@myoniwy Zadam pytanie Tobie, bo konkretniej odpowiedzi nie znalazłem.
Czym zabezpieczyć przewody przed wysoką temperaturą?
W skrócie: kupiłem jakiś czas temu samochód typu sztrucel no i jak to sztrucel ma on różne bolączki m. in. Z elektryką. Dodatkowo pojazd ten jest tak zbudowany, że wydech zamiast być z tyłu silnika jest z przodu, zaraz za chłodnicą, co z kolei powoduje że gorąc zamiast uciekać do tyłu podczas jazdy kumuluje się pod maską i siłą rzeczy z czasem rozdupca izolacje przewodów w drobny mak.
Nie chcę aby to samo stało się z nowo nabytymi przewodami. W sieci znalazłem tylko temat z elektrody gdzie polecają jakąś magiczną taśmę ekranującą, ale średnio wierzę w takie rozwiązanie. Myślałem też o wysmarowaniu ich silikonem wysokontemperaturowym albo czymś z teflonem ale to z kolei jest niezbyt estetyczne.
Panie, jak działać, jak żyć? ( ͠° ͟ʖ ͡°)
Na zdjęciach obecna instalacja wiatraka chłodnicy w super stanie
#elektryka #samochody#pytanie #pytaniedoeksperta
@Ten_typ_sie_patrzy
1. Napraw wydech
2. Przewody silikonowe w szklanym oplocie
3. Napraw wydech
https://www.amazon.pl/Ochrona-wysok%C4%85-temperatur%C4%85-izolator-rozmiarach/dp/B08438C2J7 coś podobnego poszukaj. Końcówka oplotu widoczna jest na twoich zdjęciach
3M ma taśme z włókna szklanego, bodajże nazywa się termflex, temperature ona wytrzyma jeśli w starych przewodach tylko stopiła się izolacja ale nie stały się kruche to powinna dać radę
@Ten_typ_sie_patrzy Pierwsze co to zainstaluj osłonę termiczną na kolektor. Weź cienką aluminiową blachę pokroju 0,5-1mm powyginaj ją tak żeby osłoniła kolektor. W oryginalne pewnie taka była. Stworzysz w ten sposób mechaniczną barierę dla gorącego powietrza i jednocześnie barierę dla podczerwieni. Aluminium ma bardzo mały współczynnik emisyjności. Mimo że będzie gorący to nie będzie emitował dużych ilości podczerwieni i będzie chłodniej.
Co do przewodów, te w silikonowej izolacji są drogie, a silikon łatwo się uszkadza mechanicznie. Ja bym zastosował normalne, lub po prostu o podwyższonej odporności (teflon, polietylen) i na to osłonka z włókna szklanego i foli aluminiowej.
@myoniwy no tanie nie są, ale mega drogie też nie
https://www.sklephelukabel.pl/oferta/Sif-gl-sid-sid-gl,1194?sz
@myoniwy
normalne, lub po prostu o podwyższonej odporności (teflon, polietylen) i na to osłonka z włókna szklanego i foli aluminiowej.
I różnica w cenie robi się jeszcze mniejsza, a dochodzi więcej pracy
@Ten_typ_sie_patrzy zrób porządek z wydechem, fabrycznie raczej tak się nie grzał.
Jak to zrobisz kup bandaż do wydechów, odizolujesz termicznie wydech od reszty elementów komory silnika, przeniesie to temperaturę w dalsze części wydechu. Poczytaj jak to zakładać i zdecydujesz czy się opyla.
Ekranuj wydech i kolektor, a nie całą resztę z przewodami, ziom :D
@Seraphiel @macgajster @myoniwy @yoowki
@Rmbajlo @Felonious_Gru Dzieki za rady. Poszukam i popatrzam. Dodam Jeszce że osłona na kolektorze jest (i to raczej fabryczna) ale wygląda na to że jest to zwykła blacha. Odświeżyłem ją (przy użyciu szpreja żaroodpornego rzecz jasna XD) przy okazji grzebania przy układzie chłodzenia.
@Ten_typ_sie_patrzy jaki kolor tego szpreja? Bo większość farb ma wyższą emisyjność od czystych metali, zwłaszcza polerowanych.
@Ten_typ_sie_patrzy Antracyt? I ty się dziwisz że grzeje ci się pod maską?
@myoniwy nie, nie. Srebrny
@Ten_typ_sie_patrzy my robiliśmy analogicznie do osłony wydechu, z prasowanego aluminium z osłon termicznych spod samochodu osłony na wiązki w projektach. Bandaż do wydechu tak, ale jak krzesasz moc z tego gruza, przy serii zbędne a roboty trochę jest.
Tylko teraz pytanie, widać że masz osłonę na kolektorze, czy izolacje skruszyły się od starości i ewentualnie temperatury, czy grzeje tak że to spływa? Bo raczej seryjna wiązka nie powinna być wrażliwa na te temperatury. Do wiązkowania polecam izolację parcianą np. Tesy - olejoodporna, niepalna i samogasząca (tzn. nie złapie ognia, tylko w ostateczności się stopi), one są odporne na 100+ stopni. Seryjnie podobne są stosowane. Jakbyś wiązkę wymieniał, to możesz dorzucić drugą warstwę. I ewentualnie to osłonić jeszcze alu.
Co nie zmienia faktu że przewody nie powinny być wystawione na takie temperatury.
Zakładając że to jakaś nieprawidłowość, to pamiętaj że zbyt uboga mieszanka powoduje wzrost EGT (temperatury spalin), kiedy masz nieszczelność w dolocie, kiedy wtryskiwacz nie wydala, kiedy gaz jest chujowo wyregulowany, etc. Nie wali jakimiś błędami? LPG jest? Kolektor nie świeci po jeździe? xD
Zaloguj się aby komentować