Na dzisiejszym wystąpieniu, który ma mieć format w stylu TED Talks, Szymon Hołownia przedstawi poparcie dla rozwoju Polski i przyzna się do błędu, ogłaszając jednoznaczne poparcie dla CPK:
Polska 2050 z całego projektu CPK chce zachować port lotniczy i połączyć go z tzw. igrekiem.
Chodzi o Koleje Dużych Prędkości, które będą łączyły Warszawę, Poznań i Łódź.
Partia Hołowni chce jednak odejść od tzw. szprych, czyli nowych linii kolejowych, które miały prowadzić z 10 kierunków do CPK.
Partia Hołowni zaproponuje „Polskę 100-minutową”. O co chodzi? Dojazd do miasta wojewódzkiego miałby zająć mniej niż 100 minut transportem publicznym z dowolnego miejsca w danym województwie. Z tym będą się wiązać inwestycje w kolej w mniejszych ośrodkach.
Partia Hołowni przedstawi strategię, która ma sprawić, że Polska znajdzie się wśród lokomotyw Unii Europejskiej.
Kluczową rolę w tej strategii odegra rozwój transportu, a także małych i średnich miast. Polska 2050 przedstawi też propozycje rozwoju polskich firm (również związane ze stabilnością zatrudnienia). Wskaże też obszary, w których nie zgadza się z rozwiązaniami zatwierdzonymi przez Unię Europejską (jak Zielony Ład).
https://oko.press/holownia-oglosi-plan-rozwoju-polski-wiemy-co-powie-trzy-konkrety
#polityka #cpk
@smierdakow czyli po prostu nowe, duże lotnisko dla Warszawy - no i cudownie, I o to chodzi, jeśli już koniecznie się trzeba ma Warszawie koncentrować
A za transport lokalny i regionalny bardzo, bardzo duży plus. To jest obowiązek państwa, to nie ma działać tylko wtedy kiedy jest rentowne
@bojowonastawionaowca Jakie cudnie jak ty byłeś z całego cerca przeciw w jakiejkolwiek formie.
Piękny dmg control.
@Anty_Anty no i znowu się chwalisz swoimi umiejętnościami czytania wyłącznie tego, co sam myślisz
@bojowonastawionaowca nawiązujesz do tego wpisu gdzie nie czytasz całości twitta?
I wytłumacz nam czemu tylko dla warszawy a nie dla wszystkich i czemu jest bezsensownym zarabianie na transferze pasażerów?
@Anty_Anty no i błąd, bo to był wpis sprzed 4 miesięcy - powtarzam jeszcze raz, naucz się czytać wszystko ze zrozumieniem, a nie wstawiać innym swoje założone tezy. Jak przeczytasz całość wpisu, to może się czegoś dowiesz - chociaż jak cały czas pokazujesz, jest to wątpliwe,
@bojowonastawionaowca no nie powiesz że przeczytałes tego twiitta ze zrozumieniem bo nie przeczytałes i ponowie pytanie.
Wytłumacz nam czemu tylko dla Warszawy a nie dla wszystkich i czemu jest bezsensownym zarabianie na transferze pasażerów?
Zapomniałem, jeszcze przez lata po pandemi ruch lotniczy sie nie odbuduje a to co mamy teraz to światowa, zbiorowa iluzja
a no i w Wawie dalej jest miejsce na rozbudowe Okęcia
@Anty_Anty Wmawiając mi rzeczy, których nigdy nie napisałem, naprawdę fatalny z Ciebie rozmówca. Powodzenia w życiu z takimi umiejętnościami. Ja już sobie odmówię tej "przyjemności".
Lotnisko dla Warszawy tak jak AMS jest lotniskiem dla Amsterdamu, CDG jest lotniskiem dla Paryża, MUC dla Monachium, i tak dalej. Koniec z mitami i bzdurami typu "JEDYNY ŚRODEK DLA POTĘŻNEGO ROZWOJU POLSKI". Lotnisko będzie służyć Warszawie i kropka, bez durnych szprych i koncentracji całego transportu w jednym miejscu, wymyślonych przez brata politycznego królika, które nie istnieją nigdzie indziej,
@bojowonastawionaowca Teraz tak wtedy nie XD Chyba lokalizacji nie zmieniają?
Czemu ma tylko Warszawie i czemu nie zarabiać na transferze pasażerów?
@bojowonastawionaowca gdzie? Okęcie, Baranów, Modlin?
@sireplama jeśli Warszawa ma mieć największe lotnisko w Polsce, to prędzej czy później trzeba będzie zbudować nowe lotnisko, bo Okęcie nie wytrzyma, a Modlin i Radom nigdy nie będą miały realnego potencjału na przeniesienie dużej ilości ruchu. Zbudowanie Radomia to zbrodnia zmarnowania pieniędzy, no ale trzeba było zadowolić partyjne doły
Przy czym termin nowego lotniska i tak będzie taki, że inwestycje w Okęcie/Modlin są niezbędne, żeby nie było zbyt dużego przeskoku w przepustowości lotnisk, co by zabiło Lot
@bojowonastawionaowca dlaczego Modlin nie nadawałby się na to "największe lotnisko"?
@sireplama odpowiedź najbardziej szczera - nie wiem, czy kiedykolwiek był plan na to, że Modlin miałby szansę na bycie największym lotniskiem, raczej zawsze był traktowany jako element systemu lotniczego (za rządów Pisu - niepotrzebny element, jako że lotnisko nie należało do PPLu, a do samorządu) wokół Warszawy. Największym problemem mam wrażenie jest położenie, takie trochę zbyt dalekie i po drodze donikąd, jak i warunki środowiskowe, które z tego co kojarzę nie są najbardziej dogodne. Ale przyznam się, że niewiele wiem, bo nigdy nie słyszałem o wariancie znacznej rozbudowy tego lotniska
@bojowonastawionaowca to gdzie w takim razie ma być to lotnisko?
@sireplama z tego co wiem, teraz jedynym rozważanym wariantem jest Baranów
@bojowonastawionaowca JPRD...
Czyli kastracja CPK? nie chcodzi aby zrobić tylko robić.
Kłuci się to również eko transportem gdzie mialeś szybko przejechać z dowolnego miejsca w Polsce na drugi koniec kraju.
Rozumiem że teraz przez kilka lat będą planowac nowe linie...
@smierdakow no i jesteście uśmiechnięci? Bo ja tak xd
Bieda, że wyjebano już kilka miliardów na cpk...
@maximilianan Ty to bigos teraz gotuszesz, tyle się produkowałes przecież że m. in na Wegrzech jest wiekszy sens niż w PL.
@Anty_Anty wskaż mi gdzie napisałem, że budowa lotniska na Węgrzech ma większy sens niż budowa w Polsce. Tylko bez tekstow "a co już nie pamiętasz" bo doskonale wiem, że tak nie pisałem.
@Anty_Anty a dobra, widzę jak próbujesz z owcą "dyskutować", odpuszczę sobie tę przyjemność.
@maximilianan ja dalej nic nie wiem. Powstanie turbolotnisko, czy nie? Jeśli powstanie to gdzie? Okęcie, Baranów, Modlin, Rzeszów, Śląsk... ? Co z tym kargo lotniczym - wszystko w jednym miejscu czy rozproszone (Śląsk/Pomorze)? Jesli zrezygnowano z pomysłu KDP prowadzących w jedno miejsce to jaka będzie mapa tych połączeń?
Polska 100 minutowa? No nieźle, czyli TD rezygnuje z zamykania nas w 15 minutowych miastach-gettach i chce nas zamknąć w kraju-getcie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@rakokuc no nic, jest wolna Białoruś i Rosja
@markxvyarov jedzcie jak najszybciej, póki mieszkania rozdają...
100 minut na dojazd do rogatek + 100 minut do centrum
@smierdakow czyli pomieszanie z poplątaniem: centralny port i szybka kolej, które jeszcze bardziej będą centralizować kraj, kosztem lotnisk regionalnych i wszystkich miast poza kilkoma podłączonymi do szybkiej kolei. Z drugiej strony jakaś polska 100 minutową, która na razie jest wizją na to, że planują zacząć przygotowywać jakiś plan.
Niestety wielki projekty w TV wyglądają lepiej niż codzienny, organiczny zapierdol u podstaw.
@smierdakow kurła a Wrocław to co? Pies? Też chciałbym do stolicy koleją szybkich prędkości.
Ale zgoła pomysł dobry, do tego stawianie na rozwój transportu lokalnego który obecnie niemal nie istnieje.
@the_good_the_bad_the_ugly ja to bym chciał w godzinę do Krakowa dojechać koleją.
Ktoś niedawno wrzucał ile jest odjazdów pociągów z dużego miasta do dużego miasta w PL i w innych krajach Europy zachodniej. To w tym porównaniu PL wygląda jak opóźniony kraj o kilka dekad.
A skomentował gdzie miałby być ten port? Bo chyba nie w tym niedorzecznym Baranowie?
@sireplama a co jest złego w baranowie?
@tyle_slow w środku niczego, na polu gdzie nie ma drogi, torów, cywilizacj i które okazało się jest grząskim bagnemi, 50km od Warszawy, 90 od Łodzi... Można było po raz trzeci z Radomiem spróbować równie dobrze...
@sireplama Frankfurt, Amsterdam i Heathrow, największe lotniska przesiadkowe Europy, zostały zbudowane w polu kapusty, pośrodku niczego. Drogi, tory i cywilizację dociągnięto tam później wedle zapotrzebowania, co było o tyle łatwe, że nie trzeba było wywłaszczać tysięcy ludzi, burzyć ich domów i iść na zgniłe kompromisy.
Jak to zatem widzisz, wepchnąć między Piaseczno a jakiś tam Otwock czy coś?
@jonas ale CPK nie będzie największym lotniskiem przesiadkowym, bo kto, skąd i gdzie miałby się przesiadać?! Węzeł do okna na Rosję? Białoruś?
Ja cały czas żyje ideą CPK w Modlinie.
@sireplama Z Europy Zachodniej na Bliski i Daleki Wschód, teraz trochę tego lata przez Okęcie. Po co komu Rosja, tam nic nie ma.
@jonas sęk w tym, że Polska nie jest chyba najlepszym miejscem do tego rodzaju podróży. Abstrahując wobec niemcofobów to jednak lotniska na zachodzie są lepsze geograficznie, logistycznie i techniczne przygotowane do takich lotów.
@sireplama ale podałeś właśnie szereg zalet baranowa. Srodek niczego wiec moga latac 24 h. Plasko, infrastrukture zrobi sie zgodna z zapotrzebowaniem.
@jonas Ci wyjasnil.
No i czemu lecac do chin lepiej zrobic to z niemiec a nie z pl gdzie koszty obslugi pewnie beda nizsze?
@sireplama Ta, i tamte lepsze logistycznie i technicznie przygotowane lotniska po prostu im wyrosły w tej kapuście o tak, pstryk i przez noc się pojawiły.
Polska jest dobrym miejscem do przesiadania się przy lotach w prawo i dół mapy, bo położona dalej na wschód niż Frankfurt czy Amsterdam, a ryzyko zamachu... przepraszam, incydentalnego ubogacenia kulturowego jest o wiele niższe.
Zaloguj się aby komentować