Efektem tego planowania było dojście do wniosku, że przedziału sterującego zaworami silnika nie wyczyszczę szmatami. Po prostu za dużo różnych zakamarków. Ściągnąłem więc ten element i po zdjęciach widać czy to była dobra decyzja. Co prawda największe skupiska skiślonego oleju to tylko otwory ślepe, ale pewnie tego syfu jest wystarczająco dużo żeby był sens go wybrać.
Przy okazji zmierzyłem luz zaworowy, na jednym zaworze dolotowym go nie ma (nie wszedł listek 0,05), na innych najczęściej jest ok. 0,55. Nominalnie powinno być 0,46 mm. Nic dziwnego, że słychać było zawory.
Przy okazji zauważyłem, że wał jest przesunięty o 4° do przodu, więc też będzie do poprawy.
Teraz czeka mnie dużo mycia, pomiar płytek (spokojnie, nic się nie zgubiło, płytki i szklanki wróciły na swoje miejsca), kupienie odpowiednich, wyczyszczenie syfu na głowicy, wycięcie uszczelki, kupienie/montaż uszczelniaczy zaworowych i składanie.
#macmajster #samochody #prestizowygruz2
Ta czerń, jak rozumiem efekt nie wymieniania oleju na czas?
@Marchew prawdopodobnie. Historii nie znam, bo pan omlet du fromage był niezbyt rozmowny, więc kupiłem taką kinder niespodziankę i odkrywam ¯\_(ツ)_/¯ Jak na razie bardziej są to problemy złej eksploatacji, nie widziałem januszowego naprawiania nigdzie (ok, poza zamocowaniem szyby na przewód typu drut żeby nie opadała).
@macgajster Jaki dźwięk wydają zawory?
@inskpektor kle kle kle ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jakby ktoś stukał na głucho dużym metalem o duży metal.
https://www.youtube.com/watch?v=akhZtKbsgig jak na tym filmie gościu rusza konikiem to jest mniej więcej ten dźwięk. W naturze głośniejszy i częściej. Może być trochę inna częstotliwość w zależności od wykonania elementów (materiał, kształt).
@macgajster Aaa, chyba kojarzę ten dźwięk ze starych diesli kiedy ruszają, szczególnie dostawczaków
Zaloguj się aby komentować