To mnie chodzi i to, że HEMI produkuje ponad 2 razy mniej co2 z litra pojemności?
@beetroot inne niż co2 zanieczyszczenia, przykładowo nox , pm10, pm2.5 itd, są mniejsze w silniku w standardzie euro6. Co2 wynika z ilości spalanego paliwa
@entropy_ kto by się tym przejmował i zagłębiał w szczegóły, to trza czytać, szukać, porównywać a dla takiego @SNCF ma być prosto i czarno-biało bez odcieni szarości - zua unia, on ma lepsze info co jest dobre. Cytując klasyka "Widzisz plusa dajesz plusa, widzisz minusa dajesz minusa - po co czytać?" Zgadzam się z tym co piszesz więc...
A co tutaj rozumieć. Dodge ma nowszy silnik, ze znacznie mniejszą emisją CO2 w przeliczeniu na poj. silnika.
Porównywanie tych dwóch aut jest zupełnie bez sensu
@PaczamTylko przecież chodzi o ratowanie natury. Przyrodę obchodzi ile produkujesz co2 w stosunku do pojemności silnika czy to ile faktycznie go produkujesz?
Wiec takie porównanie ma właśnie sens. Co z tego dodge wydali z siebie mniej szkodliwych substancji z litra spalonego paliwa skoro spali go kilkukrotnie więcej niż starsze auto z małym silnikiem.
@Kanciak na tym hejto są takie lewckie dzieciaki ze nawet nie dociera ze zamaist przedmiot służyc 30lat to wolą wypodukowac nowe nastepne na 10 lat i to jest prawdziwe niszczenia świata i zasobów.
O tym ile taki Dodge zuzywa np oleju na zmiane a ile cienias? i wszystkiego 3-5x więcej to juz po co liczyć...
tu są dzieci urzędasów, biurew a ue to siedlisko takich
@SNCF ja jestem dzieckiem hydraulika oraz przedszkolanki, a śmiem twierdzić, że OP bredzi.
@by1wb śmieć potrafisz tylko uargumentować tego to już nie za koniecznie
Znałem ludzi co śmieli twierdzić, że mocny marksizm to dobre podejście tylko jeszcze prawdziwego komunizmu nie znaliśmy. Moim zdaniem tacy ludzie to po prostu odklejeńcy.
@Kanciak co2 najwyżej zwiększy problem cieplarniany. Tu chodzi o pm i NOx które rocznie w Polsce zabijają 45k osób a wiele innych dotykają choroby. Wypchnięcie zanieczyszczeń z wielkich ośrodków miejskich gdzie nie mogą się wydostać, występuje sporo innych źródeł zanieczyszczeń i narażonych ludzi jest więcej.
@0x34 jeśli chodzi o pm to serio myślisz że dodge czy inny pick up czy modny suv z masą własną grubo powyżej 2 ton prorokuje mniej pm niż sejak? Przecież był zawieszony jeśli chodzi o samochody to głównie pył powstający w wyniku zużywania się opon i klocków hamulcowych. Zobacz jakie opony mają duże suvy, ich masę i porównaj do wąskiej opony sejaka który waży około tony. noX euro 3 a euro 6 to 0,9 g/km różnicy. Auto z silnikiem 5.7 po mieście spali conajmniej 20 l, to jakieś 3, 4 razy więcej niż sejak z normą euro3. Widzisz już, że tu nie chodzi o żadną ekologię?
samochody stały się kozłem ofiarnym i walka z nimi to zwykła szopka by wydębić od ludzi pieniądze i pozorować działania “proekologiczne” Sam system badań spalin nedc o który oparta jest tabela norm euro jest deliktanie mówiąc naciągany.
@0x34 hahaha witam we Wrocławiu gdzie za łapówy sutryk wszystko deweloperom sprzedał i przewietrzanie miasta ktore nawet komuna pilnowała wynosi ZERO
a śmieszny covidek pokazał ze nie było ŻADNYCH aut w całym mieście, a smog u nas był jak ch...j
@Kanciak jak wywaliłem dpf z auta to znacząco smród wzrósł i duszący dym więc myślę że wyższa norma ma sens. Dużych aut jest niewiele, główne po mieście jeżdżą osobówki. Docelowo powinno się zakazać też takich wielkich pojazdów ale teraz zakazanie ich nie wpłynie tak znacząco na zanieczyszczenie. Mówię to jako posiadacz 2 tonowego pojazdu.
@SNCF wszyscy w domach palący węglem zamiast w pracy ogrzewanym z ciepłowni oddalonej od miasta. Mam czujnik PM I widzę codziennie w godzinach szczytu że zanieczyszczenie jest większe, wieczorami gdy chodzą piece nie ma aż tak dużego zanieczyszczenia. Hmmmm…
@DiscoKhan śmieSZ twierdzić, że argumentów brak, a kilka osób powyżej cię wyjaśniło, więc po co mam to powtarzać? Dodać jedynie mogę, że duże auta są potrzebne w różnych przypadkach i pozbycie sie ich jest irracjonalne. SUV dla rodziny z dziećmi, pickup dla rolnika, który ma błoto zamiast dróg a do tego czasami coś dużego musi przewieźć. Duże auto(w typie z twojego zdjęcia) do ciągnięcia przyczepy lub łódki. No chyba, że wszyscy powinni jeździć malutkimi autami, nie posiadać dzieci, nie posiadać ziemi oraz (o zgrozo) łódek. To takie trochę skrajnie lewackie, co?
@by1wb nikt nie nic nie wytłumaczył. Jak chcesz przepychanki robić to masz do tego eksperta:
@0x34 no to może zacznijmy od tego żeby ludzie nie wycinali dpf, czy egr. Co z tego że masz nowoczesne auto skoro wycięte są z niego elementy odpowiadające za czystość spalin. I nie jest to osobista wycieczka, sam miałem diesla z wyciętym dpf bo nie dało się tego ogarnąć na dłuższą metę. Tu masz opis norm ndec, one nie mają nic wspólnego z normalnym użytkowaniem auta.
CO2 w spalinach jest najmiejszym zmartwieniem
@Half_NEET_Half_Amazing ale jak to, emisja co2 nie ma już znaczenia?
@ElektrolizatorDwuczlonowy ma ale ta norma dotyczy smogu.
@SNCF czyli gdyby ta trumna na kolach miala pojemnosc jak ram to by wypluwala prawie 3x wiecej syfu. Czego nie rozumie OP?
Czy hemiaczek nie jest bardziej eko od tego 4cylindrowego gowna?
Zaloguj się aby komentować