@Bajo-Jajo Kochani, od wczoraj zacząłem chodzić na siłownie, a lustro nie pokazuje żadnej zmiany
Wrzucasz takie gówno nieironicznie? xD
@Ragnarokk czasami możesz i rok chodzić na siłownię a zmiany nie zauważysz bo coś robisz źle...
@Ragnarokk XD
Przypomnę że przy covid-19 też gówno to dało, przypomnę również że nie tylko ruch samochodowy zamarł ale całe miasta zamarły.
No ta, jebać korytarze powietrzne w miastach, a po co komu? A na co to potrzebne? Jaki smog mordo, duposmog nie smog i nie truć mi tu z odpowiednim planowaniem miasta.
@Anty_Anty I to jest sedno sprawy.
Miasta wprowadzają SCT wmawiając ludziom że to dla ich dobra. To nie auta są problemem. Problemem są developerzy, którzy zabudowują każdy wolny kawałek terenu. I obydwa ostatnie rządy robiły laskę developerom (i przy okazji bankom)
@Anty_Anty
Tak, bo wtedy samochody fizycznie przestały jeździć. Prawie wszystkie. I rzeczywiście miało to efekty. A teraz wprowadzono prawo- i to dotyczące pewnie mniej jak 5% aut w Warszawie (dane IDzD), bo jednak w Warszawie gruzami mało kto jeździ. Nie będę nawet szukał danych ile z tych 5% się tym przejęło, pewnie nic.
@pol-scot
Nie mówię, że to dobre rozwiązanie długofalowe, mówię, że ten "kontrargument" jest kretyński. Niech wrzuci dane - w formie może mniej manipulatorskiej jak obrazek - z uwzględnieniem pór roku. Wtedy można podyskutować jaki ma sens. Długofalowo dopóki nie rozwiniemy sieci porządnej i mało zawodnej komunikacji publicznej to i tak tylko dym w oczy. I tak jak słusznie napisał @bleblebator-bombambulator - pohamowanie robienia lasek developerom też pomogłoby, ale wiadomo że tego nie zrobią bo mają hajs z tego.
@Ragnarokk przecież podczas covida też były robione te pomiary i pomimo większych ograniczeń ruchu pojazdów poprawa jakości powietrza była minimalna, polecam wystąpienie gościa z długimi włosami na obradach rady miasta...
@Ragnarokk aa no tak bo trzeba poczekac 3 miesiace/rok/20 lat
efekt powinien byc natychmiastowy skoro biedacy nie smrodza szrotami
@Ragnarokk nie kłam, nie bylo zadnej różnicy
@Ragnarokk widzisz a wpis zabrzmiał jak zabrzmiał.
Może jakieś akcje zmuszające miasta do odpowiedniego planowania przestrzennego zamiast znęcać się nad najbiedniejszymi, niby fajnie że ruch mi udrożnią ale jednak kosztem "znęcania się" nad innymi.
W ten sposób można rozwiązać cudownie problem biedoty w miestach, wypieprzyć biedotę.
@Bajo-Jajo niedługo pójdzie spin, że tak naprawdę od samego początku nie chodziło o poprawę powietrza tylko o coś innego( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Erebus pewnie przesuna kolorystyke skali jak to robia z mapami pogodowymi tu masz sugerowana optymalna temperature 6-9°C
po czym oglosza kolejny wielki sukces
@Bajo-Jajo dlaczego kolor zielony interpretujesz jako optymalną temperaturę? to nie są światła drogowe. optymalną do czego w ogóle?
@GrindFaterAnona kolor zielony jest oznaczeniem ze cos jest bezpieczne, dla czlowieka bezpieczna temperatura sa okolice 20°C a nie 5-7°C
Przy tak niskiej temperaturze czlowiekowi grozi hipotermia.
Jest obecnie taka madrosc etapu ze trzeba siac panike i strach wiec poobnizali skale temperatur jak na tamtej grafice
@Bajo-Jajo szukasz spisku tam gdzie go nie ma. użyto kolorów pasma widzialnego jako skali. jeżeli ujemne temperatury zwykło się oznaczać kolorami "chłodnymi" (głównie niebieski), to jaki kolor twoim zdaniem powinien być następny? jaki powienien być powyżej zera? masz tam gradację co ~10 stopni: -10-0, niebieski, 0-10 zielony, 10-20 żółty, 20-30 czerwony
@Bajo-Jajo mapa jakości powietrza pokazuje też alergeny xD
@maximilianan to co wypadaloby wyciac wszystkie drzewa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Bajo-Jajo teraz pylą trawy i pokrzywy akurat
@maximilianan wyciąć trawy, wincyj kostki
@maximilianan to dla pewnosci wszystko zalac betonem
@Bajo-Jajo Kopenhaga dosyć restrykcyjnie wyjebała auta z centrum. Naprawdę jest tam ultra przyjemnie.
@tosiu o ile dobrze pamietam to wyjebali z osiedli, w sensie mieszkancy moga wjechac ale juz ci z zewnatrz nie, polikwidowali arterie samochodowe biegnace przez nie zeby ruch szedl obwodnica. Na yt AdamSomething mowil o tym na przykladzie Lipzig'a.
Powstaly wiec dzielnice wylacznie dla mieszkancow gdzie wjechac moga jeszcze uslugodawcy i sluzby.
dlatego jest tam przyjemnie
w polszy jak w chlewie i o ile kelner nie dojedzie swoim seicento to korposzczurzyca swoim suwem wjedzie wszedzie wiec dalej bedzie ten sam problem
@Bajo-Jajo ale do ścisłego centrum tam też nie wjedziesz suvem. Tylko elektryki.
@tosiu w warszawie?
@Bajo-Jajo w Kopenhadze, ale nie myśl że w Wawie będzie inaczej. Tylko wiedzą, że nie da się radykalnie wprowadzać tego. Najpier stare samochody, potem elektryki.
Zaloguj się aby komentować