Wydaje się, że przykład ten nie jest trafny, ponieważ w czasach wiktoriańskich, o ile mi wiadomo, nie stosowano izolacji na kablach. Brakowało wtedy wielu regulacji, a sieci często były przeciążone nadmierną liczbą urządzeń, co w połączeniu z niską jakością instalacji elektrycznych prowadziło do pożarów i śmierci.

Zatem zagrożenie było uzasadnione, podczas gdy obecnie nie jest.

#polityka
2d0f8be7-1ad7-4a53-8824-8a07213700f6
kodyak

@PlastikowySmith no tak nie do końca. Edison generalnie miał dosc mocne spiecie z tesla czyli wynazaca dużo bardziej efektywnego systemu prądu i inspirował ludzi do tego by bali sie wynalazku tesli.


Jest bardzo dużo elementów które miały jakiś wpływ a ludzie z natury nie lubią nowości i łatwo w tej materii nimi manipulowac i np zebrać dosc pokaźny elektorat


Osoby zamień na korpo i powstaje ciekawy spin

PlastikowySmith

@kodyak Tak tylko, wtedy ludzie faktycznie ginęli od tego, od 5g nie. Co najwyżej to wymyślają przypadki, że ktoś nie śpi po nocy.

CzosnkowySmok

@PlastikowySmith

Note: Cover. Anti-electricity cartoon. Electricity is portrayed as a spider with a cobweb of electrical wires for trapping its human victims.

On October 11, 1889 John Feeks, a Western Union lineman, was high up in the tangle of overhead electrical wires working on what were supposed to be low-voltage telegraph lines in a busy Manhattan district. As the lunchtime crowd below looked on he grabbed a nearby line that, unknown to him, had been shorted many blocks away with a high-voltage AC line. The jolt entered through his bare right hand and exited his left steel studded climbing boot. Feeks was killed almost instantly, his body falling into the tangle of wire, sparking, burning, and smoldering for the better part of an hour while a horrified crowd of thousands gathered below.


https://library.osu.edu/dc/concern/generic_works/g73303697

UmytaPacha

@PlastikowySmith a dla mnie porównanie bardzo trafne; samochody elektryczne dopiero się doskonalą i obecnie niektórzy ludzie wyśmiewają jak nie mają przyszłości bo słaba bateria i wybucha, ale dokładnie takie same wątpliwości i obawy krążyły wobec np. maszyn, pociągów, elektryczności, samochodów spalinowych na etapie ich wprowadzania

Zaloguj się aby komentować