Apel o kontynuację budowy CPK

Apel o kontynuację budowy CPK

Petycjeonline.com
Szanowni Państwo, Szymon Hołownia, Marszałek Sejmu RP Donald Tusk, Prezes Rady Ministrów RP Włodzimierz Czarzasty, Wicemarszałek Sejmu RP Władysław Kosiniak-Kamysz, Wiceprezes Rady Ministrów RP APEL O KONTYNUACJĘ PROJEKTU CENTRALNEGO PORTU KOMUNIKACYJNEGO Zwracamy się do Państwa z apelem o kontynuację projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego... #petycja #cpk #transport #lotnictwo #gospodarka #takdlacpk

Komentarze (19)

Tuniex

@Miedzyzdroje2005 HAHAHAHA

AmbrozyKalarepa

Parafrazując Reagana - zauważyłem, że wszyscy, którzy popierają CPK nie zostali pod jego budowę wywłaszczeni.

Miedzyzdroje2005

@AmbrozyKalarepa argument z pizdy. Bo gdzieś budować coś trzeba, ale rozumiem mentalność ludzi. Zawsze są za, byleby nie na mojej ziemi lub w jej sąsiedztwie.


A jeśli posłuchamy się tych spod Wiskitek i przeniesiemy teren inwestycji to odezwą się mieszkańcy z nowego miejsca. Czyli najrozsądniej byłoby budować na terenach post PGR, które i tak są w rękach skarbu państwa. Ale wtedy lokalizacja kujowa i użytkownicy będą narzekać na dojazd na to lotnisko. Tak jak na Modlin

jaczyliktoo

@Miedzyzdroje2005 Przecież nikt nie mówi o tym, żeby CPK nie budować, mowa o tym, żeby nie budować tego metodą pisu, czyli bajzlem, którego celem jest wyłącznie przytulenie kasy przez wszelkich możliwych pociotków.

Zly_Tonari

@Miedzyzdroje2005 jestem logistykiem i nic takiego jak zwrot z tej inwestycji nie nastąpi. Musielibyśmy przestać wozić koleją gdzie tona ładowna to przy 38 wagonach z kontenerami z Hamburga do Gliwic to 11,000 euro co daje 305e od kontenera i 12.2 euro od tony.

To samo ciężarówką 66e od tony.

To samo samolotem 2,2 euro ale od kilograma tj 2200 euro za tonę.


Dodaje to do ceny towaru 9,58 pln netto za każdy kilogram.

Zakładam że miały by latać rzeczy z USA/Chin/Japonii gdzie stawka frachtowa zaczyna się od 5-7e za kilogram.

Sprawiło by to że bardzo szybciutko nikt by tych towarów nie chciał kupować jeśli twój konkurent przewożąc go statkiem może zaoferować cenę o np. 6 tys euro niższą za każdą tonę towaru.


Mrzonki, cała inwestycja powstała tylko żeby miał kto grzać stołki. Tak samo jak Turów, Izera, Nowe Nabrzeże i wiele innych.


Ten projekt jest o kant dupy potłuc i nie ma racji bytu.

Nie będziemy HUBEM dla Europy Centralnej bo jesteśmy w niej obecnie SAMI

Rosjanie nie będą zamawiać z Chin do Polski bo żeby samolot leciał nad Moskwą do Polski, Ukraina tak samo. Te wszystkie mapki zapominają jaki mamy bilans wymiany handlowej. Niemcy też nie będą korzystać, ani Czesi, ani Słowacy.


Nikt ze Śląska nie będzie się tłukł też 300km żeby polecieć na Wakacje z CPK.

Każdy szuka lotniska przy domu.

Podkarpacie lata z Jasionki i Balic. Śląsk lata z Balic, Pyrzowic. Wrocek od siebie i z Ławicy.

Nikt nie będzie w imię jakieś kurwa ceny 160zł mniej za całe wakacje dupał pół kraju żeby sobie polecieć z CPK.


Największy port Cargo w pobliżu PL to Frankfurt robią między 0.7 a 1mln ton rocznie. Zyskowność portu przy tym polega na obsłudze magazynów, samolotów i ich utrzymaniu. Zarobili na tym 62mln euro rocznie.


Zakładając że CPK zostanie 3 portem Cargo europy ( wg. bajek PIS) to obsłużymy około 0.3 mln ton zarabiając 20mln euro co da nam takiego samego kopa w skali kraju że każdy by się mógł złożyć po pinsiont groszy i by prawie wyszło na to samo.


Ma kosztować 15 miliardów euro.

Zwróci się w tym tempie 681 Latach zakładając że staniemy się 3 portem Europy i każdy Czech/ Słowak/Węgier będzie tylko marzył o przelocie nocnym Wizzarem do Polski żeby polecieć nim do Grecji albo Chicago.


Obsługujemy teraz krajowo 50mln pasażerów.


Jak powstanie CPK musimy obsłużyć 120 mln pasażerów żeby na każdym pasażerze zarobić 7,34 zł. Co pozwoli że CPK się zwróci w niecałe 70 lat.

Więc będzie Lotnicze Komando biegało po wioskach sprawdzając czy każdy Polak wyrobił już swój minimalny plan przelotów rocznie gdyż przy Populacji na poziomie 35 Mln łącznie musimy odwalić 170mln przelotów. W przeciwny razie będziemy musieli przymusowo być pakowani w samoloty żeby lecieć z CPK na inne lotnisko w UE gdzie będziemy oczekiwać aż samolot znów nas odstawi na CPK.


To wszystko były mrzonki.


A cała kampania "Ratujmy CPK" to tylko i wyłącznie zagrywka polityczna.


Dane nie są z dupy, są ogólne dostępne branżowe dla logistyki rynku lotniczego.

Tichy

Bardzo dobre wyliczenia. CPK to łuk triumfalny PiSu i pomnik megalomanii. Nic oprócz kosztów nie wniesie i ma być jak najszybciej zamknięty bo idzie zawierucha gospodarcza i trzeba się z niej wygrzebać a nie budować kolejne misie na miarę naszych potrzeb.

jenot

@Zly_Tonari Jestem od 50 lat Prezydentem RP

Popieram, szczególnie dane z dupy, jakbyś xD je dostał od Andrzeja

jenot

@Tichy Potrzebujemy zastępstwa dla Okęcia w roku 2030

I tego już nikt nie neguje w żadnej opcji politycznej.

Miedzyzdroje2005

@Zly_Tonari a skąd masz takie dane?

tyle_slow

@Miedzyzdroje2005 on to przekleja wszędzie. Jakiś troll

kodyak

Nie no coś tam powstanie bo wszyscy sobie zdają sprawę że Okęcie trzeba przesunąć ale można to zrobić mniej megalomansko, taniej i bez szkód dla innych lotnisk

tyle_slow

@kodyak co jest zlego w smialej wizji przyszlosci? Jakoś wielu zwolennikow nie krytykuje fitfor55, a to śmiała wizja przy ktorej cpk to mini projekt?

kodyak

@tyle_slow śmiała może być ale z głową a nie że potem będziemy do tego dokładać przez 20 lat. To sie nazywa głupota i przykład masz właśnie lotnisku berlińskim gdzie w tym roku będą musieli znowu dorzucić 2,4 mld euro

tyle_slow

@kodyak ale samo lotnisko będzie male, a remonty kolei i tak mialybyc robione.

kodyak

@tyle_slow raczej nie male. Ma obsługiwać w 2027 40mln w pierwszej fazie a Okęcie aktualnie robi ok 20mln. To jest wielkość lotniska berlińskiego.


Remont w kwestii pociągów to polozenie zupełnie nowych linii za 100mld a nie modernizacja aktualnych co akurat uważam za bardzo fajna inwestycje ale też nie w formie szprych tylko zrobienie w końcu sensownych linii komunikacyjnych, bezpośrednich, bezkolizyjnych połączeń między miastami, gdzie spóźnienia byłby wyjatkami


To jest projekt w którym zupełnie można pominąć te lotnisko.

TEAM

Okecie peka w szwach, możliwości racjonalnej rozbudowy brak, dodatkowo brak lotow 23-6 i ogolne problemy z halasem. Modlin rowniez ograniczenia środowiskowe i brak możliwości sensownej rozbudowy/ zwiększenia przepustowości. Nowe lotnisko musi powstać. Kwestia tego, czy przy obecnych uwarunkowaniach politycznych, jesteśmy w stanie doprowadzić skutecznie inwestycje do końca.

Miedzyzdroje2005

@TEAM uwarunkowania polityczne są takie, że PO nie chce dokończenia inwestycji PiSu, a PiS nie potrafi dużych i strategicznych inwestycji poprowadzić wystarczająco dobrze. Kłócą się o kasę, a prawda jest taka, że to i tak nie są duże pieniądze w porównaniu z innymi.


Okęcie nie jest w stanie przyjmować samolotów szerokokadłubowych większych niż 787. Można od czasu do czasu obsłużyć 747 czy A380, ale nie ciągle. Modlin jest za mały i kiepsko skomunikowany oraz należy do Struzika z PSL, które jest zainteresowane brakiem konkurencji dla niego

TEAM

@Miedzyzdroje2005 


  1. Niestety tak:/

  2. Chyba nie do końca tak jest z grubasami. Przecież codziennie rotuje 777 i a330. Wydaje mi się, że większym problemem jest brak miejsca na plycie/ brak w strefie non schengen oraz brak miejsca na przyloty/odloty- slotow

jerekp

Przerwanie tego projektu to kryminał.

Zaloguj się aby komentować