Skład typu ICE 1 używany przez spółkę Amtrak w trakcie testów na trasie Waszyngton - Nowy Jork od lipca do grudnia 1993 roku. Znalazł się tam w ramach tzw. "ICE Train North America Tour" - kampanii reklamowej Siemensa, mające na celu przekonanie spółki Amtrak do zakupu składów w celu uruchomienia połączeń szybkiego ruchu na Korytarzu Północno-Wschodnim. Ostatecznie, kontrakt na dostawy składów w ramach projektu Acela Express wygrało konsorcjum Bombardier-Alstom, a składy Acela rozpoczęły służbę liniową 11 grudnia 2000 roku.
Tak wyglądają zaś jeden z 20 składów Bombardier-Alstom. W latach 2021 - 2022 mają być jednak sukcesywnie zastępowane przez nowocześniejsze składy Alstom Avelia Liberty.
A tu skład typu Avelia Liberty.
@FrankJUnderwood extra, zobacz mój wpis -też o pociągach
Zaloguj się aby komentować