Siemano wszystkim na #hejto
To mój #pierwszywpis i chciałem się przywitać ze wszystkimi!
Przykazałem tutaj za osobami które uciekły z wykopu po krzywych akcjach.
Na wykopie jakoś się nie wychylałem i nie otwierałem, ale może tutaj znajdą się osoby które będą chętne posłuchać jakiś ciekawych opowieści starego chmielusa.
Pracuje w #gamedev jako MotionCapture Animator i może jest ktoś zaciekawiony tym światkiem żeby opowiedzieć co nie co jak wygląda powstawanie gier w studiu lub technologia MotionCapture.
Chętnie rozpoczął bym śledzenie tagu #animacja i stworzył community tutaj grafikow3D.
A jak już nasza gra będzie miała premierę, to może uda mi się zrobić #rozdajo na klucze :).
Pozdrawiam Hejto!
Okrupnik

@chmielus_93 udało się w życiu koledze widać

dropsiaktcp

@chmielus_93

Dobra decyzja, początki są dziwne ale z czasem się przywyknie. Nie zniechęcaj się na początku a będzie dobrze

chmielus_93

@Okrupnik nie no początki były ciężkie, gdybym mógł cofnąć się do przeszłości i powiedzieć sobie coś, to bym powiedział: "zapierd... z tymi tutorialami!"

chmielus_93

@dropsiaktcp już na starcie zauważyłem że jest tutaj bardziej friendly atmosfera więc jakimis ciekawostkami chętnie bym się podzielił

bimberman

@chmielus_93 witaj potężny animatorze polecam przejrzeć profile ludzi którzy do Ciebie piszą abyś wiedział z kim masz do czynienia

chmielus_93

@bimberman ale chyba nie ma takiego hejtu i odklejencow jak na wypoku tutaj

wesolyromek

I git jebac ten oelenowski portal dla krzykaczy witamy na pokładzie!

bimberman

@chmielus_93 hej nie miałem konta na wykopie, czasem coś tam poczytałem, tu jest ograniczona cenzura i ludzie zamieszczają czasem dziwne rzeczy jak na mój gust więc lepiej się zapoznać i samemu ocenić, no hejt tu jest najważniejszy ;), ale uważaj jeśli nie jesteś za ukraioną , jesteś za konfą, jesteś przeciwny limitom co2 i jesteś przeciwny unii , i jedzeniu robaków, itd bo wtedy się na Ciebie rzucą i zjedzą ;), poza tym ok

chmielus_93

@bimberman jeżeli wywiązują się merytoryczne dyskusje bez rzucania łajnem na prawo i lewo to spoko, na wypoku nie dało się tego ustrzec :D. Ale cieszę się że tu trafiłem, zdrówko!

Muhal

@chmielus_93

Spoko pomysł podłącze się z swoimi grafikami z projektu studenckiego

onlystat

@bimberman "hejt tu jest najwazniejszy" - jeszcze sie nie spotkalem z nim na tym portalu


a reszty chyba nie ma sensu komentowac. Ta "ironia" dotyczaca robakow, unii i ukrainy juz jest meczaca...


@chmielus_93 Witamy i wrzucaj content! samouk? Jakie tutoriale polecasz?

chmielus_93

@Muhal jak najbardziej, już widziałem parę wpisów typu #chwalesie z pracami 3D to fajny feedback można by zebrać

@onlystat ogólnie kończyłem roczna szkole animacji (bardziej kurs) w Drimagine, dał dobre podstawy, które można wyciągnąć samemu z tutoriale + rozmowy z ludźmi z branży. Reszta to już samouk, gamejamy, miniprojekty. Największy boost wiedzy to wpadł po wejściu już do studia GameDev. W pół roku skill wzrasta niebotycznie, co dobrze tłumaczy że studia chcą mieć osoby z doświadczeniem w pracy przy projekcie :).


W głowie już mam pomysł na popełnienie małego wpisu z opisaniem struktury gamedevu czym tak na prawdę ludzie się zajmują i jakie są stanowiska i kierunki (fajnie jakby pozostali użytkownicy to też uzupełnili swoimi doświadczeniami).

Ja specjalizuje się w animacji więc o tym mogę najwięcej powiedzieć.


A gdybym nie był "leniwym kutaczem" to już dużo wcześniej bym wszedł w gamedev

tellet

@chmielus_93 Mocap to zawsze super ciekawa rzecz. Czy face-capture, jak np. jest w różnych grach coraz częściej, to się też pod to łapie, czy to już trochę inne zagadnienie/nisza?

ReheatedCutlet

@chmielus_93 Drimagin3 skądś to znam, rocznik 2010 się kłania :Do i witam na pokładzie

chmielus_93

@tellet też :). Cała technologia przechwytywania ruchu to MotionCapture, czy to bodymovement, czy fingertacking czy facial MoCap :).


Zaskoczę Cię też, że FacialMocap w większości jest wykorzystywany w filmach, w GameDevie jest go mniej, ze względu na czas jaki trzeba poświęcić na obróbkę tego. Fakt, że taki TheLastOfUs który w dużym stopniu opiera się o fantastyczne Cutsceny to jak najbardziej jest miejsce do jego wykorzystania.


Ale Facial też w dużej mierze jest zastępowany przez narzędzia oparte na Voice'ach. (Np Jali w Cyberpunk :))

chmielus_93

@ReheatedCutlet noo, to pierwsze roczniki chyba, wtedy 2letnie szkolenia :D. Ja byłem 2k14

ReheatedCutlet

@chmielus_93 tak, to było dobre 1.5 roku, jeszcze Nowy Sącz, zanim Dawid wszystko w Wawie rozkręcił.

bimberman

@onlystat a co jest złego jak ktoś chcę o tym porozmawiać? jeśli temat cię przerasta to zwyczajnie ignoruj i zostaw normalnych ludzi w spokoju

chmielus_93

@ReheatedCutlet tak, słynny Brainville. Tam Marek dobrze z MoCapem działał.


Ogólnie Drimagine polecam jak ktoś podstawy chce złapać a nie ma samozaparcia do nauki od podstaw, tylko później trzeba to rozwijać.


Ogólnie większość osób z Drimagine poszła w dobrym kierunku i działa, a niektórzy to wgl mają za sobą zajebi.. projekty

ReheatedCutlet

@chmielus_93 Brainville dopiero powstawał, my mieliśmy zajęcia na WSB NLU, większość nas mieszkała w akademiku, zajmowaliśmy jedna klatkę chyba 3 piętrowego bloku, wiec zajęcia trwały prawie 24h zgodzę się z tym, większość osób po ukończeniu nauki znalazła miejsce w branży.

Zaloguj się aby komentować