Spór Mazdy ze skarbówką o duże silniki. "Miękkie hybrydy to nie hybrydy"

Spór Mazdy ze skarbówką o duże silniki. "Miękkie hybrydy to nie hybrydy"

Autokult Elektromobilność
Polski importer Mazdy walczy z przestarzałymi i nieżyciowymi przepisami o podatku akcyzowym na samochody z silnikami o pojemności większej niż 2 litry. Tylko w Polsce zabezpiecza rezerwę finansową po to, by ich auta nie drożały. Pomimo iż sprzedaje hybrydy, Ministerstwo Finansów jest odmiennego zdania i na swój sposób definiuje taki napęd.
Dla "skarbówki" miękkie hybrydy to nie hybrydy.
#wiadomoscipolska #mazda #samochody #motoryzacja

Komentarze (46)

GordonLameman

@Banan11

największym rajem polskiego prawa podatkowego są dowolne interpretacje przepisów przez organy skarbowe.


Wątpliwości powinny być rozstrzygane na korzyść podatnika.

jajkosadzone

@GordonLameman

Przepisy to przede wszystkim powinny byc jednoznaczne,bez zadnych dodatkowych interpretacji czy uznaniowości.

Uznaniowosc=korupcja

PanWibson

@GordonLameman czy krążą może w środowisku prawniczym analizy jakby uproszczenie prawa podatkowego przełożyło się na gospodarke (np. przez zmniejszenie kosztów obsługi prawnej, zachęcenie do inwestycji) ?


Kiedyś pracowałem w dużej firmie handlu detalicznego, która uprościła umowy najmu powierzchni handlowej w jej obiektach (z kilku kartek A4 do zaledwie dwóch). Efektem tego była oszczędność na obsłudze prawnej tych umów.

GordonLameman

@PanWibson

Nie, bo to nie w naszym interesie xDDD


Serio - środowisko prawnicze żąda przymusu adwokackiego/radcowskiego do wszystkich spraw sądowych oraz zakazu świadczenia usług prawnych przez osoby, które nie są adwokatami/radcami prawnymi.


Ja się z tego śmieję i tłumaczę, że to błąd

matips

Przepisy to przede wszystkim powinny byc jednoznaczne,bez zadnych dodatkowych interpretacji czy uznaniowości.


@jajkosadzone Tak się wszystkim wydaje dopóki nie zaczną wchodzić w szczegóły.

Gdy próbujesz skrupulatnie opisać wszystko w ustawach, kończysz ze sraczką i z potworami długości ustawy o VAT, w której również nie jest się łatwo odnaleźć bez wykształcenia prawniczego. Na końcu i tak dostajesz ustawę która ma luki i przypadki brzegowe.

jajkosadzone

@matips

Nie kazdy przepis musi byc prosty i krotki- chodzi o jednoznaczność.

dildo-vaggins

Tez uważam ze miękka hybryda to nie hybryda, i mówię to z punktu widzenia użytkownika bo mam miękką hybrydę. Ekologii w tym zero bo spalanie niemalże takie samo, dla mnie miękka hybryda to elektryczne „turbo”.

utede

@dildo-vaggins Nie robiłem większych analiz z konkurencją, ale mam miękką hybrydę- automat, 186KM, 2.0 silnik i AWD i na trasie spala 6, na autostradzie 7. To chyba dość ekologicznie mimo wszystko

dildo-vaggins

@utede to normalne spalanie, moi rodzice mają t-Rocka 2.0 AWD i w trasie im pali 6.6 a nie mają hybrydy. Chodzi o to że z ekonomicznego punktu widzenia nie jest to hybryda, która ma spalanie w okolicach 4.5L z silnika 2.0.

KierownikW10

@dildo-vaggins czy miękka hybryda to hybryda to jest właśnie kwestia dosyć kluczowa. Z jednej strony sama nazwa o tym mówi, no i jest drugie, pomocnicze źródło napędu, z drugiej strony miękka hybryda nie ma możliwości poruszania się na samym prądzie.


Miękka hybryda to tak naprawdę zwykły napęd uzupełniony o troszkę bardziej rozbudowany rozrusznik, który w określonych sytuacjach zapewni wsparcie spalinowej jednostce napędowej. Dodatkowa zaleta takiego systemu to sprawniej działający system start-stop. Czy to ma sens? Niewielki, jednak dla części użytkowników może dać zauważalny spadek spalania w mieście.


Chodzi o to że z ekonomicznego punktu widzenia nie jest to hybryda, która ma spalanie w okolicach 4.5L z silnika 2.0.

Takie spalanie to tylko w mieście. W trasie, przy prędkościach autostradowych, hybrydy palą dużo dużo więcej.

utede

@dildo-vaggins jaka moc i czy automat?

dildo-vaggins

@utede 190 koni automat.

xsomx

@dildo-vaggins Moi rodzice również mają, jeździłem nią bardzo dużo i nie jest to hybryda w najmniejszym stopniu. Żart, że można to nawet opisywać jako "miękka". Wiem, bo sam mam hybrydę i o wiele większym autem spalam 5.2l po mieście (faktycznie spalanie uśrednione i samemu policzone, nie z komputera pokładowego), a rodzice 7+.

dildo-vaggins

@xsomx no ja mam Suzuki Vitara z 2020 1.4 z miękka hybryda i spalanie w trasie 7+, gdzie wersja bez hybrydy spala 0.1L więcej.

Amhon

@dildo-vaggins To u mnie benzyna z miekką zapakowana po dach i w 3 osoby na pokładzie pali 6.1 litra przy przelocie autostradą. To są wartości zbliżające się do diesla więc jednak coś to daje. Silnik 200kM, 2.0l

KonioNT

@KierownikW10 nie do końca, Toyotowskie miękkie hybrydy często jeżdżą na samym prądzie i spalanie w cyklu miejskim w zależności od silnika pomiędzy 3.5-5L

libertarianin

@utede @dildo-vaggins tak czytam co u was i porównuje to do mojej sytuacji - 1,1 litra które ma 86KM i wyciąga 100kmh w mniej niz 4 sekundy spala 4,7-5l w mieście i do 6l jak pałuje. Ale to nie hybryda i czuć że jest oszczędnie mimo tego że można jeździć dość sportowo...

utede

@libertarianin Masz 86 konne auto które do setki ma poniżej 4 sekund? xDD

libertarianin

@utede motocykl a nie auto

KierownikW10

@KonioNT Toyota nie ma czegoś takiego jak miękka hybryda w ofercie nawet gościu...

KierownikW10

@libertarianin to teraz przewieź motocyklem dziecko i duże zakupy dla rodziny xD Motocykl jest super jako zabawka albo dla singla. Rodzinę to motocyklem można wrócić, ale w Wietnamie z pominięciem wszelkich zasad bezpieczeństwa.

libertarianin

@KierownikW10 po to mam samochód XD a zaraz kupię drugi. Mój podstawowy środek transportu jak mam jechać do pracy albo do klienta to motocykl bo zwyczajnie nie jestem w korku z jagodna przez godzinę tylko w 15 minut dojeżdżam do rynku xD

KierownikW10

@libertarianin ja niestety nie mógłbym się do roboty poruszać motocyklem, bo zazwyczaj wożę ze sobą szpej, który nie zmiesciłby się do kufra.

100mph

Ustawodawca nie nadaza za zmianami prawnymi. Bez wzgledu na uklad napedowy okreslony powinien byc limit kilometrow, jaki auto jest w stanie przejechac bez udzialu silnika spalinowego. W innym przypadku wiecznie skazani bedziemy na bledne interpretacje urzednicze, jak w przypadku napedow nissana.

30ohm

Pomijając sam fakt biurokracji i możliwie szkodliwych przepisów w kraju nowych niskich podatków.


To współczesna motoryzacja to idealny obraz konsumpcjonizmu. Celowa gorsza jakość podzespołów w ramach pseudo ekologii. Te wszystkie 3 cylindrowe silniki co ledwo 100k km przeżywają jeśli są eksploatowane według zaleceń producenta.

Wszelkiej maści pseudo hybrydy. Zabicie silników diesla itd. Tylko aby kupić nowy produkt. Niby unia walczy z tym w innych obszarach a tego tutaj nie widzi.


Wygląd i funkcjonalność samochodów to też dobry rak. Wszyscy klepią taki sam chłam na taką samą modłę.


Najlepiej wprowadźmy strefy czystego transportu na obszarze całego kraju i przerzućmy się na wozy konne, a klasa panów będzie latać prywatnymi odrzutowcami.

jajkosadzone

@30ohm

O tej gorszej jakosci samochodow to zawsze slysze odkad zyje- ze w latach 80 czy tam 90 to byly samochody,teraz to nie ma.

Tylko dalej mozesz smialo cofnac licznik o 100-200 000 km i tego nie widac po zuzyciu wnetrza.

Dalej auta robia 400-500 kola bez remontow,gdzie kiedys to byl kosmos i ktoras z kolei generalka.

Tak,sa teraz silniki zle,ale kiedys tez takie byly- tylko tamte spalaly duzo wiecej przy duzo mniejszej mocy.

100mph

@30ohm Gorsza jakość produktów siedzi tylko nam w głowach. To zwykłe idealizowanie przeszłości. @jajkosadzone ma 100% racji, zawsze stare były uważane za lepsze Jedyny okres, gdy tak nie mówiono to pierwsza połowa lat 2000-2010, gdzie tak na prawdę Polacy masowo zaczęli zapoznawać się z europejskimi autami bo wcześniej większość jeździła polskimi lub wschodnimi paździerzami.

jajkosadzone

@100mph

Powiem wiecej: teraz jest duzo lepsza.

Dawniej japonczyki 10+lat to praktycznie byly cale zardzewiale,a teraz jest tego duzo mniej.

30ohm

@jajkosadzone @100mph jasne że były. Tylko teraz mamy 3 cylindry wkładane do 1.5 tony samochodu który jest tal konstrukcyjnie zły że trzęsie całym samochodem. Pojemności nie oszukamy niestety. Da się zrobić większy bardziej ekologiczny silnik, tylko nie spełnia norm wziętych z dupy.

jajkosadzone

@30ohm

Jezdzilem nowoczesnymi samochodami jako kierowca i pasazer i wcale te trzycylindrowy nie telepia niewiadomo jak- telepanie moze byc wina jazdy na zbyt niskich obrotach,bo wspolczesna turbobenzyna ma charakterystyke turbodiesla i zacheca do jazdy na obrotach z poziomu diesla.

30ohm

@jajkosadzone celowo brałem jazdy testowe aby się upewnić czy warto brać. Każdy jeden był tak samo zły. Bez różnicy na markę. Kiedy silnik jest w miarę sensowny to wyposażenie dramat. Mówimy tutaj o nowych samochodach powyżej 150k zł. Tak głupia rzecz jak lusterko fotochromatyczne w markach premium wymaga dopłaty. 5 lat temu były nawet w segmencie b, w średnich wersjach wyposażenia. Inflacja w takim samym okresie w tej branży to ponad 100%. Nawet nie chodzi o ilość nowych systemów tylko zwykły skok na kasę

jajkosadzone

@30ohm

Ceny aut wystrzeliły w kosmos i to jest fakt-srednio 40-50% w stosunku do 2019.

Moze naplyw chinskich marek pomoze- MG ma calkiem fajne HS i ZS ,jezeli ktos chce suva.

Mg 3 tez sie wydaje sensowna alternatywa na rynku kompaktow.

30ohm

@jajkosadzone chciałem coś z napędem na 4 koła najlepiej w dieslu, to nie ma kompletnie nic poniżej 200k. Wystarczyloby podwyższone kombi tylko ich nie ma. Nawet skody podchodzą pod takie stawki

jajkosadzone

@30ohm

Diesel jest w odwrocie ze wzgledu na czastki stale.

A peugeot/citroen nie ma takiego auta?

Ewentualnie renault?

100mph

@30ohm Takie bzdury o 3-cylindrowych autach opowiadają ludzie, którzy nimi nie jeździli. Mam 3-cylindrowca i oprócz tego, że nie jest ekonomiczny (xD), to nie brakuje mu ani dynamiki, ani kultury pracy i na pewno nie trzęsie budą. Co do trwałości to silnik, który mam, potrafi wykręcić 400kkm bez remontów.

30ohm

@jajkosadzone omijać szerokim łukiem wszystko co ze stelantis pochodzi. Mam i chce zmienić. Nawet 25 letni gruz się tak nie psuł jak nówka na gwarancji od nich. Renault nie robi na Europę 4x4 trzeba z Dubaju ściągać

100mph

@30ohm Kup benzynową hybrydę, np. Toyotę Corolle Cross lub Rav4. Napęd spalinowy będzie na przód, a elektryczny na tył. Świetnie się to sprawdza.

jajkosadzone

@30ohm

A co jest zlego?

Ostatnio chyba tylko ten silnik puretech wymaga specjalnej troski,ale o wiekszych aferach nie slyszalem.

100mph

@jajkosadzone puretecha naprawili, wymienili pasek na lancuch czym wiekszosc wad usuneli ale na wszelki wypadek zmienili mu nazwe xD

jajkosadzone

@30ohm

Jezeli masz wlasna działalność to podobno volvo ma spoko oferte na xc60 bez wkladu wlasnego i z niskimi ratami.

Ponad 200 kucy chyba bedzie

30ohm

@100mph kiepskie rozwiązanie, testowałem w peugeot 508. Dołączenie w zimie na śniegu w górach jest proszeniem się o problemy.

@jajkosadzone nie chce na działalność i tu jest ten ból. Normalnie to bym brał co jest sensowne i po okresie leasingu oddał.

100mph

@30ohm pytanie jak to jest rozwiazane u kazdego z producentow, a stosuje to np. volvo jezdzilem takim i rewelka

SuperSzturmowiec

@jajkosadzone MG po co sobie człowiek ma robić krzywde wynalazkiem z chin.

notak

Kpiną jest to, że w ogóle mamy w Polsce akcyzę na sprowadzane auta. Jako JEDYNI w UE.


Ale jest patent na to by go ominąć. Wystarczy jeździć Izerą, naszą! POLSKA GUROM.

SuperSzturmowiec

miętka hybryda to nie hybryda. hybryda to takie coś co możesz jechać na samym prądzie X kilometrów niezależnie od innych czynników. a nie jakieś żeglowanie

Zaloguj się aby komentować