W warsztacie po podłączeniu pod komputer pokazało, że to świeca na 2 cylindrze. Ale.. po jej wyjęciu okazało się, że jest raczej dobra, ale do miejsca, gdzie są świece dostał się olej.
Samochód stoi od soboty w warsztacie, na dziś rano miał być zrobiony (jest mi bardzo potrzebny). Dzwoniłam dziś, facet powiedział, że wymienili uszczelkę (pod pokrywą zaworów?) i że oleju już nie ma przy świecach, ale dalej check engine się świeci.
I nie wiem, co mam zrobić. Nie mogę czekać x dni, aż auto zostanie naprawione (nie mam zresztą pewności, czy w ogóle coś było przy nim robione
#zalesie #mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja
@rain poczytaj o tym tutaj.
https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=223590&c=26&hq=%B6wiece+zap%B3onowe&f=17
Generalnie ciężko powiedzieć bez spojrzenia na auto czy diagnoza jest poprawna.
@entropy_ byłam przy tym jak mechanik podłączył wóz pod komputer - wyświetliło problem ze świecą na 2 cylindrze. Ale po zamianie świec między 1 a 2 cylindrem i ponownym zapaleniu silnika błąd znów wyskoczył. Mechanik mówił, że może to być też cewka. Niby twierdził, że można by w takim stanie samochodu przejechać te niemal 600 km, ale trochę się jednak boję, bo cała trasa jest autostradami i ekspresówką.
@radidadi nie strasz
@Kanciak musiałabym najpierw zabrać auto od tego mechanika. Jeszcze się dziś po południu (bo dzwoniłam do niego jakieś 2 godziny temu) przejdę się do tego warsztatu, ale w zasadzie to nie wiem czy nawet to ma jakiś sens - przecież nie ocenię "na oko" czy coś było robione. I już 3 dzień nie mogę się ruszyć z miejsca, a już dawno powinnam być na drugim końcu Polski.
@rain nie chce straszyć ale mój tata miał taką sytuację bo zbagatelizował temat, jaki to samochód?
@radidadi Citroen DS4 z 2012 r.
@rain już dawno powinnam być na drugim końcu Polski.
Pociąg ¯\_(ツ)_/¯
Tak jest z autami. Mnie dwa tygodnie temu tir przeorał auto i spędziłem z dzieckiem ze 4 godziny na poboczu. Nic nie przyśpieszysz niestety, trzeba zrobić i już.Wypadki i awarie zawsze są w najmniej komfortowych momentach.
@entropy_ jak pojadę pociągiem to i tak muszę odzyskać samochód. Żaden interes.
Trzeba naprawic przed taka podrozą
@rain podjedz na byle jaka diagnostyka, niech skasują błędy. Odpal auto, przejedz się kilkanaście kilometrów i zobacz czy błąd na nowo wyskoczy i czy będzie to ten sam-swieca. Zobaczysz czy w ogóle coś ruszyli
@rain jeżeli na tym cylindrze nie ma zapłonu to może spowodować dość poważną awarię jeżeli tego nie zrobisz, w najgorszym wypadku tłok ewakuuje się przez blok i będziesz szukał nowy silnik
@rain Bardzo często po naprawie błędy dalej się świecą - trzeba podłączyć komputer i je skasować. Więc jeśli problem został naprawiony (już nie ma takich drgań), to podłączyć komputer i skasować błędy, a potem jeździć, obserwować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Moje auto jest np. tak durne, że przy wymianie radia i odłączeniu na chwilę diody sygnalizującej wyłączoną poduszkę pasażera w ramce radia już wywala błąd poduszki. Z takim błędem przeglądu chyba nie przejdzie, a jak podłączysz komputer, to on pokazuje błąd na zielono (był, ale już wszystko działa), ale i tak go wywala cały czas przy odpalaniu i w czasie jazdy, bo TAK [bo serwis też musi zarobić]
@Nemrod moje auto to Citroen - ono nie tylko wyświetla kontrolki, ale i straszy dźwiękowo (na szczęście tylko raz na długi czas) i wyświetla ostrzegające napisy "napraw samochód" itd.
@rain W praktyce to wygląda tak:
@Nemrod też od razu po zapaleniu się tej kontrolki przypomniał mi się ten mem, ale nie znam się na autach na tyle dobrze, żeby kumplować się z check engine.
@Nemrod odebrałam auto od mechanika, twierdził, że wymienił wszystkie świece, cewkę i uszczelkę pod pokrywą zaworów. Ale jak wracałam od niego, to samochód szarpał na biegu jałowym. Nie wiem o co tu chodzi. ;( Niby check engine już się nie pokazuje, ale wydaje mi się, że mogli po prostu tylko wykasować błąd na komputerze. I dalej nie wiem, czy można takim autem jechać w dłuższą podróż, czy nie.
@rain Teoretycznie to mogły być dwa problemy na raz: szarpanie to co innego, a check engine bo świece. Zrobił jedno, błędu nie ma, a szarpie. Nie znam się na tym, ale mi szarpał na jałowym przez dłuuugi czas, w końcu któryś mi kiedyś znalazł przy okazji, że pęknięta była poduszka pod silnikiem.
Mi się ostatnio zapalił check tak znikąd, jak mocno depnąłem. Silnik pracował normalnie. Nie mogłem tylko zmieniać trybów jazdy i paliła mi się lampka na start&stop. Błąd nie chciał zniknąć po odpięciu aku na 3 godziny, ale chyba mam w układzie jakiś kondensator, czy inne podtrzymanie bo różne ustawienia też się nie pokasowały, a jakiś czas temu znikły po 12 godzinach odpięcia aku, gdy go zabrałem na ładowanie.
Pojechałem klasykiem - 10x włączyłem i i wyłączyłem bez odpalania zapłon. Problem znikł. Machnąłem już kilkaset kilometrów i niedługą trasę. Wszystko ok.
awaria wtryskiwacza który obrzygał świecę nic poważnego
na 3 cylindrach można jeździć na luzie niczym się nie przejmuj
@SiostraNieZdradziDziewczynaTak nie wiem czy sobie kpisz, czy mówisz poważnie.
@rain poważnie
nie wiem czy mechanik robi się w huja czy aż tak bardzo nie znasz się na silnikach żeby powtórzyć co ci mechanik powiedział - chodzi o uszczelkę gniazda świecy tak???? taki mały ring kosztujący grosze a nie uszczelkę pod głowicą przecież bo to oznacza remont silnika
@SiostraNieZdradziDziewczynaTak Raczej pisała o pokrywie zaworów.
@Nemrod no ale wiesz jak zamontowane są świece?
@SiostraNieZdradziDziewczynaTak Chyba tylko jak się nie ma katalizatora to można albo sterownik silnika ma odłączanie cylindra na którym wypada zapłon jak np. w BMW. Ale takie vagi to tylko migają kontrolką check jak katalizator się spala.
@rain where trening
@bartek555 heh, dziękuję że mi o tym przypominasz, ale nie wiem co mogę Ci napisać. Najpierw może będę bić się w pierś - przez moją komicznie słabą wolę znów przybyło mi kilogramów. Jakieś 3. Bardzo mi wstyd z tego powodu i nie mogę patrzeć na siebie w lustrze, bo wydaje mi się (pewnie słusznie), że wyglądam jak gunwo.
Liczę na to, że od października, gdy wrócę do normalnej rutyny życiowej wrócę też do formy..
Ok, przyjmuje takie wytlumaczenie. Jakos wytrzymam do pazdziernika bez twoich raportow ;)
@bartek555 myślę, że wszyscy wytrzymają.
Zaloguj się aby komentować