#macmajster #prestizowygruz2
pewnie tylko perspektywa bo wyglada ta zębatka i wałek jak z jakieś potężnej maszyny xD
@SuperSzturmowiec zębatka ma na oko jakieś 5 cm średnicy, wałek pewnie z 8 mm.
Szukam teraz jakiegoś majstra co mi zrobi od nowa ten zategowalnik. Nie powinno być trudno, ale kto wie.
@macgajster zawsze wydruk 3d można zamówić
@Boltzman wydruki 3D przynajmniej te tansze to sie srednio do takich rzeczy nadaja. Tam dzialaja jednak dosc spore sily.
@SuperSzturmowiec zmierzyłem, średnica zewnętrzna z zębami to 55,3 mm, grubość samej zębatki 6,3 mm, wałek 10,3 mm. Patrząc po tych wymiarach coś mi one mówią, że mam błąd stały na suwmiarce lub ktoś tu się bawił w projektowanie w nieludzkich jednostkach.
@macgajster a używane części ile?
@SuperSzturmowiec to będzie trudne. Producentem jest Lucas, ale na stronie nie ma w ogóle do tego modelu silnika czy przekładni do ruszania szyberdachem. Na obudowie jest tylko znakowanie "0" i "90", pod kątem 90 stopni do siebie, więc pewnie chodzi o jakiś obrót. Naklejek brak, a zębatki z ośki nie chcę zdejmować żeby nie połamać.
Na ebaju nie ma tej konkretnej, jest jedynie mnóstwo podobnych do tej (plus), ale bez wypustów sprzęgających (minus). Szukałem też całych silników i też nie ma.
@macgajster a jakie auto?
@SuperSzturmowiec Rover SD1 VandenPlas
@macgajster o kurde nie wiedziałem ze takie coś istnieje. no to nie dziwne że cieżko dostać
@macgajster takie zębatki pewnie dostępne w każdej żabce <_<
@VonTrupka znalazłem jakiś zakład w Otwocku, czynny długo. Jak jeszcze cena będzie spoko to idę z nimi w mariaż
@VonTrupka @SuperSzturmowiec kułde, 480 cbl za jedną sztukę : <
@macgajster panie, za tyle to 3 nowe szyberdachy z autozłomu się kupi :<
chyba że już kupiłeś?
to już lepiej ruszyć dupę pod warsztaty zawodowe przy technikum i pogadać z majstrem co by za flaszku wyrzeźbił coś takiego z metalu
@VonTrupka autozłom to tylko z adresem .co.uk
Materiał musi być tworzywem. Ślimak na silniku jest ze stali, zębatka ciągająca linki jest stalowa. Przy zacięciu się czegoś i stalowym komplecie zębatek spaliłby się pewnie silnik, więc jeszcze gorzej.
@macgajster okurcze, poziom trudności wzrósł
w takim razie trudno coś zaproponować. Chyba że jakiś lokalny warsztat ślusarski, albo cięcie laserem lub wodne? Ale przy takiej drobnicy tanio nie będzie.
Ostatecznie druk 3d, tylko słabo wierzę w wytrzymałość materiałową filamentów.
Sam się nad podobnym elementem zastanawiałem ponad 2 lata temu, konkretnie zdupconą zębatką do przekładni w malakserze. Odpuściłem temat
@VonTrupka no właśnie to jest taka prosta - trudna sprawa.
Po znajomości próbowałem u tokarza/frezera, ale nie mają przystawki do wytaczania zębów skośnych.
Wysłałem dodatkowe pięć maili, bo tyle innych firm znalazłem.
Ustaliłem, że chyba najlepszym materiałem będzie poliamid, ewentualnie teflon (drogi skurczybyk przy wałku 60 mm).
Druk 3D z filamentów mam w pracy i to na pewno nie da rady ciągać linek od szyberdachu. Jakiś żywiczny druk - nie wiem, choć wszędzie gdzie widziałem było to jako "przed puszczeniem produkcji zrób se prototyp i zobacz jak wygląda", ergo raczej mniejsza wytrzymałość niż można się spodziewać.
Na cięcie laserem lub wodą chyba za małe te zęby, ale nie wiem jakie dysze mają.
Obiecujący jest ten film, tylko do tokarki muszę dorobić zwyżkę z kątem odpowiadającym skosowi zębów :3 https://www.youtube.com/watch?v=J0o3W4_LRBw
nie mają przystawki do wytaczania zębów skośnych.
@macgajster walkower z mojej strony
założyłem że zęby w tej zębatce po prostu wygięło, zamiast się ułamać albo spłaszczyć, a nie że były formowane skośnie. Bo na proste wyglądają te z lewej strony na zdjęciu.
Jakieś szanse na warsztaty samochodowe? Może by coś dosztukowały?
Albo zmiana nie tylko tej jednej zębatki ale zestawu wszystkich aby spasować mechanizm?
@VonTrupka no właśnie są skośne żeby dopasować do ślimaka. To co stało się u mnie to po prostu ślimak ściął zęby na niecałej ćwiartce zębatki, więc nie ma jak obracać kiedy dojdzie do tego momentu.
We warsztacie to majo zarabiać piniondze, a nie dobierać jakiemuś graciarzowi zębatkę : D Przejdę się do zaprzyjaźnionego motoryzacyjnego, już raz ich katalogi przeglądałem i pomogli sporo. Szanse raczej mizerne, no ale kto pyta nie błądzi.
Właściwie to byłaby szansa, ale tam są tylko dwie zębatki : ) Jedna to stalowy ślimak, a druga to ta zjechana. Ta zjechana ma dwa wypusty po stronie blachy przytegowanej do wałka, a po drugiej stronie blachy są inne dwa wypusty żeby napędzać zębatkę przesuwającą karbowane linki ciągające szyberdach. Specjalnie zrobili to z plajzdiku żeby w razie co padła taka pierdółka zamiast czegoś więcej. Tylko teraz pierdółki nie mogę dorwać -,-
Kurde, yolo, napiszę do producenta całego ustrojstwa, może mają jakiś tajny zapas ¯\_(ツ)_/¯
@VonTrupka internet < 3
znalazłem informację, że taki sam silnik i przekładnia były stosowane w Jaguarach XJ6/XJ12 i SAABach 900. Znalazłem na alledrogo jeden silnik, kompletny, używany, za 200 cbl. Jak będzie w dobrym stanie to alleluja.
@macgajster ta wiedza jest bezcenna bo kosztuje wpizdu ogromnie dużo czasu aby ją zdobyć.
gratki :3
Zaloguj się aby komentować