Mamy tutaj:
-
szybką nitkę do Nakła nad Notecią - po co? Nie wiem.
-
Trasę Gdynia-Poznań przez Płock i Łódź XD
-
Szybką nitkę Giżycko-Ostrołęka - chyba dla wiary z Królewca, bo trasa z Litwy prowadzi przez Augustów i Białystok
-
Brak szybkiej nitki Niemcy-Warszawa
-
Brak szybkiej nitki z Katowic
-
Nitka Włocławek-Płock (która nie istnieje i trzeba wybudować most kolejowy)
-
Brak nitki z Lublina, za to są szybkie nitki w okolicach Sanoka i Rzeszowa - po co? Nie wiem XD może dlatego, że to jest dosłownie ostatni bastion pisu
-
Brak szybkiej nitki z Łukowa czy Białegostoku (to tyle jeśli chodzi o rynek dla Białorusi czy Ukrainy XD)
-
Brak szybkiej nitki ze Szczecina
-
Niemal wszystkie połączenia to nitki, to szprychy wokół osi CPK. Super pomysł zamiast zbudowania SIECI kolejowej
-
Na mapie linie planowane i istniejące wyglądają identycznie XDDDD
A wystarczyłoby dodać dosłownie kilkanaście krótkich połączeń, żeby z tego gówna zrobić w miarę sensowną sieć połączeń kolejowych, ale kto by się takimi szczegółami przejmował.
Aha, mówi się o szybkiej kolei, ale mapa nie pokazuje absolutnie nic w tej kwestii. Równie dobrze mogą to być tory jak dla gagarów z dopuszczalną prędkością 40 km/h.
Dodatkowo od 2020 z fazy "przygotowania" do fazy "w trakcie prac budowlanych" przeszła tylko nitka Łódź-Warszawa. Czemu CPK nie chwali się pracą nad koleją w latach 2017-2020? No nie wiem XD
Cała ta strona jest przygotowana w baaardzo ciekawy sposób. Otóż według niej po realizacji CPK można spodziewać się aż 134 milionów pasażerów! (W 2050 roku, na podstawie danych z lat nie wiadomo jakich). Model ten przewidział z dużą dokładnością zachowanie komunikacji pasażerskiej w 2019 roku, a spółka ekstrapolowała te dane na 31 lat do przodu. Ja chyba nie muszę mówić jak mało to ma sensu. Co ciekawe raport został przygotowany w 2023, ale pokazuje jedynie predykcję dla roku 2019.
Opis metodologii jest wyjątkowo lakoniczny i ogranicza się do stwierdzeń
"Prace analityczne prowadzone są „od ogółu do szczegółu” –konieczne jest przygotowanie algorytmów i struktury całego modelu, spójnych założeń wzakresie metodyki i danych dla wykonywania prognoz w skali całej Polski napoziomie ogólnokrajowymdla transportu drogowego, kolejowego i lotniczego."czy
"Na dalszym etapie prac, założenia te są uszczegóławiane i uwzględniają lokalne uwarunkowania każdej z inwestycji, np. różne warianty trasowań irozwiązań technicznych,dokładne lokalizacje stacji iprzystanków, powiązania między gałęziami transportu, czy udział w przewozach ponadprzeciętnego sezonowego ruchu turystycznego lub międzynarodowego."i to tyle.
Jeśli ktoś coś takiego uważa za rzetelną analizę i merytoryczne przygotowanie to współczuję.
#polityka #cpk
Hejt przygotowany na podstawie materiałów spółki CPK i mówi wyłącznie o planach dotyczących kolei:
https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/kolej/pasazerski-model-transportowy
i raporty w nim zawarte.
@maximilianan Kolej to przestarzały środek transportu. Wszystko i tak transportuje się tirami w przypadku transportu śródlądowego.
@AmbrozyKalarepa Nie wiem jak twoja rodzina jeździ na wakacje byku, ale ciekawe podejście.
Btw siema śpiochu, dawno cię nie było na tym koncie
@maximilianan >Nie wiem jak twoja rodzina jeździ na wakacje byku
Samochodem.
@AmbrozyKalarepa tak btw to jeśli myślisz, że kolei się nie używa do transportu czegoś innego niż paliwa i zborze to grubo się mylisz
@maximilianan Samochodowy transport pasażerski ma taką przewagę, że łatwiej wylać asfalt niż położyć tory. Nie bez powodu po '89 zwija się połącznia kolejowe, a nie asfalt.
@AmbrozyKalarepa ale jak to się odnosi do treści wpisu?
Nie no wiadomo, Maximilian wie najlepiej! No i jeszcze ten, Gordon. On też wie najlepiej.
@jimmy_gonzale to jest na podstawie materiałów cpk. Odsyłam do linku
@jimmy_gonzale
wypowiadam się raptem w kilku konkretnych tematach. Wybieram je na podstawie moich kompetencji.
polecam takie podejście do życia. Dzięki temu się nie będziesz kompromitował bzdurami jak masz to w zwyczaju
@GordonLameman o I znalazł się.
@jimmy_gonzale wiesz co, daj mnie może znowu na czarno jak tak mają wyglądać twoje komentarze...
@maximilian nie
@jimmy_gonzale to może zacznij pisać jakieś sensowne komentarze chociaż
@maximilianan jak będę chciał. A tak serio to bawi mnie twoja zapalczywość ;)
@jimmy_gonzale ty to masz zainteresowania.
@maximilianan i kto to mówi ;)
Piję do cpk.
@jimmy_gonzale byczku, ja piszę o cpk próbując rozwiać mit, który forsuje tutaj kilku użytkowników pod tytułem "cpk jest zajebiście zaplanowane, niezbędne i w ogóle są raporty i materiały". To czytam te materiały i próbuję wycisnąć z nich esencję merytoryczności i chociaż namiastkę metodologii jaką stosowała spółka. I co? I okazuje się, że ci użytkownicy mają trudności z doczytaniem do końca posta, rzuceniem oka na załączony obrazek, nie mówiąc już o kliknięciu w link i przecierpieniu tekstu wrzuconego przez CPK.
@maximilianan Ale wiesz, że nie wszystkie trasy mają być 250km/h+, prawda? Prawda!?
@rebe-szunis ale wiesz, że nie o tym jest wpis, prawda? Prawda?!
@maximilianan pokaz mi to?
- Trasę Gdynia-Poznań przez Płock i Łódź XD
@rebe-szunis może zerknij na mapę? Raz, że nie czytasz całości posta, dwa że przerasta cię spojrzenie na załączony obrazek. Trzecie to kliknięcie w link, ale wierzę że jeszcze zdążysz zanim wstawisz kolejny komentarz
No patrzę na ten Płock i ja chcę cpk.
@Frog będziesz miał połączenie kolejowe z samym Włocławkiem. To nas połączy.
@maximilianan PKS i dalekobieżne przez ostatnie kilka lat zdechły. PKP to mam kilka dziennie do Kutna i Sierpca i raz dziennie do Gdyni i Katowic.
@Frog do tej pory nie było PKP do Włocławka, ba - nawet nie ma takiego mostu kolejowego gdzieś w okolicy xD
Płock jest tak cholernie wykluczony komunikacyjne, że linia kolejowa jest jak najbardziej zasadna i potrzebna. Nawet planowana droga ekspresowa ma być 10 km od centrum, a samo miasto niestety mocno omijanie przez kolejne władze.
@maximilianan ja przyznając Ci rację, że całość wymaga potwierdzenia założeń i poszczególnych rozwiązań, odpowiem na niektóre kwestie:
-
mapa szybkich połączeń kolejowych w ramach CPK, przedstawia połączenia, które z założenia mają umożliwić szybki transport do CPK (stąd centralizacja CPK i brak rozwiązań lokalnych - te są przedmiotem innych inwestycji/już istnieją),
-
z Katowic i Lublina do Warszawy już dziś można dojechać w 2,5h (w tym przypadku decyduje geografia a nie polityka),
-
jeśli planowane i istniejące linie pokrywają się to dobrze, łatwiej modernizować niż budować od zera,
-
linie, które na pierwszy rzut oka wyglądają bez sensu mogą być budowane z myślą o przeciwdziałaniu wykluczeniu komunikacyjnemu lub wpisywać się w istniejące/inne inwestycje,
-
jeśli chodzi o te inne inwestycje, to np. są to inwestycje w ramach Transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T),
-
jeśli chodzi o istniejące to tutaj mapa z siatką sieci kolejowej: https://openrailwaymap.org/
-
jeśli chodzi o połączenia z Ukraina, Białoruś - to nie wiem czy potrzebujemy do tego kolei dużych prędkości,
-
Niemcy i państwa bałtyckie "Rail Baltica" (w ramach TEN-T),
-
brak szybkiego połączenia do Szczecina - racja. Szczecin będzie trochę pokrzywdzony jeśli chodzi o czas dojazdu (choć też leży najdalej od CPK).
Także aby poprawnie przeanalizować wpływ CPK na sieć kolejową w Polsce, trzeba nitki planowane dla CPK nanieść na istniejące i planowane inwestycje kolejowe + dokonać analizy porównawczej z innymi koncepcjami. A to już "zabawa" dla speców.
@Ljopkelsej dokładnie. Czemu więc spółka od razu tego nie zrobiła? Czemu nitki planowane i istniejące wyglądają na mapie tak samo? Czemu ich model jest tajny i dlaczego pokazują jedynie wyniki za 2019 rok (czyli sprawdzenie dokładności modelu na podstawie danych historycznych) chociaż raport został sporządzony w 2023? Czemu te same wyniki są ekstrapolowane na 30 lat do przodu bez uwzględnienia jakichkolwiek wahań w udziale różnego rodzaju transportu?
Im więcej czytam materiałów z samej spółki tym bardziej (jako ktoś kto projektami i ich realizacja zajmuje się zawodowo od 6 lat) uważam, że to wierutną bzdura.
@maximilianan nie wiem. Może być tak, że jeśli specjaliści przeanalizują to wszystko to okaże się, że przedstawione rozwiązania się bronią i nie ma zbyt wiele do poprawy.
Komunikacja i zarządzanie czymkolwiek to nie jest domena PiSu, dlatego ja uważam, że to dobrze że ktoś inny zajmie się tematem.
@Ljopkelsej owszem. Ja po prostu jestem dość oburzony, że ktoś w ciemno może bronić pisowskiego projektu bez cienia wątpliwości, choć pisowskie "analizy" zasługują na pusty śmiech.
Ostatnio nie mogę wyjść ze zdumienia, że te CPK jest wszędzie. Z dnia na dzień stał się tematem nr 1. Przez sześć lat niewiele się o tym pisało, a jak już to w kontekście rozrostu liczby ,, stróżów łąki ". Teraz nawet kanał ziobro robi ,,debaty" na ten temat.
@pinbecker bo to chyba ostatni pisowski bastion i jedyna (choćby w minimalnym stopniu) sensowna pisowska inwestycja, więc rzucili wszystkie swoje siły właśnie w ten temat
Zaczynam tak właśnie o tym myśleć. Pod każdym postem o CPK zaraz multum komentarzy, wielkie zainteresowanie. Nie przypominam sobie żadnego takiego tematu na hejto.
@pinbecker i te wszystkie komentarze za cpk skupiają się tylko na wyśmiewaniu drugiej strony i kpinach w stylu "no bo u Niemców jest, wiadomo"...
Brak szybkiej nitki z Katowic
@maximilianan nawet jest na tej mapie co wrzuciles
Brak szybkiej nitki z Katowic
A opowiedz mi teraz o CMK , lub jak kto woli - Linia kolejowa nr 4. Istnieje czy to jakaś bujda?
@Klopsztanga na tej mapie może to być linia istniejącą lub planowana. Pokażesz mi jak je odróżnić?
@maximilianan przecież masz na planie napisaną linię CMK. Waliduj swoje treści, bo rozpowszechniasz fejki, bo już widzę że po tym punkcie coś tu nie gra.
Tak czy siak nie pomogę, bo nie znam się na kolejnictwie i nie będę udawać że się znam
@Klopsztanga ja serio nie wiem czy jesteś lekko spowolniony czy aż tak zaczadzony cpk. W poście wyraźnie napisałem, że na mapie planowane i istniejące odcinki wyglądają identycznie. W poście opisuje to co na tej mapie widać, a potem dodaje info z ich "raportu".
Także jeszcze raz grzecznie zapytam: pokaż mi na mapie jak wygląda odcinek planowany, a jak już istniejący. Jak można je rozróżnić patrząc na mapę.
@maximilianan Ty piszesz o swojej tezie, która jest gówniana i mówie ci że jest już CMK. Poczytaj o CMK i obecnym stanie, wtedy sie dowiesz dlaczego katowice do Biała błotna jest zaznaczona na rysunku.
Wypisujesz bzdury, odsyłam cię do informacji o CMK a ty srasz się o gotowce, bo czytać nie potrafisz? Chcesz bym ci cytował tutaj informacje o CMK czy jaki kij?
@Klopsztanga ty serio nie czytasz tego co komentujesz. Albo masz aż tak duże deficyty.
Ja: pokaż jak odróżnić istniejące mikro od planowanych na tej mapie
Ty: cmk istnieje
@maximilianan to poszukaj raportów projektowych, profesjonalnych a nie bazuj na infografice jak chcesz robić analizy xD
Nałóż na siebie linie CMK z tym co znalazłeś lub nawet tą infografiką i bedziesz mieć rozwiązanie problemu.
Trudne? No trudne, jeśli się w ogóle nic nie ogarnia a na siłę stara się komentować. A wypowiadanie się na temat kolei nie znając jednej z najstarszej lini szybkich pociągów, co już w latach 90 testowali tam prędkości 250km... to jakaś porażka. Aż strach czytać dalszego bełkotu.
Mnie zmanipulować na temat koleji łatwo, nie jestem ekspertem. Ale jako to że jestem z śląska, to punktuje to co znam. Więc jeśli o ślasku kłamiesz/są błędne informacje i tak podstawowe, to co dopiero o reszcie punktów.
@Klopsztanga o kurwa. Ty serio jesteś spowolniony. Ja nie pytam czy cmk istnieje bo istnieje. Ja pytam jak to odczytać na tej mapie, skoro jest identyczna jak linie planowane.
Masz w pierwszym zdaniu posta, że to jest roztwarzanie o mapie i nie potrafisz zrozumieć, że mówię mapie :v
Spoko, wyobraź sobie, że próbowałem bazować na raportach profesjonalnych i ich zwyczajnie nie ma na stronie cpk. Tego też nie rozumiesz?
@maximilianan
napisałeś
Brak szybkiej nitki z Katowic
Napisałeś tak, napisałeś? Więc prawda to czy nie prawda? Jest na tej infografice połączenie szybką nitką CPK do Katowic?
Człowieku, gubisz się xD A jak wytykam ci błędy, to zwalasz to na rozmówcę. To się leczy.
@Klopsztanga napisałem tak
Widzieliście mapę szybkich połączeń kolejowych (jeden z niewielu dobrych pomysłów cpk)? No to patrzcie XD
Napisałem? Ty dalej robisz z siebie nie powiem kogo. Nie zrozumiałeś treści posta, czepiasz się czegoś co w poście jest wyjaśnione, a na końcu nie potrafisz przyjąć do wiadomości, że jesteś w błędzie. Po co to?
@maximilianan Człowieku, ty nawet na proste pytanie nie możesz odpowiedzieć xD
A teraz zwalaj na niezrozumienie ciebie xD Właśnie o to chodzi, że nawet ty nie rozumiesz co piszesz.
Więc powtórzę
Brak szybkiej nitki z Katowic
Napisałeś to?
@Klopsztanga chłopie ja już ci odpowiedziałem, że cmk istnieje, a ty dalej nawijasz nie na temat xD ja rozumiem, że masz duże problemy z czytaniem co udowadniasz (żebym ja ci musiał wysłać screen komentarza sprzed godziny bo byłeś zbyt leniwy żeby przescrolowac...) od jakiegoś czasu.
Ta mapa to jedyne co cpk ma w kwestii planowania kolei. No i dwa "raporty", z których przykładowe cytaty wkleiłem. Wejdź w podany we wpisie link i pokaż mi gdzie mogę znaleźć w tej zakładce kolej jakieś raporty renomowanych firm. Chętnie je poczytam prosto od cpk.
@maximilianan no nie odpowiedziałeś. Powtórzę do momentu aż się znudzisz, bo musimy ustalić podstawe.
Brak szybkiej nitki z Katowic
napisałeś tak w tym wpisie?
@Klopsztanga czy cmk istnieje? Tak.
Czy to widać na tej mapie, która jest jedynym źródłem planowanych linii kolejowych? Nie.
Tobie serio aż tak łopatologicznie trzeba tłumaczyć?
@maximilianan Powtórzę jeszcze raz pytanie proste pytanie.
Brak szybkiej nitki z Katowic
Napisałeś tak? Proste pytanie, tak lub nie. Nie pogadamy bez odpowiedzi na podstawowe pytania.
@Klopsztanga ja pierdole jak można aż tak nie rozumieć słowa pisanego...
@maximilianan powtórzę jeszcze ze sto razy do skutku
Brak szybkiej nitki z Katowic
Napisałeś tak w swoim poście? Proste pytanie.
@Klopsztanga napisałem tak:
"Mamy tutaj [NA MAPIE]:
- blabla
- brak szybkiej nitki z Katowic
- blabla"
Czy. Ty. Rozumiesz. O. Czym. Ja. Piszę.
@maximilianan powtórzę jeszcze ze sto razy do skutku
Brak szybkiej nitki z Katowic
Napisałeś tak w swoim poście?
@Klopsztanga ja pierdole xDDDD
@maximilianan powtórzę jeszcze ze sto razy do skutku
Brak szybkiej nitki z Katowic
Napisałeś tak w swoim poście?
> Czy. Ty. Rozumiesz. O. Czym. Ja. Piszę.
Nawet @GrindFaterAnona cię nie ogarnia tutaj.
Zaloguj się aby komentować