Australia ma wprowadzić w tym roku przepisy przeciwko scamom wymierzone w gigantów internetowych
ReutersArtykuł tłumaczony maszynowo, nieznacznie skorygowany.
Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) oraz departament skarbu konsultują się z firmami internetowymi, bankowymi i telekomunikacyjnymi w sprawie stworzenia obowiązkowego, narzuconego kodeksu przeciwdziałającego oszustwom, który prawnie wymagać będzie od nich podjęcia uzasadnionych kroków w celu ochrony użytkowników, w tym zapewnienia skutecznej usługi składania skarg.
W Australii reklamy oszustw związanych z kryptowalutami przedstawiające twarz miliardera górniczego Andrew Forresta doprowadziły do straty milionów dolarów przez Australijczyków. Forrest złożył pozew wobec właścicieli Facebooka Meta w Kalifornii po tym, jak stwierdził, że nie jest w stanie zmusić Meta do podjęcia działań we własnym kraju.
Obecnie w Australii jedynie dostawcy usług telekomunikacyjnych podlegają szczegółowym przepisom przeciwdziałającym oszustwom. Jednak kwoty utracone przez Australijczyków w wyniku oszustw potroiły się do 2,7 miliarda dolarów australijskich (1,8 miliarda dolarów) w latach 2020–2023, zgodnie ze światowymi trendami, w miarę jak pandemia skierowała więcej osób do Internetu.
To skłoniło ACCC do rozpoczęcia wysiłków o wprowadzenie nowych przepisów nakładających odpowiedzialność na wszystkie uczestniczące branże. Nałożenie odpowiedzialności prawnej na platformy internetowe może stworzyć nowy punkt konfliktu między Australią a branżą, która zazwyczaj opierała się na przepisach amerykańskich, które w dużej mierze zwalniają ją z odpowiedzialności.
Dotychczasowe prawo opracowane przez ACCC, zmuszające firmy internetowe do płacenia firmom medialnym opłat licencyjnych za linki do treści, spowodowało, że Meta stwierdziła, że może blokować treści medialne na Facebooku w Australii.
„Mamy nadzieję, że zostaną one wprowadzone w tym okresie do końca tego roku” – powiedziała przez telefon przewodnicząca ACCC Gina Cass-Gottlieb, odnosząc się do prawa przeciwdziałającego oszustwom. „Uważamy, że potrzebujemy bardzo jasnych i konkretnych, możliwych do wyegzekwowania zobowiązań prawnych”.
Niezastosowanie się do prawa narażałoby przedsiębiorstwa na kary w wysokości 50 milionów dolarów australijskich, trzykrotność korzyści uzyskanych w wyniku niewłaściwego postępowania lub 30% obrotu w momencie, gdy to złamanie prawa miało miejsce – podał departament skarbu.
ACCC osobno pozywa Meta za niepowstrzymanie publikacji reklam oszustw związanych z kryptowalutami, przedstawiających twarze prominentnych Australijczyków, w tym Forresta.
W sprawie, którą ACCC wniosła w marcu 2022 r. i która wciąż znajduje się na etapie przygotowawczym, Meta będzie musiała się bronić. Cass-Gottlieb stwierdziła, że nadchodzące prawo ograniczy potrzebę „patrzenia wstecz” i czasochłonnego egzekwowania prawa przez sąd, które obejmuje dochodzenie, przygotowanie i rozstrzygnięcie pozwu, a także odwołania.
Meta odmówiła komentarza na temat czasu wprowadzenia zabezpieczeń przed oszustwami. W styczniowym oświadczeniu firma oświadczyła, że chce wprowadzić odpowiednie zabezpieczenia z własnej woli, a planowane narzucenie tego prawem może spowodować, że firmy będą przedkładać zgodność z prawem nad innowację.
#wiadomosciswiat #australia #technologia #bezpieczenstwo #cyberbezpieczenstwo #scam
#owcacontent <- do blokowania moich wpisów