No i właśnie zamówiłem nowy przymiar bo stary wskazuje tylko 0,7 i 1%.
Prosi już to pewnie wiedzą, ale może się komuś ta wiedza przyda i zaoszczędzi zużycia zębatek ¯\_(ツ)_/¯
#rower
Co do jest granica wyciągnięcia:o
@Acrivec wartość rozciągnięcia łańcucha, do której użytkowanie jest bezpieczne, bezproblemowe i nie prowadzi do nadmiernej degradacji pozostałych elementów napędu.
Tzn. chyba bo ja się nie znam ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
@Stashqo panie to trzeba mieć jakieś przymiary? Mój na oko dobry.
@AdelbertVonBimberstein to jakaś żydowska magia i zabobony! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Stashqo panie, te shimanowskie łańcuchy to już po kilkuset km potrafią wskoczyć na 0.5%. Za to KMC nie chcą się wyciągać, ale za to są znacznie głośniejsze, szczególnie przy przekoszeniu łańcucha.
Ja jeżdżę na 4 łańcuchy i już nie dokupuję nowych. Zanim zajadę na nich napęd, to pewnie postanowię wymienić rower.
@KierownikW10 jak oryginalny łańcuch pójdzie w niwecz to mam już zakupiony właśnie kmc na jego miejsce, zobaczymy jak się będzie sprawował. Zonglowanie łąńcuchami ponoć ma sens, ale nigdy mi się nie chciało bawić. Zajeżdżam jeden, kupuję następny.
@KierownikW10 cały sezon lecę na KMC, z którym kupiłem szosę, aktualnie jest to 5600km i dalej nie wpadło 0.75
@KierownikW10 shimanowskie łańcuchy u mnie trzymają po kilka tysięcy km, za to ten jeden od kmc był bardzo głośny i zjadł mi blaty oraz okropnie się rozciągnął xD Nigdy więcej shitu od KMC
w sumie dobre ostrzeżenie żeby nie przechodzić na 12 rzedowe kasety
@HolenderskiWafel panie, jak weźmiesz ostre koło albo przerzutkę w piaście i wrzucisz łańcuch 1/2"x1/8" (wyciągnięcie do 1%) to serwisował będziesz rzadziej niż passata w gnoju ( ͡° ͜ʖ ͡°)
12s jest spoko, spora różnica po przejściu z 10s, warta tej częstszej wymiany łańcucha imo.
@Stashqo częstej? Jak dużo jeździsz to tak czy inaczej co sezon wypada zmienić. W sensie przy robieniu ponad 5kkm nie ma co kombinować i można te 150zl wydać.
@Amhon mi łańcuch max 700-1200km wytrzymuje, 5tys to jakiś kosmos, ale może po płaskiej Polsce na szosie do zrobienia.
@Stashqo ja po asfalcie to tylko dojazd do terenu robię ( ͡° ͜ʖ ͡°) ostatecznie pół na pół wychodzi.
1200 to bym szukał problemu w konserwacji albo zmianie biegów.
Mam tysiaka na obecnym gravelu i przymiar nawet nie zaczyna wchodzić między ogniwa
@Amhon czyszczę i smaruję regularnie bo dobre 90% gravel, więc łańcuch usyfiony po każdej jeździe, pewnie ma to wpływ na zużycie. U mnie największe znaczenie ma raczej masa własna, przewyższenia i to, że dość siłowo pedałuję (niska kadencja).
Po moim pierwszym tysiącu (własnie pękł) przymiar 0,7% wchodzi do połowy. Czekam aż mi nowy przymiar przyjdzie i będę wiedział czy 0,5% nie przekroczyłem.
@Stashqo ja się staram mieć minimum 90 średniej kadencji, a po płaskim ponad 100.
Ja w tym roku przeszedłem na wosk i większość kurz owych odcinków kończy się po prostu przetarciem łańcucha nawet bez smarowania. Polecam, bo ja już do smaru nie wrócę.
Się jeździ dopóki nie spadnie
@Stashqo gdzie takie info znalazłeś? Mam srama axs
@Amhon screen ze strony park toola, ale spotkałem się z tym w wielu miejscach. Sram może mieć większą tolerancję.
@Amhon git, pamiętaj tylko, że oni mają interes w tym żebyś kupował nowe korby i kasety ^^
Zaloguj się aby komentować