Zaloguj się aby komentować
Instruktor.Prowadzacy
- 191wpisy
- 122komentarzy
#ksiezycowyspacer
Zaloguj się aby komentować
#ksiezycowyspacer
Zaloguj się aby komentować
Zostań Patronem Hejto i tylko dla Patronów
- Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
- Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
- Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
- Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Super warunki do biegania z rana - słońce i bardzo lekki wiatr. I przedzieranie się przez jakieś dziwne ścieżki, żeby zaliczyć #squadratinhos i jeden duży #kwadraty
#sztafeta
Zaloguj się aby komentować
Nie dość, że wiało, to jeszcze coś się sypało z nieba...
#ksiezycowyspacer
@Zly_Tonari
jesteś z Kato ?
Mazowsze. Las niedaleko Broku.
Znowu mamy błąd w matrixie i ta sama tekstura w innym miejscu się wkleiła
@Instruktor.Prowadzacy szanuję za nabijanie km w tej pogodzie, mnie pod paczkomatem wiatr chciał porwać dałam więc sobie spokój z dalszym spacerem
@ciszej o pani stu kilowego culpa chciało dzisiaj legwan l podawać dwa razy. Zaznaczam, żem pijany i minutę posty mogą nie mieć sensu.
Zaloguj się aby komentować
#ksiezycowyspacer
Zaloguj się aby komentować
#sztafeta #bieganie
Zaloguj się aby komentować
#ksiezycowyspacer
Zaloguj się aby komentować
1. Stop i strzałka warunkowa.
Oba wymienione oznakowania charakteryzują się tym, że aby móc jechać dalej musimy wykonać pełne zatrzymanie. Niby nic skomplikowanego, ale kursantom bardzo często myli się, gdzie jest właściwe miejsce do zatrzymania.
Na pierwszy ogień idzie znak "Stop".
Zgodnie z przepisami:
§ 21. 1. Znak B-20 „stop” oznacza:
-
zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
-
obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku — w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.Niby nic skomplikowanego, ale gdzie jest to wyznaczone miejsce? Miejsce zatrzymania powinno być wyznaczone grubą linią bezwzględnego zatrzymania i właśnie przy tej linii zatrzymanie jest obowiązkowe.
Jeśli na skrzyżowaniu nie ma wyznaczonej linii, to trzeba zatrzymać się w takim miejscu, aby mieć dobrą widoczność na drogę z pierwszeństwem i nie utrudniać nikomu ruchu, czyli przy krawędzi jezdni poprzecznej (dokładnie w takim miejscu, w jakim malowane są linie zatrzymania).
Najczęściej występującym błędem, jest zatrzymanie się przed linią warunkową, namalowaną przed przejściem dla pieszych lub przejazdem dla rowerzystów (czyli mniej więcej na wysokości znaku "stop"). Przed pasami należy zatrzymać się tylko wtedy, gdy chcemy ustąpić pierwszeństwa przechodzącym pieszym (lub odpowiednio przed przejazdem rowerowym – jeśli chcemy przepuścić rowerzystów) albo w sytuacji gdy za pasami lub za przejazdem rowerowym stoi inny samochód i nie ma miejsca na kontynuowanie jazdy.
Po przejechaniu przez przejście lub przejazd rowerowy i dojechaniu do linii bezwzględnego zatrzymania, trzeba zatrzymać się w każdym przypadku, nawet jeśli już raz wykonaliśmy zatrzymanie, aby przepuścić pieszych lub rowery.
Sygnalizator S-2.
Jeśli chodzi o warunkową strzałkę, to w rozporządzeniu znajduje się następujący przepis:
§ 96. 1. Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki oznacza, że dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na skrzyżowaniu, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Skręcanie lub zawracanie, o których mowa w ust. 1 i 2, jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.Pogrubiłem fragment, w którym ujęta jest zasadnicza różnica między zachowaniem w przypadku znaku „stop”, a sygnalizatorem S-2. Gdy występują światła, zatrzymanie musi być wykonane przed sygnalizatorem (nie bezpośrednio przed jezdnią).
Dokładne miejsce zatrzymania jest zdefiniowane przez:
§ 99. 1. Zatrzymanie pojazdu wynikające z nadawanego sygnału powinno nastąpić przed linią zatrzymania, a w razie jej braku — przed sygnalizatorem.W przypadku strzałki warunkowej, koniecznie trzeba wykonać zatrzymanie w miejscu zaznaczonym linią warunkowego zatrzymania (a gdy jej nie ma, przed sygnalizatorem) i ustąpić pierwszeństwa pieszym, jeśli jacyś przechodzą przez jezdnię (analogicznie rowerzystom - jeśli występuje przejazd dla rowerów). Po przejechaniu za przejście dla pieszych kolejne zatrzymanie nie będzie już konieczne. Wystarczy, zwolnići przepuścić pojazdy jadące drogą poprzeczną.
Najczęściej występujący błąd w takiej sytuacji, to zwolnienie przed linią warunkowego zatrzymania, a następnie zatrzymanie przy krawędzi jezdni poprzecznej.
#naukajazdy #prawojazdy
@Yossarian nie sądziłem ze są kierowcy nie wiedzący co to znaczy zatrzymać się. Mam nadzieje ze jak najszybciej wiedziesz pod pociąg towarowy i poza opóźnieniem w dostawie towaru nie ucierpią niewinni ludzie
@Rusty Nie sądziłem, że są ludzie, co nie tylko nie wiedzą, co to dokładność pomiaru, ale również potrafią życzyć komuś z tego powodu śmierci.
Ignorancja + agresja to przepis na nieszczęście.
Żegnam ozięble.
@Yossarian mogę ci jeszcze życzyć mandatu za niedostosowanie się do znaku Stop
Zaloguj się aby komentować
Często pojawia się tu wiele pytań dotyczących podstawowych zagadnień związanych z robieniem prawka.
W związku z tym, że przez spory kawałek czasu byłem z tym tematem związany zawodowo, stworzyłem społeczność Prawo jazdy i raz na jakiś czas postaram się wrzucić tam wpis, który, mam nadzieję, przyda się kursantom walczącym o wymarzony dokument.
Zacznę od rzeczy bardzo podstawowych, a jak mi się spodoba, to kto wie, gdzie to zawędruje
#naukajazdy
@SuperSzturmowiec
Dlaczego część instruktorów olewa temat w sensie nie pilnuje kursanta gdy skręca w prawo czy w lewo i nie ustawia się do krawędzi lub osi jezdni? Da się to wyjaśnić?
Ja zawsze robiłem tak, że oprócz wyjaśniania jak dany manewr wykonać i jakich błędów nie popełniać, pozwalałem kursantom popełnić jakiś błąd (oczywiście w kontrolowanych warunkach i w miejscu ze znikomym natężeniem ruchu). Czasami jeden taki przykład i wytknięcie złego zachowania dawał więcej, niż jedynie gadanie o tym w kółko po kilkanaście razy.
Ale jest też, niestety, część instruktorów, którzy mają takie rzeczy w dupie, zajęci są zabawą telefonem itp.
Zaloguj się aby komentować
#bieganie #sztafeta
Zaloguj się aby komentować
#ksiezycowyspacer
W zeszłym miesiącu niespełna 23 km, teraz ponad 67 - jest progres
@Instruktor.Prowadzacy https://www.youtube.com/watch?v=nkoSrIZYEOw
Zaloguj się aby komentować
#ksiezycowyspacer
Zaloguj się aby komentować
Pierwsza dycha w tym roku i pierwszy taki dystans po pięciomiesięcznej przerwie w bieganiu.
Ostatnia dycha, którą przebiegłem to był mój przedostatni bieg przed przerwą, przeziębiłem się, pobiegłem jeszcze jeden raz i przestałem. Tym razem się nie dam ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ
#sztafeta
@Instruktor.Prowadzacy udanego wracania, będzie dobrze!
Zaloguj się aby komentować
Dziś trzeba się było przedzierać przez deszcz, błoto, wiatr i krzaki, ale dałem radę.
#ksiezycowyspacer
Zaloguj się aby komentować
#ksiezycowyspacer
@Lolekdrugi Jasne. Odejmuj swój wynik od ostatniego wpisu i spaceruj razem z nami aż na księżyc
382 840,9
@Lolekdrugi Musisz dodać nowy wpis w społeczności księżycowy spacer. W treści [Ostatni wynik] - [twój spacer] = [nowy wynik]
I tagujesz na koniec #ksiezycowyspacer
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
#ksiezycowyspacer
Zaloguj się aby komentować
Dziś pochodzone ponad 7 km, więc trochę krótszy bieg, ale lepsze tempo.
#sztafeta
Zaloguj się aby komentować
Dziś trochę po lesie i trochę nad rzeką.
#ksiezycowyspacer
Zaloguj się aby komentować