Żołnierze 15. Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej otrzymali swoje pierwsze armatohaubice K9.

Nowa siła ognia - #K9Thunder u Zawiszaków. Na teren #15GBZ dotarł transport armatohaubic K9 Thunder! To potężne wsparcie ogniowe znacząco zwiększy nasze zdolności bojowe i gotowość do realizacji zadań obronnych

Armatohaubice K9 wejdą najpewniej na wyposażenie Dywizjonu artylerii samobieżnej w Orzyszu. Jednostka znajduje się około 50 kilometrów z obwodem królewieckim. W razie ewentualnej agresji ze strony Rosji, może szybko wejść do walki. Dlatego dostaje najnowocześniejszy sprzęt, który zastępują poradzieckie maszyny jak artyleria 2S1 Goździk czy czołgi T-72.

15. Giżycka Brygada Zmechanizowana jest piątym związkiem taktycznym Wojska Polskiego, który otrzymał armatohaubice K9. Do tej pory wprowadzono je do oddziałów 1. Mazurskiej Brygady Artylerii, 21. Dywizji Strzelców Podhalańskich, 18. Pułku Artylerii i 19. Lubelskiej Brygady Zmechanizowanej. Oznacza to, że armatohaubice K9 wchodzą na wyposażenie 16. i 18. Dywizji Zmechanizowanej - dwóch dywizji odpowiadających za obronę wschodnich rejonów Polski.

https://x.com/ZAWISZACY/status/1904110946848751704

#wojsko #wojskopolskie #wiadomoscipolska
16919b43-25f6-45d6-8c10-94ff74141724
8

Komentarze (8)

@damw to też koreańskie?

@boogie

K9 - koreańskie armatohaubice

Krab - polski składak na podwoziu K9

@damw wydawało mi się, że Kraby to polska konstrukcja... No to już cepem nie jest, ale niesmak pozostanie

@damw podwoziu zaadaptowanym z podwozia K9* - była mowa wielokrotnie o tym, że zarówno podwozie K9, jak i wieżyczka AS-90 L55 zostały zmienione w stopniu takim, że o ile oczywiście są powiązane z oryginałami, to nie są wymienne jedno z drugim. Inna sprawa że AS-90 L55 nigdy nie została wprowadzona do produkcji jako samodzielny produkt, a sama wieżyczka AS-90 nie jest już nigdzie produkowana i w zasadzie HSW jest jedynym zakładem posiadającym kompetencje w zakresie tej wieżyczki, co wyszło kiedy jakiś czas temu zwrócili się do producenta z jakimiś pytaniami. Także nawet kiedy się skończą się Ukraińcom części dostarczone przez Brytyjczyków razem z maszynami, to prędzej dostaną pomoc w Polsce niż w UK.

@boogie patrz komentarz @eloyard

Pierwotnie miało być zawieszenie polskiej produkcji, ale Bumar-Łabędy dał tyłka do tego stopnia, że trzeba było szukać alternatywnego rozwiązania


Podczas prób eksploatacyjno-wojskowych w 2013 roku okazało się jednak, że podwozia UPG-NG oprócz mikropęknięć wykazują inne wady, dotyczące głównie niewydolnego układu chłodzenia, wycieków płynów eksploatacyjnych z silnika i przekładni bocznych, przenikania spalin z układu wydechowego, długotrwałego napełniania paliwem, przerywania pracy zasilania elektrycznego

@damw podwozie nie zawieszenie* zawieszenia teraz podobno dobre robi PONAR WADOWICE https://defence24.pl/technologie/zawieszenie-przyszlosci-z-polskiej-firmy-analiza


A tamte pierwotne podwozie to brzmi trochę jak sabotaż, tak samo jak sprzedanie za bezcen BWP-2, tak samo jak zniknięcie dokumentacji silników do PT-91... Dzikie czasy.

@eloyard tak to się pisze komentarze jak bąbel przeszkadza Cytuję fragment i jest: podwozie, a damwo pisze: zawieszenie. No debil ja

Zaloguj się aby komentować