#pytanie

Krótko: Czy TSI (i TFSI, ale to mniej dla mnie interesujące) to naprawdę takie beznadziejne silniki? Bez względu na generację i poprawki?
Zastanawia mnie w sumie fakt, że jedyne złe opinie o nich znajduję w polskim internecie* (i ulicy ), co pozwala mi myśleć, że to nie kwestia silników jako takich, ale tego, że użytkownicy tychże w PL generalnie obcują ze szrotami.

*ale też nie szukałem jakoś bardzo intensywnie w innych językach; poza lingua franca po łebkach
c44b7254-beb6-4e08-ab43-d69f45aeef46
NiebieskiSzpadelNihilizmu

To może tak: pewnie słyszałeś też słynne "nie kupuje się aut na F bo są złe"

plemnik_w_piwie

@NiebieskiSzpadelNihilizmu fiat, ford i fszystkie inne.

Jest w ogóle jeszcze jakaś polecana marka? Ciągle tylko słyszę jakie te dzisiejsze samochody są beznadziejne.

entropy_

@plemnik_w_piwie @NiebieskiSzpadelNihilizmu najlepsze auto jakie w życiu miałem to fiat xDDD

KLH2

@NiebieskiSzpadelNihilizmu Też słyszałem Ale jednak nt TSI to piszo też jakieś poważne portale niby. Piszą np coś w stylu "TSI mają złą opinię. Czy to ma związek tylko z pierwszą generacją i ta opinia jest słuszna". A o samochodach na F nikt tak poważnie nie napisze

No i VW miał całkiem poważną akcję serwisową polegającą na wymianie tych silników. Ale też wymieniali na TSI

Prawda jest taka, że nie ma współczesnego silnika, na temat którego ktoś nie napisał w jakimś miejscu, że to najgorszy silnik w historii motoryzacji i kilka osób by się z tym w tamtym miejscy nie zgodziło

plemnik_w_piwie

@entropy_ ja miałem dwa francuzy z tej listy, z czego jeden faktycznie bardzo odradzany wszędzie. I ogólnie były super. Ten drugi był faktycznie zjebany i nie polecam, ale jego słabość polegała na tym, że łatwo go było zepsuć i ciężko naprawić. Używanie zgodnie z zaleceniami dawało złote autko

entropy_

@KLH2 żaden ze znanych mi użytkowników tsi nie marudzi.

Szwagier zrobił tym 100+k od nowości i tylko olej i klocki zmienia.

@plemnik_w_piwie taaa, ja sobie kupiłem lagunę 2 i tydzień później pojechałem na prawie 4k kilometrów trip po bałkanach xD

I wróciłem xDDDD

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@plemnik_w_piwie i francuz

@KLH2 no tak, tylko póki konkretnie nie napiszą na czym ta wada polegała to takie kręcenie baitów, żeby się klikało. No i VAG- no też perfekcyjny nie jest, chociaż oni to mają za uszami znacznie gorsze szwindle, jak choćby oszukane testy emisji w związku z adblue, czyli słynne dieselgate.

@entropy_ ja nie narzekałem na Skodę. Fakt- to taki jakby to określił motojezus "grzybowóz", zero emocji póki nie kupisz Superba z lepszym silnikiem (jak na ironię ich benzyniaki to też TSI xD), ale no to jeździ i części są do tego dostępne bez bólu. Wcześniej miałem Yarisę i nie wiem, do takiej miejskiej jazdy jak nie marzy ci się przewożenie pralek, lodówek i palety pustaków też się nada... ale to auto już w ogóle nie jedzie i osobiście mnie szlag jasny trafiał przez zegary na środku. Czułem się, jakbym się cofnął do czasów spierdoloneza i obrotomierza jebniętego na centralnej kolumnie... od strony pasażera

Jarem

@KLH2

Od ziomka który mocno się interesuje (i sam miał tsi) usłyszałem, że... to zależy. Pierwsze wypusty były tragiczne. Sam się śmiał, że te silniki powinny mieć dwa zbiorniki - jeden na paliwo, a drugi na olej. Ale kolejne wypusty już były całkiem solidne, choć nie był to poziom 1.8 benzyna czy 1.9 tdi na klasycznej pompie.


Wiec jak kupujesz używki to możesz się naciąć. Stąd renoma tych silników

Jarem

@Jarem

Sam se odpowiem, a co.


Podobnie ma się sytuacja z 1.8t od VAG. Silniki zajebiste, ale co z tego skoro większość aut na rynku w pewnym momencie były już z dojechanymi motorami, bo kupowały je sebixy i nie zapewniali odpowiedniego serwisu dla nich?

Toarddd

@KLH2 Znajomy kupił 2.0 tfsi 2016, po pół roku zaczoł chlać olej i remont silnika wyszedł go prawie połowę ceny za jaką kupił ten samochód.

KLH2

@Toarddd Niby poprawili te silniki w 2010 czy 2012. Chociaż bardziej się wszędzie skupiają na 1.4, bo ten przed poprawką był podobno bardzo, bardzo nieudany. Tam ostatecznie zrezygnowali z łańcucha na rzecz paska (bo był problem z rozrządem) i coś tam pozmieniali jeszcze.

Co do 2.0, to rozrząd pozostał chyba na łańcuchu, a poprawki polegały na zmianie rozmiarów tłoków i pierścieni. Ale tych TSI 2.0 jest kilka rodzajów i kilka generacji. Wszyscy są skłonni sie zgodzic, że CCZA był zły, ale nadal się spierają, czy CCZB JUŻ był dobry..

Natomiast, że jeszcze w samochodzie z 2016 to się może zdarzyć, to nie wiedziałem. O, np teraz wpisałem w google i takie coś: "Pierwsza generacja jest całkowicie odradzana ze względu na duże zużycie oleju, które może prowadzić do zatarcia silnika. W przypadku zakupu auta z niewiadomą historią może przysporzyć to dużych kłopotów. Natomiast auto z silnikiem 2.0 TSI trzeciej generacji, produkowanym po 2011 roku, jest zdecydowanie godne polecenia."

Odczuwam_Dysonans

@KLH2 bo tak to mniej więcej wygląda, te po dwunastym są już raczej okej, ale nie można zapominać że to produkt swoich czasów - nie ma przewymiarowania godnego lat 90-tych, a materiały są gorszej jakości niż kiedyś. Mniejsze masy wirujące, wiadomo że to ma swoje zalety, no ale już materiałowo jest nie najlepiej. I dlatego te silniki są okej, ale jak na swoje czasy - dużo większą szansa że padnie losowo, po 5-10 latach, niż choćby zwykłe 2.0 VAGa sprzed 20 lat. Nowe silniki tak naprawdę też potrzebują lepszych parametrów oleju, podczas kiedy producent wydłuża interwały. I teraz kupujesz taki 5-cio letni samochód, a za rok masz remont. Poprzedni właściciel wymieniał olej co 10kkm więc to nie to... A nie. Bo poprzedni właściciel kupił go dwa lata wcześniej, po leasingu, a pierwszy właściciel wymieniał olej zgodnie z zaleceniami po 30kkm i deptał na zimnym, bo i tak miał gwarancję.

No i potem jest jak jest. Także TSI po tym wieku dziecięcym są pozbawione tych oczywistych wad konstrukcyjnych, ale kupić pewną sztukę - ciężka sprawa. Ziomek ma od nowości Leona FR 1.8, chyba z 7 lat już, i wymienia olej co 10kkm, zrobił program zaraz po tym jak go kupił, i nie dzieje się nic. Chciał już parę lat temu zmienić na Cuprę, no ale właśnie, nowego nie kupi, a parolatki to loteria. Teraz chociaż wie co ma.

Toarddd

@KLH2 W 1.4 to ten łańcuch wytrzymywał mniej niż zwykły pasek a w 2.0 to bodajże w 2017 czy 2018 roku poprawili go i właśnie wtedy zmienili tłoki i pierścienie.

bartek555

mialem 2015 2.0 tfsi w audi 220KM, porobilem je troche do 300KM. nie powiem zlego slowa na te silniki, ale moja generacja byla juz poprawiona generacje.

Bystrygrzes

Coz ci powiem? Kolega ma od nowosci, chucha i dmucha na to swoje uto. 200k, turbo puszcza olej, odma sie zatyka, jakis osprzęt szwankuje olej tez dolewa.

W sumie przy 200k moglo sie juz zpsuc tylko, ze kupilismy w tym samym czasie. Ja mam francuza on Vag. Przebieg podobny z tym ze ja nim klade systematycznie po 180.

Kumpel grzeje silnik, studzi, obserwuje tem oleju, wymienja co 10k itd itd

KLH2

@Bystrygrzes Aaaa.. To poczekam może lepiej jak odnowią Corrado Wtedy już wszystkie silniki będą na wodorze i nie będą się psuły

Bystrygrzes

@KLH2 nie pisalbym tego, bo uwazam, ze przy 200k moze sie juz cos zepsuc. No ale ten kolega jest wyjatkowo pedantyczny.

Marchew

@Bystrygrzes Co to znaczy że studzi silnik? Bo grzeje to domyślam się że na postoju przed jazdą.

Bystrygrzes

@Marchew nigdy po zatrzymaniu nie gasi, tylko czeka jakieś 30 sekund j dopiero wtedy gasi:) unika krótkich przejazduw itd

Marchew

@Bystrygrzes To nie studzenie, co jedynie można poczekać te 5-10 sekund na jałowych obotach aby turbina nieco "zwolniła", po zgaszeniu auta ta wciąż się kręci ale już bez ciśnienia oleju.

konto_na_wykop_pl

Może chodzi o to, że był taki mocno olejożerny silnik 1.8tfsi, który miał wadę fabryczną (zbyt cienkie pierścienie). Jako, że był to jeden z pierwszych tfsi to przylgnęła do nich łatka "awaryjnych". Podobno wszystkie silniki z serii tfsi po 2015r mogą być uznane za bezpieczne. Ale piszę to na podstawie jakichś artykułów, które kiedyś czytałem. Sam nie miałem z nimi do czynienia.

Bystrygrzes

@konto_na_wykop_pl start wszystkie tfsi zreja olej.

Passat 1.5 tfsi 2022 rok krakow - wieden zeżarł pół litry. Jakoś 2.0 tdi 190 km w superbie robi te trasy i od wymiany do wymiany jest bez dolewki

Zaloguj się aby komentować