Projekt #cpk, wraz z jego częścią kolejową, powinno niezależnie od siebie dogłębnie analizować 2 z top 10 w tej dziedzinie na świecie specjalistów (a raczej agencji konsultingowych), a nie jakiś randomowy kolega, co „Pracuje w Kanadyjskiej Linii Lotniczej”.

#popularnaopinia #polityka #bekazpisu
Ragnarokk

@internauta Każdy kto nie jest idiotą o tym wie. Ale bycie idiotą i pisanie populizmów dobrze się klika.

jimmy_gonzale

Sorry ale to nie jest lotnisko z topki na świecie więc już nie przesadzaj.

Za takich specjalistów też się płaci.

rakokuc

@jimmy_gonzale po co płacić za profesjonalne analizy, skoro można w ciemno wydać dziesiątki (a docelowo pewnie setki) miliardów złotych i potem się zobaczy co z tego wyszło?


Ale spoko, w Polsce tak lubimy. Jak ktoś chce kupić używane auto za 5 koła to przez miesiąc przegląda oferty, jeździ i ogląda różne sztuki, a potem wybrzydza. Ale jak trzeba wyłożyć miliardy złotych na jakąś inwestycję, to trzeba ją robić jak najszybciej, w ciemno, bo chcemy mieć Bardzo Duże Lotnisko i my tym BDL otworzymy ludziom oczy! A państwowe pieniądze to w sumie niczyje są, więc w dupie z nimi, oczywiście dopóki nie trzeba narzekać jak to dużo nam z podatków zabierają.

jimmy_gonzale

@rakokuc chodziło mi, że nie musi to być top 10 ale top 30 powinno. Tylko o to mi chodziło 😀


I dalej polecialeś, dyskutując chyba znowu sam ze sobą.

rakokuc

chodziło mi, że nie musi to być top 10 ale top 30 powinno. Tylko o to mi chodziło


I dalej polecialeś, dyskutując chyba znowu sam ze sobą

@jimmy_gonzale na pewno nie umiesz jasno pisać, bo po drugim komentarzu już nie wiem o co ci właściwie chodzi, w kontekście wpisu opa. Ale ty nie zrozumiałeś mojego pierwszego komentarza, więc mamy czeski remis.

jimmy_gonzale

@rakokuc a to może być prawda bo pisze z partyzanta na szybkim szlugu. Sorki.

micin3

@internauta Pełna zgoda, dlatego właśnie aż mnie ściska, jak widzę wykopków, hejtowiczów i innych chłopów z Twittera, co muszą, ale to muszą wypowiedzieć się w temacie CPK, tworząc posty na kilkaset znaków (nie ważne, czy za, czy przeciw), tak jakby ktokolwiek miałby dać jebanie, co oni o tym myślą. No ale my Polacy lubimy być ekspertami od wszystkiego, teraz czas na bycie ekspertami od CPK.

Kanciak

@internauta zgadzam się tylko chodzi o to, że te raporty powstają od 20 lat i uzasadniają budowę lotniska. Firma Vinci, które zarządza 70 lotniskami na całym świecie również chce uczestniczyć w projekcie ale rozumiem, że dla ciebie to wciąż za mało. To czyja opinia wg ciebie byłaby miarodajna? Wczoraj była debata, nikt z tych wielkich przeciwników się nie pojawił. Wysłali gości od kolei. Jak ma niby przebiegać ten spór skoro jedna strona w ogóle nie chce brać udziału w debacie.

GordonLameman

@Kanciak 

A. czym firma Vinci ryzykuje w tym?

Kanciak

@GordonLameman no tak, mają wyłożyć 8mld złotych za 49% udziałów.

GordonLameman

@Kanciak 

Biznes życia. 49% udziałów za ok. 12-13% kosztów inwestycji

Kanciak

@GordonLameman jak zwykle widzę. Pół prawdy to cale kłamstwo. Spółka vinci zgłosiła chęć udziału w samym lotnisku. Nie całym projekcie cpk jako węzła kolejowego itp. Te 8mld odpowiada udziałom.

internauta

Tzn. Francuzi dają 8 mld za 49% CPK?


To taki Sasinowo-Obajtkowy deal, każdy by się skusił. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

maximilianan

@internauta plus ten projekt kolei trzeba zmienić na sieć a nie szprychy wokół łodzi

cotidiemorior

@internauta a to nie bait? Bo te raporty co są chyba są z tych top firm. Przy czym sporo w nich myślenia życzeniowego i wygląda jakby były na zamówienie, bo było wiadomo, że CPK ma być według PiS-u i trzeba było to uzasadnić. xD

pol-scot

@internauta z takich niezależnych specjalistów łatwo zrobić zależnych, zwłaszcza jak będą pochodzić z Niemiec; cpk to sprawa polska i tutaj powinny zapadać decyzje

GordonLameman

@pol-scot No to siedź cicho, skoro jesteś poza Polską.

internauta

Decyzje tak, ale analizy dla takiej gigainwestycji powinny być prowadzone przez czołowych specjalistów na świecie niezależnych od polskich polityków.


Tj od dawna wiadomo, że sama koncepcja budowy centralnego lotniska jest raczej uzasadniona i jest pod to analiza Siskom. Ale wtedy nie liczono opłacalności, tylko sam koszt brutto i netto (po sprzedaży gruntów Okęcia itd), a raport dotyczył tylko budowy samego lotniska za 20-30 mld zł bez omawiania komponentu kolejowego.


Zresztą w międzyczasie ktoś zbudował nie wiadomo, po co, lotnisko “Warszawa-Radom”, co wtedy nie było przewidywane.

pol-scot

@GordonLameman nie ty mi będziesz mówić co mam robić; po co mnie usuwałeś z czarnej?

Zaloguj się aby komentować