nowego Joggera w Hybrydzie [̲̅$̲̅(̲̅ ͡° ͜ʖ ͡°̲̅)̲̅$̲̅]

Zaloguj się aby komentować