Przed chwilą w tvpinfo:
"... osoby WRAŻLIWE DOCHODOWO będą mogły skorzystać z bonów energetycznych..." xD
Nie jestem biedny, jestem wrażliwy dochodowo xD

#tvpinfo #niewiemjaktootagowac
entropy_ userbar
Fox

Kiedy jesteś transbogaczem

Sweet_acc_pr0sa

@entropy_ czuje ze to się heheszkowo przyjmie do kultury ulicznej xD

Czokowoko

Nie tylko jestem wrażliwy dochodowo ale również doświadczam przemocy ekonomicznej podczas płacenia w sklepie 😕

Jako, ze czasowo nie mamy medyka to na mnie znowu przypadla ta odpowiedzialnosc. Filipinczycy to narod, ktory uwielbia suplementy, masci, pigulki, leki i najlepiej wpierdalaliby antybiotyki do obiadu.

Co chwile maja jakies dziwne problemy, bardzo czesto skorne, jakies mega pryszcze, itp. (Pewnie uzywanie tyle masci i innych gowien nie pomaga).

Ostatnio przychodzi do mnie 2 gagatkow razem i mowia, ze jeden ma katar, a drugi kaszel i oboje chca antybiotyk xD

Jeden dostal tabletki do ssania na gardlo, a drugi kopa w dupe.

Po 2 tyg prychodzi ten od kazzlu, ze ma kaszel z krwia. Eh… dobra, jutro do lekarza. Zapalenie zatok.
I teraz patrzcie jaki zestaw dostal od koreanskiego lekarza xD legancko podzielone na 3 tygodnie.

#barteknamorzu #ciekawostki #pracbaza #zdrowie #marynarz
69431f54-3951-44f9-a080-4ed74f828123
rain

@bartek555 pewnie z 99% tego zestawu to placebo. Pozostały 1% to aspiryna. XD

Topia

@bartek555 to duży chuop. Pewnie może robić tym Filipińczykom za anestezjologa i to bez zastrzyków i tabletek

Treviso jest ciekawym miastem położonym w północnych Włoszech. Miasto posiada mury obronne zachowane w ponad 70% i jest to jednocześnie pierwsze włoskie miasto włączone do projektu “Miasta stojące murem”. Samo miasto kojarzone jest jeszcze z deserem tiramisu.

Zapraszam do artykułu na blogu

• Treviso znajdują się dobrze zachowane mury miejskie, które miały około 5 kilometrów. Do dzisiaj zachowało się około 3800 metrów (dane wg pomiarów z Google Maps). Pierwsze mury powstały w czasach rzymskich, a te istniejące do dzisiaj pochodzą z XV wieku. Zachowało się również kilka ciekawych bram, z których najciekawsza to Porta San Tomaso, ale wyróżnić można jeszcze Porta Santi Quaranta, Porta Caccianiga i Porta Frà Giocondo.
  • Katedra San Pietro położona jest w centrum starego miasta w Treviso. Pierwsza świątynia w jej miejscu powstała w VI wieku, a wcześniej istniał tam rzymski teatr, świątynia i łaźnie. W XI i XII wieku przebudowano ją na styl romański, a w XVIII stuleciu przebudowano go na styl neoklasycystyczny. W niezmienionym stanie pozostały krypty. We wnętrzu kościoła można zobaczyć dzieło Tycjana.
  • Kościół św. Franciszka (Chiesa e Convento di San Francesco) położony jest w północnej części miasta. Powstał w stylu romańsko-gotyckim w XIII wieku i początkowo franciszkanie, którzy go zbudowali nadali mu wezwanie Najświętszej Maryi Panny. Pod koniec XVIII wieku świątynia została przejęta przez Francuzów, którzy wypędzili zakonników, a w późniejszym czasie służyła ona m.in. jako stajnia.
  • Tiramisu to bardzo znany włoski deser. Najprawdopodobniej pierwszy raz podano go właśnie w Treviso w 1962 w restauracji Le Beccherie. Miejsce to istnieje do dzisiaj i jeśli chcielibyście spróbować tego pysznego deseru to z pewnością musicie to zrobić właśnie w tym mieście.

#antekpodrozuje #podroze #podrozujzhejto #turystyka #wlochy #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #zainteresowania

-------------------------------------------
Jeśli chcesz być na bieżąco z moimi znaleziskami to zapraszam do śledzenia hashtagu #antekpodrozuje
Jeśli chcesz, żebym Cię wołał w przyszłości, to zostaw piorun pod odpowiednim komentarzem poniżej
087d9f7b-f309-4cb9-9a08-f19d8e3c7700
06b865a2-e7dc-49f5-8edb-a0b6dd4140d1
dfd00511-f0bf-41fb-ad68-8b3c180fd9ac
6109ef9d-132c-44a5-98ca-797231cdf019
c735b7fb-44a4-491f-b280-7799aac76f9c
antekwpodrozy

Wywołuję obserwujących i zainteresowanych:

@IceXXX @mrololl @Kolej_na_drony @jordan @lluke @Ralfralf @Gruby @robaczek @Anabel2023 @SzaloneWalizki @mateoaka @Wobiektywie @Rudeiczarne @places2visit.pl @lukasz-piernikarczyk @Grubas @polaczkropki

@Atarax @Dzikie_oregano @Boltzman @kbk @Lemmy @schweppess @4Sfor @dybtas @DOgi @dasistfubar @Nirvash @Geratius @Kruczek555 @Sofie @gaga262 @Patalizator @mikeku @SuperSzturmowiec @gingerowl

@Parowkowy_Skrytozerca @Venfi @Roci @krzysztof-k-d @Duvel @Misiasio @Lime @kejdzu @Sorokawojcie.ch @Atexor @Huxley @Warus @Damdzior @_wojti @bbwieli17 @shack_my_kak @cyberpunkowy_neuromantyk

@tyci_koks @Wlacza @3cik @alaMAkota @Roche @Barabarabasz7312 @e5aar @zuchtomek @Lawyerish @razALgul @Lurker69 @konto_na_wykop_pl @anervis @Ewcias @koniecswiata @Dzban3Waza

@Minotaur_Kebabowy @AndrzejZupa @wozny87 @cejaczek @Icon_of_sin @SzwarcenegerKibordu @Jarosuaf @ddhadq @Farmer111 @Villdeo @Pawelvk @Maciej_Amadeusz @mahoney @Odczuwam_Dysonans

@Buendia @stimmhorn @ataxbras @m-q @Bukuria @Tino @meinigel @bagela @suseu @ovoc @rakokuc @Koloalu @Bjordhallen @bielak1212 @Cybulion @Kulfi_89 @lucabianco @Berdonzi @Taxidriver @szymek @nazwa_uzytkownika @Siejek @Tyglys @cyber_biker @epsilon_eridani @teetx @Rudolf @BND @oromek @Wojciechpy @HerrJacuch @Chunx @galencjusz @Arxr @ismenka

Wiskacza (Lagidium). Wygląda trochę jak zwierzęcy patron poniedziałku Wiskacze to gryzonie spokrewnione z szynszylami, występujące w Ameryce Południowej, przede wszystkim na obszarze Andów. Mogą żyć nawet na wysokości 5000 m n.p.m. i są dobrze przystosowane do życia w trudnych warunkach - zjadają każdą roślinność, jaką są w stanie znaleźć. Wyglądem przypominają trochę zające, stąd nazwa łacińska: lagidium - "zajączek".

#ciekawostki #zwierzaczki #zwierzeta #przyroda #natura
a147ac92-bc5e-460c-bda7-08a0e48dbe44
kubolex

No chyba za duzo wiskacza się przez weekend przelało.

CzosnkowySmok

@Apaturia och to moje duchowe zwierze

Fausto

Pół krolik, pół kangur, pół polak

Cytat na dziś:

Chciał­bym do­sta­wać bran­so­le­tę z brązu za każ­de­go użyt­kow­ni­ka, który nie prze­czy­tał in­struk­cji.

Terry Pratchett, Blask fantastyczny

#uuk
entropy_

@moll jestem warty tyle w brązie co dochód narodowy Wielkiej Brytanii

splash545

@moll mi by wystarczyło pisiont groszy i już byłbym bogaty

vredo

Instrukcje są dla słabych xd

Siema,
Dziś powrót do zimowych klimatów i zarazem ostatni wpis dotyczący 2021 roku. Zapraszam na #piechurwedruje
---------
Szczyty: Durbaszka, Borsuczyny, Wysoka (Pieniny)
Data: 28 grudnia 2021 (wtorek)
Staty: 15km, 6h50, 650m przewyżyszeń

Ach, jak lepiej zakończyć rok, niż wyprawą w góry? Pod koniec grudnia, ponownie dzięki życzliwość mojej mamy, nadarzyła się okazja, żebyśmy wraz z żoną mogli skoczyć gdzieś wspólnie, a że zima ładnie trzymała, chciałem, żeby była to wycieczka z ładnymi widokami. Dość szybko nasunął mi się pomysł, żeby odwiedzić ponownie Wysoką, dzięki czemu żona miałaby kolejny szczyt do kolekcji w ramach #koronagorpolski . Wyznaczyłem trasę, dałem znać komu trzeba i już wczesnym rankiem jechaliśmy na dwa samochody do Jaworek wraz z żoną, tatą oraz dwoma moimi kolegami.

Po dojechaniu na parking szybko ubraliśmy stuptuty, rozdysponowaliśmy kijki i kwadrans po 7 ruszyliśmy w drogę. Mróz był okrutny, dwucyfrowy, i trzeba było szybko rozgrzać się marszem; minęło dobre 10 minut, zanim poczułem, że zrobiło mi się względnie ciepło.

Pierwszą część drogi musieliśmy przebyć chodnikiem wzdłuż drogi prowadzącej do Szczawnicy i dopiero w miejscowości Szlachtowa odbiliśmy na żółty szlak. Szliśmy zacienionym zboczem, ale słońce powoli zaczynało oświetlać białe zbocza leżące naprzeciw nas. Widać już było, że decyzja o przyjeździe w to miejsce była strzałem w dziesiątkę, klimacik był iście magiczny. Powietrze było bardzo mroźne, ale suche. Śniegu było po połowę łydki, był sypki i w ogóle nie przyklejał się do ubrań.

O 8:30 znaleźliśmy się pod Huściawą, gdzie szlak żółty łączył się z niebieskim. Co to był za widok. Wchodząc na grań naszym oczom ukazały się tatrzańskie szczyty skąpane w promieniach słońca, otoczone niczym ramką górami Magury Spiskiej. Musieliśmy zatrzymać się tam na dłużej, bo widoki po prostu były warte marznięcia.

Po dłuższej chwili ruszyliśmy dalej, krocząc w górę zbocza, znad którego wyłaniało się już słońce. Od tamtej pory zrobiło się już nieco cieplej (choć nadal było mroźno). Marsz sprawiał wszystkim bardzo dużo radości, często zbaczyliśmy z wydeptanej ścieżki tylko po to, by móc przebiec się po głębszym śniegu, który rozsypywał się na boki. Dzięki temu, że szlak prowadził odsłoniętą granią, cały czas mogliśmy podziwiać zachwycający ośnieżony krajobraz górski.

Po drodze zahaczyliśmy o schronisko pod Durbaszką, do którego trzeba było odbić ze szlaku i zejść kawałek niżej. Z jego dachu zwisały olbrzymie sople lodu i wyglądało bardzo przytulnie. W środku posililiśmy się i napiliśmy gorącej herbaty, po czym wróciliśmy na trasę. Przeszliśmy przez dwa znajdujące się po drodze szczyty - Durbaszkę i Borsuczyny - i znaleźliśmy się pod Wysoką.

Ten kawałek drogi był już bardzo stromy i równie bardzo oblodzony. Dałem swoje raczki koledze, reszta również założyła swoje nakładki, a ja asekurując się kijkami starałem się iść ostrożnie i nie zjechać na dół. Był to odcinek wymagający, ale na szczęście niezbyt długi, i wkrótce znaleźliśmy się na skalistym szczycie pokrytym grubą warstwą śniegu.

Widok zapierał dech w piersiach bardziej, niż lodowate powietrze, i do tej pory znajduje się pierwszej dziesiątce najładniejszych panoram, jakie było mi dane oglądać z różnych miejsc. Przejrzystość była idealna, sceneria bajkowa. Tatry wyglądały, jakby można było na nie wskoczyć (czego zdjęcia niestety nie oddają). W oddali widać było sterczący cycek Babiej Góry. Takie widoki można było tylko chłonąć i to też robiliśmy, starając się zapamiętać wrażenia i nastrój, jaki nastał. Zrobiliśmy sobie kilka pamiątkowych zdjęć, żona przybiła pieczątkę do #koronagorpolski , po czym zaczęliśmy schodzić jeszcze ostrożniej, niż wchodziliśmy.

Gdzieś przy skrzyżowaniu szlaku niebieskiego z zielonym poprosiłem towarzystwo, żeby na chwilę się zatrzymało, po czym wyjąłem kuchenkę turystyczną, garnek i przygotowałem nieprowadzącej części ekipy grzańca, bo taki fajny ze mnie gość. Po opróżnieniu butelki zaczęliśmy schodzić zielonym szlakiem przez rozległą polanę, która skryta była jeszcze w cieniu góry. Minęliśmy bazę namiotową, przekroczyliśmy zamarzniętą Kamionkę i zaczęliśmy zbliżać się do rezerwatu Wąwóz Homole.

I tu ponownie okazało się, że lepiej nie można było tej trasy zaplanować. Wąwóz przykryty grubą warstwą białego puchu wyglądał po prostu cudownie. Klimacik był bajkowy, jak z opowieści z Narnii: strzeliste drzewa iglaste posypane obficie śniegiem jak cukrem pudrem, wystające z ziemi skały i prowadzące między nimi schodki, małe mostki nad zamarzniętym potokiem, wysokie ściany skalne okalające to wszystko. Magia.

W końcu doszliśmy do wejścia na teren rezerwatu, które znajdowało się w Jaworkach. Parking był kilka kroków dalej, ale nie mogliśmy odmówić sobie z tatą i żoną tego, żeby tradycyjnie po wycieczce zanurzyć stopy w potoku. Był lodowaty, ale nie aż tak bardzo, jednak koledzy nie dali się namówić na ten zabieg.

Tym akcentem zakończyliśmy bardzo udaną wyprawę, z której mam wiele fajnych wspomnień. Polecam wszystkim tę trasę na zimę - bez sprzętu w postaci stuptutów i raczków się nie obejdzie, ale na prawdę warto.

Trasa dla zainteresowanych.

#gory #podroze #wycieczka #wedrujzhejto #fotografia #pieniny
2d69bc56-b422-4711-9f89-15d9ea60ad08
a7e63140-bf2c-4f1a-b46a-8a513e8c09b7
cb245d2b-f976-46ad-8384-77750d2f5d98
949c2fb4-4767-423f-acd5-e6874b37dac7
9bf3c90c-1219-44d8-8f9b-c736e64625e5
CzosnkowySmok

@Piechur nigdy nie byłem na szlaku w zimie

sireplama

Pis to banda złodziei, która nawet na kluczowych dla Polski sytuacjach musi okraść Polaków? Stare, znałem, ziobro zdziwienia.

maximilianan

@alaMAkota jak już kilka osób wspomniało - proszę pamiętać o tagu polityka

15 772,39 + 21,55 + 9,38 = 15 803,32

Poniedziałkowe ostatnie wybieganie przed startem w sobotę, ale i kolejnym z rzędu przeziębieniem. Chodzi mi po mieszkaniu kobita, która jest ostatnio chora bez żadnych przerw i ewidentnie częstuje mnie tym stanem.

No i wczorajszy półmaraton w Białymstoku. Kolejne miasto odhaczone na mapie turystyki biegowej. Organizacja imprezy wspaniała, bardzo dużo kibiców na trasie (piątki z dziećmi!), stanowiska dopingowe chyba najlepsze, jakie widziałem. Czasem była ochota, żeby się zatrzymać i posłuchać jak grają. Jestem pod wielkim wrażeniem. Sama trasa też fajna, bez wielkich różnic w wysokości, szeroka, bez ewidentnych patelni (to się bardzo przydało, bo słońce dawało radę wczoraj). Planem było przebiegnięcie w mniej niż 1:50, no i się udało (wg, Garmina), mimo wcześniej wspomnianych resztek przeziębienia, zmęczenia trudnym tygodniem i jednak tym słoneczkiem, bo mogło być go mniej. Bardzo dobry to był dzień.

Mimo, że chłop mi skasował zderzak w aucie xD

edit
I bardzo miło, że dostałem od razu grawer na medalu. Wiedzieli, kto przyjedzie xD

#sztafeta

Wpis dodany za pomocą https://hejto.sztafetastats.pl/sztafeta/
HerrJacuch userbar
51989320-46e1-457b-a264-313d9c8e4f31
3baf3c92-5646-4994-9aab-3acb36f18740
946dd9fa-ca9b-4761-b35c-ccb6f27746a9
8e9bdc80-9b11-4652-b212-8488df442e0f
Thereforee

@HerrJacuch Kurła już nie można nawet bezpiecznie scrollować na Hejto

Niżej macie najświeższą wizualizację malutkiego fragmentu ludzkiego mózgu. Na pierwszym kolorki wskazują na wielkość neuronów, na kolejnym macie pojedynczy neuron i wszystkie aksony, które się z nim łączą.

W linku znajdziecie stronę na której można zobaczyć trochę więcej i powiększać trochę jak na google Earth, tylko w tym przypadku będzie to wspomniany fragment mózgu. Na telefonie stronka niestety nie chce się załadować. W menu wybieracie galerię, a potem bodaj ostatnią pozycję i czekacie na obrazek, którym można manipulować.

Dzięki ponad 1,4 petabajtom danych z mikroskopii elektronowej, zespół naukowców zrekonstruował maleńki sześcienny segment ludzkiego mózgu.

Ma on zaledwie milimetr z każdej strony - ale w tej mikroskopijnej przestrzeni upakowano 57 000 komórek, 150 milionów synaps i 230 milimetrów ultradrobnych żył.

Strona z galerią:

Artykuł o tym:

#ciekawostki #nauka #mozg #sowietetate
3fbe2e89-92cb-4ebc-b367-93d4c8bf2ea8
08c84089-1ee4-4290-ba9e-2a82caf08d1f
boogie

@DziwnaSowa to jest wizualizacja, a nie zdjęcie.

moll

@DziwnaSowa typowa serwerownia

vredo

Ciekawe ile takich ubiłem przez ten weekend

#traktorki 013/xxx.

Dziś class legion wyprodukowany przez Siku (już tyle razy pisałem, że to niemiecka marka, że chyba wystarczy. Kto ma wiedzieć ten wie xd).

Kombajn jest średnio szczegółowy. Posiada ruchomą rurę oraz nagarniacze ( zapomniałem jak się ta część nazywa xd).
Warto zzauważyć, że rura trzyma się sztywno.
Wykonany jest z metalu oraz plastiku.
Zapytacie się o skalę. Odpowiem: ,,tak".Producent nie podaje. Nie jest to typowe 1:87.

Podsumowując, dałbym mu mocne 8/10. Niczego nie brakuje, ale szału też nie ma.

Swoją sztukę kupiłem na amazonie za około 20 zł, nie pamiętam dokładnie. Wziąłem go, bo brałem też coś, co bardzo chciałem mieć, a przesyłka była darmowa, więc trzeba było skorzystać z okazji xd

#hobby #kolekcje trochę #pokazkota
8703ce72-c19d-4e07-84fd-a293e72f5627
sireplama

Siku z żarówkami Osram...

Kupiłem i dzisiaj odbieram pierwszą szosę (triban rc500). Z pytań ważnych:
1. Kiedy odbyć swoją inicjację z kolegą? Przed czy po pierwszej jeździe?
2. Jakie akcesoria są niezbędne poza seksi obcisłą bielizną? (Majty z wkładką).
Jako, że ostatnio rowerem aktywniej jeździłem ponad 10 lat temu, wszelkie uwagi mile widziane.

#rower #szosa
sawa12721

@AdelbertVonBimberstein Z tą inicjacją z kolegą to mit.

Wystarczy, że obciagniesz losowemu żulowi w krzakach.

the_good_the_bad_the_ugly

@AdelbertVonBimberstein a i przy odbiorze sprawdź czy ci dobrze poskładali ten rower, bo miałem przypadek gdzie „serwis” nie dociągnął mi śruby i miałem luzy na widelcu. Hamulce też bym sprawdził zanim się rozpędzisz.

Nimaskalisto

Polecam od razu wymienić suporty (jeśli są tribanowskie)

Dzień dobry! Zaczęliście się myć czy nadal tylko się perfumujecie? ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Zniknął, nie pożegnał się, kawał gnoja z tego saradonina. No cóż, trochę tak. Co ja Wam mogę powiedzieć? Raz, że zmęczyło mnie szukanie perełek w oceanie miernoty i wieczne gonienie króliczka. Jeszcze tylko jeden flakon i zamykam kolekcję. Ta, jasne, cyk, i piętnaście następnych ląduje na wishliście. Ogólnie też miałem chwilowe znużenie tematem. Część zapachów dotychczas lubianych przestała mi sprawiać radość. Pewnego dnia wypsikałem się cały mitycznym kadzidlakiem z koprem i zamiast niedawnych zachwytów, to takie meh mnie naszło. Przeszło mi nawet przez myśl, żeby się z tego wypisać, zostawić 10 ulubionych flakonów, a resztę wyprzedać. Planu nie zrealizowałem, więc nie wyleczyłem się z nałogu, pilnuję się tylko by nie stał się bezmyślnym zbieractwem. Dwa, to tak średnio się czułem psychicznie, z wielu powodów, o których nie chcę pisać. Zrezygnowanie, emocjonalne rozchwianie, nieprzemyślane decyzje. Przy okazji opuściłem gardę i dostałem z liścia, i od życia i od ludzi. Trochę zasłużyłem. Wciąż nie jest różowo, ryj czerwony, ale stoję, nadal głupi, a jednak o jedną lekcję mądrzejszy. Za to jak zwykle fantastycznie pachnący!

Dziękuję ekipie z tagu #perfumy za kartkę-niespodziankę, to było urocze i bardzo miłe.

Jeśli znajdę czas, to może uda mi się wskrzesić #smrodysaradonina ale to raczej w takiej formie jak ostatnie wpisy, czyli bardziej luźne notatki niż obszerne recenzje.

W każdym razie #jestemzpowrotem
35e53aa2-cf0c-40fe-8369-f6a4d8a5fd1a
dffa780d-5e0f-4f9c-825f-9985c502969e
Lodnip

@saradonin_redux Tęskniliśmy! Cześć Mistrzuniu

Cris80

@saradonin_redux Jest i on i to w wersji redux deluxtrzymaj garde wysoko i trzymaj się mocno na nogach, witam ponownie i pozdrawiam

minaret

@saradonin_redux Witamy ponownie! Czekam na wpisy ze smrodami, jesteś jednym z moich ulubionych autorów tutaj Chyba normalna sprawa złapać takiego perfumowego doła raz na jakiś czas, a z całą resztą - powodzenia ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ