#samochody #mechanikasamochodowa
@cebulaZrosolu to nie był olej syntetyczny co nie?
@KierownikW10 po frytkach :)
5w40 elf syntetyk
@cebulaZrosolu szłabo czyści
@KierownikW10 słabo to czyści piasek. Ten to upierała silnik do oporu
@Hejto_nie_dziala mam to w odbycie ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
Czyli LPG nie podjedzie?
@Fly_agaric jak to nie, różnica tylko taka, że trzeba będzie tu zajrzeć co 60k kilometrów
@cebulaZrosolu Weź, sam se zaglądaj!
@Fly_agaric ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
Nie mam gazu, nie muszę :p
Zajrzałem tu tylko dlatego, że mi się zniszczyła uszczelka pokrywy zaworów i mi olej ciekl z tyłu silnika
@cebulaZrosolu Czyli jednak nie podjedzie LPG ty kłamczuchu... Dość już tego wykręcania się!
@Fly_agaric co? :D
@Fly_agaric Oczywiście że podejdzie. Dobrze skonfigurowane LPG nie podnosi temperatury spalin i nie wypala zaworów.
Oryginalne ECU przyspiesza zapłon na tyle żeby nie było stuków, a sonda pilnuje AFR.
@Fly_agaric podejdzie. Tam jest reczna regulacja luzu. Sruba z kontrą
@cebulaZrosolu na śrubkę są spoko. Najgorsza jest regulacja tymi cholernymi płytkami, tyle jebania żeby luzy ustawić...
@Odczuwam_Dysonans oj od razu płytki złe...
zmierz luz zaworowy
zdejmij pół głowicy albo i nie, bo wałek już jakoś sensownie puszczony, przy okazji zeskrob starą uszczelkę
zmierz jakie masz płytki
znajdź płytki odpowiedniej grubości albo męcz sięze szlifowaniem (o ile potrzebujesz cieńszych, hehe)
włóż płytki i złóż głowicę/wałek na nowej uszczelce
zmierz jeszcze raz
jednak nie do końca dobrze, wróć do początku algorytmu
( ͡ಥ ͜ʖ ͡ಥ)
D4F. Stary dobry Clemont z glowica 16V
Gdyby nie za mala sztywnosc glowicy a co za tym idzie gwarantowana wymiana uszczelki pod glowica co 150-200 tys, bylby to jeden z najtrwalszych silnikow ever
@maks_kow to mam nadzieję, że już ktoś wymieniał bo mam teraz 160k przebiegu a nie chce mi się tego robić :D
Co do silnika tak jest to bardzo fajny silnik, ten jeszcze ma turbinkę
@cebulaZrosolu skoro nie wymienial oleju na czas, to roznie moze byc.
Ja w swoim ogarnalem pod blokiem wymiane uszczelki. Glowice oczywiscie oddalem do splanowania i podocieralem gniazda zaworowe.
Silnik dobija do 300 tys i dziala (90 tys od wymiany UPG)
@maks_kow ale skąd wniosek, że nie wymienial oleju na czas?
Chyba, że chodzi Ci o wymianę co 10k a nie jak producent wymyślił 20k.
Ja nim przejechałem już 50k i wymieniam co 10k km :)
@maks_kow zresztą niedługo się rozstajemy więc może nie zdąży się nic zjebac :p
@cebulaZrosolu po ilosci i kolorze osadu olejowego. Slabej jakosci olej, zbyt ciezkie warunki pracy oleju lub za dlugi interwal wymiany.
Przy zalozeniu ze silnik jest zdrowy, nie ma przedmuchow.
To jest dobry moment a sprzedaz, jesli nie chcesz bawic sie w upg, z drugiej strony nowsze silniki niekoniecznie beda trwalszdle.
Jesli reszta fury jest ok, to po co zmieniac?
@maks_kow bo potrzebuje 5 drzwiowego a najlepiej kombi :)
@cebulaZrosolu kurde, ktos takie produkuje jeszcze?
Teraz wszystko jest SUV albo crosover
@maks_kow może być, ważne żeby można było zmieścić wózek w bagażnik i dzieciaka z tyłu :D
Zaloguj się aby komentować