Hydrauliczne popychacze zaworów są dla lamusów!

#samochody #mechanikasamochodowa
616e0b2b-7ca8-49cf-85b0-02e3d8fa284d
KierownikW10

@cebulaZrosolu to nie był olej syntetyczny co nie?

cebulaZrosolu

@KierownikW10 po frytkach :)


5w40 elf syntetyk

a9c1b8d5-21df-421d-aed0-9bd872084eb9
KierownikW10

@cebulaZrosolu szłabo czyści

Hejto_nie_dziala

@KierownikW10 słabo to czyści piasek. Ten to upierała silnik do oporu

cebulaZrosolu

@Hejto_nie_dziala mam to w odbycie ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Fly_agaric

Czyli LPG nie podjedzie?

cebulaZrosolu

@Fly_agaric jak to nie, różnica tylko taka, że trzeba będzie tu zajrzeć co 60k kilometrów

Fly_agaric

@cebulaZrosolu Weź, sam se zaglądaj!

cebulaZrosolu

@Fly_agaric ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯


Nie mam gazu, nie muszę :p

Zajrzałem tu tylko dlatego, że mi się zniszczyła uszczelka pokrywy zaworów i mi olej ciekl z tyłu silnika

Fly_agaric

@cebulaZrosolu Czyli jednak nie podjedzie LPG ty kłamczuchu... Dość już tego wykręcania się!

myoniwy

@Fly_agaric Oczywiście że podejdzie. Dobrze skonfigurowane LPG nie podnosi temperatury spalin i nie wypala zaworów.

Oryginalne ECU przyspiesza zapłon na tyle żeby nie było stuków, a sonda pilnuje AFR.

maks_kow

@Fly_agaric podejdzie. Tam jest reczna regulacja luzu. Sruba z kontrą

Odczuwam_Dysonans

@cebulaZrosolu na śrubkę są spoko. Najgorsza jest regulacja tymi cholernymi płytkami, tyle jebania żeby luzy ustawić...

macgajster

@Odczuwam_Dysonans oj od razu płytki złe...

zmierz luz zaworowy

zdejmij pół głowicy albo i nie, bo wałek już jakoś sensownie puszczony, przy okazji zeskrob starą uszczelkę

zmierz jakie masz płytki

znajdź płytki odpowiedniej grubości albo męcz sięze szlifowaniem (o ile potrzebujesz cieńszych, hehe)

włóż płytki i złóż głowicę/wałek na nowej uszczelce

zmierz jeszcze raz

jednak nie do końca dobrze, wróć do początku algorytmu


( ͡ಥ ͜ʖ ͡ಥ)

Odczuwam_Dysonans

@macgajster hehe, jeszcze do tego niech się płytka rozhartuje przy szlifowaniu bo jest z gówna (ale też to się jakoś specjalnie powinno szlifować) i za pół roku jedziemy od nowa, tylko teraz musimy wymienić i mamy wióry w silniku xD to samo regulacja szklankami. Chryste panie, może w jakichś mega starych autach to jeszcze można zrozumieć. Ale tak? Robota głupiego xD. Pamiętam jak raz, na początku zarabiania na tym, robiłem uszczelkę, złożyłem słupek po obróbce głowicy, mieszałem płytkami, złapałem luzy, wszystko w tolerancji. Odpalam, cisza, ale po chwili coś się ułożyło i zaczęło stukać , niby minimalnie, no ale słychać że to nie tak ma chodzić. Ja pierdolę... Pojechałem do typów od głowic zamówić płytkę, gość mi mówi że jak coś to zawsze mogę do nich odstawić na regulację. Złożyłem, wydałem, następne z płytkami ustawiałem jako tako i wysyłałem do nich na koniec, szkoda moich nerwów. Ale też dzięki tym ciężkim chwilom widziałem ocb i chyba dwa razy, a raz pamiętam dobrze, bo to był ojciec kumpla i jeździłem też tym Mondeo parę razy, zdiagnozowałem zacieśniony zawór gdzie inny mechanik stwierdził że uszczelka, no bo niska kompresja na jednym garze. Tylko facet kumaty, to mu nie pasowała reszta objawów a gość już chciał targać czapkę Zetec blacktop. Wcześniejszy silvertop miał normalnie hydro. Jakaś deewolucja tam zaszła. No ale to Ford xD

macgajster

@Odczuwam_Dysonans w GM Z16XEP jest regulacja szklankami Czasami przy zbyt dużym obciążeniu i zbyt małych obrotach słychać stukanie

Odczuwam_Dysonans

@macgajster wiadomo, w końcu klecotec xD tak właśnie o Oplu myślałem pisząc o szklankach, ale po co wytykać palcami, nikt nie jest idealny :V szlifowanie szklanek też pojebane, bo powinno się od strony zaworu.

maks_kow

D4F. Stary dobry Clemont z glowica 16V

Gdyby nie za mala sztywnosc glowicy a co za tym idzie gwarantowana wymiana uszczelki pod glowica co 150-200 tys, bylby to jeden z najtrwalszych silnikow ever

cebulaZrosolu

@maks_kow to mam nadzieję, że już ktoś wymieniał bo mam teraz 160k przebiegu a nie chce mi się tego robić :D


Co do silnika tak jest to bardzo fajny silnik, ten jeszcze ma turbinkę

maks_kow

@cebulaZrosolu skoro nie wymienial oleju na czas, to roznie moze byc.

Ja w swoim ogarnalem pod blokiem wymiane uszczelki. Glowice oczywiscie oddalem do splanowania i podocieralem gniazda zaworowe.

Silnik dobija do 300 tys i dziala (90 tys od wymiany UPG)

cebulaZrosolu

@maks_kow ale skąd wniosek, że nie wymienial oleju na czas?


Chyba, że chodzi Ci o wymianę co 10k a nie jak producent wymyślił 20k.


Ja nim przejechałem już 50k i wymieniam co 10k km :)

cebulaZrosolu

@maks_kow zresztą niedługo się rozstajemy więc może nie zdąży się nic zjebac :p

maks_kow

@cebulaZrosolu po ilosci i kolorze osadu olejowego. Slabej jakosci olej, zbyt ciezkie warunki pracy oleju lub za dlugi interwal wymiany.

Przy zalozeniu ze silnik jest zdrowy, nie ma przedmuchow.

To jest dobry moment a sprzedaz, jesli nie chcesz bawic sie w upg, z drugiej strony nowsze silniki niekoniecznie beda trwalszdle.

Jesli reszta fury jest ok, to po co zmieniac?

cebulaZrosolu

@maks_kow bo potrzebuje 5 drzwiowego a najlepiej kombi :)

maks_kow

@cebulaZrosolu kurde, ktos takie produkuje jeszcze?

Teraz wszystko jest SUV albo crosover

cebulaZrosolu

@maks_kow może być, ważne żeby można było zmieścić wózek w bagażnik i dzieciaka z tyłu :D

Zaloguj się aby komentować