Ciekawy ten pomysl na program "UTYLIZACJA PLUS".

Fajnie będzie mieć w kraju tysiące używanych samochodów elektrycznych z Niemiec, z fajnymi bateriami zużytymi tysiącami cykli ładowania, bo fajnie się je potem będzie utylizować na własny koszt w Polsce xD. No i fajnie, że ponad półtora miliarda (przynajmniej na początek) pójdzie na ten wspierający Niemców program "utylizacja plus", bo Polska nie ma ważniejszych rzeczy do zrobienia z pieniędzy programu odbudowy niż kupowanie złomu z Niemiec.

(To kontynuacja pewnego rodzaju filozofii, geniuszu myśli politycznej. Po co nam CPK, skoro mamy już taki w Berlinie. Po co Niemcom utylizacja elektryków, skoro mają już taką w Polsce )

... ba dum tssss.

https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/doplaty-do-uzywanych-samochodow-elektrycznych-budzet-dwukrotnie-wiekszy-niz-mojego/nwsbwv6

#utylizacjaplus #poko #po #ko #polityka

Nota moderatora @maximilianan : Jest to przekłamanie, wyjaśnione przez użytkownika @DziwnaSowa : https://www.hejto.pl/wpis/ciekawy-ten-pomysl-na-program-quot-utylizacja-plus-quot-fajnie-bedzie-miec-uzywa?commentId=543fdcc5-7fcf-49ba-bb51-c5f2ff06098b

Dodatkowo odpowiedzialnym za utylizację baterii nie jest ich użytkownik tylko producent, a zakład utylizacji baterii powstaje w Polsce:
https://www.hejto.pl/wpis/ciekawy-ten-pomysl-na-program-quot-utylizacja-plus-quot-fajnie-bedzie-miec-uzywa?commentId=cfc1da47-57c4-42ad-890c-2b9e0a54132b
10f8d9fd-db54-4729-99ee-b7e4402d11f4
DziwnaSowa

Jakby ktoś tu przypadkiem trafił, to OP za stare uznaje auto 4-ro letnie, bo to jest limit dla tego projektu, w którym zamiast podatku od spalinowych aut, będzie dopłata do elektrycznych ze środków europejskich, zależna od kilku czynników. Jak zezłomujecie własne, spalinowe, dostaniecie kilka dudków więcej, jak mało zarabiacie, też. To jest dopłata do aut elektrycznych nie starszych, niż 4 lata, czyli nowych też.


Czy 4 lata dla elektryków to dużo? Absolutnie nie. Sami producenci dają wam gwarancję najczęściej na 8 lub pod przejechane kilometry, u nas w salonie 160 tysięcy, a teoretyczna przeżywalność powinna być w granicy 15 lat. Dopiero po 8 pojemność baterii powinna być odczuwalna, bo spadnie średnio w okolice 70% oryginalnej wartości, czyli nadal w porządne rejony.


W elektrykach recykling baterii jest kosztowny, ale to nie jest tak, że on jest lub będzie wykonywany od razu. Gdy zlomujecie auto, baterie są czesto wyjmowane i używane w innych celach, bo nadal oferują fantastyczną pojemność dla innych branż. W Polsce też będzie na to rynek, jak elektryki staną się bardziej popularne.


W Niemczech zajmują się tym często sami producenci, jak Volkswagen, czy BOSCH. Tego typu projekty znajdziecie pod hasłem "second-life batteries" (second life oznacza drugie życie).

_Pszczelarz_

@DziwnaSowa niezły marketing. Dobre. Dobre.

dzangyl

@DziwnaSowa pięknie wytłumaczone, a manipulacje i kłamstwa autora wyprostowane. Brawo.

mrocznykalafior

@Pszczelarz no i znowu cię wyjaśnili jak małe dziecko

Gamtaro2

@Pszczelarz nie znam się na tym, ale z twojej strony wypisałeś jakiś bełkot, że nas Niemce nas zaleja autami (a czemu Niemce a nie rynek krajowy? Skąd dane), a z drugiej mam komentarz, który trochę więcej wnosi. Jedyne co potrafisz napisać „hehe marketing”

maximilianan

@Gamtaro2 jak dostał garść faktów to nie wie co powiedzieć, a że jest wcześnie to nadzorca mu jeszcze nic nie przekazał

GordonLameman

@Gamtaro2

Bo to są bardzo płascy, płytcy ludzie. Dla nich muszą istnieć rozwiązania bardzo proste, bo wszystko co jest nieco bardziej skomplikowane przekracza ich kompetencje intelektualne.

festiwal_otwartego_parasola

@Pszczelarz tak cię zgasili w tym wątku że aż mi cię szkoda się zrobiło głupolku, może gdzieś na twitterze ktoś łyknie twoje manipulacje

Dzemik_Skrytozerca

@DziwnaSowa @Moderacja


Czy ja mogę poprosić o podpięcie powyższego do posta powyżej?


Dodatkowo, w Bukowicach na Śląsku otwarto zakład recyklingu (w tym i odzysku) baterii do samochodów elektrycznych:

https://warsztat.pl/artykuly/zaklad-recyklingu-baterii-do-elektrykow-juz-gotowy,75535


Część recyklingu będzie nadal odbywać się za granicą.

maximilianan

@Dzemik_Skrytozerca dodano, dodatkowo przypomniałeś mi, że za utylizację baterii odpowiedzialni są ich producenci.

_Pszczelarz_

@mrocznykalafior nic nie wyjaśnił, bo to stek bzdur, a wy dajecie się manipulować jak dzieci. Auto elektryczne po czterech latach zajeżdżania baterii tysiącami cykli ładowania, a w Polsce skończy jako coś co będzie zajechanie i w niedługim czasie będzie podlegać kosztownej utylizacji. Takie są fakty.

GordonLameman

@Pszczelarz

nie myl faktów z twoimi urojeniami i „wiedzą” z jebzdzidy.


tylko ty czerpiesz wiedzę stamtąd- tam prawdy nie znajdziesz. Ale tobie to pasuje, bo to potwierdza twoje głupie urojenia wynikające z słownego stanu wiedzy oraz obwiniania polityków o twoje niepowodzenia , trutniu patentowy.

Tr8025

@<em>Pszczelarz</em> 4 lata i tysiące cykli ładowania? No tu już odleciałeś totalnie xD. Licząc jedno ładowanie na 300 km, przebieg 40 km dziennie to mamy jedno ładowanie tygodniowo. W roku są 52 tygodnie, to daje 208 ładowań. Dorzućmy do tego 50 na różne wyjazdy, wakacje itd. Nadal nawet nie ma 300. Gdzie te "tysiące cykli"? XD

_Pszczelarz_

@Tr8025 40 km dziennie? Co ty autem tylko na zakupy jeździsz? Poza tym, to te 300 km, to jakaś bardzo optymistyczna wizja w warunkach idealnych i na dodatek przy ultra ekonomicznej jeździe.

Tr8025

@Pszczelarz 20 km do pracy i 20 km do domu, kilka razy w roku trasa po 500 km, rocznie to daje przebieg ponad 15 tysięcy km. To raczej standardowo, a nie jakoś szczególnie mało. Jak na zakupy jeździsz 40 kilometrów dziennie to serio podziwiam.

300 km zasięgu jest i tak zaniżone. Przeciętnie auto elektryczne ma teraz 400-500 km zasięgu (Skoda Enyaq, Hyundai Kona, Kia e-Soul czy e-Niro), ale nawet jak się podzieli zasięg przez 2 to wychodzi około 600 cykli ładowania. Auto elektryczne po 1000 cykli ma dalej 80% pojemności. Zależnie od początkowego zasięgu to dalej jest od 240 do 450 km. I dalej to nie są "tysiące cykli ładowania" po których auto jest "zajechane".

Zanim się wypowiesz to dobrze by było byś się zaznajomił z tym jak obecnie wygląda technologia aut elektrycznych, a nie czerpał wiedzę z 10-letnich artykułów dotyczących pierwszych elektryków.

GordonLameman

@Tr8025

on czerpie „wiedzę” z jebzdzidy.pl


nie spodziewaj się wiele.

bob-dylan

@Pszczelarz


40 km dziennie to prawie 2x więcej niż średni przebieg roczny aut w Polsce

https://mubi.pl/poradniki/sredni-roczny-przebieg-w-polsce-w-europie/


Średni przebieg samochodów w Polsce wynosi 8607 km i jest znacznie mniejszy niż w większości krajów Europy Zachodniej. 


Daje to ok. 23km dziennie przebiegu.

_Pszczelarz_

@bob-dylan czyli trwonienie miliardów pieniedzy z programu odbudowy na kupowanie używanych samochodów od Niemców jest spoko xD dobre...

_Pszczelarz_

@bob-dylan Dla samochodów elektrycznych średnia żywotność ogniw szacowana jest na 900 cykli ładowania, choć ogniwa Li-Ion wytrzymuja dwa razy więcej. Średnio, 4 letnie auto w Niemczech wyjeździ minimum 300 cykli, więc bateria już będzie mocno zajechania i już nie tak wydajna. Skończy się tym, że staniemy się cmentarzyskiem elektrycznych trupów.

pierogo

@Pszczelarz

Dla samochodów elektrycznych średnia żywotność ogniw szacowana jest na 900 cykli ładowania (w istocie ogniwa Li-Ion wytrzymują bez większych problemów nawet 1500 cykli i więcej), przy czym pojedynczy cykl oznacza naładowanie rozładowanej baterii do pełna lub kilka mniejszych doładowań. W rezultacie przy założeniu średniego zasięgu na poziomie 300 km (wiele aut ma znacznie większy zasięg, np. Ford Mustang Mach-E RWD z baterią 98 kWh oferuje nawet 610 km zasięgu!) oznacza to możliwość pokonania niemal 300 tys. km. To dystans, który według danych Głównego Urzędu Statycznego po uwzględnieniu średnich rocznych przebiegów wykonywanych przez polskich kierowców wystarczy na… 20 – 25 lat użytkowania auta.


Ty w ogóle czytasz artykuły z których przeklejasz informacje, czy tylko nagłówki w Google?

Bajo-Jajo

przyszedlem tu poczytac damage control w wykonaniu @maximilianan i @GordonLameman

Gamtaro2

@Bajo-Jajo ale nie kłam, bo ty nic nie czytasz

maximilianan

@Bajo-Jajo @Bajo-Jajo po co, skoro @DziwnaSowa już wszystko wyjaśnił?

GordonLameman

@Bajo-Jajo

wyżej wyjaśniono wszystko.


na tym polega problem takich tępych trolli jak ty czy pszczelarz - nie myślicie. Powtarzacie tylko brednie zasłyszane na jebzdzidy.


nie bez powodu żaden z was nie ma sensownych osiągnięć w życiu.

libertarianin

Po chuj wogole dopłaty do aut? Niech rynek reguluje... Wkurza mnie to bo wszystkie hybrydy są droższe od benzyniakow te w segmencie leasingowym.


A OPowi kij w oko za manipulacje.

Bajo-Jajo

@libertarianin bedzie jeszcze wiecej fikolkow poniewaz chinczycy naprodukowali elektrykow i teraz rozsylaja je po swiecie

https://youtu.be/eWdkM1hpKzU?si=w2v9btHrZT3AKtuw

GordonLameman

@Bajo-Jajo

i właśnie dlatego jest problem z izerą - bo ona miała podobno stać się punktem wejścia Chińczyków. A w celu ochrony m. in. Polskich miejsc pracy dobrze byłoby nie wpuszczać Chińczyków na dużą skalę.

libertarianin

Free market, ale trzymajmy standardy. Podejrzewam że chińskie elektryki (pomijając że są tanimi podjebkami japońskich, koreańskich i niemieckich aut) nie przechodzą standardów minimalnych bezpieczeństwa.


Jak ktoś sobie kupuje takie auto to sam jest sobie winien jak mu się krzywda stanie. Argument po za tym z dupy, powodów powyżej będą mieć problem z wprowadzeniem ich do europy

GordonLameman

@libertarianin

Problem w tym, że Chińczycy już robią dość bezpieczne auta. Gadanie o slow market w tym momencie gdy około 13 mln osób w UE pracuje w branży automotive, a kolejne 15 mln blisko z nimi współpracuje u też dostanie po dupie. Konsekwencje tego mogłyby być kolejnym kryzysem w UE. Trzeba myśleć wcześniej a nie tylko „slow market”

libertarianin

@GordonLameman jeśli chodzi o import Chińczyków to problem rozwiązało by wprowadzenie prawa do naprawy i wymogu rozszerzenia gwarancji na produkt do 5 lat.


Natomiast dopłaty do elektryków to faworyzacja ludzi co mają hajs na nowe auto (bo jak ktoś jest biedny to nie skorzysta z tego nigdy).

GordonLameman

@libertarianin

BYD daje 8 lat gwarancji


Alternatywą dla tych dopłat jest podatek od spalinowych dla wszystkich, także tych biednych. W tej konfiguracji ta dopłata wydaje się lepsza.


no i sprawi, że będą bardziej dostępne dla mniej zamożnych.

libertarianin

@GordonLameman jako petrolhead wystarczy mi że mamy normy euro które już zabijają motoryzację. Natomiast w kontekście chińskich rzeczy trzeba wiedzieć że w przypadku wojny w Tajwanie nie będzie części do tych aut. Do niczego chińskiego nie będzie części - będziemy mieć sytuację jak z Rosją i ich ropą teraz. Gwarancję na 8 lat można mieć na papierze, pytanie czy będzie można jej użyć za 2.

GordonLameman

@libertarianin

ja jednak wolę czyste powietrze nieco bardziej niż dymiące auta.

Nie wspominam o głośnych wydechach nawet, bo to jest już kurestwo.


co do chińczyków - formalnie spełnia wymóg i tyle

libertarianin

@GordonLameman ostatnio zbankrutował Fiskers, taki producent aut z USA elektrycznych. Co teraz z serwisowaniem tych samochodów będzie? :)

GordonLameman

@libertarianin

skoro to USA to pewnie nic

Sweet_acc_pr0sa

@libertarianin zbankrutował drugi raz, pierwszy bo zamordowała go tesla, ala właściwie Musk, drugi, bo zrobili chujowy samochód

viollu

Wiadomo, że poprzednia wersja rozwiązania sytuacji samochodowej czyli wielki podatek od rejestracji spalinówki + coroczny wielki podatek od posiadania tego szrota benzynowego by Was wszystkich bardziej satysfakcjonował, ale w takim razie pytam kto wtedy płakał w internecie, że od 2-litrowej beemki będzie płacił 8k rocznie podatku ( ͡° ͜ʖ ͡°)

GordonLameman

@viollu

bo tu chodzi tak naprawdę o to, że PiS już nie rządzi.

truteń płacze z tego powodu

nie wiadomo czy nie straci jakiegoś fejkowego etatu w SSP, który mu załatwiła jakąś pisowską radna. Tego typu ludzie to moralne zera.

Sweet_acc_pr0sa

@viollu jak by mi za moje a4 b6 w gazie które ma emisję mniejsza niż każdy najnowszy benzyniak czy diesel kazali płacić 8k podatku to bym pierwszy raz wyszedł na ulicę strajkować xD

viollu

@Sweet_acc_pr0sa ej ale ten gaziutek to jest w benzynowym silniku więc no tego ten tego typu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sweet_acc_pr0sa

@viollu no wiadomo xD na gazie mam lepsze wyniki spalin niz nowy hybrydowy yaris ktorego kupilem zonie ale chuj xDDDDDDDDDD


2,4 benzyna truciciel bandyta

GordonLameman

@mute

Ale to z powodu spadku popytu, a nie o to chodzi w dopłatach.

end-stage-capitalist

Sprowadzajcie elektryki. Śmiało. A prąd do ich ładowania też będzie sprowadzany, kiedy krajowa sieć klęknie z powodu zwiększone o obciążenia. Od dupy strony się zabieramy za tą transformacje.

starszy_mechanik

@end-stage-capitalist w tym momencie mamy 1600 MW nadwyżki i to przy bardzo słabym wietrze. Powtarzaj propagande o braku prądu dalej, śmiało

7ff3c05d-2dff-488e-9348-a9c8abdf0cea
end-stage-capitalist

@starszy_mechanik pożyjemy zobaczymy

adam-bca

Uśmiechnięte wie, że dobre to tylko z dotacji ( kredytu z kpo) już to przerabialiśmy- fotowoltaika, pompy ciepła a dalej klaszczą.

GordonLameman

@adam-bca

a pisiorstwo nic nie wie i tylko ciągle łże, jak ty wyżej.

adam-bca

@GordonLameman a ja mam w dupie pis i po/ko i konfe, ale widzę, że dekiel wyznawca uśmiechniętych nie jest w stanie logicznie zatrybic że dotacja = się wzrost ceny o kwotę równą tej dotacji to idź dalej wyzywać swoich ułomnych polityków

GordonLameman

@adam-bca

każdy kto pisze o „uśmiechniętych” jest pisowskim głupkiem, którzy powtarza tępa pisowską propagandę.


Nie udawaj „neutralnego”.

neutralny nie używałby pisowskiego spinu.

Klopsztanga

@<em>Pszczelarz</em> zamiast wydać kasę na modernizację sieci…. bo już nie wytrzymuje przez panele. Nie wiem. Chociażby wydać ten miliard na bank energii ? Tysiące lepszych opcji. A oni rozpierdola kasę na konsumpcję.

GordonLameman

@Klopsztanga

pamietaj, ze te dotacje to alternatywa dla podatku na spalinowe auta.


ja mam nadzieje, ze to nie będzie zamiast modernizacji sieci.

Klopsztanga

@GordonLameman jak rządzili wcześniej to dostali kasę z UE na modernizację sieci i przejedli wtedy dlatego lepiej patrzeć im na rączki. W szczególności że nie mówią nic o tym.

GordonLameman

@Klopsztanga

patzec na ręce trzeba. Koniecznie. I wymagać.

starszy_mechanik

@Pszczelarz ty, Pszczelarz, ale dlaczego akurat Niemcy mają nas zalać a nie Norwegia? Przecież tam wg waszej propagandy pozbywają się elektryków na potęgę?

darkonnen

@starszy_mechanik zapomniałeś o wiatrakach. to też się ciężko utylizuje a uśmiechnięte państwo chce brać używki od niemca

050b7042-f8e5-4058-9a5b-edeac0da2d18
jonas

@starszy_mechanik Norwegia nie jest w UE, więc sprowadzenie stamtąd samochodu oznacza wyższe opłaty przy rejestracji. No i geografia trochę komplikuje logistykę.

cododiaska

@Pszczelarz

Wy tam chwalicie Obajtka, więc będzie po Obajtkowemu.

Kurwa mać

Na dzień matki zjechały się do mnie dziadki, w tym teść, który jest typowym teściem i cały dzień przed TV napierdala Republikę. Sączy się gówno, kłamstwa, szczujnia i jad a on powtarza co chwilę te same brednie. Dla odwyku wchodzę na hejto ( #srajzhejto ) a tu Ty wpierdalasz taką samą propagandę.


Idź już być pożytecznym idiotą gdzieś indziej.

AureliaNova

Ja tylko pragnę przypomnieć, że od 40 lat utylizyjemy używane gruzy z Niemiec, a teraz nagle ludzie płaczą, bo nieznaną technologię zobaczyli

Zaloguj się aby komentować