Ostatnio rzeźbię sobie akcesoria do broni. Aktualnie kończę base model latarki wzorowanej na PL-3 Valkyrie.
#blender #grafika3d
Jak dodajesz bevele do tego?
Modifikatorami
Remesh+smooth
Zbrush
?
Zarąbioza !
Ile czasu ci to zajęło ??? Mniej więcej
fajne! masz jeszcze jakieś projekty związane z bronią? chętnie zobacze
@Zuorion standardowo ctrl+b. To na razie tylko base model. Z niego będę robił lp i hp. Przy tworzeniu modelu HP dodaje bevel do sharp edges i na to turbosmooth, aczkolwiek zacząłem też z remeshem eksperymentować i wygląda obiecująco.
@Demostenes trudno powiedzieć, czasem siądę na dłużej a czasem na kilkadziesiąt minut dziennie. Strzelam, że koło 10 godzin.
@gubi48 zajrzyj na mój profil w sklepie Epica:
Wrzucę jeszcze w weekend kilka screenów z pozostałych akcesoriów. Na razie mam 2 latarki, 2 lasery i 3 chwyty.
@Dolan na pierwszy rzut oka może wyglądać na skomplikowane, ale jak wypełnisz te wszystkie dziury, to masz połowę cylindra, a drugą połowę nieco ściętą. Resztę zrobiłbym booleanami, pewnie troszkę zabawy byłoby z nimi aby idealnie odwzorować te różnice w grubości, ale nie wygląda to tak źle
Kuurła fajnie. A będzie to świecić czy tylko model? Może zaprojektuj montaże na już istniejące latarki? Rzucam wyzwanie - zrób montaż na dolną szynę dla latarki olight S1 baton.
@Dolan AUG owner detected
@Belzebub sprawienie by to świeciło w Unreal Engine to łatwizna. Wyzwania się nie podejmę, bo modele robię dla zarobku - paczka z akcesoriami trafi do sklepu Epica
@Belzebub lubię szroteum ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
@LoneRanger takie rzeczy lubiłem robić w fusion360, mimo ze słabiutko znałem program to łatwiej i przyjemniej robiło się niż typowym poly modelowaniem w 3ds maxie.
@Horvath coraz więcej ludzi robi modele do gier w programach CAD a później importuje do Blendera/Maxa i tam kończy. Nigdy nie miałem do czynienia z CAD ale domyślam się, że dużo łatwiej robić skomplikowane kształty, bevele itp.
@LoneRanger Chcesz to druknąć ?
Nie żałuj na filament. Widziałem przypadek jak wydrukowany uchwyt latarki po prostu rozlazł się i odpadł z łoża od temperatury i wstrząsów
@LoneRanger pytanko, wiem że mega z dupy ale... Nie robiłem nigdy nic w grafice 3D, kiedyś bawiłem się Photoshopem ale bardziej jakieś przeróbki itp. Jakiś czas temu z moją fundacja weszliśmy w posiadanie bunkra i wpadł mi do głowy pomysł żeby zrobić jego model 3D. Możesz podpowiedzieć jak się za to zabrać? Czego użyć i jak w ogóle do tego podejść? Projekt to były by 4 pomieszczenia + przedsionek.
Jakie rzeczy drukowane w 3d, mogą zaoszczędzić najwięcej kasy? I te amatorskie i grę profesjonalne?
@LoneRanger Do hardsurface programy CADowe są jak znalazł, chociaż widziałem ludzi, którzy hardsurface robią w zbrushu i im to mega wychodzi.
@LoneRanger wygląda zacnie
@jenot nie, nawet się na tym zbytnio nie znam. Wolałbym z neta zamówić prawdziwą za 350 zł
@Cisiur ściągnij darmowego Blendera. Wszystko zależy jak bardzo skomplikowany ma to być model. Jeśli chcesz po prostu coś prostego, same ściany + jakieś proste meble to nie trzeba tutaj specjalnie dużych umiejętności. Do ogarnięcia jak zaznajomisz się z podstawami.
Jeśli chciałbyś już to zrobić nieco bardziej fotorealistycznie, to już trzeba mieć trochę większego skilla + mapy uv, teksturowanie.
Najlepiej zmierzyć wymiary ścian itd. a następnie stworzyć sobie sześcian w blenderze, podać wymiary i lecieć z następną ścianą/podłogą. To chyba najprotsza metoda dla kogoś zielonego.
Mógłbyś też użyć darmowego Unreal Engine - ma on wbudowany taki prosty edytor do planowania poziomów. Silnik ma dostęp do biblioteki Megascans (za free) gdzie znajdziesz tonę realistycznych tekstur i modeli.
Pisz na PW jeśli masz więcej pytań.
@Denis będą kolorki jak skończę wszystkie modele
@Cisiur Wszystko da się ogarnąć. Teraz Blender jest dużo bardziej przyjazny dla nowych użytkowników. Polecam zacząć od jakiegoś poradnika z youtube (np. https://www.youtube.com/@blenderguru). Później im więcej będziesz się orientować w samym narzędziu, to będzie łatwiej. Możesz też napisać na priva, to w wolnej chwili mogę coś wytłumaczyć
Ostatnio rzeźbię sobie akcesoria do broni. Aktualnie kończę base model latarki wzorowanej na PL-3 Valkyrie.
@LoneRanger siebie oszukasz, matkę oszukasz, ale tomków nie oszukasz. Wiemy, że robisz mocowanie do Kiiroo Keon ( https://www.kiiroo.com/products/keon )
ale jak wypełnisz te wszystkie dziury,
@LoneRanger można podejrzewać, że będzie wypełniał te dziury ...
@LoneRanger no witam ja właśnie uczę się modelowania i robię sobie brońki do modeli robotów, pozdrawiam kolegę po fachu.
BTW, nie lepiej mechaniczne części projektować w jakimś Fusion 360?
@PiesekChlebek do druku to pewnie tak, ale ja modeluję pod gry
@LoneRanger okej, to zmienia postać rzeczy
@PiesekChlebek To Anycubic Mono X 4k?
@Horvath yup, ale ostatecznie żałuję że nie wziąłem jednak Elegoo Saturn S
@PiesekChlebek Też mam Mono X 4K, myślę kiedyś zmienić na 6K. Czemu żałujesz odnośnie Elegoo?
@Horvath głównie przez soft. Aktualizacja firmware to jakiś dramat, chyba 2 godziny z tym walczyłem. Niby są tylko dwa pliki, ale jeden jest w dwóch wariantach zależnie od FPGA na płycie głównej, i trzeba się domyślić który trzeba użyć. Dodatkowo trzeba zmieniać jakoś dziwnie nazwy plików żeby drukarka w ogóle je wykryła, gdyby nie poradnik na reddicie to nigdy bym się tego nie domyślił. A bez update firmware podobno nie działa antialiasing...
Plus po aktualizacji softu zmienił się serial number i nie mogę się z nią połączyć po WiFi przez Anycubic Workshop xD
Następne - transition layers. Drukarka po X burn-in layers powinna przestawić się na ustawiony w slicerze normal layer. Czyli np pierwsze 5 warstw naświetla na 20 sekund, a kolejne 2. Zamiast tego warstwy 6-15 są przejściowe i będą miały czasy ekspozycji np 18, potem 16 itd aż dojdzie do warstwy 16. Bardzo utrudnia to drukowanie bezpośrednio na blacie roboczym i ciężko to skompensować, a nie da się tej opcji wyłączyć.
Nie ma żadnego portu do wentylacji, więc ja w swojej musiałem po prostu wywiercić dziurę w kloszu i zamontować adapter do rury.
Tak w zasadzie to jedyne co jest spoko to że pierwsze kilka mm podnosi blat bardzo powoli, a dopiero potem przyspiesza do Rising Speed.
@LoneRanger Idzie coś zarobić na tym markecie epicka? Mam setki modeli enviro, jakieś meble i sam myślałem, żeby wrzucić. Tylko przygotowanie tego to sporo czasu, a jak ma nic nie zarobić to szkoda XD
@smoluch pewnie odpowiedź zależy od tego kogo pytasz. Ja przez większość czasu miałem tylko jeden model (pistolet) w swojej ofercie i bywały miesiące, że sprzedała się jedna sztuka, ale też takie kiedy ich się sprzedawało kilka. Gdyby uśrednić to i policzyć zarobek na miesiąc to wyszłoby że 300 zł miesięcznie.
Zaloguj się aby komentować