Zdjęcie w tle
zeglarstwo

Społeczność

zeglarstwo

25

Wilki morskie i szuwarowe, piraci, admirały, skiperzy, przemytnicy i lafiryndy jachtowe łączmy sie

#zeglarstwo nie znam historii tego zdjęcia
SUQ-MADIQ userbar
a536db52-9580-4e68-8a74-02e63e6912bf
Nick_Goer

@Cebulades przeczytaj "Terror" Simmonsa

zuchtomek

@Cebulades @SUQ-MADIQ


Lubię takie zagadki!


Australijski żeglarz Trevor Robertson już dwukrotnie zimował w Arktyce na małej żaglówce Iron Bark, którą sam zbudował. I spędził kolejny rok na Antarktydzie.


Koleś robi sobie takie wakacje, że płynie - kotwiczy w spokojnej zatoczce i zimuje


"Trevor Robertson: Zająłem się żeglarstwem w 1970 roku i początkowo pływałem w gorących szerokościach geograficznych. Ale teraz jest tam bardzo gęsto – turystyka jachtowa stała się masowa. I nie lubię tłumu ani "standardów kulturowych" typowych dla popularnych miejsc.


Antarktyda jest naturalnym wyborem dla osoby, która mieszka na półkuli południowej i nie chce pływać w tropikach. Byłem zafascynowany myślą o zobaczeniu zmieniających się pór roku. Lato trwa tylko trzy lub cztery miesiące, jest bardzo burzliwe, ale nie daje tak pełnego obrazu Antarktydy jak zima, ponieważ jest dwa razy dłuższe. Dzięki zimowaniu spędziłem tam dwa lata.


Czy brałeś jedzenie i paliwo przez cały rok?


Cóż, jeśli zaangażujesz się w taką przygodę, będziesz samowystarczalny. Wziąłem wszystko, czego potrzebowałem: jedzenie, paliwo, ubrania, apteczkę."


https://www.perthnow.com.au/lifestyle/stm/meet-wa-yachstman-trevor-robertson-who-lives-at-the-edge-of-the-earth-ng-c9e8f70f5f0ea0ee80121b86a27adb58

492c8ec3-5fb3-41a8-b8a0-ffad86a05a5b
dc809c8b-7b28-44e4-b3a3-e3313fadbc5d
154be855-70d7-4ad2-acf7-cec057ceae67
SUQ-MADIQ

@zuchtomek historia 21/37

Zaloguj się aby komentować

#modelarstwo #statki #historia #ciekawostki #zwierzaczki #morze
przy okazji tego modelu warto wiedzieć po co sobie tyle trudu zadawano z miedziuchą link do autora modelu:
https://www.facebook.com/groups/shipmodelsgroup/permalink/4657484287709614/
Dzisiaj o stworzeniu oceanicznym, który jest prawdziwym postrachem marynarzy. Nie jakieś gigantyczne kałamarnice rodem z opowiadań H.P. Lovercraft czy prehistoryczne megarekiny – ale świdrak okrętowiec, mięczak o zabawnej nazwie i mniej zabawnych umiejętnościach.
Ten przedstawiciel rodzaju Teredo średnio osiąga mniej więcej jakieś 25 centymetrów i jest… małżą. Chociaż może jego wygląd podsuwa nam inne pomysły, to tak, naprawdę, to małż. Trochę podłużny, niezbyt posiadający muszlę, ale pełnoprawny taksonomicznie małż.
Żeby być jednak wiernym filogenetycznej tradycji, świdrak zachował jakąś tam szczątkową muszlę w postaci dwóch drobnych skorupek umieszczonych na jednym z jego końców. Owe skorupki mają ostre, pofałdowane brzegi, świetnie nadające się do wwiercania w drzewo. A jest to konieczna umiejętność do przeżycia takiego Teredo navalis.
Drzewo, niezależnie czy w postaci deski statku czy unoszącej się martwej kłody, jest ulubioną miejscówką świdraka okrętowca. Dzięki specjalnie przystosowanej muszli, tworzy on tunel, nie tylko konsumując drewno (trawione dzięki symbiotycznym bakteriom w skrzelach), ale również tworzy mieszkanie. O jego obecności mogą świadczyć właściwie tylko syfony okazjonalnie wynurzające się w celu uzupełnienia drewnianej diety o plankton, pobraniu powietrza i wydalenia zbędnych produktów przemiany materii. No i ogólny fakt istnienia otworów w liczbie mnogiej, ponieważ świdraki to zwierzęta dość towarzyskie, mieszkające często w dużych grupach. Wygodnie dla rozmnażania, niewygodnie dla ludzi, którzy muszą znosić zniszczenia i radzić sobie z takim nietypowym, wodnym zagrożeniem.
Świdrak okrętowiec jest między innymi odpowiedzialny (najprawdopodobniej) za zatonięcie przynajmniej dwóch okrętów w czasie podróży Krzysztofa Kolumba, przechylenie szali zwycięstwa Brytyjczyków nad Hiszpańską Armadą i zniszczenie niezliczonej liczby portów.
Wredny typek.
Świdraki preferują morza ciepłe i zasolone, ich optymalny zakres temperatur wynosi od 15 do 25 stopni Celsjusza.
Ciekawostka: Małże te potrzebują kilku lat żeby strawić duży statek.
https://odjechanezwierzatka.pl/index.php/2019/10/21/teredo-navalis-swidrak-okretowiec/
SUQ-MADIQ userbar
067d84c7-bc4f-4a1f-95f5-626c348657a3
ccdf8906-5708-4c89-9ba1-affac1a11281
DidzejJB

@SUQ-MADIQ świdrak jest król wpierdalania pływających konstrukcji drewnianych, tak jak lew jest królem sawanny. nie dyskutuje, bo nie ma o czym xD

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
#zeglarstwo #jachty #statki
F-Class Firefly
jest tu ktoś kto chce w przyszłości niedalekiej kupić jacht? Jak tak to mogę zrobić taki tag jak mialem na wykopie jachtdlapolaka i wrzucać co tańsze sensowne stare łódki dla biedaków czyli do 50-80k
SUQ-MADIQ userbar
c9855e4f-cee6-4312-a88b-103438c67bce
off

@SUQ-MADIQ Czyli jednak camper ;D

SUQ-MADIQ

@off no jest to już sensowny jacht żeby opłynąć świat w miare komfortowo, każdy metr jachtu mnoży koszty razy trzy cztery ale daje 30% więcej wnętrza


Metr mniejszą już pochytasz za 20k i w takich kosztach sie możesz zamknąć rocznie


Najlepiej mieć 10-11 metrów ale tu już wjeżdża z 300k na start


Nowa 9 metrów podlej jakości to 600k dzisiaj a 10-11 to z milion a dobrej jakości nawet dwa (mowa o pełnomorskich a nie szuwarowych)

alicja_po_zlej_stronie_lustra

@off Jach > mieszkanie. I nawet jakby to miala być 'tylko' altanka przy kei, to postokroć i tak bez porównania. Mieszkanie na jachcie jest baaardzo relaksujące. A jak się śpi.

Zaloguj się aby komentować

jarezz

@SUQ-MADIQ extra nogi, w sensie maszty, w sumie jeden

Man_of_Gx

@SUQ-MADIQ ktoś ją powiązał jak baleron, dziwna metoda. ja zapinałem szelki do jednego fału, ławeczkę do drugiego, dwóch silnorękich i jazda chłopaki, zaśpiewam wam szantę kabestanową


A z takich konkretnie wysokich to byłem też na masztach Daru Pomorza, ale tam to już siłą i godnością osobistą, były dwa takie momenty gdzie wisisz w zasadzie na samych rękach no to już miałem trochę cykora.

A u Borharda w książce był gość co stawał na jabłku, jebaniutki.


Gx

Maciej_Amadeusz

@Man_of_Gx i to nie jeden stawał

Zaloguj się aby komentować

Początki demokracji w ameryce #zeglarstwo #statki #estetyczneobrazki #grafika
SUQ-MADIQ userbar
f1d26a99-3a34-4fdf-87c4-e11653f508b0
SUQ-MADIQ

@jarezz działanie w grupie jest kiedy kierowcy protestują przeciwko podwyżkom wynagrodzeń żeby szefowi nie było przykro płacić za francje 600€

bcfb77e2-7713-4d64-a735-46ebaf620962
KHOT

@SUQ-MADIQ można by się przypierdolić, ze okręty są nie z epoki, ale walić to. Ładny obraz, łap pioruna.

tortoise

@SUQ-MADIQ uwielbiam historie kształtowania się USA, ostatnio czytałem "My, naród. Nowa historia Stanów Zjednoczonych" i o ile pierwsze rozdziały o kolonistach, powstawaniu Thirteen Colonies, buncie i wojnie o niepodległość z Anglikami były mega ciekawe, tak później czytało się znacznie gorzej (._.) ~ ︵ ┻━┻

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #nurkowanie #statki
Wincy https://www.facebook.com/groups/abandonedbeauties/permalink/3108027789489823/
STULETNI ZATOPIONY STATEK ZACHOWANY W DOSKONAŁYM STANIE POD JEZIOREM SUPERIOR
Gunilda była jachtem parowym o stalowym kadłubie, zbudowanym w Szkocji, który służył od momentu zbudowania w 1897 roku do zatonięcia w jeziorze Superior w 1911 roku.
Jacht wszedł na mieliznę McGarvey Shoal po północnej stronie Copper Island, a kiedy był holowany, przewrócił się i zatonął na dnie na wysokości 270 stóp. Meble są nadal na swoim miejscu, ponieważ meble na łodziach są przymocowane do podłogi.
SUQ-MADIQ userbar
e7db5225-e2c4-46a7-80e2-d3b41344f5b6
b77fe45e-cf22-4b84-a1c1-45221455c610
dc4fefb3-93e6-4cc1-9ae1-0903790171c3
ShootingStar

@alicja_po_zlej_stronie_lustra

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #bezpieczenstwonamorzu
Top tips to prevent lightning strikes onboard
Head for safety
When storm clouds gather, head for shore. The worst place to be is on the open water where your boat is the tallest lightning rod around. Drop anchor in shelter if you can.
Beware of metal
The cockpit is one of the most dangerous places in a yacht because of its metal parts. If you have one, engage the autopilot rather than steering by hand. During a lightning strike, high voltages could zap a skipper if, for example, he or she has one hand on a metal steering wheel and the other on the metal engine controls or the lifelines.
Avoid the mast down below
When below, stay away from the mast-to-keel area. That’s the primary route of the lightning seeking a place to exit.
Stay away from the water
Avoid any connection between yourself and the water. Your body is a better conductor than air, so lightning will think your body is the easier route making you a human lightning rod. If you enter the water, electrocution is highly probable if lightning strikes nearby.
Go below
If you do see lightning too close for comfort, go below. That gets you away from the metal in the cockpit. You also don’t want to be at the mast during the lightning storm. The places on deck to avoid most are directly beneath the mast or the boom.
Try a little radio
An old boater’s trick is to turn on an AM (not FM) radio to listen for static. Small, cheap portable battery powered radios are best. The louder the static the closer the storm. It will also indicate if there’s an electrical charge building around your boat.
Drop the sails
Get sails down early and furled to avoid the sudden, intense winds at the leading edge of a squall, which will be associated with strong winds and waves, heavy rain, and even hail.
Don’t get in the tender
Being on a large yacht with a mast is much safer than being in a small unprotected yacht, so choose to stay on the bigger boat rather than hightailing it to land in the dinghy.
Get your boat inspected
If your boat’s been hit by lightning have it hauled out for inspection immediately. Many insurers cover a short-haul, and some do not charge a deductible against this coverage. Seeing where the lightning came out is critical and can help avoid a catastrophic failure down the line.
SUQ-MADIQ userbar
e80b521e-4b73-4935-8919-fe52691bd2a6
olejek_rurzany

takie rzeczy to chyba na hejto.co.uk

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #esp32 #poradnikarmatora - taki tag do zczarnolistowania kto nie jest zainteresowany biedackimi rozwiązaniami diy do użycia w jachcie
In this episode we set up a ESP32-E Firebeetle 2 to be able to monitor key data from my Yanmar 3GM30 (and applicable to any engine). The device will run a program based on SensESP from the Signal K team and interface with my Openplotter system on my boat Raspberry Pi. This system could be easily extended to be NMEA 2000 for integration into an existing NMEA 2000 marine electronics system.
The data that the device will provide is as follows:
• Oil Pressure - requires a pressure sender and a port on the engine to connect to.
• RPM - requires a pulse from the spinning engine, this is usually the 'W' terminal or Tachometer Signal wire. This could also be done using a flywheel sensor or something similar
• Fuel Burn Rate - this will be calculated from the RPM
• Temperature Sensors - I am using 1-Wire sensors for the following:
○ Oil Temperature
○ Aft Cabin Temperature
○ Exhaust Elbow Temperature
○ Exhaust Barrel Temperature
○ Alternator Temperature
• Environmental Sensor - this device will report Temperature, Relative Humidity and Air Pressure in the engine bay
https://youtu.be/Zay2ALtgxzc
SUQ-MADIQ userbar
sorek

@SUQ-MADIQ wydaje mi się że z silnika za pomocą CAN byś mógł wyciągnąć dane bezpośrednio bez konieczności używania tylu sensorów

SUQ-MADIQ

@sorek https://streamable.com/7okv3q


Nie ma nawet pompy oleju ani filtra a ty byś chciał jakieś gniazdo z elektroniką


Za rok mu stuknie 50 lat

sorek

@SUQ-MADIQ a to takie ustrojstwo No to powodzenia

Zaloguj się aby komentować