Dobre porównanie
@Wikariush jeden z wielu przykładów, gdzie pod gadką o bezpieczeństwie kryje się dojenie kierowców
Głupie porównanie takie niezbyt bo większość nowych aut klasy wyższej ma dotykowe wyświetlacze i co wtedy? A nawet jeśli zwykle przyciski to tez odwracają uwagę.
Zlikwidować wszystkie przyciski panele itp
Tylko sterowanie głosem!
@SuperSzturmowiec przecież o tym jest mem, że te dotykowe panele w nowych samochodach są o kant dupy rozbić xd przyciski i pokrętła obsługuje się na czuja, nie trzeba na nie patrzeć i celować.
@Oyhiba jak się ma to opanowane. I dużo się jeździ. Przeciętny kierowca i tak patrzy
@SuperSzturmowiec przyciski fizyczne można obsługiwać bez patrzenia - z pamięci.
@Wikariush wychodzi znowu że bogatsi mają lepiej
@jedenRabinPowieTakInnyPowieNie a nade wszystko obsługiwać glosowo
@Wikariush no i? to jest wasz kapitalizm w praktyce. Nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o kasę. Dotykowe wyświetlacze są modne, przyciągają klienta, mozna zaśpiewać wyższą cenę za 'bezpieczeństwo' i 'innowację'.
Jakby chodziło o bezpieczeństwo, to by nie było żadnej mody na SUV-y. Bo ona z bezpieczeństwem niewiele wspólnego ma. Mało który pieszy przeżyje spotkanie z SUV, mniejsze auto mające wypadek z takowym też ma kiepsko. Ale są modne i schodzą jak bułki w piekarni o 6:03 rano. Więc klepią je cały czas.
@Esubane to. A im wyższy i szerszy, tym mniejsza kobiecina z niego wychodzi.
@Esubane ale kupując suva to mam gdzieś czy mały samochód przetrwa ważne że ja mam większe szanse w momencie jak jakieś auto uderzy we mnie, tak mi się wydaje .
przyciski i pokrętła obsługuje się na czuja, nie trzeba na nie patrzeć i celować.
@Oyhiba a co jak to jest wynajęte auto, jadę nim pierwszy raz i muszę patrzeć na przyciski żeby je obsłużyć? Sprawdzanie przez policję kiedy kupiłem samochód? Test ze znajomości pokręteł? Jeden układ w każdym samochodzie? Jest dla mnie oczywiste, że za jazdę z telefonem przy uchu powinny być surowe kary, a za pisanie na telefonie to powinni zabierać prawko. Tutaj chyba wszyscy się zgodzimy. Za obsługę klimy lub radia już nie. Wymaga innego skupienia i czasu oderwania oczu od drogi. Dodatkowo dużo nowych samochodów da się obsłużyć z kierownicy, wpatrując na ekran w zegarach. Dodatkowo dwa - nie słyszałem, żeby kogoś ukarali za telefon w uchwycie, na którym ktoś zmienia utwór w Spotify.
Stąd też grafikę uważam za głupią.
@glebogryzka jesteś tym prawnikiem od trumny na kółkach?
@sireplama za to ja słyszałem o tym, jak niemiecki sąd skazał jakiegoś właściciela Tesli za to, że ten używał ekranu dotykowego podczas jazdy.
Wiadomo, pewnie jakby jechał VAGiem, to by wszystko było legitne.
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk he he dobre ( jeżdżę T4 bo bez T4 nie ma kariery)
@glebogryzka Wiadomo. Jak moim nabitym Iveciem Daily przydzwoniłem w dupę 3-letniego Subaru Legancy w sedanie, które mi wymusiło pierwszeństwo, to zrobiłem mu harmonijkę aż po dach i tylne słupki.
@Wikariush dodałbym jeszcze że trzymanie telefonu przy uchu jest niebezpieczne, ale jedzenie kanapki za kółkiem już nie. Motywacja tego przepisu jest dziurawa jak ser szwajcarski
KIEDYŚ TO BYŁO NIE TO CO TERA CO NIE ŚWAGIER? Kolejna nitka z cyklu "nie stać mnie na nowe auto to będę pierdzielił o tym jakie to nowe auta są beznadziejne żeby sobie podbudować ego". Te ekrany to wiecie że są konieczne w sytuacji kiedy samochód ma 100 razy więcej funkcji niż kiedyś i jakby się je chciało obsłużyć przyciskami to auto wyglądałoby jak kokpit samolotu? Nie mówiąc o tym że sporo aut nadal ma opcję ustawienia klimatyzacji czy zmiany piosenki fizycznym pokrętłem, przyciskiem na kierownicy czy głosem. ALE KIEDYŚ TO BYŁO NIE TO CO TERA PANIE NOWE TO TYLKO SIE PSUJO NA CO TO KOMU
@jan_maria_rokita Ale faktem jest że te ekrany dotykowe to rak.
@Opornik wszystko zależy od implementacji, jeśli podstawowe rzeczy jak klimatyzacja, tryb jazdy czy muzyka mogą być obsługiwane nadal przyciskami fizycznymi a cała reszta jest w ekranie to dla mnie jest ok. BMW imo przesądziło w nowej generacji bo tam wszystko jest w ekranie ale np. Audi nadal ma obsługę podstawowych funkcji przyciskami. Ekrany dotykowe z nami zostaną tak czy siak, już nawet Ferrari i Bentley je mają, po prostu nie da się ich uniknąć przy tak dużej liczbie funkcji w samochodzie.
@jan_maria_rokita Nie gadaj bzdur! Ekrany dotykowe są po prostu tańsze w produkcji od klasycznych przełączników. Koszt produkcji takiego ekranu jest porównywalny z ekranem w tabletach. Do tego dorobiono marketing do nawijania na uszy takim gościom, jak Ty. Ile tych funkcji jest więcej, niż w aucie z przed 10 lat? Już teraz są jaja, bo właśnie sporo aut nie ma takiej opcji alternatywnej, gdy posypie się ekran, lub jego sterownik. To samo jest z zegarami i kontrolkami. Posypie Ci się ekran i nie wiesz ile jedziesz, czy Ci się silnik nie przegrzewa, czy nie spadło ciśnienie oleju, lub ładowanie. I tak - takie rzeczy zdarzają się też w nowych samochodach.
@Wikariush pytanie po co tyle tego badziewia wkładać. przyklad samochodów do bólu praktycznych i odartych z nowinek i wodotrysków takich jak Dacia np (nie wypowiadam się o jakości plastików itp) dobitnie świadczy, że ludziom potrzebny jest sprzęt do wygodnego i bezpiecznego przewiezienia 4 liter z punktu A do punktu B, a nie jeżdżący komputer/konsola do którego obsługi potrzebny jest doktorat. Gałki/przyciski obsługuje się automatycznie i intuicyjnie bez utraty koncentracji na drodze. Już 100x lepiej jak takie parametry da się ustawić z kierownicy np obserwując ekranik przed kołem kierownicy.
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk haha gościu widać że nie masz pojęcia o nowych autach. Po 1 ekrany dotykowe są też w takich autach jak Ferrari - to też z oszczędności jak rozumiem? Po 2 tak nowych funkcji jest nieporównywalnie więcej teraz, integracja ze smartfonem chociażby, nie mówiąc o aplikacjach jak Spotify, jak ty byś to chciał guzikami obsłużyć? Naprawdę uważasz że umieszczenie 100 malutkich przycisków byłoby ułatwieniem dla kierowcy? O serwisowaniu to w ogóle nie będę pisać bo nowe auta kupuje się na 3, może 5 lat i wymienia jak gwarancja wygasa, żadnego producenta nie obchodzi Janusz z polski co sobie sprowadzi 15 letnie używane auto od Turasa spod Berlina.
@jan_maria_rokita "Po 1 ekrany dotykowe są też w takich autach jak Ferrari - to też z oszczędności jak rozumiem?"
No tak, przecież zawsze producent woli oszczędzić. I nie chodzi tutaj o sam wybór aplikacji na ekranie ale o zupełnie niepoważne umiejscowienie funkcji które kiedyś były dostępne pod jednym przyciskiem, podgrzewanie, głośność, zmiana nawiewu czy stylu jazdy. Przecież w autach można również zastosować dynamiczne przyciski działające w ten sposób, że zmieniają swoją funkcję zależnie od tego w jakim miejscu na głównym ekranie wyboru jesteś, ale, co za zdziwienie, mało kto to stosuje nawet w drogich furach bo jest to drogie w produkcji.
Ferari kupujesz na 3,5 lat a potem cie nie obchodzi? Masz pojęcie właśnie takie o autach, a ludzi wyzywasz od januszy xD
@jan_maria_rokita Widzę, że trafił mi się proekologiczny zwolennik aut na abonament. Rozumiem, że te 100x więcej funkcji to dla Ciebie integracja ze smartfonem i klikanie w Spotify. Wiesz co? W swoim 10-letnim gruzie, który jest od początku w Polsce też mogę sobie sparować system ze smartfonem i na monochromatycznym ekranie pomocniczym pomiędzy zegarami wybierać guzikami na kierownicy numery z książki telefonicznej czy nawet przeglądać smsy. Podobnie jak cała obsługa radia, czy muzyki, w tym również ze smartfona. Jak chce nawigacji, to sobie zawieszam telefon na uchwycie. A dwustrefową klimatyzacją automatyczną steruję za pomocą 3 eleganckich gałek bez ogranicznika obrotów i kilku przycisków i mógłbym to robić nawet z zawiązanymi oczami.
@glebogryzka "ale kupując suva to mam gdzieś czy mały samochód przetrwa ważne że ja mam większe szanse w momencie jak jakieś auto uderzy we mnie"
i właśnie dlatego podatek uzależniony od wielkości auta a nie od silnika ma sens, bo z tym podejściem ludzie będą rosomakami jeżdzić po ulicach za chwile
@justkilling przecież każdy suv wychodzi w ncap gorzej od limuzyn xD najbezpieczniejsze zawsze byly duze luksusowe sedany
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk Wiesz że praktycznie każdy nowy samochód ma już teraz virtual cockpit i to co opisujesz jest prawie zawsze równolegle do tego głównego ekranu na środkowej konsoli? btw a tą nawigację w smartfonie zawieszonym na uchwycie to jak obsługujesz? Czy tam przypadkiem nie ma ekranu dotykowego, tylko jeszcze mniejszego niż w nowych samochodach? Ziomek, weź zadzwoń do salonu Mercedesa czy Audi i umów się na jazdę testową to się przekonasz, bo brzmisz mi na kogoś kto nigdy nie miał okazji jeździć nowym samochodem.
@jan_maria_rokita jezu typie ale z ciebie jad wyplywa xd
Tak, ekrany sa tansze niz przelaczniki. Tak, ekrany sa mniej wygodne niz przelaczniki a ich obsluga wymaga wiekszej uwagi co rozprasza kierowce. Tak, ekrany pozwalaja na integracje ze smartfonem i odpalenie tego twojego spotifaja, jakby bez tego nie mozna sie bylo kurwa obejsc xD mam dwa samochody. Jeden prywatny, bez wodotryskow i jeden sluzbowy, naszpikowany elektronika, ze ekranem itp itd. Zgadnij ktory bardziej mnie wkurwia i w ktorym nie uzywam nawet 30% funkcji? Na chuj mi spotifaj na 20 min jazdy? Nawet jak jade w delegacje to pierdole kombinowanie z muzyka z neta i w tle tez brzdaka sobie jakies radio. Moze jestem inny, a moze to wy macie tak nasrane we lbach ze niedlugo bedziecie kupowac sedesy z mozliwoscia integracji ze smartfonem xD
@Sweet_acc_pr0sa a wiesz dlaczego? Bo NCAP bierze pod uwagę również szanse pieszego na przeżycie w starciu z suwem czy innym crossoverem, a tam peiszy ma dużo mniejsze szanse niż z luksusowym sedanem. NCAP nie mierzy tylko bezpieczeństwa użytkowników.
przyklad samochodów do bólu praktycznych i odartych z nowinek i wodotrysków takich jak Dacia np (nie wypowiadam się o jakości plastików itp) dobitnie świadczy, że ludziom potrzebny jest sprzęt do wygodnego i bezpiecznego przewiezienia 4 liter z punktu A do punktu B, a nie jeżdżący komputer
@g0liath Tylko Dacia nie jest wygodna. A bez komputera sporo systemów bezpieczeństwa odpada (jak stabilizacja toru jazdy itp) więc i nie jest jakoś bardzo bezpieczna.
@Pirazy lmao to z was Januszy się jad wylewa, cały wątek jest o tym xD i weź jeszcze napisz że masz sąsiada co go stać na nowe samochody ale woli jeździć starym Seicento w gazie to będzie komplet urojeń wykopowo-januszowych xD
@jan_maria_rokita No super argument z ta nawigacją obsługiwaną dotykiem. Nie wiem czy udajesz, czy naprawdę tego nie zauważyłeś, ale dla mnie jest problemem brak alternatywy w przypadku awarii takiego ekranu. Jak mi się popsuje smartfon, to go sobie po prostu wymienię. A jak się nie zepsuję to wymienię, jak mi przestanie wystarczać, a nie jak się skończą 2 latka abonamentu. Jak mi się zepsuje ekran dotykowy w samochodzie, to będę miał poważny problem i nie chodzi mi o konieczność szukania używanego, czy kupno nowego w ASO za kilka tysięcy. Chodzi mi o brak możliwości korzystania z funkcji samochodu, czasem wręcz niezbędnych, jak choćby sterowanie ogrzewaniem, czy nawiewami. Trafiło? Się zrozumiało, czy mam dalej tłuc łopatą po głowie w czym problem? A nie wiem, czy wiesz ale poważne marki powoli myślą o odejściu od tego rozwiązania i powrotu do klasycznych rozwiązań, bo coraz więcej z tym problemów nawet podczas gwarancji.
Nie raz miałem okazję jeździć nowym autem. Aktualnie wysłuchuje na browarach przyjaciela, który dostał w firmie nowa Octavię i co chwilę przeklina ten ekran, a wcale nie jest technologicznym noobem.
@justkilling zobacz na wszystkie testy rolek czy zderzenia z losiem
@Pirazy jesteś inny. Ja kiedyś miałem integracje, wchodzę z smartfonem do auta i odpadała się na ekranie co chce z telefonu. Obecnie mam tablet zamiast radia i też mam automatykę co ma odpalić i kiedy po przekręceniu kluczyka , a dodatkowo asystent googla to gamechanger. Żadne odrywanie rąk od kierownicy, szybkie zmiany przyciskami z kiery a cos bardziej skomplikowanego wykonuje asystent
@jan_maria_rokita inaczej mówiąc, jest to wpis mający na celu dorobienie ideologii do bycia biedakiem.
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk eh jak groch o ścianę, no nic ja spadam. Próbowałem tłumaczyć ale widzę że nie dociera. Ekrany dotykowe z nami zostaną tak czy siak więc czas się z tym pogodzić panowie, jak przyjdzie wam kupować nowe, 15 letnie auto nie zdziwcie się zatem. Żaden producent nie będzie z nich rezygnował bo to jest zwyczajnie niemożliwe, chyba że zastąpi je jakaś forma rozszerzonej rzeczywistości albo obsługa głosowa. Pozdrawiam i miłego dnia
@jan_maria_rokita Nie manipuluj wypowiedzią, bo robisz to już drugi raz. Powodzenia w uprawianiu swoich projekcji.
@jan_maria_rokita esencja urojen i spierdolenia jest ta slepa gonitwa do "unowoczesniania" i tutaj jest wg mnie pieknie pokazana "propaganda it" rodem z wykopu bo inaczej jestes janusz i boomer xD. Wysrane mam na wyswietlanie sie tresci z telefonu na ekranie w samochodzie, bo nie jest mi to potrzebne do jazdy a jesli ty spedzasz w samochodzie wiekszosc swojego zycia i jest ci to potrzebne to pozostaje mi tylko wspolczuc
@NoMercy nie widze ani jednego zastosowania dla tej "integracji" w przypadku normalnego korzystania z samochodu powiedzmy do 1h dziennie. Juz od dawna nawiewy, klima, swiatla, wycieraczki, radio i ustawienia fotela ogarniaja sie same bez udzialu kierowcy i jego telefonu xD i to w samochodach ze zwyklej polki
@Pirazy wszystko co wypisałeś mialem w audi z 2001 roku xD w audi z 2017 mam to samo xD
Przypomina mi się gównoburza nt fizycznej klawiatury w gównotelefonie vs dotykowa klawiatura w smartfonie. Taka sama dyskusja Janusze vs postępowe oskarki. I co? Gówno mieliście do gadania xD 99% dzisiejszych telefonów to ekran dotykowy xD
@ZadyiWalety Przecież te dyskusje były w momencie, gdy ta fizyczna klawiatura była w stanie obsługiwać ówczesne telefony, więc w teorii można było mieć alternatywę. Dzisiaj telefony mają o wiele, wiele więcej funkcjonalności, gdzie klawiatura to tylko drobny ułamek wszystkiego i przyciski przestały być opcją, bo po prostu nie dadzą rady zrobić tego samego.
Gdyby smartfony zatrzymały się w rozwoju 10-15 lat temu, zapewne do dzisiaj byłyby modele z fizycznymi przyciskami, które można wysuwać
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk przeciez takie rzeczy jak sterowanie ogrzewaniem masz zwykle fizycznymi pokretlami nawet jak jest ekran dotykowy. zgadzam sie, ze jak producent wklada takie rzeczy do ekranu to jest to rak ale nie dyskredytujmy prze to dotykow. ja mam auto sredniej dolnej polki (Skoda Kamiq) z 2022 roku i sytuacja wyglada tak:
sterowanie klima, grzanie dupy, grzanie tylnej szyby, on/off start/stop i jakies takie pierdoly mam z poziomu guzikow
do tego ekran dotykowy do nawigacji, odtwarzania muzyki (ktora steruje guzikami na kierownicy), jakies "zaawansowane" funkcje nawiewow i dzwonienie - ale jest to tak zrobione, ze podczas jazdy klawiature do nawigacji mam zablokowana - samochod musi stac, mozna wybrac co najwyzej presety, a poza tym moge tez caly CarPlay obsluzyc za pomoca pokretel - chociaz to bardziej absorbuje niz klikanie w ekran bo musze dodatkowo patrzyc co sie na pokretle ustawia.
tak czy siak nawet jesli juz musze chociaz rzadko to robie bo bezpieczenstwo przede wszystkim, oderwac oczy na chwile od drogi i jakims cudem zjezdzam ze swojego pasa to auto mi samo koryguje tor jazdy. no i najwazniejsza funkcja ekranu to kamerka cofania, wiec jak juz laduja ekran dla kamerki to czemu tam nie wepchnac jakiegos systemu?
@ZielonyRozpustnik Ja się nie czepiam funkcjonalności czy ergonomii takiego rozwiązania, o ile interfejs jest zrobiony z głową. A są samochody, jak choćby sporo nowych Audi, czy nawet współczesny VW Golf, gdzie klimą i nawiewami sterujesz w zasadzie tylko z ekranu. Ciekawy test odnoście ergonomii przeprowadził niemiecki Vi Bilägare.
https://francuskie.pl/fizyczne-przyciski-lepsze/
Ja nie twierdzę, że to totalnie ślepa uliczka, bo faktycznie ekran może służyć do nawigacji, ustawień radia, czy jako ekran kamer do parkowania, ale nie powinno być tak, że trzeba się przez to przekopywać do podstawowych funkcji podczas jazdy. Niektóre funkcje powinny pozostać proste w obsłudze właśnie z powodu bezpieczeństwa lub niezawodności swojego działania. Pamiętam padające ekraniki od komputera pokładowego np. w Oplach z przed 15-20 lat. Wiele z nich jeździ tak do dziś. Padnie Ekranik? To nie masz wyświetlacza od radia, wyników spalania, czy temperatury na zewnątrz, ale auto dalej jest funkcjonalne w swoim podstawowym założeniu.
@justkilling jak ich stać na paliwo do rosomaka i przestrzegają przepisów to niech jeżdżą ale nie wiem czy wszyscy bo kategoria B to chyba za mało ( jak ktoś wie jaką kategorie na to trzeba niech napisze)
@glebogryzka Na rosomaka w cywilu trzeba by mieć kategorię D, bo może przewozić 11 osób, łącznie z kierowcą.
Ale wysrało komentarzy boomerzy vs. zoomerzy. Wiedząc jak wygląda robienie tego od drugiej strony, to osobiście wolałbym jeździć chyba taczką. Ewentualnie czymś jak najprostszym. Jakość kodu współczesnych systemów automotive jest tragiczna, jakość elektroniki podobnie.
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk a no i jeszcze zapomnialem wspomniec - do tych "zaawansowanych" ustawien klimatyzacji na ekranie wchodze poprzez klikniecie fizycznego guzika - wiec funkcje mam na ekranie ale mam do nich latwy nieabsorbujacy dostep. ogolnie sie zgadzam, sa funkcje ktore powinny zostac w formie przyciskow/pokretel ale argumentu, ze sie ekran zepsuje tez nie rozumiem. w sensie no spoko klimy sobie nie wyregulujesz ale to tez nie jest podstawowa funkcja samochodu bez ktorej bezpieczenstwo sie zmniejszy.
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk dzieki
@SuperSzturmowiec Do pokrętła wyciągasz rękę na czuja i dopiero jak czujesz, że jesteś blisko i nie możesz trafić to potrzebujesz dosłownie sekundy żeby spojrzeć. Na wyświetlacz musisz cały czas patrzeć bo jak go dotkniesz niechcący w innym miejscu to włączysz coś innego i dodatkowo to wydłuży czas w którym nie jesteś skupiony na drodze. Fizyczne przyciski są bardziej odporne na nierówności na drodze i przypadkowe wciśnięcia.
A weź na nierównej drodze spróbuj coś wyklikać na ekranie dotykowym
@ZadyiWalety przecież można kupić telefon z przyciskami. Gdzie tu problem
@jan_maria_rokita jakieś ferrari dla kloszardów może i ma ekrany ale już bugatti ich nie ma bo się źle starzeją
@Wikariush robcie wiecej takich to i tego zakażą.
@glebogryzka masz gdzieś bo widzisz tylko czuba swojego nosa. I takie myślenie zmusza wszystkich do przerzucenia się na ogromne suvy, choć kurwa mać naprawdę mało kto takiego dużego samochodu potrzebuje. W Warszawie w godzinach szczytu przeciętnie jest 1,3 osoby w 1 samochodzie.
A jak wszyscy wymienią zwykłe małe auta na wielkie - to zasadniczo wróciliśmy do punktu wyjścia. Tyle że ciężej zaparkować, bo mniej tych aut się w galerii zmieści.
@Wikariush tak jest przepisy jak zwykle do d... Tak samo zakaz aut spalinowych a murzyni, chinczycy i hindusi = w milionach (i USA) moga i beda jezdzic. Pozwala na rejestracje suv po 2 tony do wozenia dzieci, juz panie nie biora fiata punty i podobnych golfow bo przeciez sa "niebezpieczne".
@Esubane coś się do mnie przyjebał, ja tylko napisałem czym prawdopodobnie kierują się ludzie kupujący suvy ,a ty obsraleś się jak bym ci psa przejechał. Naucz się czytać ze zrozumieniem. Kolejny który będzie decydować co komu w życiu potrzebne.
Mało kto tu zauważa, że problemem nie są ekrany same w sobie, ale pchanie wszystkich funkcji i wyrzucanie fizycznych pokręteł. Tak jak przykład, że w Ferrari też są ekrany dotykowe i podśmiechujki, że taka marka oszczędza. Ale pewnie Ferrari też ma jeszcze przyciski fizyczne, jak w moim passacie. No właśnie, ja też mam ekran dotykowy, ale przyciski fizyczne do klimy i radia SĄ. Problemem jest pchanie i reklamowanie wyrzucania fizycznych przycisków najważniejszych funkcji. Widziałem już "influencerów" spuszczających się jakie to wszystko jest cool, bo sterowanie nawiewu jest tylko z poziomu ekranu w nowych autach premium w dzisiejszych czasach. Podgrzewanie dupy to przeklikanie całego menu na ekranie dotykowym. Bo nie ma nic do klikania, wszystko jest zajebiste i elektronicze.
No spoko opcje jak się ma autopilota, ale te rzeczy są wrzucane do aut bez tej funkcji, co jest zwykłym rakiem. Z autopilotem ma sens, ale dla zwykłego szarego użytkownika, którego na takie auto nie stać, albo w jego przypadku nie ma to aktualnie sensu to jest tylko powodowanie niebezpieczeństwa na drodze.
Ale i tak najlepsi są krzykacze o argumencie, że cię nie stać i marudzisz xD Nie potrafią zrozumieć, że jednak ludzie mają swoją opinię, nie są botami podążającymi za trendami i jednak zauważają, że motoryzacja idzie w złą stronę, co często jest w ogóle niepraktyczne, albo wręcz niebezpieczne, pomijając aspekt ekologiczny. To tak jak mój kolega "po co ludziom auta, przecież każdy może się poruszać skuterem, a jak chcesz dalej to pociągiem" który ma problem by wyjść ze swojej dzielnicy i nie potrafi ogarnąć, że ludzie żyją inaczej xD
Najlepiej byłoby zamiast wyświetlaczy montować w samochodzie fabryczny uchwyt na smartfon/tablet. Mógłbym sobie np. ustawić playlistę, trasę na gps i inne pierdoły siedząc wieczorem na kanapie, zamiast garbić się nad deską rozdzielczą. W wypożyczonym samochodzie nie musiałbym przed jazdą przeklikiwać się przez 5 stron ustawień i zastanawiać się co producent miał na myśli.
@jan_maria_rokita
Te ekrany to wiecie że są konieczne w sytuacji kiedy samochód ma 100 razy więcej funkcji niż kiedyś i jakby się je chciało obsłużyć przyciskami to auto wyglądałoby jak kokpit samolotu?
Gdyby tylko można było takie opcje, jak głośność radia czy ogrzewanie zostawić z pokrętłem, a w tablecie ukryć tylko te skomplikowane. Szkoda, że tak się nie da, nie? xD
Widać, że nigdy nie używałeś takiego tabletu w aucie, bo wtedy byś nie mówił, że to super rozwiązanie
@Basement-Chad przecież jest Carplay...
@vincentadultman No wiem, że jest ale co z tego. Ja bym wolał mieć po prostu miejsce w desce rozdzielczej w które wsadzam własne urządzenie zamiast tego badziewia które montują seryjnie w samochodach.
U mnie na wiosce latała psiarnia dronem i wlepiali mandaty za wzięcie telefonu w rękę na czerwonym świetle
Zaloguj się aby komentować