Uszanowanie Tomki,
Jaki motocykl polecacie dla początkującego na kat A?
Szukam czegoś na komfortowe dojazdy do pracy(50km ekspresówką) i okazjonalnego kręcenia się po mieście.
Z podstawowych informacji:
- wzrost 176cm
- obowiązkowo ABS i kontrola trakcji
-nie jestem maniakiem prędkości i zazwyczaj jeżdżę przepisowo
-koniecznie możliwość zamontowania bocznych kufrów
-mile widziana dobra dostępność i cena części oraz akcesoriów
-max 40 000 PLN
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
SuperSzturmowiec

" komfortowe dojazdy do pracy " czyli najkedy odpadają

Szczerze to na dojazdy do pracy jakiś maxi skuter pojemny bardzo dobra osłona przed warunkami atmosferycznymi, pojemne schowki - ale pewnie skuter odpada więc

z nowych

jak poszukasz to jeszcze kupisz sprawdzonego V-STROM-650 lub NC 750 X z 2022r.


Wszystko inne czyli nowy Dl 800, triumph tiger 660, tracer 7 już przekracza 40 tys.

oczywiście wszystkie bez dodatków w postaci kufrów itp. więc trzeba liczyć z 3-4 tys

libertarianin

@SuperSzturmowiec czemu najkedy odpadają? miałem ktma 390 i śmigał jak dziki po miejskich ulicach, po za miastem zrobiłem tysiące kilometrów. Dobra owiewka i jest trochę lepiej, wiadomo że to nie będzie turystyk ale do dojazdów do pracy nie potrzebny jest offroadowy suv tylko coś co mało pali

SuperSzturmowiec

@libertarianin bo pomimo dążenia szyby i tak ogólnie dmucha a jakiś turystyk już ma bardziej rozbudowane plastiki a chodzi o to by dojechać do pracy w miarę komfortowo. Pozostaje kwestia tego co to znaczy komfortowo dla każdego

v___ch

Tradycyjnie polecę SV650. Dobre sprawdzone moto z masa dostępnych części i akcesoriów

libertarianin

@v___ch i tutaj dodam, gladius to jest sv tylko ma parę części lepszych (ale jest brzydszy, dlatego czasami mozna go taniej kupić).


SV650 z ostatnich lat miała fajne wersje cafe racer / sport, dobry sprzęt jak za te pieniądze

wiacus

W tej cenie nowy V-Strom 650 jedyny słuszny wybór w tych kryteriach.

059aea68-f7e1-4457-b018-ea70b8e56009
spawaczatomowy

@Merkury przysiądź sie, a najlepiej pojeździj na tych, które Ci podchodzą z jakiegokolwiek powodu (wygląd, silnik, zaufanie do marki, fun factor itd). Możesz się srogo zdziwić, bo nigdy nie wiadomo co ci bardziej podejdzie, albo jakiś faworyt sam się wykluczy przez błahostkę.

Tym bardziej, że wybór jest duży.

Mój przykład: kiedyś byłem zakochany w xj6, ale jak polatałem na nim godzinę, to się wyleczyłem. Wszystko było miodzio, silnik, wysokość, cena, mój hajp na niego, ale rozmiar kierki (wąska była) i skośne ułożenie manetek zmaltretował mi do bólu i skurczy zewnętrzne części śródręcza, aż myślałem, że cieśni nadgarstków dostałem. Pewnie ktoś by próbował walczyć z dobieraniem jakiejś akcesoryjnej, ułożeniem jej nachylenia czy coś, ale ja dałem sobie spokój przez tę jedną jedyną rzecz.


Przyczepności i wrzuć update jak się zdecydujesz

Rafau

Chcesz nówkę, czy używkę? Coś wcześniej jeździłeś na dwóch kółkach, czy to pierwsze poważne moto? Coś Ci się podoba, masz jakieś oczekiwania odnośnie pozycji za kierownicą, oddawania mocy, stylu motocykla? Któryś na którym jeździłeś podczas lekcji jazdy Ci się spodobal? Jeśli tak to dlaczego?

GrindFaterAnona

@Merkury Hardley-Davidson Road King

libertarianin

@GrindFaterAnona max 40k to na motocykl, nie na naprawy XD

GrindFaterAnona

@libertarianin czemu bys go mial naprawiac? Dostaniesz taki za 30 pare tyśi. Bardziej myslalem o tym, ze cruisery są dobrym segmentem pod jego wymagania: wygoda, sakwy i przepisowa jazda. I nie jest to turystyk, ktorych nie cierpię xD

libertarianin

@GrindFaterAnona w polsce drogo wychodzi HD, jak ktoś na siłę chce v-ke w silniku i bulgotanie to lepiej sobie kupić scouta bobbera jakiegoś albo motoguzzi

GrindFaterAnona

@libertarianin ojej, no to Honde Virago tanie jak barszcz. Po prostu cruisery polecam do takiej jazdy, a ze kolega podal 40k jako gorna granice, to mysle ze na uzywanego HD mu starczy

libertarianin

w takiej cenie z kontrolą trakcji to triumph trident może?


ceny poszły mocno w górę ostatnimi czasy, nie pakuj się na pewno w chinczyki i ewentualnie popatrz na używki po tych filtrach które ci pasują

Pirazy

@Merkury heh smiesznie sie czyta takie wpisy podczas kiedy ja, dosyc majetny gosc, 30+, z kat A od 12 lat, bujam sie nadal honda cbr sc33 900 rr fireblade z 97 roku, bez absu, o kontroli trakcji nie wspominajac, za ktora dalem 3500 zl i w zasadzie nie zamienilbym jej na nic innego xD

libertarianin

@Pirazy w zasadzie spoko, a ja jeżdżę reblem 1100 i też bym na nic nie zamienił Ma abs, kontrolę trakcji i jest w automacie. Ma też tempomat.


Już któryś mój moto, i widzę różnicę w bezpieczeństwie

spawaczatomowy

@libertarianin systemy są niepotrzebne aż i tylko do tej króciutkiej chwili gdy jednak są potrzebne


Chociaż na polnych tc wolę wyłączyć

libertarianin

@spawaczatomowy niepotzebne - tak, wygodne - bardzo. Nie wyobrażam sobie teraz mieć moto litrowego bez absu i tc. Następne moto też z DCT biorę

GrindFaterAnona

@Merkury w sumie to mnie zastanawia po co ci ta kontrola trakcji. Kup cos z malą mocą na poczatek jak nie umiesz jezdzic

wiacus

"Honde" Virago czy "Hardleya-Davidsona" lepiej? 😁

Zaloguj się aby komentować