Dodaję w motocyklach z racji że też ma dwa kółka. No i silnik większy niż 50. Jeśli nie powinienem- to sry, nie przyszła mi do głowy lepsza kategoria.

Mam pytanie do ziomków motorowców: co może być przyczyną rzucania kierownicą? Mam chiński skuterek "Cygana 50" w którym se grzebę, zwykły czterosuw na kółkach 12 cali. Z reguły daję radę zrobić przy nim wszystko sam, ale tu wysiadam.. Historia problemu i prób rozwiązania ma się tak:

Ze 2 tygodnie temu zaczął rzucać kierownicą. Stopniowo to następowało, efekt się pogłębiał- a szczególnie przy odpuszczeniu gazu. Doszło do tego że bałem się jeździć. Myślałem, że przyczyną są wygrzmocone tulejki gumowo- stalowe znajdujące się w "wahaczyku" silnika. Wszystkie inne wymieniłem już wcześniej, więc logicznym było by to je punktować. No ale wczoraj zawiozłem wahacz i nowe tulejki do prasowania, dzisiaj odebrałem i założyłem- niemal TO SAMO. W sensie dużo pewniej się prowadził, ale wibrował nadal choć mniej.

Pomyślałem więc- coś z przednim kołem. Posprawdzałem śrubki lagów, centralną widelca, a i na próbę podmieniłem koło z tarczą bo miałem zapas. Nic to nie dało, nie dało nic.

No to ostatnia deska ratunku- tylna opona się przez te stare tuleje mocno wyząbkowała- więc pojechałem na odludzie i przypaliłem kapora żeby się wyrównał do tych nowych tulei (z jednej i drugiej strony), bo i tak niemal do wyrzucenia był. Trochę pomogło, ale nadal przy odpuszczaniu gazu potrafi gonić za wężem.

I teraz to już nie wiem co to może być. I tak pojadę do dobrego mechanika (patrzyłem to najbliższy który wzbudza zaufanie jest 100km ode mnie xD), ale chciałbym i tak zasięgnąć jak najwięcej opinii i informacji zanim wydam hajs na coś

#motocykle #skuter #skutery #mechanika #mechanikamotocyklowa #madeinchina #szpejowyalchemik (tag na moje badziewie. Tutaj też daję, bo w sumie ten skuter cały rozłożyłem i złożyłem dwa razy. Byłoby raz ale się zapalił przez mój błąd, śmieszna historia. No i poprzerabiałem silnik po swojemu bo wolny był.)
7f844ac7-5ec1-4fe3-9ca9-4bf32efe5b09
65877900-f94f-4641-bdd5-30bde574b392
myoniwy

A luzy na lagach i na główce ramy sprawdzone?

DonRzoncy

@myoniwy Tak, nie występują. Ogólnie nie widzę luzów na żadnym łączeniu w całym skuterze.

musimury

wywazenie kol, lozyska, luzy na kierownicy, mocowanie silnika i jego podpory

(R) chatgpt

DonRzoncy

@musimury Wyważenie mogłoby być problemem, ale cały czas jeździłem na tych samych kołach, a dopiero niedawno zaczęły się cyrki. Reszta sprawdzona/ wymieniona.

starszy_mechanik

Łożyska główki ramy, nie muszą mieć luzów wystarczy że są zużyte

DonRzoncy

@starszy_mechanik Mówisz? Tam nawet nie ma łożysk, tylko koronki jak w rowerze xD Myślisz, że krzywo się zużyły czy coś? Bo kurde no jak patrzę "na sucho" to luzów nie ma no... Dx Aż zajrzę jutro co tam się dzieje, skoro luz to nie wyznacznik- to zobaczę jak wyglądają kulki i bieżnie. Dzięki!

starszy_mechanik

@DonRzoncy brzmi jak typowe problemy z główka ramy, ewentualnie lagi- może olej wyciekł z jednej

DonRzoncy

@starszy_mechanik Dzięki ziom, obejrzę dokładnie jutro co tam się dzieje z tymi dwiema rzeczami! Mam nadzieję, że masz rację bo akurat mam to wszystko w zapasie x)

sleep-devir

Jak odpuszczasz gaz to ciężar przesuwa się na przód, w przednim kole problemu szukaj.

W zawieszeniu problem być może jest, sprawdzenie śrubek to trochę za mało, przetrzep to dokładnie, sprawdź lagi. Sprawdź to co w motocyklu jest łożyskiem główki ramy

No i najprostsze do wyeliminowania ale pewnie już to robiłeś ; sprawdź ciśnienie w oponie.

DonRzoncy

@sleep-devir Kurde no trzepałem, szarpałem, ciągłem- i nic x( Z przodu, z tyłu, na stopce, na kołach.. Starałem się nawet na placu podczas jazdy przyobserwować tylne zawieszenie, ale wszystko wydaje się w porządku.. Ciśnienie oczywicha że sprawdzone

NiewielkiKonikPolny

@DonRzoncy A takie głupawe trochę pytanie: czy koła toczą się po jednym śladzie? Może lagi są skęcone? Nie wiem czy to możliwe w tym modelu?

DonRzoncy

@NiewielkiKonikPolny Wiesz, właśnie nie wiem jak z tym jest po montażu wszystkich tulei. Ale te albo zostały dobite do ogranicznika, albo są pośrodku ucha- czyli tak jak ma być. Tak było fabrycznie, mierzyłem odstępy przed i po i niby się zgadzają.. Lagów nie podejrzewam, pracują pięknie i bez luzów przód-tył czy lewa-prawa. Choć czy są super proste to nie mam jak zmierzyć, tak samo jak geometrii całego pojazdu. A jeśli pytasz o to czy można takiego laga obrócić- to tak, da się.


Tym się zajmie ktoś z narzędziami i doświadczeniem. Dzięki za ideę, ale to jest właśnie ostatnia rzecz do zrobienia i nie przeze mnie

DonRzoncy

@Felonious_Gru Weź nie strasz xD

Felonious_Gru

@DonRzoncy ostrzegam. Kolega miał podobny i mu się złamał na prostej drodze. A typ na oko ze 70kg waży

DonRzoncy

Dobra, wróciłem z garażu. Wymieniłem lagi, sprawdziłem mocowanie widelca i wymieniłem koronki, pozdejmowałem wszystkie plastiki i dokładnie obejrzałem całą ramę. Każdą rurkę, każdy spaw. Nic nigdzie nie pęka, wszystko stabilne i dokręcone.


Wydaje mi się że rama jest krzywa, ale głowy nie dam. Ale takie wrażenie wzrokowe przy patrzeniu "na oko" osiowości sprawia jak mój Ambasador co zostawia dwa ślady. W sensie zdaje mi się że kółka nie są w linii. Tylko że Ambasadorem nie telepie, a tym tak.


Znalazłem dwa zakłady które mogą mi pomóc, jeden 30, a drugi 100km ode mnie. Ten dalej oczywiście bardziej obiecujący. W poniedziałek będę dzwonił. Trochę lipa by była jakbym musiał dymać tym gównem 100km w takim stanie.


Zara jeszcze wstawię filmik poglądowy. Mimo tego rzucania nadal jedzie ponad setkę xD

Zaloguj się aby komentować