Czym jest i jak działa tęczowy kapitalizm
hejto.plPerwersyjny przewodnik po ideologiach - Starbucks a ideologia według Slavoja Žižka
Opisuje tam sytuacje gdzie firma Starbucks oferuję droższe cappuccino, ale za to mały procent dochodów przekazują na cele charytatywne. Ma to uspokoić potencjalnych klientów, którzy mogą mieć dylemat moralny, że oddając się aktowi bezmyślnej konsumpcji mogliby ulokować swoje środki pieniężne w coś innego.
W 2011 po kryzysie ekonomicznym z 2008 lewica zorganizowała akcje Okupuj Wall Street. Powiedziałbym, że mniej więcej od tego czasu firmy zdecydowały się na pewną mocną zmianę strategi by uspokoić lewice. Tęczowe produkty mają sprawić, że od tej pory kupując nową torebkę wspierasz tolerancje i prawa LGBT. Chodziło o stworzenie kapitalizmu z ludzką twarzą i udało się. Przyniosło to spore zyski.
"Inkluzywna dywidenda". Firmy przyjazne LGBTQ+ mają wyższą rentowność
Osoby homoseksualne według badań są bardzo wiernymi i chętnymi konsumentami dla marek które wspierają ich mniejszość. Prowadzi to do czegoś co określa się mianem tęczowego kapitalizmu. Co więcej osobą która wspiera LGBT jest nawet sam Donald Trump. Biznesmen i polityk, który przecież jest znany raczej z co bardziej konserwatywnych poglądów. Trump miał też poparcie ze strony Milo Yiannopoulosa, homoseksualnego dziennikarza, żydowskiego pochodzenia który pracował przed laty dla skrajnie konserwatywnego portalu Breitbart News, oraz Petera Thiela, miliardera, geja znanego z wysokich datków dla republikanów.
Trump waives rainbow Pride flag at Colorado rally
As the country music song “God Bless the USA” played in the background, Trump unfurled a rainbow flag, which bore the message “LGBT for Trump,” and displayed it as he walked around a stage Sunday upon entering a rally in Greeley, Colo.
Skoro nawet Trump to robił to nie ma się co dziwić, że Google czy Coca Cola będą robić to samo. Oczywiście nie wszystko wyszło idealnie. Ostatnimi czasy firma medialna, Disney zaliczyła mocne problemy finansowe. Ogólnie produkcje filmowe czy serialowe które próbowały być jak najbardziej inkluzywne zaczęły od kilku dobrych lat przynosić straty. Osobiście uważam, że wynika to z faktu braku umiejętności pisania osób z mniejszości przez scenarzystów. Takie postacie często mają jedynie się pojawiać, zaprezentować, że są LGBT i na tym opiera się ich cała osobowość. Ukuło się jednak pojęcie "Get Woke, Go Broke". Wydaje mi się, że niektórzy to już zauważyli. Elon Musk od jakiegoś czasu atakuje treści Woke które propaguje Disney w swoich produkcjach. Chodzą słuchy, że on i biznesmen oraz akcjonariusz disneya Nelson Peltz mogą próbować wspólnie przejąć firme by przestawić ją na inny kurs.
Mimo wszystko powinniśmy być świadomi, że za wspieraniem LGBT chodzi w większości o zwykły biznes, a nie jakąś ideologie. Prawica jednak tego nie rozumie. Prawica ma bowiem dysonans poznawczy. Chcą wspierać kapitalizm, ale nie rozumieją czemu prywatne korporacje banują ich w mediach społecznościowych. Pojęcie marksizmu kulturowego to słowo wytrych które pozwala im traktować firmy z tęczową flagą jako współczesną odmianę ruchu komunistycznego chcącego zniszczyć cywilizacje zachodu (xD). Jest to oczywiście zwykła bzdura choć bynajmniej niektóre firmy mogą być rzeczywiście zainteresowane niszczeniem tradycyjnych form tożsamości by tworzyć nowe formy tożsamości takie jak te.
Tożsamość korporacyjna - narzędzie walki konkurencyjnej
Więc nie jest to może całkowite kłamstwo, ale znowu stoi za tym logika kapitalizmu, a nie komunizm. Prawica jednak nie jest wstanie się z tym pogodzić ze względu na swoje ograniczenia intelektualne.
#revoltagainstmodernworld #antykapitalizm #socjologia #polityka #biznes #filozofia