Piszę licencjat z matematyki, w którym opisuje sposoby proceduralnego tworzenia treści w grach, tak żeby twórca gry miał jak najwięcej kontroli nad tym, w jaki sposób świat się "losowo" wygeneruje (czyli przykładowo, jak w optymalny sposób wygenerować układ planet w kosmosie, zużywając możliwie jak najmniej pamięci, albo jak wygenerować losowe próbki o zadanym rozkładzie prawdopodobieństwa).

Narazie mam kilka stron, ale szukam dodatkowych źródeł. Macie propozycje gdzie, poza google scholar szukać metod tworzenia losowych światów, układu mapy, przeciwników etc. ?
Znacie jakieś ciekawe algorytmy?
#matematyka #programowanie taguje bo taguje też tych co siedzą w game devie, i zajmowali się tym od technicznej strony #gamedev
koszotorobur

@redve - ja na Twoim miejscu przystalkowałbym twórców gier rougelike (łącznie z tymi co tworzyli wielkie tytuły jak Returnal) - na LinkedIn jest kupa takich ludzi i zazwyczaj odpowiadają i są mega mili - a jak sami nie będą mogli Ci pomóc to mogą kogoś polecić kto wie. Do tego można ich przydybać czasem na X i tweetnąć.

moll

@redve sprawdź materiały od devów Warfarme. Oni tak zaprojektowali generowanie map statków i lokacji.

Może poza live streamami coś jeszcze wydłubiesz

gawafe1241

@moll cyt "sprawdź materiały od devów Warfarme." hmm... taka dziedzina, taka wiedza i kobieta hmm...

moll

@gawafe1241 wiem, nie ma kobiet w internecie xD

gawafe1241

@moll ( ͡° ͜ʖ ͡°)

fc54b38a-25c6-418b-a9fa-d5286edcaeb2
moll

@gawafe1241 jeszcze nie wiem xD

Anteczek

@moll Chryste, rozumiem czemu te 10% użytkowniczek na hejto się nie ujawnia ze swoją płcią ಠ_ಠ

Vakarian

@redve poszukaj wykładów na kanałach youtube konferencji gamedevowych - z polskich to digital dragons i game industry conference, z zagranicznych np. GDC

Sam taki wykład może być mocno ogólny, ale często na końcu będziesz miał źródła lub kontakt do prelegenta np. na X czy maila


https://www.youtube.com/@DigitalDragonsForGamedev/featured

https://www.youtube.com/@RPGPP

https://www.youtube.com/channel/UC0JB7TSe49lg56u6qH8y_MQ

l__p

@redve spróbuj scite.ai

Zaloguj się aby komentować