Koszt napraw a częstotliowść napraw to 2 różne rzeczy. I który ma bardziej awaryjny silnik?
W bmw bym celował raczej w 1,9 125KM, a w pegocie nie wiem.
#samochody #mechanikasamochodowa
@fox nie wiem ale bralbym peugeota :p
Nie było w E46 silnika 1.9 125 KM.
@jonas no ale jest 1,9, nie wiem czy 125km
@Fox https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_serii_3
118 KM.
Ja miałem 2.0 143 KM, nawet sprawnie to szło jak na tę moc i masę.
@jonas a dużo to paliło? Miałem PT gruzera z 1,6 115km i żarł na sztywno 10L nie miało znaczenia jak jeżdżę xD
I czy zdażyło się że motor robił problemy nie palił nagle z dupy?
@Fox Średnio około 8 do 9, zdarzało mi się zejść poniżej 7, ale to już było snucie za ciężarówkami, a nie jazda.
Z silnikiem jakichś problemów nie było, elektryka lubiła fałszywie zgłosić przepaloną żarówkę, raz się z niczego wywalił jakiś moduł komfortu i przestały działać długie światła. Miałem ten wóz jakieś 4 lata i przejechałem nim niecałe 25k km, więc raczej niewiele. Taka bawarska Alfa Romeo trochę - prowadzi się wybitnie, ale grymasi.
@Fox no trudne się wylosowało. W takich rocznikach, to bym nie patrzył na makrę/silnik, ale na przebieg i stan. IMO lepiej dobrze utrzymany francuz niż gruz. A mialem to i to xD
Kiedyś miałem E49 w benzynie chyba właśnie 1.9 (taka nietypowa pojemność). W automacie 4-biegowym i palił niemiłosiernie dużo, ale za to nie był szybki.
We francuzach silniki mi się nie psuły, ale eketryka i inne upierdliwe rzeczy bardzo.
@lactozzi nie stać mnie na przebieg i stan. Zresztą przebieg przebiegowi nierówny.
Będę miał może co najwyżej 9k na auto. ziomek wziął e46 za 8k. A moja alfa 156 ma tyle do zrobienia po zimie że wolę już się jej pozbyć. Dumałem też nad cytrynem.
@Fox no niełatwa sytuacja. Trudno kupić coś za 9k i nie wpakować się w duże koszta ;/
@lactozzi Najgorzej że zazwyczaj sprzęgło się kończy bo inaczej nie widzą powodu do sprzedania.
bmw będzie mniej awaryjne, peugeot tańszy w utrzymaniu i pewnie łatwiej będzie znaleźć egzemplarz, który nie zaliczył więcej niż 1 dachowania
ja bym brał coś japońskiego, nie wiem może lexus is200
@def Lexus IS200 będzie rdzewiał bardziej niż E46, a ono już będzie wstępnie nadgryzione. W dodatku jakiś czas temu chłopaki w czapkach z prostymi daszkami odkryli, że IS200 też ma napęd na tył, a nie jest tak zmęczonym opatrzonym modelem jak E46. No to powybierali z rynku co się dało i zamęczyli większość egzemplarzy.
W E46 jest większy wybór silników niż w Lexusie, czterocylindrowe jednostki o mocach od 105 do 143 KM, sześciocylindrowe od 150 do 231 KM. W Lexusie są dwie pojemności - 2.0 i 3.0, ta druga jest już niemal nieosiągalna w sensownych kwotach. Była jeszcze wersja 2.0 z kompresorem.
Ogólnie silniki czterocylindrowe w BMW to przeważnie proste w konstrukcji kasztany bez wynalazków, paliwożerne i umiarkowanie awaryjne, olej żrą wszystkie. Sześciocylindrowe też żrą olej, starsze wersje są mniej awaryjne niż nowsze. Ale to nadal BMW i to stare, więc oprócz silnika psuje się w nich właściwie wszystko. Nawet rzeczy, których istnienia w innych samochodach w ogóle się nie podejrzewa.
@jonas ja o generacji II isa
@def nie stać mnie na ISa
@Fox to może civic VIII gen, widzę, że w podobnej cenie co te peugeoty
@def To raczej inna półka cenowa niż czterocylindrowe E46.
@def żeby nie widział nic jak cofa?
@def ufo mi się nie podoba
@cebulion @Fox to jest to, CC do cofania najlepsze auto jakim jeździłem, ufo że spoilerem najgorsze
@Fox wez sobie passata B5 lub B7 od Niemca i śmigaj
@Tylko-Seweryn nienawidzę kombiaków a szczególnie pastucha i VW.
@Fox a kto mówi o kombi xd
@Tylko-Seweryn no nie toleruję VW nie mogę na to patrzeć.
Jeżeli patrzysz na samochody używane, które mają już w okolicach 20 lat, to patrz na stan, nie na markę i model. Jeżeli masz miejsce i możliwości, to pierdołami typu wycieki czy podstawowa mechanika zajmiesz się sam, ale walki z rudą nikt nie wygrał. Bierz to, co nie jest pordzewiałe i wydaje się być w miarę zadbane, chyba że chcesz więcej czasu i pieniędzy pakować w doprowadzenie do stanu użytkowego, aniżeli tym samochodem jeździć. Generalnie fajnie by było, gdyby samochód nie poskładał się w chińskie Z po zderzeniu z fiatem 500.
Z doświadczenia powiem, że E46 niestety w większości już są mocno skorodowane.
Celowałbym w marki i modele, które mają dobre zabezpieczenie anykorozyjne, proste silniki i szybką utratę wartości. Piszesz o przedziale cenowym do 9k PLN, to zerknij na Renault Megane/Laguna, Peugeot 307/407, Citroen C4/C5, Ford Focus/Mondeo (chociaż tutaj loteria), jak się poszczęści to Volvo S40, S60 lub Saab 93.
Gówno się znam ale w tej cenie i naszym klimacie nie pchałbym się w stare kabrio.
A e46 1.9 miałem i miło wspominam to auto
@Pstronk oj tak. Też miałem i fajnie się jeździło
@Pstronk właśnie colega kupił za 8kzł i nie wygląda to źle.
@Fox z mojego doświadczenia, jak Francus to tylko 2.0 HDi, wszystko inne omijać.
Z tą elektroniką to nie wiem.
Miałem 406,508, traffica i C3.
W żadnym z nich nie bylo problemów z elektroniką. Wszystkie nakręciły ponad 200kkm.
Omijaj 1.6hdi
Dlaczego omijać 1.6hdi ? To tak samo dobre silniki jak 2.0hdi i pala tyle co nic na dodatek.
No właśnie 1.6hdi są dużo mniej udane niż 2.0
@Fox Taki trochę wybór między kiłą a rzeżączką, bo zazwyczaj e46 zajechane przez sebków a peugeoty 206/307cc zajechane przez kobiety zazwyczaj (:
Jednak kierował bym się w stronę Peugeota 2.0HDI bądź 1.6HDI oba silniki bardzo dobre i bezawaryjne, serwis na pewno tańszy niż w BMW. I ogólnie patrzeć na stan utrzymania takiego samochodu żeby nie kupić jakiegoś chrupka
@Fox jesteś samochodowym masochistą?
@Erebus nie po prostu jestem bejdakiem
@Fox Jeżeli chcesz cabrio to polecam Opla Astrę H. mechanika identyczna jak w innych Astrach, LPG pasuje, ogólnie bardzo elegancki samochód
I nie słuchaj tych co mówią że cabrio są bez sensu bo po pierwsze auto ma sprawiać radość kierowcy na co dzień (i nie doprowadzić do płaczu przy serwisie) a po drugie jak masz podgrzewane fotele i max 180cm wzrostu to sezon zaczyna się od 15 stopni
@amogus mam 164 xD więc do każdego wejdę
Ale jednak kabrio w naszym klimacie to nie jest jakieś szałowe rozwiązanie. I gwiżdże przy większej prędkości.
@amogus jest jeszcze reno cc, i jeszcze slk230 b fajne ale tam tylko 2 miejsca.
@Fox miałem kiedyś Tigrę Twin-Top i ogólnie jak nie masz kogo wozić z tyłu to się nie martw brakiem tylnych siedzeń
A co do świszczenia to w moim nic takiego nie ma (wszystko zależy od stanu uszczelek), co najwyżej czasem przy bardzo wolnej jeździe po dziurach zawiasy zatrzeszczą i tyle ¯\_(ツ)_/¯
Jak dysponujesz troszkę większym budżetem i chcesz w miarę fajnie wyglądające, a także tanie w utrzymaniu auto to może warto celować w Astrę H GTC? Jeździ tego dużo, silniki benzynowe praktycznie wszystkie pozbawione poważnych wad, samo auto tanie w utrzymaniu i przyjemne w codziennej eksploatacji. Budżet około 10 tysięcy powinien pozwolić na znalezienie sensownego egzemplarza.
Bo z tych dwóch, o które zapytałeś to tak jak już ktoś wcześniej napisał: wybór między kiłą a rzeżączką.
@Yarecky Wolę sedana.
Zaloguj się aby komentować