Gigantyczne suwnice płynęły do Gdańska z Chin aż dwa miesiące. Dzięki tym czterem kolosom gdański port Baltic Hub będzie mógł obsługiwać największe statki świata, co pozwoli mu konkurować z najważniejszymi portami Europy. Suwnice, które zostaną zainstalowane w Gdańsku są największymi tego typu urządzeniami w Europie
Trochę liczb:
waga: prawie 2 tys. ton
wysokość: 96 metrów (140 m z podniesionym wysięgnikiem)
udźwig: do 65 ton
#ciekawostki #gdansk
00308ef5-86e8-415a-9a83-dc88a4a9678f
29e2826a-8666-4c0d-a023-009fb6e9b474
55912c89-ef1b-472f-bd55-c07bf48c8b49
809766e3-a83d-4af9-a2ce-d53e227e33eb
Nemrod

Teraz muszą zamówić jeszcze większe suwnice, żeby rozładować te suwnice...

AdelbertVonBimberstein

@Nemrod som do tego takie wielkie dźwigi!

cebulaZrosolu

@AdelbertVonBimberstein Herkulesy ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Pirazy

@Nemrod teraz muszą zamówić jeszcze większe suwnice, żeby rozładować te suwnice...


Hehehe... Heniu, chyba mamy problem xD

Cybulion

To dziwne bo do roku czytam ze port w gdansku będzie zamkniety XD

cebulaZrosolu

@Cybulion może nie ten akurat :p

emdet

@Yes_Man to wygląda jakoś strasznie nieprawdopodobnie, że barka z takim wysokim ładunkiem nie fiknęła się gdzieś po drodze na bok ಠ_ಠ

maximilianan

@emdet widzisz te dwie małe? One stabilizują przechył

AdelbertVonBimberstein

@emdet nalali betonu do środka i barka ma środek ciężkości niżej.

Yes_Man

@emdet Ktoś to dobrze policzył. Mnie to osobiście nie dziwi. Widziałem w życiu kilka dziwnych montaży dziwnych rzeczy: przęsła betonowe, stalowe, konstrukcje mostów itp. Często cały proces przeczył tzw chłopskiemu rozumowi

emdet

@maximilianan i co, przez całą trasę płynęli wszyscy razem?


@Yes_Man no dziwić też nie widzi, jak to zrobiono to znaczy że ktoś policzył i zadziałało Po prostu wygląda abstrakcyjnie.

maximilianan

@emdet tak, te dźwigi je holowaly

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@maximilianan to nie da tugi? Takie do manewrowania dużym statkiem?

maximilianan

@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz nie, to specjalne podpórki do dźwigów na barkach

Nemrod

@maximilianan Wy chyba piszecie o zupełnie różnych rzeczach. Nie wiem o czym Ty, ale reszta zrozumiała, że niby te dwa portowe holowniki stabilizowały przechył i "te dźwigi"? je holowały całą trasę z Chin.

maximilianan

@Nemrod mówię ci byku ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Felonious_Gru

@emdet 8000 ton, większość dość nisko. Czemu by miała fiknąć?

emdet

@Felonious_Gru jak wchodzę do kajaka to też mam masę dość nisko, a jednak się buja w chuj xD

Nie znam się na statkach - po prostu wygląda to bardzo abstrakcyjnie.

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@emdet tam pewnie balast jest spory, a to co na statku to głównie powietrze, a środek ciężkości i tak poniżej poziomu wody

Opornik

@Yes_Man Z jednej strony fajnie, z drugiej stron smutne, że sami nie zbudujemy.

Yes_Man

@Opornik też mnie to zastanawia plus kwestia jakości tej stali

Bystrygrzes

@Opornik Kupilismy od chinczykow chinskie suwnice i chinskiej stali aby przeladowywac chinski zlom na ciezarowki i sprzedawac w europie.


POTEGA EUROPY!

Felonious_Gru

@Opornik może się nie opłaca. Wymyśl, zaprojektuj, zbuduj prototyp, wymyśl od nowa, zaprojektuj od nowa, zbuduj znowu, a podzespoły i tak musisz kupić u chińczyka albo u niemca.

MrAjL

@Bystrygrzes raczej nic nie kupiliśmy. To prawdopodobnie Chińczycy przywieźli sobie do obsługi wynajętych od nas terminali w Gdańsku.

Bystrygrzes

@MrAjL mimo wszystko jest to smutne. Chiny nas ruchajo na naszych oczach a my mowimy " no tak, no tak wlasnie ma byc"

Zarieln

Ciągle ważą mniej niż Twoja Stara

#heheszki

GrindFaterAnona

@Yes_Man chcialbym zobaczyc jak to w czasie sztormu te wielkie fale pokonuje

Yes_Man

@GrindFaterAnona Płynęło toto 2 m-ce więc pewnie czekało aż sztormy miną lub je omijało

GrindFaterAnona

@Yes_Man jezu ze to sie oplaca transportowac w ogole. Koszty transportu chyba wyzsze niz wartosc towaru

conradowl

@GrindFaterAnona i nadal niższe, niż sama produkcja czegoś takiego w kraju... Przerażające.

powodzenia

@Yes_ManTo nawet nie jest poziom, że coś przychodzi w częściach z Chin i składają to polacy na miejscu. Tutaj dosłownie cały żuraw przypływa z Chin! Masakra.. Z drugiej strony oczywiście spoko, fajnie jakby port służył bardziej do eksportu niż importu..

Felonious_Gru

@Yes_Man


udźwig: do 65 ton

Między nogami to se może. Ile może na czubku dźwignąć i ile metrów wysięgu to wtedy będę wiedział czy jest byk czy nie byk

Sweet_acc_pr0sa

@Yes_Man a jak te najcięższe statki wpływają na Bałtyk? XD

starszy_mechanik

@Sweet_acc_pr0sa pewnie wodą

Megawat

@Sweet_acc_pr0sa Rzekami, jak wikingowie.

conradowl

@Sweet_acc_pr0sa przez mierzeję

VonTrupka

Połowę tańsze z dostawą niż zostałyby zaprojektowane i wykonane w polsce?

Tego się już nie dowiemy.

Capo_di_Sicilia

@VonTrupka Tez mnie to zastanawia. Suwnica to nie jest jakis rocket science. Duzo podobnych rzeczy w Polsce sie klepie. Pewnie cena...

VonTrupka

@Capo_di_Sicilia cena - pewnie mocno promocyjna - i podejrzewam, że poniekąd know how. Kitajce mają w końcu gigaporty a co im się miało złamać, to się złamało i dopracowali już to i owo. Dwa że musieli zrobić to porządnie, bo jak to strzeli w europejskim porcie to będzie srogi blamaż.

G_O_

Ciekawe jakie backdoory w oprogramowaniu sterowników zostawili. Oczami wyobraźni widzę jak żurawie zaczynają rzucać abramsami do wody XD

Zaloguj się aby komentować