"Polska firma Hyper Poland chciałaby wdrożyć na polskich torach technologię magrail. Na liniach kolejowych, po których pociągi są w stanie poruszać się z prędkością do 160 km/h, pojazdy typu magrail są w stanie osiągnąć prędkości do 300 km/h, a na liniach Kolei Dużych Prędkości - do 415 km/h."
Jak przeczytałeś to i twierdziłeś Ale to jest K*rwa głupie, to zapewne nie jesteś jednym z inwestorów tego najnowszego postępowego cudu polskiej myśli inżynieryjnej.
Ilustruje to, że przeciętny Kowalski nie posiada podstawowej wiedzy o prawach fizyki, nawet gorszą szczerze od tego amerykańskiego Hyper Loop, bo tam przynajmniej starano się zbudować dopasowaną infrastrukturę.
Jedyny sensowny odcinek gdzie mógłby uzyskać taką prędkość to Zawiercie - Warszawa, a nawet tam Pendolino nie uzyskuje maksymalnej prędkości przez infrastrukturę. też w tej wizualizacji dildo wygląda jakby pojemność była 10x mniejsza. Więc z punktu ekonomicznego sensu, w tym jest tyle co kupić bolid F1 i wystawić go żeby kursował jako autobus turystyczny na Safari.
https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/polski-hyper-poland-w-10-dni-zebral-prawie-2-mln-zl-na-rozwoj-superszybkiej-kolei/gl3gcb0
#humorobrazkowy
Polska - Chiny w trzy godziny
Ta, Hyper Głup chyba xD
@PlastikowySmith Xddd
Aktualnie na jednej z najnowszych magistrali (Warszawa-Gdynia), 'zbudowanej' z okazji Euro 2012 (zakończono bodaj w 2018, ale już nie chce mi się szukać, może prace jeszcze trwają ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) można jechać maks 200km/h i raczej nikt nowej magistrali nie będzie remontował xD
Ogólnie w Polsce maksymalna prędkość dla pociągów to 200km/h
Pociągi mogą tyle jechać na 20 odcinkach (a tak na prawdę na 10. bo liczy się tory w obie strony), z których najdłuższy ma 58km, a łącznie mają oszałamiające 368km (co oczywiście możemy podzielić na połowę bo to jak liczyć każdy pas autostrady do ich ogólnej długości - czyli zostaje nam 184 km po których pociągi mogą jechać 200km/h) przy czym nie jest to nawet vmax pendolino, którego prędkość konstrukcyjna to 250km/h (a też potrafi szybciej).
@zuchtomek No to takie precyzyjniejsze dane rzucasz fajnie.
Tymczasem aktualnie kopią tunel gdzieś na parkingu u jakiegoś Niemca z Tubą. Piszą to potwierdza skuteczność integracji z standardową koleją? W czasie gdy każda firma, która miała potencjał i budżet ucieka od tego scamu.
@PlastikowySmith oj tak, super pomysł na startap - najbardziej nieopłacalny typ transportu kolejowego jaki istnieje XD
Polska król prędkości. Najpierw Arrinea Hussarya teraz maglev. Poland stronk
Kupić F1 i na garby spowalniające go
Nie pierwsi i nie ostatni, którzy animacją chcą wyciągnąć kasę od inwestorów.
Czyli Polska ma swój scam, który ma na celu wzmocnienie pozycji lokalnego producenta samochodów? Czyżby Elon Muskowa zagrywka ze strony... Izery? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować