Jest sobie sytuacja, kiedy kupujecie przez neta urządzenie elektroniczne, włączacie w domu, pracuje kilkanaście minut po czym wyłącza się i zdycha (nie ma mechanicznych uszkodzeń ofc). Po prostu nie daje się już włączyć ponownie. Moim zdaniem taki towar jest niezgodny z umową, skoro praktycznie od samego początku nie działa jego podstawowa funkcja i mam prawo zrobić z tego tytułu zwrot do sprzedawcy i zażądać wymiany na sprawny lub zwrotu pieniądzy, a nie bujać się teraz przez kolejne miesiące z serwisem gwarancyjnym, tak jakby sprzęt padł po kilku miesiącach czy roku.

Jakie jest wasze doświadczenie w tym temacie, jak to najlepiej rozegrać ze sprzedającym?
Jak to wygląda od strony prawnej?

#pytanie #prawo #prawokonsumenta
MaMajk

Przez neta masz 2 tyg na zwrot.

MarianoaItaliano

@GazelkaFarelka Ja tak miałem na Amazonie z zewnętrzną nagrywarką CD/DVD. Nagrała 2 płyty i zdechła, odesłałem Amazonowi mówiąc że zepsuła się po kilku użyciach, oddali mi kasę tego samego dnia jak nadałem paczkę na poczcie, oczwyiście wysłali mi etykietkę z QR kodem zeby nic nie płacić.

bartek555

wolam eksperta @JanPapiez2

Half_NEET_Half_Amazing

@GazelkaFarelka

masz 2 tygle na zwrot bez powodu

jak będą marudzić to postrasz UOKiKiem

slynny_skorpion

@GazelkaFarelka dlatego biore na smarta. miałem tak z kocykiem elektrycznym, który nie grzał

zwrot za darmo i do 14 dni kasa zwrócona.

jako konsument masz teraz takie prawa, że normalnie nie wiem co

GazelkaFarelka

@Half_NEET_Half_Amazing @MaMajk @slynny_skorpion ale jako "Zwrot bez podania przyczyny" czy "Reklamacja, towar niezgodny z umową"? Jak dasz jako to pierwsze, to teoretycznie sprzedawca może się pruć że oddałeś niesprawny.


Towar za ~9k jakby co, więc to nie gówno za 20 zł co sprzedawca wrzuci do kosza i odda kasę bo nie będzie mu się chciało dupy zawracać. Spodziewam się fikania. A z drugiej strony kupując jakiś top model czegoś oczekuję że będę kurwa zadowolona a nie wdupię 9k i będę się bujać z serwisem przez następne dwa lata, ani sprzętu ani pieniędzy.

Half_NEET_Half_Amazing

@GazelkaFarelka

towar niezgodny z umową

nie dowozi podstawowej funkcji jakim jest działanie ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

nic się nie bój jesteś dobrze chroniona

GazelkaFarelka

@Half_NEET_Half_Amazing Wolę się uzbroić w wiedzę i podejść tak żeby nie miał możliwości walić ściemy i przedłużać temat, już raz sie wjebałam w bujanie z odsyłaniem w tą i z powrotem do serwisu kamerki samochodowej a kosztowała z 300 zł raptem. Naprawa mnie nie interesuje, ja już nie chcę tego sprzętu który potrafi się już pierwszego dnia zjebać. Niech to zabierają w pizdu, oddają kasę i nic już tej marki w życiu nie kupię, skoro tak działa jej flagowy, najdroższy model...

galencjusz

@GazelkaFarelka zdradź co to było, by przy okazji ktoś inny się nie władował na minę - chyba, że to coś mocno niszowego

GazelkaFarelka

@galencjusz poczekam na reakcję sprzedawcy, jak zrealizują zwrot bez problemu to nie będzie tematu

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@GazelkaFarelka kiedyś był z tym problem i sprzedawcy się migali, żeby to przyjąć. Teraz masz 14 dni na zwrot i wyjebane na wszystko, możesz to nawet oddać bo nie wiem, odcień ci nie pasuje, albo zupełnie bez podania przyczyny i muszą to przyjąć. A jak typ będzie dalej oporny, to zwrot z tytułu towaru niezgodnego z umową i niech się buja. Niestety to jeszcze nie jest poziom amazonu, gdzie możesz bez żadnego przejmowania się oddać uszkodzony towar mówiąc, że się zepsuł, a oni bez żadnych cyrków ci oddadzą kasę, ale powoli idzie to w dobrym kierunku.

SuperSzturmowiec

@NiebieskiSzpadelNihilizmu lubisz że na Amazonie łatwo się oddaje towar tak to fajnie bo naczytałem się teraz opinii o tym czytniku że zdarzają się chujowe sztuki. Rano lecę do paczkomatu odebrać i aż mam strach

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@SuperSzturmowiec wiesz co lubię, bo kiedyś amazon miał problem, że na magazynach zawartość paczki magicznie zmieniała się w cegłę, czy innego kartofla i mieli z tym problem Afair to od tego się właśnie wzięło tak rygorystyczne monitorowanie pracowników, ale mogłem coś pojebać, więc nie cytuj mnie na tym. Tak czy inaczej abstrahując już od tematu amazona, to takie coś jak bezproblemowy zwrot to powinien być od dawna mus i to powinno działać, no ale cóż- niestety dalej żyjemy w rzeczywistości, gdzie zamawiając taki- strzelam zupełnie losowo- telewizor z elektromarketu po obejrzeniu wystawki- albo dostajemy pudło z magazynu gdzie robią wszystko co mogą, żeby go przy tobie nie odpakować i nie sprawdzić, czy może upadł i nie uszkodziła się w nim matryca, albo przyjeżdża kurier, którego gówno wszystko obchodzi, mimo że w pudle od frontu jest jebutna dziura jakby się coś wbiło, ale chuj- to na pewno nie ich wina (of kors), on żadnych protokołów pisał nie będzie bo nie ma czasu, masz to odebrać, albo on pisze że odmówiłeś odebrania, a jak ci nie będzie działać, to się sam bujaj z reklamacjami, bo to nie ich sprawa. To jest chore co się dalej potrafi wyprawiać.


Z dostawami do paczkomatów jest o tyle dobrze, że jak coś to generujesz etykietę, wrzucasz z powrotem do kasety i nie musisz się nawet kopać z nadawaniem tego

AndrzejZupa

Płatność kartą i chargebacki …pozamiatane!

Tylko musisz use komentować, że gówno nie działa a sprzedawca “robi problemy”…

Amhon

@GazelkaFarelka 2 razy tak miałem, dwa razy gwarancja i dwa razy nowy sprzęt w ciągu 7 dni u mnie.

GazelkaFarelka

@Amhon @galencjusz @Half_NEET_Half_Amazing @MarianoaItaliano @slynny_skorpion @NiebieskiSzpadelNihilizmu @SuperSzturmowiec wymienili na nowy od ręki

Mam nadzieję że ten też nie padnie za chwilę albo za parę miesięcy XD

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@GazelkaFarelka no i gitówa Generalnie jak nie kupujesz od jakiegoś magicznego sprzedawcy na kiju bez żadnej historii ani ocen, żeby przycebulić 47 groszy, to w ostatnich latach jednak się to mocno wyczyściło i zakupy są duuużo bezpieczniejsze niż kiedyś Chociaż takiego OLXa dalej omijam jak tylko mogę

GazelkaFarelka

@NiebieskiSzpadelNihilizmu wiesz jakieś tam drobne rzeczy nie było nigdy problemu (poza kamerką ale tutaj źle podeszłam bo trzeba było odesłać sprzedawcy zamiast na gwarancję do producenta - tym razem uderzyłam właśnie do sprzedawcy zamiast na gwarancję producenta), ale przy droższym produkcie nastawiałam się na to że sprzedawca może będzie marudził i usiłował wcisnąć kit. Na szczęście załatwili od ręki.

Zaloguj się aby komentować