Ma może ktoś samochód z 4x4 i sprzęgłem Wisco? Jakie wady, koszty?
#suv #auto
@Hjuman to zależy jak jeździsz. Np LR freelander z wiskoza pali w ropie 5.5, dwójka około 6l w cyklu mieszanym. Koszty zależne od stanu utrzymania ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
Wady? Gorzej załącza awd bo czasem trzeba się ślizgnąć przednimi kolami żeby tył się zapiął
@Hjuman chwila chwila.
Visco służy do chłodzenia.
Akurat mam 4 auta ze sprzęgłem wiskotycznym, koszt najdroższego ori to 400 zł zamienniki od 80 do 250, wymiana to w zasadzie odkręcenie bo zakręca się samo.
@Odwrocuawiacz są sprzegla wiskotyczne do załączania napędu 4x4 np w volvo , Suvy od Land Rovera, hyundai santa fe, suzuki, honda...
https://www.chceauto.pl/napedy-4x4-sprzeglo-wiskotyczne-a2090.html
@Ten_koles_od_bialego_psa audi też, haldex się to nazywa, generalnie rzadko spotyka się awarię tego systemu.
@Odwrocuawiacz no nie właśnie, wiskoza sama się blokuje w haldexie masz albo silownik albo elektrozawór
@Ten_koles_od_bialego_psa a torsen?
Przecież w 97 czy 2002 roku nie możliwe by montowali elektrozawory bo do dziś dnia to by żaden egzemplarz nie dożył, a ja mam 4
@Odwrocuawiacz haldex to zupełnie co innego niż wiskoza. Z kolei torsen to jeszcze coś innego niż dwa poprzednie. Mylisz pojęcia - doczytaj choćby na wikipedi.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_wiskotyczne
https://pl.wikipedia.org/wiki/Haldex
https://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
Ogólnie wiskoza to najgorsze z zastosowań. Ułożyłbym to tak:
-
Torsen
-
Haldex
-
Wiskoza
Nowe generacje Haldexa reagują niemal od razu. Ja swoje auto przerabiałem pod haldexa I generacji i też całkiem fajnie zapina
@PanNiepoprawny Jeszcze jest jedna opcja.
Dyferencjał ze sprzęgłem o ograniczonym poślizgu. Takie trochę połączenie torsena z wisko. Czyli zwykły dyfer z wisko między koszem a jednym z wyjść. Czas reakcji, niemal natychmiast. I ma zaletę względem torsena taką że nawet przy braku przyczepności na jednej osi na drugą idzie jakiś moment obrotowy.
Subaru to stosuje.
@PanNiepoprawny dzięki
@myoniwy faktycznie. Słyszałem o tym
Zaloguj się aby komentować