Polacy nie gęsi, też swojego HyperLoop mamy! Ale lepszy! bo jak twierdzą autorzy:

"Polska firma Hyper Poland chciałaby wdrożyć na polskich torach technologię magrail. Na liniach kolejowych, po których pociągi są w stanie poruszać się z prędkością do 160 km/h, pojazdy typu magrail są w stanie osiągnąć prędkości do 300 km/h, a na liniach Kolei Dużych Prędkości - do 415 km/h."

Jak przeczytałeś to i twierdziłeś Ale to jest K*rwa głupie, to zapewne nie jesteś jednym z inwestorów tego najnowszego postępowego cudu polskiej myśli inżynieryjnej.

Ilustruje to, że przeciętny Kowalski nie posiada podstawowej wiedzy o prawach fizyki, nawet gorszą szczerze od tego amerykańskiego Hyper Loop, bo tam przynajmniej starano się zbudować dopasowaną infrastrukturę.

Jedyny sensowny odcinek gdzie mógłby uzyskać taką prędkość to Zawiercie - Warszawa, a nawet tam Pendolino nie uzyskuje maksymalnej prędkości przez infrastrukturę. też w tej wizualizacji dildo wygląda jakby pojemność była 10x mniejsza. Więc z punktu ekonomicznego sensu, w tym jest tyle co kupić bolid F1 i wystawić go żeby kursował jako autobus turystyczny na Safari.

https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/polski-hyper-poland-w-10-dni-zebral-prawie-2-mln-zl-na-rozwoj-superszybkiej-kolei/gl3gcb0

#humorobrazkowy
60e49ddb-7887-4cc1-96e6-57db05fa1a0e
Jurajski_Huncwot

Polska - Chiny w trzy godziny

Ragnarokk

Ta, Hyper Głup chyba xD

zuchtomek

@PlastikowySmith Xddd


Aktualnie na jednej z najnowszych magistrali (Warszawa-Gdynia), 'zbudowanej' z okazji Euro 2012 (zakończono bodaj w 2018, ale już nie chce mi się szukać, może prace jeszcze trwają ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) można jechać maks 200km/h i raczej nikt nowej magistrali nie będzie remontował xD


Ogólnie w Polsce maksymalna prędkość dla pociągów to 200km/h


Pociągi mogą tyle jechać na 20 odcinkach (a tak na prawdę na 10. bo liczy się tory w obie strony), z których najdłuższy ma 58km, a łącznie mają oszałamiające 368km (co oczywiście możemy podzielić na połowę bo to jak liczyć każdy pas autostrady do ich ogólnej długości - czyli zostaje nam 184 km po których pociągi mogą jechać 200km/h) przy czym nie jest to nawet vmax pendolino, którego prędkość konstrukcyjna to 250km/h (a też potrafi szybciej).

ddd4fda0-912e-44ad-b7ee-9bcf2e5d75c9
maximilianan

@PlastikowySmith oj tak, super pomysł na startap - najbardziej nieopłacalny typ transportu kolejowego jaki istnieje XD

starszy_mechanik

Polska król prędkości. Najpierw Arrinea Hussarya teraz maglev. Poland stronk

kodyak

Kupić F1 i na garby spowalniające go

Cichaj

Nie pierwsi i nie ostatni, którzy animacją chcą wyciągnąć kasę od inwestorów.


https://youtu.be/r5M7Oq1PCz4?si=xCbH8iWxr7RQK7rs

mordaJakZiemniaczek

Czyli Polska ma swój scam, który ma na celu wzmocnienie pozycji lokalnego producenta samochodów? Czyżby Elon Muskowa zagrywka ze strony... Izery? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować