W styczniu 2021 KIA zmieniła logo. Wykres przedstawia popularność frazy "kn car" w Google w czasie na świecie.
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%205-y&q=kn%20car
fa94019f-0a2e-4439-8db7-3dd50717f664
fa9ab581-10c5-41f9-a574-a738146c95ff
SuperSzturmowiec

Poprzednie było ładniejsze i prostsze w odbiorze

Opornik

@Deykun LOL

Wczoraj widziałem auto z tym logo i myślałem że to jakiś egzotyczny chińczyk.


Debile.


W ogóle to od lat mamy festiwal zmieniania świetnych, profesjonalnych logotypów na gorsze gówna.

naziduP

@Opornik Dokładnie, mam wrażenie, że zmiany świetnych logotypów nie wynikają z potrzeby, lecz następują "bo wszyscy zmieniają". Jako przykład Juventus.

55a52378-3b54-417e-aec4-358cf1fd7eb5
Opornik

@naziduP Bo muszą niepotrzebne korposzczury z managementu pokazać że są potrzebne, stąd zmiany dla samych zmian.


https://www.logaster.com/blog/pepsi-logo/


Swoją drogą ciekawe czystki teraz są w korporacjach, nie tylko z IT. Wylatuje masa kurewsko drogich "managierów" i innych złogów które się nazbierały przez ostatnie 2-3 lata.


U kolegi wyleciał managjer który kosztował tyle co 10 specjalistów, i nikt nie poczuł zmiany.


Wylatują z firm też te wszystkie szmaty od równouprawnienia, dywersyfikacji, od miejsc pracy dla kobiet i inne śmiecie.

Atom

@Deykun musieli połączyć te litery by wszystko było w jednym elemencie a nie w trzech Byle taniej ale policzymy jak za premium

Deykun

Specjaliści od designu, twierdzący głoszący absolutne tezy o tym, że loga nie wolno zmieniać. dx


Hejto jebiące po wypoku i a to jest ta sama krew, przylazł tu @opornik wylewać swoje frustrację. Na tym samym gównie wychowani użytkownicy, na Wykopie przynajmniej można z własnego wpisu takie odpady usuwać. Wolność dla wykopka to wolność do srania ryjem. Na wykopie można przynajmniej jako autor wpisów takie zwierzęta usypiać. Tu nawet "usuń wpis" nie działa.


A co do tematu to stare logo KIA miało niepotrzebny owal i na pewno to trzeba było wyrzucić.

ToksycznySocjopata

"A co do tematu to stare logo KIA miało niepotrzebny owal i na pewno to trzeba było wyrzucić."


@Deykun a co by się stało jakby nie usunęli tego owalu? Co się działo, jak jeszcze mieli takie logo? Poza oczywiście tym, że nikt nie szukał w google frazy "kn car"

Opornik

że loga nie wolno kurwa zmieniać.


@Deykun Gdzie ja tak napisałem, frustracie.

Oczywiście że dostosowuje się identyfikację do zmieniających się czasów, ale pewne rzeczy są uniwersalne, również w designie.

<br />

wylewać swoje frustrację. Na tym samym gównie wychowani użytkownicy


można z własnego wpisu takie odpady usuwać.


Tak, można tam usuwać komentarze które nie pasują OPowi.

Ja też nie lubię kiedy ktoś napisze coś co pokazuje że nie mam racji, ale biorę to na klatę, w ten sposób się rozwijamy.


Staramy się tutaj wszyscy nie robić drugiego Wykopu, a ty właśnie to robisz.


Specjaliści od designu


Tak, a co?

Deykun

@ToksycznySocjopata

a co by się stało jakby nie usunęli tego owalu?


Nic by się nie stało. Ciężko żebym Cię tu uczył całego fachu związanego projektowaniem log. Dawanie ramek wokół nie jest modne od 2 dekad, i kojarzy się właśnie z czasami sprzed 2 dekad (owal do KIA wszedł w 1994) i nie wygląda to elegancko w oczach dzisiejszego odbiorcy który ma podobne skojarzenia z czasem jak ja, a to nie jest PZU żeby się bronić budowaniem jakieś ochronki tylko oni chcą być szybcy z trendami, a nawet przed trendami, już pomijając to, że jest niepraktyczne przy wrzucaniu na stronie, długopisie czy faviconie.


Też jak się zastanowimy to ten owal tam pewnie był, bo na samochodzie logo było zamknięte w takim jaju, pytanie czy takie nawiązanie do tego jaja jest w ogóle potrzebne w nawigacji strony, katalogach czy ekranie dotykowym w samochodzie.


Można oczywiście być w tym wszystkim januszem i mówić, że marketing i design to wymyślony biznes, co jest głupie nawet jak ktoś wyznaje wolny rynek - bo to właśnie gałąź wynikająca z niego.

8c93b63b-08be-414b-9467-4941fb9d1455
ToksycznySocjopata

@Deykun dzięki, nie musisz mnie uczyć całego designu. Chodzi mi tylko o to, że tak naprawdę to logo niewiele znaczy, więc lepiej napisać "stare logo było już niemodne, przydałoby się zmienić", a nie "koniecznie trzeba było je zmienić". Bo jak coś jest konieczne, to gdy się tego nie zrobi mamy do czynienia z poważnymi konsekwencjami, a tutaj nie byłoby żadnych. Paru designerów by ponarzekało "ale ta marka ma niemodne logo, gdyby tylko zapłacili mi milon zielonych to bym im zrobił lepsze" i tyle

Deykun

@ToksycznySocjopata

Słowo "konieczne" w moje ustaw wciskasz ty. A ja napisałem, że "na pewno" w kontekście, że przy rewidowaniu logo.


Chodzi mi tylko o to, że tak naprawdę to logo niewiele znaczy, więc lepiej napisać "stare logo było już niemodne, przydałoby się zmienić", a nie "koniecznie trzeba było je zmienić".


Po pierwsze to, twierdzenie, ze logo niewiele znaczny to twój pogląd z którym się zgadzam, po drugie "stare logo było już niemodne, przydałoby się zmienić" to właśnie kwintesencja tego chłopskiego niezrozumienia dlaczego loga się zmienia i może ty tak uważasz ale to nie jest mój pogląd. Nie muszę być zachowawczy żeby komuś nie podpadać.

Quake

Specjaliści od designu, twierdzący głoszący absolutne tezy o tym, że loga nie wolno zmieniać. dx


@Deykun eksperci od designu i marketingu jak widać wiedzą lepiej od klientów czego dowodzi twój wpis xD

"może i stracimy rozpoznawalność, ale przynajmniej sprzedaż spadnie"

Deykun

@Quake

Czasami loga warto zmieniać a czasami nie. Niektóre marki to robią, a niektóre nie. Polecam danie sobie siana z rzucaniem absolutnych twierdzeń tak ogólnie nie tylko w tym temacie, to może wtedy nie będziesz mi wmawiał, że ja twierdziłem, że loga zmieniać trzeba zawsze.


Stare logo KIA było jakie było według mnie na pewno można było wywalić owal co nie byłoby rewolucją, obecne logo jest złe, bo myli ludzi co nie znaczy, że zmiana logo po ponad 25 latach to był zły pomysł sam w sobie.


Po pierwsze to, twierdzenie, ze logo niewiele znaczny to twój pogląd z którym się zgadzam...


Miało być nie zgadzam.

Zaloguj się aby komentować