Biada nam jeżeli to ma być ta zapowiadana "rzetelna, profesjonalna i uczciwa informacja" oraz "fotografia świata i dnia"
Zapraszam na przegląd manipulacji zawartych w materiale. Więcej w komciach.
Źródło
#nowapropaganda #polityka #jebacpo #jebacpis #cpk #lotnictwo #propaganda #tvpis
27:30 „Miał być MEGAPORT lotniczy, GIGANTYCZNY punkt przesiadkowy, NAJWIĘKSZY w Europie Środkowo-Wschodniej węzeł transportowy”
Lead obliczony ewidentnie na OŚMIESZENIE projektu
Tymczasem CPK obsługujące 40 mln pasażerów to 12 port lotniczy w Europie!
28:00 „Wieś Skrzelew, 60km na zachód od Warszawy”
FAŁSZ. Wieś Skrzelew położona jest 43km w linii prostej od Metra Centrum. 60km to droga okrężna przez Wiskitki - nie powstał przecież jeszcze dojazd autostradowy do lotniska
@Klopsztanga O, już wiem, skąd się biorą te ogłoszenia "15 minut od centrum!111"
** w linii prostej
** lecąc odrzutowcem
@Bujnik gdy się buduje infrastrukturę specjalnie do lotniska, to nie buduje się poprzez cały kraj, tylko najkrótszą z możliwych dróg. Tak samo z koleją
@Klopsztanga Niekoniecznie najkrótszą, najtaniej będzie pewnie dorobić drogę do A2 i tyle. Nikt Ci nie będzie prowadził w linii prostej drogi samochodowej specjalnie po to. Kolejowo może to inaczej wyglądać, tu się nie wypowiem.
Imo w temacie całej tej inby, jak już piszę - dobrze wypunktowane (poza tym punktem gdzie jesteśmy teraz
-
Po co poprzednia władza pompowała to jakby nie wiadomo co to miało być wraz ze standardowym pakietem "NIEMCE NAM ZAZDROSZCZO"?
-
O ile podoba mi się pomysł kolejowej części, bo infrastruktura raczej zaczyna kwiczeć u nas, tak lotnisko imo mocno dyskusyjne
-
Na plus dla lotniska Baranów vs Modlin - lokalizacja - pole, sucho, nie ma dużych zbiorników wodnych, to lotnisko by miało raczej mało przerw związanych z mgłą, ptactwem i innymi rzeczami związanymi z lotniskiem nad wodą
-
Na plus dla Baranów vs Okęcie - Okęcie faktycznie nie ma za bardzo możliwości rozbudowy w granicach miasta, jednakże nie zamykalbym tego lotniska - ze względu na tradycje i położenie w samym mieście.
-
Koszty kosztami - ale kto to później utrzyma i za ile? Co w przypadku, jeśli prognozowane wpływy z cargo będą zdecydowanie niższe od zakładanych? Ani jedna ani druga strona - przynajmniej z tego, co wiem, nie przedstawiła tego typu analiz.
Jak dla mnie szkoda hajsu na lotnisko-wizytówkę propagandową, lepiej to przeznaczyć na większe inwestycje w energetykę, tu mamy większy problem.
28:09 „Jesteśmy dumnym krajem i silnym krajem i musimy podejmować odważne decyzje”
Jedyne 6 SEKUND materiału oddane zwolennikowi projektu. Wyłuskana wypowiedź młodzieńca z KPRP ma sprawić wrażenie, że jedynym uzasadnieniem projektu jest podbudowywanie narodowego ego
@Klopsztanga ech znowu to cpk, którego potencjalny sukces wylicza się na podstawie danych z IDzD...
@maximilianan rozumiem cię, ale jestem tutaj by patrzeć władzy i telewizji na ręce. Miało nie być propagandy, ale widocznie nadal jest, gdzie te punkty propagandy są tutaj wypunktowane. Rozumiem podniecnie PO po tym co się dzieje, ale nie należy usypiać naszej uwagi na to co naprawdę ważne - zarządzanie krajem i inwestycjami. Bo to co się dzieje z TVP i Wąsikiem i Kamińskim to powinnno być wisienką na torcie a nie głównym daniem dla polaków
A co do samej inwestycji. JEstem za. Wolę swoje podatki dawać na budowę takich celów niż przepierdolenia ich na 800+, 13 i 14 dla emerytów, kredyt 0% i inne benefity.
Nawet jakby to był miś na szczerym polu z wikliny, to nadal lepsza inwestycja niż przejadanie kasy. A w szczególności to, że patrząc na lotnisko chopina, to tak czy siak trzeba coś dużego wybudować bo pęka już one.
28:17 „O planach budowy MEGALOTNISKA...”
Zatroskany mieszkaniec wsi wygląda przez okno. Przypadkowo jest to były poseł PSL-PL oraz lider inicjatyw StopCPK, od 7 lat wraz z najbliższą rodziną na wszystkie sposoby zwalczający projekt
Utrwalanie przekazu: GIGANTOMANIA
28:25 "Do dziś nie wiedzą jak wyceniono ich gospodarstwa"
To już wyjątkowa bezczelność. Na ekranie ukazany opasły RAPORT Z WYCENY sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego Macieja Ryciaka, posiadającego państwowe uprawnienia w zakresie szacowania wartości nieruchomości
28:30 „My bronimy skarbu narodowego”
Naprawdę? Mamy nie budować lotniska, które przyniesie miliardy złotych polskiej gospodarce i zapewni łączność z całym światem, bo jest "życiodajna wartstwa gleby"
Oczywiście, opinia pozostawiona przez Redaktora bez żadnego komentarza
StopCPK twierdzi, że "zabetonujemy bezcenne gleby a Mazowsze utraci swój spichlerz"
Tak, CPK leży na terenie sochaczewsko-grójeckiego obszaru żywicielskiego woj. mazowieckiego. 2150ha przeznaczone na lotnisko stanowi jednak całe 0,68% tego obszaru, jednego z 6 zresztą
Ponadto, cała narracja o ogromnych kosztach społecznych nowego lotniska to brednia
Teren CPK charakteryzuje się bardzo niską gęstością zaludnienia. Na całym obszarze mieszka tylko ~4,000 osób! Biorąc pod uwagę skalę inwestycji, koszt społeczny jest absolutnie minimalny
29:20 „Miałem nadzieję, że nie będzie kontynuowana ta demolka i to niszczenie tego kraju”
Redaktor nie zająknął się nawet, że wyburzenia następują na nieruchomościach WYKUPIONYCH w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć, do którego zgłosiło się 80% właścicieli nieruchomości
29:40 „Jak rzeczoznawcy wyceniają gospodarstw rolników wysiedlanych ze swoich domów”
W ramach projektu CPK jak dotąd liczba wywłaszczeń wynosi ZERO. Wywłaszczenia mogą rozpocząć się dopiero po uzyskaniu decyzji lokalizacyjnej
30:00 „W taki sposób motywowano mieszkańców aby opuścili swoje gospodarstwa”
Historia o zastraszaniu mieszkańców podana jako bezsporny fakt. Redaktor nie zająknął się o umowie CPK z Policją w sprawie użyczenia obiektów przeznaczonych do rozbiórki na potrzeby szkoleniowe
30:35 „My musimy wrócić do podstaw”
Nie zgadzam się z Adrianem Furgalskim. Budowa nowego lotniska uzyskała jednoznacznie pozytywną rekomendację już w 2010 na bazie raportu międzynarodowego konsorcjum doradców, przygotowanego na zlecenie rządu PO-PSL kosztem 11 mln zł
@Klopsztanga chcesz powiedzieć że w 2010 roku PO badało możliwość budowy giga hubu transportowego z lotniskiem, liniami kolejowymi i drogami szybkiego ruchu?
@Ziutson no tak, raport przygotowany w kontekscie do Euro 2012, i zawiera tam informacje o dynamicznie rozwijającym się rynku lotniczego i propozycji nowego lotniska. Nie było mowy o giga lotnisku, lecz perspektywiczna analiza sytuacji i przewidywanie przyszłości. Jak to raport.
Czy PO badało? Nie, zleciło raport. A to czy wzięli sprawę na poważnie, to inna kwestia. Raporty są obiektywne, bez politycznego srania... bogu dzięki
Powstało wiele też innych raportów w tym czasie, co nie daje jasny przekaz.
https://siskom.waw.pl/komunikacja/lotnisko/CPL/analiza_2010/cpl_analiza_2010_raport_glowny.pdf
@Ziutson Oczywiście, że tak.
CPK to roczna strata dla Niemiec rzędu minimum miliarda euro z opłat cargo.
@bleblebator-bombambulator nie mogą te samoloty cargo z Chin lądować w Radomiu?
@bleblebator-bombambulator pewnie tak. Ale z drugiej strony u nas podatki wysokie - cła i vat, więc nadal by się może tam bardziej opłacało.
@PlatynowyBazant20 a co z cywilnym portem?
CPK jest na odludziu, gdzie nie będzie zakazu nocnych lotów.
CPK jest w centrum polski, już dobrze skomunikowane z autostradami i eskami
@Klopsztanga tak coś czułem że Chińczyk z Ali woli Niemcy przez niskie podatki i tego żadne CPK nie załatwi
@PlatynowyBazant20 ja też
Myślisz dlaczego mamy jeden z najwyższych podatków VAT w EU? Jako państwo w dobrym położeniu w EU, była obawa że Polska bedzie zgarniać profity z importu.
Zobacz gdzie są duże lotniska i jakie tam są podatki VAT
@bleblebator-bombambulator lotnisko w Berlinie, czy Frankfurcie jest 15km od centrum. Kto w Radomiu wymyślił lotnisko 2km od centrum. No to może Pyrzowice? jest na zadupiu? mogą lądować w nocy
@PlatynowyBazant20 Trwają prace nad ograniczeniem krótkich lotów pasażerskich. Np. ze szczecina czy gdańska gdzie jest lepiej dojechać pociągiem? Do CPK będącego w centrum kraju czy do pyrzowic, czy radomia?. To samo z hubem cargo. CPK jest blisko skrzyżowania najważniejszych dróg w kraju i rozchodzą się one w każdym kierunku.
>lotnisko w Berlinie, czy Frankfurcie jest 15km od centrum. Kto w Radomiu wymyślił lotnisko 2km od centrum. No to może Pyrzowice? jest na zadupiu? mogą lądować w nocy
@PlatynowyBazant20 no nie za bardzo. Obok lotniska są domy. Ogólnie jak jeździłem po świecie, to widzę że Polska to dziwny kraj. W innych krajach masz wioski, długo długo nic... Wioska i zabudowania.
A w polsce Wioska.... jakieś domiki i znów wioska. Domki u nas są wszędzie. Nawet koło lotniska.
@bleblebator-bombambulator ja to rozumiem. Każdy kraj jest skomunikowany w kierunku swojej Stolicy lub "jakiegoś centrum". U nas jest z tym trochę dziwnie że ja szybciej dojadę do granicy Niemiec niż do Warszawy mając podobne odległości. Zastanawia mnie jedno, czy jak już zbudujemy to wielkie lotnisko za pieniądze których nie mamy to cały tranzyt z Azji wybierze CPK? Czy będzie jak z przekopem mierzei?
@Klopsztanga Czyli by obniżyć VAT potrzebujemy Wielkiego Lotniska? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PlatynowyBazant20 Na wschód od odry nie ma żadnego typowego hubu cargo. Więc niemcy obsługują polskę, czechy, słowację, bałtów, pewno węgry, bułgarię, rumunię rozwożąc to ciężarówkami
@Klopsztanga a już Małopolska to jeden wielki luźny obszar zabudowany od B-B do Krakowa 90% to wieś
@bleblebator-bombambulator gro cargo na CEE obsługuje Budapeszt. Mityczne cargo, które ma uzasadniać budowę CPK i byc game chnagerem w tej częsci Europy, sie nie pojawi. Bedzie tak samo jak z przekopem Mierzei i kontenerowcami które miały wpływać do Elbląga
@PlatynowyBazant20 można się śmiać, al to trochę prawda
@slonski_pieron
Przekop mierzei jest etapowy, więc nie manipuluj że zakończony.
Niemcy poprzez swoich ludzi już blokują rozbudowę portu w świnoujściu, więc przebudowa portu w elblągu stanie się konieczną koniecznością.
Infrastruktura kolejowa wokół portów w trójmieście jest już przeładowana, a nie ma jak położyć nowej więc elbląg śmiało może zabrać do siebie mniejsze jednostki, trójmiasto zostawiając gigantom. Wystarczy że do gdańska wpływają największe kontenerowce a na kolei robi się zator, gdzie długość składów liczona jest w setkach kilometrów poupychanych na każdej bocznicy wokół gdańska.
@slonski_pieron A co do cargo, na litwę. łotwę, estonię skąd jest bliżej? niemiec, węgier czy polski?
@bleblebator-bombambulator no tak, bo kraje bałtyckie generuja taki volumen cargo, że CPK zwróci się natychmiast
A co do węzła kolejowego w Trójmiescie, PKP sporo tam ostatnio inwestuje, remontują nawet starą węglówkę, bo była tak obciążona ruchem,, że aż zarosła
@slonski_pieron
Musisz jeszcze uwzględnić znaczenie strategiczne, militarne.
Co do PKP, to fajnie że remontuja no ale co dalej na południe? Nadal do bani, duży ruch SKM skutecznie blokuje cargo dokąd? Do tczewa?
@Klopsztanga No właśnie. Ty sympatyzujesz z PiS ja z PO, albo odwrotnie, nieważne. Obaj to rozumiemy, a oni przez nas wybrani jakoś nie.
@Klopsztanga pracowita analiza, dzięki. Ja odebrałem ten reportaż nie jako atak na CPK, a metody stosowane przez poprzednią władzę i chaos wokół tego projektu. Trochę mnie zdziwiła ta analiza, która wygląda jakby był to "paszkwil" na temat CPK, a ja widzę, że jest to przedstawienie, bardzo pobieżne bo taka jest forma reportaży w tym programie, jak ten projekt jest do tej pory realizowany. Mam nadzieję, że nadal będzie bo z tego reportażu nie wynika, że nowy rząd nie chce tej inwestycji kontynuować. Oby to była prawda oraz aby było to robione sprawniej niż przez ekspertów z PiSu.
Może już zaczynają zasiewać narrację, że a na co nam to i będą wyczekiwali reakcji. Dobrze jest, żeby "spamować" argumentami za budową wśród znajomych i na Internetach żeby była wieksza świadomość, w tym temacie.
Zaloguj się aby komentować