#dziwnefury #samochody #motoryzacja
Dziwne fury od Skurwoala
Yamaha Ami - key car który myśli że jest Ferrari.
Już dawno odkryłem jak fascynujący i dziwny jest japoński rynek samochodów typu kei. Wynaleźli wszystko, od małych busów po małe pickupy, a nawet samochody sportowe. Jednak nie spodziewałem się że zrobili Ferrari.
Dzisiaj odkryłem kei car podszywający się pod Ferrari F40, jeden z najbardziej kultowych supersamochodów z przeszłości.
Nazywa się Yamaha Ami i jest to oczywiście samochód typu kei, ponieważ ma silnik o pojemności 660cm3. Ami występowało w dwóch wariantach: 12-zaworowy 3-cylindrowy DOHC o mocy 55KM przy 7500 obr./min, albo mniej odważnej wersji z zaledwie 42 KM z 6-zaworowego silnika SOHC. Silnik, jest umieszczony z przodu i przekazuje swoją moc na 12-calowe koła przednie, (13- calowe w najmocniejszej wersji ) w przeciwieństwie do prawdziwego Ferrari F40 xD
Ami brzmi jak nazwa dla samochodu z kreskówki, więc projektanci potraktowali go całkiem poważnie i nadali mu sportowy wygląd z ogromnym spoilerem jak typowa zabawka dla dzieci ze śmiesznymi proporcjami. Występował w kolorze czerwonym lub czarnym z białymi felgami i najmniejszymi poczwórnymi wydechami, jakie kiedykolwiek widziałem (zdjęcie z ferrari)
Z bliżej nieokreślonych przyczyn aby zakupić Yamahę Ami, nie wystarczyło wybrać się do salonu sprzedaży. Trzeba było zadzwonić do firmy "Ticket Pia", która zajmowała się sprzedażą biletów na koncerty, i je tam zamówić. Nic nadzwyczajnego. Normalny zakup.
Samochód sprzedawany był w roku 1997, Yamaha planowała powstanie ok 600sztuk, ile powstało w rzeczywistości - niewiadomo.
Dziwne fury od Skurwoala
Yamaha Ami - key car który myśli że jest Ferrari.
Już dawno odkryłem jak fascynujący i dziwny jest japoński rynek samochodów typu kei. Wynaleźli wszystko, od małych busów po małe pickupy, a nawet samochody sportowe. Jednak nie spodziewałem się że zrobili Ferrari.
Dzisiaj odkryłem kei car podszywający się pod Ferrari F40, jeden z najbardziej kultowych supersamochodów z przeszłości.
Nazywa się Yamaha Ami i jest to oczywiście samochód typu kei, ponieważ ma silnik o pojemności 660cm3. Ami występowało w dwóch wariantach: 12-zaworowy 3-cylindrowy DOHC o mocy 55KM przy 7500 obr./min, albo mniej odważnej wersji z zaledwie 42 KM z 6-zaworowego silnika SOHC. Silnik, jest umieszczony z przodu i przekazuje swoją moc na 12-calowe koła przednie, (13- calowe w najmocniejszej wersji ) w przeciwieństwie do prawdziwego Ferrari F40 xD
Ami brzmi jak nazwa dla samochodu z kreskówki, więc projektanci potraktowali go całkiem poważnie i nadali mu sportowy wygląd z ogromnym spoilerem jak typowa zabawka dla dzieci ze śmiesznymi proporcjami. Występował w kolorze czerwonym lub czarnym z białymi felgami i najmniejszymi poczwórnymi wydechami, jakie kiedykolwiek widziałem (zdjęcie z ferrari)
Z bliżej nieokreślonych przyczyn aby zakupić Yamahę Ami, nie wystarczyło wybrać się do salonu sprzedaży. Trzeba było zadzwonić do firmy "Ticket Pia", która zajmowała się sprzedażą biletów na koncerty, i je tam zamówić. Nic nadzwyczajnego. Normalny zakup.
Samochód sprzedawany był w roku 1997, Yamaha planowała powstanie ok 600sztuk, ile powstało w rzeczywistości - niewiadomo.
Yamaha Ami
Yamaha U
Yamaha A
Yamaha A A
@kama2
Yomaha
Yomaso
Zaloguj się aby komentować