Siema, jestem programistą od 15 lat, a licząc, że zaczynałem programować w podstawówce to ze 25lat. W czasach gdy bawiłem się w tworzenie gier używało się SDL i wszystko pisało się z palca, te czasy są już daleko za nami i teraz chyba mało kto tak robi gry. Ostatnio postanowiłem, że napiszę prostą grę, którą będę sobie rozbudowywać w ramach nauki. Wybrałem silnik Godot i zacząłem wrzucać różne rzeczy. I ni chuja mi to nie idzie, po kilku godzinach udało mi się tilemapy porobić. Chyba jestem powoli na to za stary i łatwiej byłoby mi napisać to w C++.
Macie jakieś fajne poradniki do godot 2d? Te na YT są słabe, a dokumentacja zawiera za dużo informacji na początek. Chce zrobić prosty builder w 2d izometrycznym, a utknąłem już na tym jak zrobić proste wykrywanie kliknięcia na warstwie z tiles...
#godotengine #gamedev
Macie jakieś fajne poradniki do godot 2d? Te na YT są słabe, a dokumentacja zawiera za dużo informacji na początek. Chce zrobić prosty builder w 2d izometrycznym, a utknąłem już na tym jak zrobić proste wykrywanie kliknięcia na warstwie z tiles...
#godotengine #gamedev
@dotevo teraz gamedev to się robi na unreal engine albo autorskim
@gawafe1241 nie bawi mnie tworzenie gierek w 3D
@dotevo Unreal jest w C++ jeśli wolisz ten język. Zresztąw Godocie przecież też możesz pisać w C++ via GDNative.
@dotevo Zamiast tutoriali polecam przeglądać opensourcowe projekty, szybciej się można IMHO nauczyć. Preferencyjnie przepisywać GDScript do C# (dużo lepsza kontrola nad kodem).
https://cowthing.itch.io/mecha-roguelike (top down view)
https://github.com/w84death/Tanks-of-Freedom (izometria)
PS> Gratuluję wyboru silnika, jebać UE oraz Unity.
@FuPa Dzisiaj trochę walczyłem z silnikiem i mam jakieś postępy
Zaloguj się aby komentować