Pytanie do tych ogarniających, bo ja zgłupiałem. Zmieniałem w motocyklu kierunkowskazy. Najpierw przod. Na ledowe (z homologacją). Migały szybko więc zastosowałem inny przerywacz. Ostatnio zabrałem się również do wymiany tyłu, też na ledowe (te same co na przodzie). I zdziwienie. Kierunkowskazy świecą światłem ciągłym, zamiast mrugać (przód i tył). Szybka podmiana na żarówkowe (tylko tyłu) i znów mrugają. Co robię źle? Powinien zastosować jeszcze jakiś opornik? Canbus czy jak to się tam zwie? Myślałem że już tę sprawę załatwia przerywacz?

#motocykle #elektronika
ImeNs

@SuperSzturmowiec tyle ze normalnie masz do wyboru albbo montować oporniki albo zmienic przerywacz. ja zmieniłem przerywacz. na innych motocyklach to zawsze działało

YebacWykop

Ja u siebie wywaliłem przerywacz i zawarłem piny we wtyczce i zaczęło normalnie działać, akurat te ledy co kupiłem miały jakby wbudowany przerywacz. Jedyny problem to na liczniku nie mruga ikonka tylko pali się cały czas jak włączę kierunkowskaz

Dalmierz_Ploza

Hmm.. zawsze wydawało mi się, że ledy powinny mieć jakiś swój cyfrowy układ przerywający. Bo przerywacz działa dopiero jak jakiś większy prąd popłynie przez ten przekaźnik przerywacza. Oczywiście jak masz np. z przodu zwykłą żarówkę a z tyłu led to przerywacz zwykły powinien załapać. Gorzej jak masz wszędzie ledy i chcesz skorzystać z tego zwykłego przerywacza. Wtedy trzeba pokombinować z przepuszczeniem jakiegoś większego prądu w układzie kierunkowskazów.

ImeNs

@Dalmierz_Ploza ok, ma to sens. tzn tak mi się wydawało, że to takiej natury jest problem (tak na logike) ale przy moich wcześniejszych motocyklach, mimo zastosowania tych samym rozwiązań, nigdy ten problem nie wystąpił. no nic, muszę teraz pokombinować z opornikami

MiernyMirek

@ImeNs a mierzyłeś, jaki był prąd w instalacjach w poprzednich motocyklach i porównywałeś z aktualnym?

Zaloguj się aby komentować