Polska „mocarstwem logistycznym”? Co da rozwój polskich portów i CPK? Andrzej Banucha

Polska „mocarstwem logistycznym”? Co da rozwój polskich portów i CPK? Andrzej Banucha

YouTube
Algorytmy chyba mnie polubiły w temacie CPK albo to gorący temat. Ogolnie. Ale ciekawa rozmowa, dlaczego warto budować CPK i jakie szanse nam daje.

Dla mnie kazdy kto to uwali, jest pod trybunał stanu. Więc mam nadzieję że opozycja tylko udaje i nie zdradzi polskiej przyszłości i szansy rozwojowej. Bo samo to będzie powodem by wszystkich ich zaorac.

Gość nie jest zbyt charyzmatyczny, ale...
#polityka #cpk #gospodarka #nowoczesnosc #niemcy

O polskim położeniu z punktu widzenia regionalnej logistyki, znaczeniu rozwoju infastruktury transportowej dla rozwoju gospodarczego, koncepcji „trójportu” i...

Komentarze (10)

AdelbertVonBimberstein

@tyle_slow centralne lotnisko- do zaorania.

Sieć szybkich kolei- jak najbardziej.

tyle_slow

@AdelbertVonBimberstein a sluchales wywiadu?

SzwagierPrezydenta

@tyle_slow z zasady wszystko co jest centralne jest chujowe. Weź na przykład centralne ogrzewanie- jak działa to spoko, jak jest jakaś awaria to dosłownie katastrofa, bo ani wody, ani ciepła. Tak samo jest z cpk. Pomyśl teraz że obsługa tego portu postanowi zastrajkować. Ja mam do tego cpk 200km, i to jest dużo i niedużo. Patrząc po planach tych linii kolejowych to trasę do tego cpk i tak trzeba będzie pokonać samochodem, więc wnosi to okrągłe zero, bo na Okęcie mam podobny kawałek. Już lepiej byłoby postawić cztery mniejsze lotniska, wtedy istnieje cień szansy że do któregoś będę miał że 100 km. I to już coś zmienia

tyle_slow

@SzwagierPrezydenta w rozmowie jest bardziej o hubie logistycznym. Sam troche importuje i to wszystko zwykle idzie przez niemcy (zarabiaja na clach) i trafia do mnie dopiero. Tutaj, z cpk, podatki z tytulu importu trafiają do polskiego budżetu.


Odnosnie centralnego ogrzewania to chyba podałeś zly przyklad, bo to przeciez ogromna wygoda i oszczędność. Awarie mam raczej lokalne (peknieta rura) i rozumiem wczasie wojny latwiej zniszczyc jeden obiekt, ale w czasie pokoju... czemu nie?


Co do lotow to nie wiem czy to na pewno pokrywa całość lotow. Podejrzewam ze inne lotniska lokslne nadal dzialaja, ale na mniejsza skale. Wiec nie 100% wylatuje stamtad.

SzwagierPrezydenta

@tyle_slow  nie mówię żeby nie inwestować w logistykę tylko żeby tego nie centralizować. Sytuacja jest taka że do najbliższego miasta muszę jechać samochodem, jak kupowałem maszynę to mimo że do Polski wjechała koleją to i tak trzeba było wynajmować auto. A do linii kolejowej mam 5km. To wszystko leży a my tu radośnie o scentralizowanym węźle

matips

> z zasady wszystko co jest centralne jest chujowe. Weź na przykład centralne ogrzewani


@SzwagierPrezydenta : wtf? Co ci wadzi centralne ogrzewanie, przecież to był przełom jeśli chodzi o wygodę użytkowania? Alternatywą jest piec w każdym pomieszczeniu jak w dawnych domach lub ogrzewanie elektryczne. Bez centralnego jest albo niewygodnie albo drogo.

matips

> lepiej byłoby postawić cztery mniejsze lotniska


@tyle_slow Koncepcja hubów przesiadkowych jest taka, że z lotnisk regionalnych dolatuje się do wielkiego lotniska, skąd lecisz do wielu różnych miejsc docelowych. Taki model mają tradycyjne linie lotnicze: ściągają wszystkich do Frankfurtu, Monachium, Zurichu itd. a potem wysyłają do celu kolejnym lotem. Kilka małych lotnisk nie pozwala stworzyć takiej siatki połączeń, bo niby jak?

W opozycji są tanie linie lotnicze, które są "tanie" gdyż oferują połączenia bezpośrednie. Siłą rzeczy nie zaoferują ci transportu w każde miejsce na świecie, ale za to doskonale sprawdzają się w turystyce (możesz wybrać kierunek wakacji wg. dostępności lotów) i na najpopularniejszych kierunkach. Omijają duże huby i mogą spokojnie korzystać z małych lotnisk (tańszych) jeśli tylko są położone przy dużych miastach.


To co proponujesz będzie się działo jeśli tylko władze przestaną blokować ich rozwój. Np. w Krakowie lotnisko ma plany rozwojowe (dodatkowy pas), ale projekt nie ma poparcia politycznego. Podobnie Modlin - były większy gdyby nie sztuczne ograniczenia. Lotnisko Chopina chętnie by się rozbudowało jeśli dostałoby pozwolenie polityków na zwiększenie ruchu. Projekty te znajdują / znalazłyby finansowanie ale na razie muszą czekać.

SzwagierPrezydenta

@matips no tak ma oczywiste plusy ale ma też minusy. Mi na przykład dwa tygodnie temu strzelił bojler i zaliczyłem dwa dni bez ogrzewania. Ale to budynek jednorodzinny. W bliskiej okolicy coś strzeliło w ciepłowni i pół miasta było bez ogrzewania i ciepłej wody przez tydzień. Każde centralne rozwiązanie ma ten minus, że jak już jest jakaś awaria, to jej skala jest ogromna

tyle_slow

@matips chyba źle cytujesz. Bo to nie moje słowa. Ja nie jestem w opozycji do mniejszych lotnisk, ale nie uważam ich za lepsze rozwiazanie od CPK. Zakładam że powinny rozwijać się równolegle z naciskiem na CPK.


Dla mnie CPK to skok cywilizacyjny polski. Jeśli mowa o samolotach, kolei itd. Wierzę że właśnie tym powinno zajmować się Państwo z prywatnymi inwestorami. I czerpać kasę z infrastruktury którą stworzyło.


Kasa z cel, zamiast podwyżek podatków itd. Dodatkowa granica Państwa.

matips

@tyle_slow Tak masz rację: mój post był skierowany do @SzwagierPrezydenta

Zaloguj się aby komentować