Pierwszy audyt CPK powierzono trzem firmom krzakom

Pierwszy audyt CPK powierzono trzem firmom krzakom

Twitter
PAŃSTWO Z DYKTY... STRIKES BACK

Rozstrzygnięto przetarg na pierwszy z 8 audytów projektu #CPK - w zakresie weryfikacji i oceny harmonogramów dla części lotniskowej oraz kolejowej

Wygrało konsorcjum firm HMJ, Projekt Plus i TECH-TOR z ofertą 387 450 zł - najniższą z 3 złożonych ofert, pomimo oceny doświadczenia eksperta w zakresie inwestycji kolejowych na zero punktów.

Jest rzeczą ABSOLUTNIE ZATRWAŻAJĄCĄ, że przyszłość strategicznego projektu o budżecie 155 mld zł (Faza 1 do 2030 r. - lotnisko + kolejowy Y), nad którym przez ostatnie lata pracował sztab wysokiej klasy specjalistów, powierzona zostaje trzem firmom-krzakom, które w 2022 miały w sumie:

4,78 mln zł przychodów ze sprzedaży
3,19 mln zł kapitału własnego;
229 tys. zł zysku netto; i
ok. 20 pracowników

Wybrane podmioty nie posiadają kompetencji, doświadczenia ani - przede wszystkim - renomy, aby dokonywać eksperckiej opinii projektu tej skali.

W kolejnych częściach przyjrzymy się profilom trzech konsorcjantów.

Coś czuję, że tusk zaudytuje ten projekt na śmierć ;]

#cpk

Komentarze (25)

jimmy_gonzale

Kopią sobie dołek. Konsekwentnie.

tyle_slow

@jimmy_gonzale tiaaa... najbardziej rozwala mnie to zakompleksienie "inni nie budują" / "nie ma na wschód niczego od berlina - to chyba o czymś świadczy?" i cała masa takiego zakompleksionego, pozbawionego wizji patrzenia

Fishery

Źródło: typ z X mający w profilu "Tak dla CPK" I kwalifikace bo był pilotem...

rebe-szunis

Nawet profilu poprawnie przeczytać nie potrafisz...

e1f36ca2-f6cf-4be4-930c-e92efb99f0ad
kodyak

Eee zero punktów dla inwestycji kolejowej a to audyt będzie patrzył też na kolei? Wydawało mi się że chodzi głównie o lotnisko?


A jest jakaś lista skąd te zero. Czy tylko ten twit?


Edit: Dobra to na razie jakaś sraka i wszyscy piszą tylko o tym twicie. Trzeba poczekać o co kaman.

tyle_slow

@kodyak ja wrzucam tweet. Autor ma to rozszerzać i wrzucać dalej. Oni chyba audytują lotnisko i Y. Jest napisane, że to 1 z 8 audytów, więc może będzie coś więcej...


Ale minęły 3 miesiące... a wyłoniono firmy krzaki... można w ten sposób zasabotować wszystko. Szczególnie, że tam chyba niektóre pozwolenia itd. też nie są wieczne.


Zobaczymy czy mdia podchwycą i pojawi się coś więcej.


Edit: skoro był konkurs, to pewnie są publiczne informacje na temat wyników itd. (ja tak miałem jak startowałem o lokal, więc tu pewnie też jest)

kodyak

@tyle_slow no zobaczymy. Na razie to więcej wrzasku niż danych.

Syster

@kodyak Będę szybszy:

https://raportkolejowy.pl/audyt-w-cpk-pierwszy-przetarg-rozstrzygniety/


Audyt w CPK dotyczy raportu z weryfikacji harmonogramu realizacji części lotniskowej i kolejowej w zakresie „Y”. Co ciekawe, komisja przetargowa przyznała zwycięskiemu konsorcjum ZERO punktów za „doświadczenie eksperta w zakresie inwestycji kolejowych”

Do przetargu ogłoszonym przez CPK stanęły także konsorcjum Instytut Dróg i Lotnisk Sp. z o.o. i CCM Sp. z o.o. z ceną 444 817, 20 zł oraz Infra-Centrum Doradztwa Sp. z o.o. i IPOPEMA Securities S.A. z ceną 1 211 550,00 zł. Te oferty otrzymały zaś od komisji ZERO punktów za „doświadczenie eksperta w zakresie inwestycji lotniskowych”.


Czyli zgłosiło się 3 oferentów , ŻADNA nie miała doświadczenia zarówno kolejowego jak i lotniskowego.

Dodatkowo audyt będzie dotyczyć....Czy da się wybudować CPK zgodnie z harmonogramem (ciekawe czy chociaż z pierwotnym do 2027 czy aktualnym do 2030)

kodyak

@Syster oo to już jest jakieś rozwinięcie. Dzieki

Syster

@kodyak To dodam jeszcze jedno ciekawe znalezisko:

https://twitter.com/MichalCzarnik/status/1762479076470583331


Jedynie nieco większą firmą z tego grona jest TECH-TOR Sp. z o.o. (ponad 6 mln zl obrotów w 2022 r.). Nie wydaje się, że we wskazanych konsorcjach był potencjał wykonawczy do tak złożonego zadania.

Czyli jednak firma TECH-TOR paradoksalnie była największa (przynajmniej w kwestii obrotu) z dwóch które były powiedzmy w granicach budżetu. Wbrew temu co twierdzi pierwotnie tweet.

Syster

@kodyak I jeszcze to:

Z formalnego punktu widzenia warunków przetargu, firmy spełniły wymagane kryteria. Warto podkreślić jednak, że spółka CPKnie podpisała jeszcze umowy z wyłonionym w postępowaniu przetargowym podmiotem, którego oferta została oceniona najwyżej" - przekazało nam biuro prasowe spółki Centralny Port Komunikacyjny.


Czytaj więcej na https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-burza-wokol-audytu-cpk-przetarg-wygraly-firmy-krzaki-spolka-,nId,7359247#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome


Dla mnie to brzmi jakby dopiero co ocenili oferty.

tyle_slow

@Syster @Syster przecież to jest groteska. Już opóźnili budowę o 3 mc, a wydluza jeszcze bardziej, wiec o jakim harmonogramie mowa.


Że będzie opoznienie to prawie pewne i poza p8sem chyba nikt nie mówi, że to będzie terminowo.

Gundo

"nad którym przez ostatnie lata pracował sztab wysokiej klasy specjalistów" XDDDDD


Specjalistów od spraw wyciągania pieniędzy z budżetu na "misia".

tyle_slow

@Gundo podasz nazwiska? Czy powtarzasz za po?

Tawantinsuyu

@tyle_slow 3,3 miliarda rozjazdu budżetu.

kodyak

Generalnie koleś to jakiś krzykacz. Rozumiem że lobbuje za cpk ok ale dobrze żeby robił to z głową a nie pierdolił polslowka i insynuowal chuj nie wiadomo co.

tyle_slow

@kodyak no przeciez twitter tak nie dziala, ze publikujesz tam prace doktorska, tylko wrzucasz krotkie tresci. Ta i tak jest dość dluga i ma byc kontynuowana.

kodyak

@tyle_slow no właśnie problem w tym że mógł napisać kto brał udział, a napisał w sumie półprawdę nie wspomnial nic o przeciwnikach tego konsorcjum, który wychodzi ze mają jeszcze mniejsze pojęcie, co tylko pokazuje że ma w tym swój lobbistyczny interes.


Już pominę w jak nieprofesjonalny sposób to opisał, choć chciałby uchodzić za profesjlistę w tej dziedzinie

tyle_slow

@kodyak jest profesjonalista kolejowy ygrek to plany opóźnione JUZ o chyba 5 czy 10 lat. To od dawna jest gotowe i opracowane, a ci robią audyt do czegoś dawno zrobionego, co powinno byc juz wybudowane i bez cpk, tak mowili w debacie na Zero.


To jest granie na uwalenie projektu, dlatego wku.... ludzi. no i twitter rządzi się swoimi prawami.

kodyak

@tyle_slow no nie wiem. Jeśli chodzi o projekt kolejowy jakies 4 lata temu słyszałem że nic nie jest gotowe bo jak mówiono w ogóle nikt nie przygotował planu rozwoju kolei. Jest tylko projekcik na papierze i oni myślą że to wystarczy

kodyak

@tyle_slow że niby kto robił. W sensie poprzedni rząd? Przecież to zupełnie inny projekt i nadal nikt nie zrobił żadnego planu rozwoju kolei. Takiego planu w zasadzie nigdy nie bylo


Tak na pierwszy rzut oka to ten plan szprych jest strasznie nieefektywny że tak powiem wręcz glupi. Jakby projektantom się wydawało że podróż na lotnisko to najważniejsze co chce polak zrobić koleją.

Czyli że jak z Warszawy będę chciał jechać do Gdańska szybko to tylko z przesiadka z cpk i tylko o godzinach w których lata samolot. Mam nadzieję że to tak nie będzie działało.

tyle_slow

@kodyak y byl planowany za PO-PSL. Na wikipedii masz że powinien byc juz budowany.


Audytowac realność opoznionego projektu to cyniczny sposób na uwalenie projektu.


Co nam da informacja po 6 mc, że harmonogram jest zly? Poza polrocznym / rocznym opoznieniem, bo zima budowac nie beda... na te projekty jest juz kasa z ue...


Ale nie znam się na przetargach z drugiej strony nie pamietam co bylo budowane terminowo... jednak bardziej ufam kompetencjom firm budujacych wielkie lotniska, niz firmom krzakom które wrazie w oglosza upadlosc...


Ale chyba krecimy kolka. Czas pokaże.

kodyak

@tyle_slow przecież to projekt z 2014 który totalnie został zmieniony w 2020 i to chyba jego zasadność mają audytowac. Poza tym już w 2016 rządzący stwierdzili że będą go zmieniac

Zaloguj się aby komentować