Auta na CNG mogą wjeżdżać do SCT, pojazdy na LPG nie mają tego prawa. RPO oczekuje wyjaśnienia tej sytuacji
Auto Świat#motoryzacja #samochody #lpg #sct
Średnio w temacie ale tak mi się skojarzyło.
Ciekawe czy którykolwiek z posiadaczy auta na gaz przejął się kiedyś, że nie może wjeżdżać do parkingów podziemnych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@cebulaZrosolu myślę, że w ten sposób:
@cebulaZrosolu nie. Np u mojej mamy przy parkingu podziemnym (blok oddany w zeszłym roku) jest oznaczenie, że można wjeżdżać.
@PanNiepoprawny ciekawe o co chodzi, czy o wentylację, grubość betonu czy o co bo mój blok był oddany 2 lata temu i nie można :p
@cebulaZrosolu to troszkę szerszy temat
do garażu i parkingu podziemnego samochód z LPG może wjechać gdy zastosowano wydajny mechaniczny system wentylacyjny - wyciągowy
Janusz biznesu ulepił budynek z gówna i patyków i stawia znak zakazu wjazdu pojazdów zasilanych LPG
- czystość spalin z LPG jest wyższa niż z benzyny i gnojowicy.
jak fachowcy założą instalację LPG nie na chińskich częściach to masz + 10 koni mechanicznych,
fabryczny lpg - info z homologacji
@superhero weź Ty spierdalaj buraku, nie potrafisz się normalnie odzywać?
To już któryś raz...
O widzę edytowalo się, uderzyło?
+ 10 koni mechanicznych,
@superhero a chuj, przebijam. +100KM.
@PanNiepoprawny podałem info z karty homologacyjnej pojazdu zasilanego paliwem
E95 i LPG- na benzynie 90KM, na LPG 100KM - instalacja fabryczna
@cebulaZrosolu z tego co do mnie dotarło to chodzi o wentylację. LPG jest cięższy od powietrza więc gromadzi się przy podłodze i ewentualne wywietrzenie tego co mogłoby wyciekać z instalacji wymaga specjalnej wentylacji.
@superhero to fajnie. Ja podaję z praktyki. I u nas raczej polskie instalacje królują a nie chińskie.
@cebulaZrosolu
Tak naprawdę nie ma takiego zakazu. Prawo zobowiązuje właścicieli parkingów podziemnych do zainstalowania odpowiedniej wentylacji. Mogą sobie postawić znak, ale kierowcom i tak nic za to nie grozi.
https://www.stag.pl/czy-samochodem-z-lpg-mozna-wjechac-do-garazu-podziemnego/
@cebulaZrosolu ja gdy miałem LPG to respektowałem te zakazy
@superhero mądrego to i miło posłuchać jak zna fachową terminologię ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W strefach czystego transportu chodzi o czystość powietrza. LPG powinno wolniej wpadać w ograniczenia od benzyn.
@Grewest w teorii, w praktyce zamysłem było to żeby to była strefa wolna od biednych ludzi w biednych autach - w przeciwnym wypadku zrobili by na twardo limit bezwzględnej ilości zanieczyszczeń na 100km eliminując "duże ale nowoczesne" silniki z "nie trumien na kółkach" pozostawiając tylko coś w rodzaju Kei Carów z małymi silnikami z wyżyłowaną wydajnością i ekologią.
@Grewest @eloyard wpadłem na taki artykuł i "eksperyment" czystości spalin
@eloyard Zgadzam się z tobą i w tej formie SCT jest bez sensu.Zamiast walczyć z dużymi autami i terenówkami z silnikami V6 które zabierają przez swoje gabaryty miejsca parkingowe i spalają p 20 l/100 km , to walczą z małymi przykładowymi seicento z LPG.To jest ewidentny szwindel i debilizm.
@Banan11 CNG (a kiedyś w przyszłości biogaz) to przede wszystkim furtka dla ciężarówek i autobusów, które muszą obsługiwać potrzeby mieszkańców i przedsiębiorstw wewnątrz SCT. Zastąpienie diesla gazem to znacznie czystsze spaliny i wciąż tańsze rozwiązanie niż kupno elektrycznej ciężarówki.
LPG w tym rozrachunku zupełnie się nie liczy bo jest stosowane wyłącznie jako paliwo dodatkowe (jak udowodnić, że kierowca jedzie na lpg a nie na benzynie?). W dodatku stosuje się go jedynie w autach osobowych a ta furtka gazowa to rozwiązanie dla transportu ciężkiego.
Podsumowując, nie będziecie bidoki na gaz wjeżdżać w miasto.
@Stashqo LPG jak najbardziej jest dostępne dla dużych: dostawczaków, autobusów, ciągników siodłowych, maszyn rolniczych. Nie jest aż tak rewelacyjną opcją jak w silnikach benzynowych, ale gdyby dostawały chociaż część zachęt jak CNG/LNG, nie wspominając o H2 czy BEV, to by przyczyniły się do polepszenia jakości powietrza w obszarach użytkowania tych maszyn. https://stagdiesel.pl/lpg-do-diesla/
Ale przecież to nie to jest głównym celem...
@eloyard to jest dotrysk lpg do diesla a nie silnik stricte na gaz jak cng. Problem taki, że to instalacje aftermarketowe, których żaden producent dokładnie nie bada ani nie certyfikuje pod względem zawartości spalin. Nie wiadomo czy i jaką normę spełniają, przy jakim silniku/samochodzie i na jakich ustawieniach, za dużo zmiennych imo żeby pisać pod to przepisy.
No i wciąż problem ten sam co z lpg w osobówkach, instalacja może być wyłączona a silnik pracować na paliwie płynnym.
Żeby nie było, że jestem przeciwnikiem - zgadzam się oczywiście, że dotrysk lpg do diesla zazwyczaj zmniejsza szkodliwość spalin.
Co jest głównym celem to nie wiem, ale wiem, że jak zawsze politycy-indolenci zabrali się za problem od dupy strony tworząc chore, często absurdalne przepisy, których nie da się przestrzegać.
@Stashqo jaki był cel przepisów "o czystości spalin pojazdów silnikowych" nie trudno się domyślić po tym, jakie konsekwencje poniósł w Polsce np. Volkswagen - czy to producent czy dystrybutorzy - w związku z wprowadzaniem do obrotu pojazdów z oszukanymi wynikami testów.
CNG/SCT/LPG/RPO/GHB/LSD/QWERTY/…
Nie chodziło o logikę, a o to, żeby stare trupy na LNG nie wjeżdżały, bo potem centrum będzie zawalone Teslami i VW z lat '90 na gazie. A cała masa nowoczesnych aut z 2023-2024 normami Euro 6 nie wjedzie. Beka.
aut osobowych z LNG jest jak na lekarstwo bo stacji benzynowych jest jak na lekarstwo, a jak juz sa stacje to zazwyczaj w zajezdniach MPK bo glownie to autobusy miejskie jezdza na LNG
co do samego SCT to w obecnej formie jest to nieporozumienie i nie ma nic wspolnego z ekologia, to zwykle rozkorkowanie centrow miast dla bogatych wlascicieli nowych aut kosztem plebsu zmuszonego do poruszania sie zbiorkomem
@100mph do osobówek jest CNG, które z perspektywy silnika jest tym samym - Metan.
@eloyard tak, jest ale a) stacji z LNG jest baaaardzo mało, a przez to b) aut osobowych z LNG jest mało
@100mph wiem ile i gdzie są stacje LNG - rzeczywiście jest ich bardzo mało, ale ponownie - JAKIE AUTA OSOBOWE Z LNG? Wymień mi jakie - pierwszo słyszę, żeby były dostępne do normalnego użytku.
Mieszasz CNG i LNG.
Stacji CNG też jest mało, ale więcej niż LNG.
W niektórych krajach stacji CNG jest całkiem sporo, wystarczająco do normalnego użytku.
@eloyard faktycznie, sorki
Zaloguj się aby komentować