Niezbyt popularny pojazd, jeszcze z przeszczepem. Chyba najłatwiej będzie jak samodzielnie sprawdzisz.
@macgajster na czują jak podłączyłem sygnał z czujnika do obrotomierza i tu i tu dałem zasilanie to nie działa.
@cebulaZrosolu O, o, o. Najlepiej, zawołać kogoś a samemu nic nie podpowiedzieć.
@Dudu Jaki był oryginalny czujnik? Ile impulsów na obrót? Czy to była benzyna i np 2 impulsy na obrót z cewki zapłonowej?
W dieslach najczęściej obroty bierze się z alternatora, ale to wymaga idealnego zgrania sygnału z licznikiem. W nowszych wersjach sygnał może być brany z wtryskiwaczy. Jakie to TDI? Pompa rozdzielczowa, pompowtryskiwacze czy CR?
A ten czujnik to zaraz zobaczę dokumentację i się okaże.
@myoniwy panie ja skończyłem budowlankę a nie elektronikę
@Dudu Ten czujnik wg pdfa który znalazłem powinien sobie poradzić. Ma zakres do 600Hz, a w twoim przypadku jak będą 2 impulsy na obrót to będziesz miał 200Hz, jak już się silnik rozbiega.
@Dudu Weź jakiś wzmacniacz audio, małej mocy.
Podepnij go do wejścia obrotomierza, i z np telefonu za pomocą aplikacji ToneGenerator
puść np 100Hz prostokąta. Wtedy zobaczymy jakie obroty pokaże, i jakie koło foniczne będziesz musiał zrobić do silnika.
@myoniwy oryginalnie prawdopodobnie brało z cewki i był rozdzielacz zapłonu (nie widziałem oryginalnego silnika kupiłem już z TDI) silnik to jest stare TDI z golfa 3 z rozdzielaczową pompą
@myoniwy koło foniczne prawdopodobnie będzie musiało dawać 4 impulsy ale to nie problem bo robie na CNC.
@Dudu Jak była benzyna to prędzej 2 impulsy, bo zapłon masz co 180 stopni.
Pompa mechaniczna czy sterowana elektronicznie?
Sprawdź jak zachowuje się obrotomierz.
@myoniwy pompa mechaniczna, obrotomierz aktualnie posiada zasilanie i masę oraz 3 przewód który nie jest nigdzie połączony. Po podaniu plusa lub masy przez kontrolkę nic się nie dzieje
@Dudu bo potrzebny jest sygnał przerywany, i o przynajmniej kilka Hz.
@myoniwy jak podam zasilanie na górny i dolny to wskazówka drgnie (górny masa dolny plus) jak podaję i puszczam to wskazówka idzie do góry. Na środkowy dałem 1300 impulsów z czujnika to nic się nie dzieje
@Dudu być może to ta śrubka odpowiada za impulsy. Albo to informacja że 16000 impulsów dla pełnej skali. Zobacz miernikiem czy ta śrubka ma przejście do masy.
To jest ruska myśl techniczna, tego nie zrozumiesz.
@myoniwy śrubka trzyma tylko obudowę z zawartością
@Dudu do ilu jest skala? 4 czy 8 tys obrotów?
@myoniwy 8 tys
@Dudu No to 2 impulsy na obrót, żeby podniosła się wskazówka to musisz podać pewnie przynajmniej 10Hz.
@myoniwy kurde im dalej w las tym ciemniej, podając sygnał na środkowy pin nic się nie dzieje chyba muszę się poddać na razie i przy czasie do edukować.
@Dudu Jakie napięcie sygnału podajesz?
@myoniwy 12v
@Dudu Hmm, a na pewno jest kilkanaście Hz?
@myoniwy przed czujnikiem kręci się klucz imbusowy napędzany wiertarką. Brązowy przewód jest do plusa podpięty niebieski minus a czarny pod środkowe wyjście w obrotomierzu, obrotomierz ma podłączone zasilanie
@myoniwy jedyny moment kiedy wskazówka się porusza to gdy odpinam i podpinam napięcie do obrotomierza im szybciej to robię tym wyżej podniosę wskazówkę
@Dudu No to teraz jest zagadka czy faktycznie czujnik widzi kręcący się klucz i czy daje impulsy.
Spróbuj dać żarówkę między 12V a sygnał z czujnika.
@myoniwy żarówka nie świeci, ale czujnik klucz widzi bo miga na nim kontrolka zgodnie z obrotami. Napięcie na przewodzie jest tylko do czasu podłączenia żarówki
@Dudu
Napięcie na przewodzie jest tylko do czasu podłączenia żarówki
Hmmm? Jak podepniesz żarówkę pod 12V i sygnał to niemal zawsze powinno tam być napięcie. Zamiast żarówki może być jakiś rezystor typu 100 omów lub LED.
@myoniwy LED z ledem działa
@Dudu No dobra, a gdzie licznik? Bo chodziło o to żeby ta żarówka/LED była wpięta między 12V i sygnał wraz z obrotomierzem.
@myoniwy tak?
@Dudu Jeśli ten śrubokręt to żarówka na 12V to tak.
@myoniwy probówka 12v podając obroty wiertarką żarówka w niej miga zgodzie z obrotami a obrotomierz stoi
@Dudu No to jest wielce możliwe że uszkodzony jest obrotomierz, lub wymaga innego sygnału
@myoniwy podłączyłem w taki sposób i działa. Tak w ogóle to wielkie dzięki za poświęcony czas
@Dudu A widzisz, w oryginale zamiast żarówki była cewka zapłonowa.
A sprawdź czy będzie działało bez żarówki. Bo teoretycznie czujnik ma wbudowany rezystor między Vcc a Sygnał.
@myoniwy bez żarówki nie działa. Zastanawia mnie tylko fakt że mam to zupełnie inaczej podłączane niż w oryginale i na tylko dwóch przewodach
@Dudu Ładzia Niva? @yoowki Może pomożesz.
@vredo w nivie z przeszczepem to je szamańska magia. W oryginalnym silniku 1,7 jest na kole pasowym na wale z przodu, do tego w redaktorze jest czujnik prędkości, nie wiem po co bo u mnie nie działa i tak jeździ. W skrzyni od łady nie ma żadnych czujników, jeśli w skrzyni masz wejście na 3 pionowy czujnik to znak że skrzynia jest z poloneza.
@yoowki Nie znam się na samochodach jeśli chodzi o mechanikę a ostatni raz prowadziłem fiata 125p z jakieś 20 lat temu ale twoją Ładzię koffam
Bardzo
Koffam
@yoowki w skrzyni mam tylko czujnik wstecznego biegu, swoją drogą one wszystkie nie miały skrzyń z poldka?
@Dudu czyli masz łady skrzynie, nie skrzynie były podobne ale się różniły, częstą praktyką to wkładanie skrzyń z polsona do nivy ale trzeba przelozyć dzwon, i przyspawać mocowanie łapy oraz podciać tunel, lub podklepać.
@yoowki ktoś ładną przejściówkę zrobił
@Dudu u ruskich od ręki są te flansze, w Europie chyba jeszcze ladapower coś ma u siebie.
Stare diesle braly impulsy obrotow z alternatora, wspolczesne z czujnika polozenia walu. Najprosciej wykorzystac zlacze alternatora.i zamontowac dzielnik czestotliwosci
Sam czujnik jest ok, ale bez dorobienia kola fonicznego cirzko bedzie go.wykorzystac
Zależy jakiego sygnału potrzebuje obrotomierz, czujnik masz NPN więc w momencie zadziałania czujnika wyjście jest zwierane do masy.
Zaloguj się aby komentować